Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ellaw

Purple Haze

Recommended Posts

Voor alle duidelijkheid,PURPLE HAZE IS NIET UITGESTORVEN!!!

Uitgestorven wil zeggen dat deze nergens ter wereld meer te vinden is,wat niet het geval is...

Ik heb de originele Purple haze zaadjes zelf meegebracht uit Jamaica,waar ze deze weed nog vollop verkopen...

En ja dit is de originele PURPLE HAZE.

Toch moet ik spijtig genoeg deels akkoord gaan met het fijt dat de echte purple haze in Nl niet meer te vinden is.

Maar dit wil niet zeggen dat hij volledig is uitgestorven!

 

Ik heb vorige jaar een kweek purple haze gedaan zonder veel succes.(slechts 5gr per plant)

De eerste maanden deden ze het ongelofelijk goed maar door de slechte zomer is het helemaal misgelopen.

Het aanhouden slechte weer heeft de planten stopgezet terwijl de toppen moesten groeien en het is nooit goedgekomen.

Maar ik kan u verzekeren dat het zelfs nog de moeite was,de purple haze is zo hemels sterk.

Ik kan u met 100% zekerheid zeggen als u de purple haze ooit gehad gerookt heeft,dat u deze onmiddelijk zal herkennen.

Dit is echt een ZEER sterke haze die zelfs de amnesia haze te boven gaat.

 

Dit jaar heb ik opnieuw purple haze gezet en het lijkt goed te lukken.

Ik heb deze Jamaicaanse purple haze gezet samen met jamaicaanse AK-47 rond begin april.

Ze zijn nu een 1m groot maar hebben nog een hele weg te gaan.

Foto's zullen later gepost worden voor diegene die de purple eens willen zien,of voor diegene die het niet geloven :doctor:

Alhoewel de purple haze pas paars begint te worden in de bloeifase en het nu moeilijk te zien is.

Ook zullen er foto's gepost worden van de vorige kweek,waar het duidelijk te zien is dat het om purple haze gaat.

En omdat ik dezelfde zaadjes gebruikt heb als vorig jaar zal het om dezelfde plant gaan.

 

 

Owkey, zag deze post net staan in een gesloten topic (was na 2 jaar gebumpt) maar ik zie toch dat er nog veel onduidelijkheid is over purple haze.

 

Sommige zeggen het bestaat niet meer, andere zeggen van wel, niemand komt met bewijzen.

 

HAZESMOKER beweert purple haze zaad te hebben dit is volgens mij onmogelijk aangezien er NOOIT purple haze zaad heeft bestaan. Het kan zijn dat ik totaal fout zit, het is een van de verhalen, maar aan dit hecht ik mijn geloof :execute

 

Hoe zou de purple haze dan ontstaan? Een purple mutatie van de Orignal of Oltimer Haze, de haze die in de jaren 70 en 80 gerookt werd, das andere haze dan we nu roken. Dus volgens de legende :D zou purple haze dus enkel via stekken kunnen worden verdeelt en niet via zaad, tenzij je een manelijke mutatie laat groot worden en deze kruist??

 

Ik weet er het fijne ook niet van, mss een ouder lid van het forum dat duidelijkheid kan brengen??

 

Dus purple haze zou nog mogelijk te verkrijgen zijn, wel ongeloofelijk moeilijk te kweken, ik dacht dat de bloeitijd over de 18 weken ging...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Owkey, zag deze post net staan in een gesloten topic (was na 2 jaar gebumpt) maar ik zie toch dat er nog veel onduidelijkheid is over purple haze.

 

Sommige zeggen het bestaat niet meer, andere zeggen van wel, niemand komt met bewijzen.

 

HAZESMOKER beweert purple haze zaad te hebben dit is volgens mij onmogelijk aangezien er NOOIT purple haze zaad heeft bestaan. Het kan zijn dat ik totaal fout zit, het is een van de verhalen, maar aan dit hecht ik mijn geloof :doctor:

 

Hoe zou de purple haze dan ontstaan? Een purple mutatie van de Orignal of Oltimer Haze, de haze die in de jaren 70 en 80 gerookt werd, das andere haze dan we nu roken. Dus volgens de legende :execute zou purple haze dus enkel via stekken kunnen worden verdeelt en niet via zaad, tenzij je een manelijke mutatie laat groot worden en deze kruist??

 

Ik weet er het fijne ook niet van, mss een ouder lid van het forum dat duidelijkheid kan brengen??

