Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Outdoorkweker

Slakken: hoe te bestrijden

Recommended Posts

Je hebt nodig: jampotjes, een fles bier enuhh.... dat is alles.

Graaf de jampotjes rondom je planten in de grond (de randen van de jampotjes moeten op de zelfde hoogte liggen als de omringende grond).

Vervolgens vul je de jampotjes voor de helft met bier.

Je wacht een nachtje en 's morgens ga je een kijkje nemen, je zult zien dat er een heleboel slakken in zijn verzopen.

Hoe het komt dat bier zo'n grote aantrekkingskracht heeft op slakken weet ik niet, misschien is het wel famillie van ons want wij lusten af en toe ook wel een biertje :lol: haha lol.

Uit eigen ervaring weet ik in ieder geval dat het heel goed werkt.

 

Laterrrrrrrzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

:roll: 8O :mrgreen:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik koop altijd van die lang werkende slakken korels en die werken ook goed die blijven een maand liggen of zo en als er een slak komt dan gaat ie eers op die korrels af en als ie er van eet gaat ie DOOD :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben bang als ik die jampotjes begraaf en er bier in doe dat dan 's morgens mijn broertje verzopen is :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik zelf ook af en toe slakkenkorrels maar dan wel biologische van Ecostyle.

 

 

Ik vraag mij af of slakkenkorels uiteindelijk onze gezondheid niet nog harder schaat dan blowen van natuurlijke biologische wiet. Ik ben zelf helemaal van de biologische instelling en ben er van onvertuigd dat wat je als voeding aan je plant geeft je dit ook weer zelf oprookt. is dit ook zo? En hebben mensen een beetje inicht in wat pesticiden doen aan de kwaliteit van de wiet?

 

BVD

 

Flowmoter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik had erg veel last van slakken en dan vooral van die kleine slakjes die slecht te zien waren. De schade was wel erg goed zichtbaar, aan gevreten bladeren. Wat ik steeds terug las waren speciale slakken korrels maar ik heb daar gewoon moeite mee omdat ik het toch zelf op wil roken (biologische of niet)

Nu heb ik zelf een systeem (opstelling) ontwikkeld die bij mij erg goed helpt. In het begin had ik 5 of 6 van die slakken per dag nu bijna niks meer. Ik moet wel zeggen dat dit alleen met potten werkt.

 

Je legt een tegel op de grond en dan een stukje gaas erop. Op dat gaas leg je weer een klinker en rond die klinker (nog op de tegel en dus door het gaas) strooi je zout. En daar zet je weer de pot op. Doordat de onderkant van de pot groter is dan het zout oppervlak blijft het ook liggen bij een regenbui. Bij grote potten of een kuip doe je 2 klinkers op het gaas en tegel om het meer stabieler te maken.

 

Ik doe er een foto bij om te laten zien.

 

gallery_27642_10773_360003.jpg

Edited by Kick Smit

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/Slakken-t62948.html

 

heej Mannen :verrygood

bovenstaande link is sticky :D in guerilla corner...all you need to read :lol:

 

gr

Carpie :D

 

 

je kan je post+foto beter in de slakken sticky zetten denk ik... :)

Het lijkt op het idee van Dame Blanche (RIP)

Maar hoort zeker thuis in de sticky :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...