Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

quincy

Anti Detectierelais

Recommended Posts

Ik las net de highlife en daar staan schakelkasten in met een anti detectierelais en dat was mij nog nooit eerder opgevallen en vroeg mij dus af waar, en/of hoe die gebruikt worden.

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net even op google zitten te zoeken, maar kan eigenlijk niks vinden wat daar ook maar enigzins op lijkt.

 

Misschien handig om toch maar even iets meer info te vermelden.

 

Een relais is eigenlijk niet meer dan een veredelde schakelaar. Je kunt met een kleine spanning een grote spanning schakelen.

 

Wat de antidetectie gedeelte hieraan moet zijn ben ik me af aan het vragen.

 

Je kunt natuurlijk wel altijd een filter erbij zetten, maar dat is apart van je relais.

 

Je kunt ook een Solid-State relais nemen, zijn wel wat duurder, hebben het voordeel dat ze geen bewegende delen hebben, ook geen in- en uitschakel geluiden laten horen. (dus geen KLIK)

 

Zou anders niet weten wat je bedoeld.

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: bedankt voor jullie bericht, ik heb even verder gekeken en op hun site staat. Het anti detectierelais is te koppelen aan een alarmsysteem met een vrije ingang.

 

:) ik dacht aan heel iets anders ;) weten we dat ook weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal,

 

een anti-detectie-relais :

 

als de "nuon" de spanning eraf haalt en weer erop zet, kunnen ze de inschakelpiek (van ongeveer 20 ms) van een VSA meten.

 

elke VSA, ook de EVSA, heeft een opstart stroom die veel groter is dan de stroom die continu gebruikt word.

 

om te voorkomen dat de "nuon" die puls kan meten gebruik je een anti-detectie-relais. die zet je aan het begin van je schakel kast meteen NA je zekeringen.

 

als de "nuon" de spanning eraf haalt, gaat bij jou alles uit, krijg jij een melding van je sms-alarm, (als je die hebt)

als de "nuon" de spanning er weer op zet, blijft bij jou de spanning uit. waardoor de "nuon" de inschakelpiek niet kan meten.

 

groet Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwe generatie 3 evsa zal niet direct opnieuw opstarten omdat de bulb te heet is.

Er zit een beveiliging op de evsa die er voor zorgt dat hij geen re-strike met een hete lamp doet.

De generatie 3 ballasten hebben een diagnose programma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doc

thnx , weer wat geleerd :o

 

dan zal ik daar rekening mee houden als ik een aantal ronden heb gedraaid en over ga stappen van 2 x 600W VSA naar 3 x 600W EVSA...

 

Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bouw het tegenwoordig ook veel in op de schakelkasten, doe het wel zo dat alleen de lampen niet meer opstarten maar de rest wel, de lampen geven tenslotte de grote piek.

en anders zou je misschien wel eens met stankoverlast kunnen komen te zitten als je de afzuigers niet buiten de schakelkast om hebt zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

AT: nog beter zou dan zijn hier aparte afzuiging voor..

 

Want hier word weleens 30+ ampere gebruikt voor de afzuiging in recht toe recht aan hok.

Maar goed met jou systeem zou je dan die kleine afzuiger kunnen laten draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ook, is ook te maken dat die inschakeld als het zou gebeuren

maar 30+ Amp? mag jij jezelf nog wel Boef je noemen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook aan zo'n filter zitten denken maar bij de sjop zeiden dat ze alleen meting doen als ze je al op de korrel hebben en als er veel stroom weg is dusniet een signaal over een hele wijk ofzo. Dan pakken ze je wel op een andere manier..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat kan ook, is ook te maken dat die inschakeld als het zou gebeuren

maar 30+ Amp? mag jij jezelf nog wel Boef je noemen??

 

 

Ja hoor dat mag ik wel :o

 

Maar uhm, zo'n 7000 kuub is al 11,5 ampere ofzo.. dus daar zit je zo aan.