 

Dus purple haze zou nog mogelijk te verkrijgen zijn, wel ongeloofelijk moeilijk te kweken, ik dacht dat de bloeitijd over de 18 weken ging...

Nou mensen purple haze is er wel nog hoor kweek al zo;n 25 jaar purple haze en als die klaar is is ie zo paars dat het wel zwart lijkt . groetjes juulbmw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Owkey, zag deze post net staan in een gesloten topic (was na 2 jaar gebumpt) maar ik zie toch dat er nog veel onduidelijkheid is over purple haze.

 

Sommige zeggen het bestaat niet meer, andere zeggen van wel, niemand komt met bewijzen.

 

HAZESMOKER beweert purple haze zaad te hebben dit is volgens mij onmogelijk aangezien er NOOIT purple haze zaad heeft bestaan. Het kan zijn dat ik totaal fout zit, het is een van de verhalen, maar aan dit hecht ik mijn geloof :doctor:

 

Hoe zou de purple haze dan ontstaan? Een purple mutatie van de Orignal of Oltimer Haze, de haze die in de jaren 70 en 80 gerookt werd, das andere haze dan we nu roken. Dus volgens de legende :execute zou purple haze dus enkel via stekken kunnen worden verdeelt en niet via zaad, tenzij je een manelijke mutatie laat groot worden en deze kruist??

 

Ik weet er het fijne ook niet van, mss een ouder lid van het forum dat duidelijkheid kan brengen??

 

Dus purple haze zou nog mogelijk te verkrijgen zijn, wel ongeloofelijk moeilijk te kweken, ik dacht dat de bloeitijd over de 18 weken ging...

 

Purple haze heeft nooit bestaan??? Ik zie niet in vanwaar al deze verwarringen komen, purple haze is purple haze omdat dit genetisch bepaald is. Ik zou niet kunnen verklaren waarom purple haze van deze aardbol verdwenen, ik zal niet beweren dat er heel wat mutaties bestaan van deze variteit, toch geloof ik in het bestaan van dit soortje.

 

Met vriendelijke groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. ik heb al mijn opmerkingen geplaatst bij de ph van gebruiker hazesmoker die wel zeker weet dat hij ph heeft maar niet het onderscheid kan maken tussen een mannetje en een vrouwtje...

 

Bovendien, wie weet hoe ph er uit moet zien en moet smaken? Wat is de referentie? En bedenk wat je vroeger super wiet vond, wellicht vandaag heel wat minder zou zijn. Ook vroegâh hadden we hele sterke wiet, maar dat moest je wel met een vergrootglas zoeken - hash was veel populairder :doctor:

 

Overigens heren.. quote alleen als niet duidelijk is waar je op reageert alsjeblieft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dat dacht ik ook, wie weet nog wat het is? Daarmee dat ik ook naar de oudere members verwees.

Ik denk niet dat de wiet van toen minder straf was, anders, meer sativa, meer high, denk dat je het niet hellemaal kan vergelijken met nu, zat niet veel thc op, maar dat is niet altijd een referentie toch?

 

Purple haze heeft nooit bestaan??? Ik zie niet in vanwaar al deze verwarringen komen, purple haze is purple haze omdat dit genetisch bepaald is. Ik zou niet kunnen verklaren waarom purple haze van deze aardbol verdwenen, ik zal niet beweren dat er heel wat mutaties bestaan van deze variteit, toch geloof ik in het bestaan van dit soortje.

 

Met vriendelijke groeten

 

Zoals whassup vermeld is niet zeker.

Dat ph zou zijn uitgestorven is omdat het gewoon ongeloofelijk lastig te kweken is... zo'n gigantisch lange bloeitijd en veel kans dat het fout gaat ergens. En als het verhaal van de stekken klopt zou dat ook een reden kunnen zijn.

 

Ik geloof wel dat ph op de een of andere manier nogwel bestaat maar uiterst zeldzaam, tis zeker niet al purple haze wat iedereen beweert dat het zo is.

 

Nou mensen purple haze is er wel nog hoor kweek al zo;n 25 jaar purple haze en als die klaar is is ie zo paars dat het wel zwart lijkt . groetjes juulbmw.

 

Laat dan eens wat pica's zien! :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm.. ik heb al mijn opmerkingen geplaatst bij de ph van gebruiker hazesmoker die wel zeker weet dat hij ph heeft maar niet het onderscheid kan maken tussen een mannetje en een vrouwtje...

