Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djie.wurm

oud middel tegen plantenluis

Recommended Posts

meng 10 delen nicotine-extract, 10 delen spiritus, 20 delen groene zeep en 960 delen water door elkaar en doe het in een plantenspuit.

De nicotine extract is niet nodig maar kan wel. bespuit de planten vooral aan de onderkant en stengel.

Dus op 1 liter doe je 960 milliliter water, 20 milliliter groenezeep, 10 milliliter spiritus en eventueel 10 milliliter nicotine-extract

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een extract als nicotine toevoegt, moet je weten dat dat slecht

afbreekbaar is en een heel sterk middel.

Het zal dus zeker werken!

 

Voor gewone bladluis is een dopje Andy (zit soda in) op een liter al

meestal voldoende om er vanaf te zijn.

Die bladluizen zijn best gevoelig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal allemaal wel goed werken maar het is en blijft toch chemische troep die spiritus enzo.

Het beste kun je nog biologische producten gebruiken, zoals knoflook bijvoorbeeld is veel goedkoper en het geeft geen nare bijwerkingen voor je planten ofzo.

Biologische wiet smaakt altijd beter :!: :wink:

 

Laterrrzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

:roll: 8O :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Outdoorkweker: Biologische wiet met een knoflook-geurtje... Ik denk dat je na het opsteken van zo'n joint heel de kamer voor jou alleen krijgt hoor!! (Of uw medemensen in deze kamer zouden ook al knoflook-addict moeten zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar welke gek besproeit zijn planten nou in de bloei :?:

Als je dat doet rotten je toppen weg.

Dit middel is voor tijdens de groei en die knoflookgeur is na een paar dagen al van de plant af, dus in de wiet zul je het heus niet proefen.

 

Just because organic is best :!:

 

Laterrrzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

:roll: 8O :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
meng 10 delen nicotine-extract, 10 delen spiritus, 20 delen groene zeep en 960 delen water door elkaar en doe het in een plantenspuit.

De nicotine extract is niet nodig maar kan wel. bespuit de planten vooral aan de onderkant en stengel.

Dus op 1 liter doe je 960 milliliter water, 20 milliliter groenezeep, 10 milliliter spiritus en eventueel 10 milliliter nicotine-extract

Werkt dit ook tegen spint???

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien ik ga et niet testen want ik ga me planten niet vergiftigen met spiritus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had een kas buiten gemaakt(nou ja ik, mijn man dan) van landbouwplastic, maar nu zat er nog een klimplant in en die zat onder de zwarte luis en op mijn plantjes ook, dusik heb die knoflook mengsel uitgeprobeerd, het lijkt te helpen.

 

oja, die klimplant kon ik weggooien die zag echt helemaal zwart en smerig.

 

vorigjaar had ik de planten buiten, het was een goed jaar, geen last van luis en zo gehad alleen slakken maar die haalde ik zelf zoveel mogelijk weg.

 

Ik had eind van het van de groei wel last van storm en hagelbuien daarom heb ik ze nu onder plastic gedaan. want ik wil niet meer met windkracht 9 en plensbuien de planten nog gaan ondersteunen. dus ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ze groeien wel ontzettend hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een extract als nicotine toevoegt, moet je weten dat dat slecht

afbreekbaar is en een heel sterk middel.

Het zal dus zeker werken!

 

Klopt - werkt prima tegen bladluis.

 

Wel een SERIEUZE waarschuwing hierbij : nicotine-extract is een ZEER (!!!) zwaar plantegif/alkaloïde - het breekt prima af, maar je moet er wel voor zorgen dat je het tijdens gebruik of bereiding niet op je handen krijgt of inademt (!).

En uit de buurt van kinderen/huisdieren houdt !

 

Denk niet : "Oh, het is maar tabaksaftreksel....".

Het geconcentreerde aftreksel van 1 sigaret kan bij gelijktijdige inname al dodelijk zijn..... :lol:

 

Keep it safe. B)

 

Greetz, :ph34r:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een heel oud topic, maar vond dit toch de beste plek om een oud middeltje tegen luis op te typen:), zelf geleerd van oudere mensen op de volkstuin 25+ jaar geleden:)

 

heb ik zelf in het verleden ook meermaals gemaakt en ga het dit jaar ook weer eens proberen:)

 

men neme een hele grote emmer of specie kuip (25 liter+) en vult die met (geknakte) brandnetels en kamille(kamille zoveel als je kan vinden brandnetels zijn er vaak wel genoeg) je gooit er een paar eetlepels suiker bij en vult de emmer met water.

dan bovenkant afdichten zodat er nog wel wat lucht bij kan(doek of deksel met gaatjes)

en dan 2-3 weken laten fermenteren/gisten en regelmatig doorroeren.

 

na 2- 3 weken het ondertussen zurig/weeïg ruikende mengsel door een zeef halen en hoppa een milieu vriendelijk anti luizen middel.

 

nog even geduld hebben dat wel, want de brandnetels staan nog niet omhoog:)

 

groetjes,

 

ricow70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...