 

Misschien moet ik toch maar eens op de koffie bij je komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrijdag is visdag bij A&T... :whip: ... die koffie kan je overal krijgen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook aan zo'n filter zitten denken maar bij de sjop zeiden dat ze alleen meting doen als ze je al op de korrel hebben en als er veel stroom weg is dusniet een signaal over een hele wijk ofzo. Dan pakken ze je wel op een andere manier..

 

Dat klopt zover ik weet.

Heb wel eens met een Nuon mannetje daarover zitten praten.

Toch kan een extra beveiliging geen kwaad want ze kunnen het bijna niet per huis meten.

Ze moeten blijven graven tot ze weten waar het vandaan komt.

Soms graven ze meerdere gaten voor metingen om een vrij correcte lokatie te kunne bepalen.

Gebruik dus maar zoveel mogelijk beveiligingen om het ze zo moeilijk mogelijk te maken. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat moeilijk allemaal dat indoor kweken :D ...

 

ik tap gwoon de zon af....ga dat maar eens traceren.... ;)

wannneer is/wordt de branstofcel rendabel :whip: ?...dan is indoor ook eens net-onafhankelijk...

 

oeps :bier ...dit is wel ergg off-topic... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 3e generatie ballasten welke zijn dat ?

 

- Lucilux e-ballast ???

- lumatek dimmeble??

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucilux weet ik niet.

BAL is generatie 1

Lumatek generatie 2

Gavita Pro generatie 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote]

Maar uhm, zo'n 7000 kuub is al 11,5 ampere ofzo.. dus daar zit je zo aan.

 

Misschien moet ik toch maar eens op de koffie bij je komen

 

X3 :o see you

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bij de dimlux controller/evsa zit dit al ingebouwd. Je kan in het menu kiezen tussen "after powerfail" restart of shutdown. Ook hier blijven de lampen automatisch uit tot ze afgekoeld zijn. (of helemaal uit als je dat wil.)

 

Of dat nu generatie 4 is weet ik niet? Adje? Doc?

 

gallery_10428_11504_191263.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat moeilijk allemaal dat indoor kweken ;) ...

 

ik tap gwoon de zon af....ga dat maar eens traceren.... ;)

wannneer is/wordt de branstofcel rendabel :bier ?...dan is indoor ook eens net-onafhankelijk...

 

oeps :D ...dit is wel ergg off-topic... :o

ik denk al waar blijft die zon :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of dat nu generatie 4 is weet ik niet? Adje? Doc?

 

Dat is een generatie 3 net zoals de Gavita's kunnen ze analyse doen door middel van een microprosessor.

Daardoor beveiligen zichzelf tegen een hele hoop mogelijke problemen waaronder een re-strike van een hete lamp na een stroom onderbreking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DOC

zijn er ook EVSA's die helemaal geen opstart piek hebben, die de condensator langzaam opladen?

 

groet Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trotse papa, spreek ff voor mijn beurt,

 

Omdat de dimlux altijd op het net zijn aangesloten en dus niet aan en uit gaan met een timer/relais, is er alleen alleen een opstart-piek (inrush) de aller eerste keer dat je ze aanzet. Daarna dus nooit meer (of je moet ze weer uittrekken)

 

De lampen kunnen ook gedimd opgestart worden (instelbaar in stapjes van 10min) waardoor de stroomsterkte ook geleidelijk omhoog kan gaan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker

dat die EVSA's geen inrush hebben omdat ze altijd "aan" staan weet ik.

maar we praten nu over de situatie dat de "nuon" de spanning van het net haalt en even later er weer op zet...

 

mijn vraag aan doc was dus of er in DIE situatie EVSA's zijn die GEEN inrush hebben?

 

Trotse Papa

 

* oja, ik heb met plezier je verslagen over mapito gelezen ;) en daar veel van geleerd ;) en hoop dat binnenkort zelf te gaan toepassen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is een generatie 3 net zoals de Gavita's kunnen ze analyse doen door middel van een microprosessor.

Dat doet Lumatek toch ook?

Maar jij zegt dat dat generatie 2 is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...