 

Bovendien, wie weet hoe ph er uit moet zien en moet smaken? Wat is de referentie? En bedenk wat je vroeger super wiet vond, wellicht vandaag heel wat minder zou zijn. Ook vroegâh hadden we hele sterke wiet, maar dat moest je wel met een vergrootglas zoeken - hash was veel populairder :doctor:

 

Overigens heren.. quote alleen als niet duidelijk is waar je op reageert alsjeblieft

 

De referentie is de genetische bepaling, je kan je natuurlijk altijd de vraag stellen wie bepaald heeft dat exact dat soortje de naam purple haze gekregen heeft, maar het ligt nu eenmaal genetisch vast zoals dat voor alle soortjes vastligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt maar jij kan dus op het zicht de genetische bepaling zien en zeggen dat is purple haze?? Want dat is net het probleem, wat is de genetische bepaling van purple haze? Is het de paarse pheno van de original haze of een kruising tussen enige sativa's? Ik zou het niet weten... tis dus de vraag :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,wazzup ik begrijp nog steeds niet hoe u kan zeggen dat het niet om purple haze gaat met als reden dat ik een onervaren kweker ben.

Dit is inderdaad het geval,maar de persoon waar de zaadjes van komen is een Jamaicaanse topkweker met meer dan 40 jaar ervaring...

Hij had ook geen reden om over de soort te liegen want dit is een goede vriend en heb er niets voor moetten betalen.

De purple haze is inderdaad hier niet meer te vinden,maar we zijn tenslotte niet de enige die kweken hoor.

In Jamaica komt de purple haze nog vaak voor,daar zijn deze soorten dan ook veel makkelijker te kweken.

 

Ik zal nogmaals enkele foto's doorsturen van de vorige MISLUKTE kweek.

Kan iemand mij met 100% zeggen om welke plant het gaat of niet gaat en waarom?

Deze plant was zeer moeilijk te kweken en had inderdaad een zeer lange bloeitijd nodig (zeker 18 weken).

Geoogst in of na november.

Dit ging wel om een mislukte kweek dus het gaat niet over de kwaliteit van de plant maar de soort.

Ook de kleur van de bladeren is lichter omdat de bladeren allemaal begonnen te rotten.

Deze plant is ook nog eens slecht getopt,en heeft 2 verhuizen doorstaan.

Kortom deze plant heeft heel wat meegemaakt.

 

gallery_17942_5551_365274.jpg

 

 

gallery_17942_5551_13581.jpg

 

gallery_17942_5551_27465.jpg

 

gallery_17942_5551_403659.jpg

 

gallery_17942_5551_33312.jpg

 

 

Ik ben ondertussen een nieuwe kweek begonnen met ook een paar dezelfde zaadjes dan vorig jaar.

Dit jaar gaat het veel beter,Ik ben begonnen rond begin april en de planten zijn nu een 100-105cm groot.

De stengels van de purple beginnen donker paars te worden,daar de bladeren zelf nog groen zien met hier en daar een paarse schijn.

Dit was vorig jaar ook het geval met de bladeren tot en met de bloei.

Ik heb een kweekschema geopend zodat iedereen de nieuwe kweek kan volgen.

 

P.S: ELLAW,ik kan mij moeilijk voorstellen dat mens + natuur samen het niet voor mekaar krijgen purple haze zaadjes te produceren.

Ik denk dat de natuur de hulp van de mens zelfs niet nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple Haze, je kan in ieder geval uit de naam opmaken dat het een paarse kruising van pure sativa's is. En dat plaatje van HAZESMOKER is zeker geen haze en paarse wiet is nou niet uitzonderlijk.

 

P.S. @HAZESMOKER, was die plant eerst gewoon groen en werd die later pas paars?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,de planten waren inderdaad eerst groen.

Dan werden de stengels (nog voor de bloei) paars en de plant werd volledig paars in de bloeifase.

Toch heb ik alle grote donkere paarse bladeren moetten verwijderen daar deze allemaal begonnen te rotten.

Wat er dus overblijft zijn enkel de kleine blaadjes,die op de foto's ook al aangetast zijn.

Ook de weed is niet geworden wat het moest zijn want de toppen zien er helemaal niet zo uit als van de weed die ik in Jamaica had.

En het gaat hier dus wel degelijk om haze,de smaak van haze herken je onmiddelijk...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is purple haze? De zuivere haze is een kruising van Mexican, Purple Highland Colombian, Southern Indian en Thai, gekruist in california. De oorspronkelijke haze is dus genetisch heel divers. De purple haze is het genotype dat het meest purple colombian-dominant is en/of afgebloeit met koudere nachten wat de paarse verkleuring versterkt.

Er bestaat een afnemend aantal mensen die die oude lijnen nog steeds groeien. Dat dit eerder in zuidelijke regios is moge duidelijk zijn. Veel van wat commercieel "purple haze" genoemd wordt is geen echte.

 

Een voorbeeld van een tegenwoordige haze-lijn is oldtimer's haze van aceseeds. Wil je plaatjes zien moet je op de link klikken.

 

Quote: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=59801

 

Oldtimer's Haze is finally available after 2 years of hard work with CBG breeders. We'd love the line will be preserved in its original form in many places as possible.

Here's the official description:

 

Genetics: 100% sativa. Hybrid of different tropical sativas: Mexican, Purple Highland Colombian, Southern Indian (Kerala) and Thai.

 

The Haze was developed in California in the 1960s and 70s by crossing some of the best tropical sativas which had been imported during that period. Its exact genotype remains unknown, but it is probably a hybrid of different sativas from Mexico, Southern India, Colombia and Thailand, the two latter being the most dominant in the final hybrid.

This mythical sativa, which has been the starting point for the development of the best hybrids of the past decades, was about to disappear during the 1980s due to the introduction of skunks and indicas in the breeding scene.

Our Haze population comes from the last reproductions made with this variety in California, and it has been preserved intact until today by Oldtimer, a British breeder, and then reproduced by our breeders using a wide diversity of parental plants.

Oldtimer's Haze still preserves the genetic diversity that many present Haze lines have already lost, and it is possible to find phenotypes ranging from the mythic and nearly extinct Purple Haze to the most popular Green Haze phenotype, and of course intermediate combinations as well.

By flowering the Hazes at low temperatures, the garden fills with beautiful autumn colours that vary from light green to red, blue and purple.

The flowers gather forming willowy bunches that achieve good volume, when grown under optimum conditions.

Oldtimer's Haze has an incalculable value for every preservationist, collector and breeder that is looking for a Haze's population that still conserves all quality and genetic diversity of the original hybrid.

Oldtimer's Haze is a delight for 70s sativas lovers, a trip back into the past for all those who could not enjoy it at that time.

 

Structure: Slim and elegant plants, with a tall, branched structure. Medium-length internodes. At the time of growing, the leaf is very thin and shows a pale colour. It reacts very well to pruning.

Bouquet: Dark, fruity aroma, with earthy touches of ashes, incense and antique wood aroma.

Green Haze's aroma is fruitier (like tropical ripe fruit), while Purple Hazes smell like blackberry and black liquor.

Effect: Strong stimulating and mental effect, without heaviness or physical weakening. A high level of THC and low level of CBD together produce a no-limit effect, which allows you to get higher and higher with each intake. It can produce anxiety and paranoia in high doses and/or to persons prone to these conditions.

Flowering: it takes between 16 and 24 weeks, depending on the plant's size and the flowering conditions. Outdoors it ends between the end of December and January.

 

Production/m2: Medium-low.

 

Growing type

Indoors: we only recommend it to extreme sativas lovers and breeding projects.

 

Outdoors: Only in tropical or subtropical climates. Within latitudes between 20º and 35º, we would recommend a warm, coastal climate and the use of a greenhouse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik zat dan toch juist met die pheno van de originele haze? :execute

Had het verhaal ook van jou anyway denkik.

 

@LordsQuas, waarom zou dat geen haze kunnen zijn in die foto? Lijkt me tochwel een sativa allsinds, en een purple is inderdaad niks speciaal maar eentje dat 18 weken afbloeid is ook niet alledaags hé :doctor:

 

@HAZESMOKER veel succes met je kweek deze keer, zou vet zijn als je hier goeie PH kan oogsten en als je eens wat zaadjes teveel hebt... :D

Btw dat doe je toch indoor dan want in onze streken lijkt purple haze mij onmogelijk outdoor te kweken..

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt,ik hoop net hetzelfde want 5gr per plant is tijdverlies.

Daarom heb ik dit jaar ook AK-47 gezet omdat naar horen zeggen deze veel makkelijker te kweken is.

Alhoewel moet ik zeggen dat de (purple haze) het tot nu toe ook zeer goed doet.

Indoor is misschien voor na deze oogst,dit om niet teveel plantjes tegelijk te hebben.

Omdat ze mij vertelden dat zaadjes slechts 2jaar goed blijven wil ik deze niet laten verloren gaan en dus misschien na deze oogst ook binnen kweken.

Ik heb begrepen dat het niet is toegestaan zaadjes uit te wisselen,te verkopen of weg te geven en ga mij dan ook aan de regels houden sorry!

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet precies hoe het zit maar ik heb hier wel foto's van ICmag van iemand die haze zaden had waar een paarse variant uit kwam.

 

med_gallery_6665_5431_33269.jpg

 

med_gallery_6665_5431_1641.jpg

 

med_gallery_6665_5431_34674.jpg

 

med_gallery_6665_5431_30460.jpg

 

med_gallery_6665_5431_17925.jpg

 

 

Schaapie

 

 

 

:doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net ook 2 weken in Jamaica gezeten maar heb daar nergens over purple haze horen spreken. Wel heb ik purple skunk gevonden. Mss dat jouw zaadjes purple skunk zijn Ellaw...

 

Maar mijn ervaring met Jamaicanen is dat ze wietsoorten / wietnamen niet te nauw nemen en snel een "nieuwe" soort uit hun mouw schudden. Dus ik weet niet hoe accuraat de gegevens van jouw jamaicaanse vriend zijn.

 

Maar mocht het idd Purple Haze zijn die je daar hebt: proficiat :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er op Jamaica nou zoveel purple planten dan?

 

Als je planten TE NAT staan gaan ze vaak ook paarste trekjes vormen. en als ze ook nog eens TE KOUD staan ook.. :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wat ik gezien heb hebben ze wel een voorkeur voor purple's en blue's (veel blueberries gezien).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fristi: Ik ben ondertussen 6x in Jamaica geweest en telkens 3 weken dus heb er in totaal bijna 5 maanden gezeten...

Toen ik er voor de eerste keer kwam heb ik ook vele soorten gehad zonder enige haze te zien.

Ik heb zelfs mensen ontmoet die mij vertelde dat Jamaicaanse weed niet goed zou zijn.

Ze hadden van 5 verschillende op strand gekocht en geen enkele bleek goed te zijn,dus hadden ze het maar opgegeven.

Tot ze bij ons op de kamer mee ene gingen blowen.1 Joint en ze zaten potdicht :execute

Maar de skunk die men op het strand verkoopt moet je kwalitatief niet vergelijken met de weed die je zou kunnen vinden.

Je moet er rekening mee houden dat de weed die zij verkopen op strand enkel is om geld mee te verdienen dus nemen daarvoor de goedkopere Ganja die kwalitatief dus minder is dan de weed die ze zelf roken.

Om over de prijs nog maar te zwijgen.

Meeste toeristen betalen evenveel als thuis of zelfs meer terwijl de weed daar goedkoper is dan tabak.

Als een Jamaicaan zen weed zelf inkoopt betaald hij slechts 100-120$ voor 1 pond (453gram) topweed.

Dit omdat bijna iedereen zelf kweekt en vraag/aanbod is het tegenovergestelde van hier.

Maar des te meer je er komt en des te beter je de mensen leert kennen,des te betere weed kan je er vinden en voor een veel betere prijs.

Vorige keer had ik een 60gram voor slechts 100$ (+-66€)

Dit is nog vrij duur voor daar maar dit is een schappelijke prijs die ik zelf wil betalen zodat ze er toch zelf nog wat aan overhouden.

Hier komt ook nog eens bij dat je bij Jamaicaanse weed steeds veel zaadjes bijkrijgt wat kan gebruikt worden voor thuiskweken :doctor:

 

Bruutrulez:

In Jamaica hebben ze vrij veel paarse planten en inderdaad is de blueberry ook een voorkomende plant.

De voorkeur hangt natuurlijk van persoon tot persoon af maar vele geven wel de voor een hazesoortje en de pineapple skunk is ook veel voorkomend de laatste paar jaren.

Ook roken ze veel hash,maar deze mixen ze bij de weed.

In tegenstelling dan hier is de hash er veel duurder dan weed.

Er is ook een groot verschil in hash,de beste hash die er vrij moeilijk te vinden is komt van de telers zelf.

Zij schrapen na het oogsten de thc van hun vingers en rollen deze op tot bolletjes.

Ook is er de hasholie nog terug te vinden.

Kortom in Jamaica hebben ze enorm veel soorten daar elk plantje daar wel kan groeien met het constante superweer.

Over te nat staan zullen ze daar niet klagen omdat het water dat ze krijgen zeer snel de droge grond intrekt.

Te koud zal helemaal al niet voorvallen omdat het weer constant rond de 30° is.

Voorbeelden van Jamaicaanse weed/planten

 

gallery_17942_5631_73290.jpg

 

gallery_17942_5631_67743.jpg

 

gallery_17942_5631_499392.jpg

 

gallery_17942_5631_412.jpg

 

gallery_17942_5631_747861.jpg

 

gallery_17942_5631_815050.jpg

 

gallery_17942_5631_676430.jpg

 

gallery_17942_5631_865377.jpg

 

gallery_17942_5631_77043.jpg

 

gallery_17942_5631_292075.jpg

 

gallery_17942_5631_775575.jpg

 

gallery_17942_5631_351395.jpg

 

gallery_17942_5631_567114.jpg

 

gallery_17942_5631_742467.jpg

 

gallery_17942_5631_269030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deel 2

 

JAMAICAANSE JOINT (PUUR EN ZONDER FILTER) in dit geval met hash tussen,gekregen om de eerste nacht mee door te komen :doctor:

gallery_17942_5631_236627.jpg

 

LINKSBOVEN EEN BLOKJE JAMAICAN BESTE KWALITEIT HASH

gallery_17942_5631_728950.jpg

 

gallery_17942_5631_187347.jpg

 

gallery_17942_5631_388481.jpg

 

gallery_17942_5631_801753.jpg

 

RESULTAAT VAN 3 WEKEN BLOWEN OP JAMAICA,A LA JAMAICA EN AAN JAMAICAANS TEMPO (grinder was leeg)

gallery_17942_5631_733449.jpg

 

gallery_17942_5631_237532.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe lekkere vakanties :doctor:

 

De meeste "inheemse" soorten zijn niet geschikt voor ons klimaat inderdaad. Daarbij komt ook nog dat ze met ons weer van zichzelf als behoorlijk paars gaan kleuren. Een bijzondere plant lijkt het inderdaad te zijn, maar of het purple haze is...

 

Zaden mogen geruild worden in het zadenruiltopic, geen bezwaar. Als je zaad goed bewaart is het nog wel wat langer houdbaar. Bewaar het koel, donker en droog in de ijskast bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHAZZUP:ik ben blij eindelijk eens een positieve reply te krijgen :doctor:

Toch moet ik toegeven dat het raar klinkt om als onervaren kweker purple haze te hebben staan.

Moet ik er ook nog aan toevoegen dat ik zelf al begin te twijfelen of het wel daadwerkelijk de "originele" purple haze is.

Het zal dan ook van mijn volgende reis een missie worden om de purple haze te vinden.

Ik geloof er in dat de originele daar nog bestaat :D

Misschien heb ik er zelfs al naast gestaan zonder het zelf te beseffen,heb ondertussen al heel wat tuintjes gezien daar met echt de gekste soorten.

Enige tips,hints hoe ik de originele purple haze kan herkennen aan bv bladeren,kleur,toppen...?

Dit zou het voor mij een stuk makkelijker maken als ik zelf zo goed mogelijk op de hoogte ben van wat ik zoek.

Toen ik de (purple haze) meebracht was ik niet echt op zoek naar purple haze zaadjes.

Ik was enkel op zoek naar de beste haze,waarbij ik deze meekreeg met als uitleg dat het purple haze zou zijn.

Hij had ook een zeer lange bloeitijd,de bladeren zagen donker paars en de weedtoppen waren volledig met cristal omringt met in de toppen een soort paars kroontje.

Daar kwam ook nog eens de sterke hazegeur en smaak bij.

Als het niet de originele is zou het best kunnen dat de kweker wist dat dit een varriant was.

Maar omdat hij wist dat het voor mij niet uitmaakte welke haze het was,leek het voor hem misschien niet belangrijk dat ik wist dat het de echte was of een varriant.

Misschien heeft hij wel gezegd dat het om een varriant ging maar op dat moment leek het mij niet belangrijk en ben het mss wel vergeten

Hierbij mijn excuses als ik ernaast moest zitten dat het purple haze zou zijn maar het is me verdorie een raar/moeilijk weedje geweest.

P.S:mooie site hier,ik heb er al veel van opgestoken :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe,inderdaad.

Dat plantje heeft een erge tijd meegemaakt :doctor:

Ik heb enkele van deze zaadjes opnieuw staan maar opnieuw buiten.

Ik ben wel van plan na deze kweek binnen een kastje te maken voor een 5 planten (als het haalbaar is).

Heb ik nog ruim de tijd mij in het indoor kweken te verdiepen en dit nog voor ik met de kweek begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...