Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kaalkop

Mijn Kweek Kast.

Recommended Posts

hoi allemaal!

 

heb een tydje terug van een maatje van me spulletjes gekregen om te kweken. (travotje,lampie,kappie,afz,enz)

altyd leuk <_<

heeft hier ff gelegen maar drie weken terug toch eindelijk begonnen met bouwen.

wat een pokke werk, maar voor een wel zeer goed doel!

hier de maten van de kast dxbxh 80x110x244

en hier de foto's van het proces:

 

http://img143.imageshack.us/img143/750/dsc002059po.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/3567/dsc002064nm.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/9616/dsc002102sg.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/7192/dsc002126fr.jpg

 

http://img100.imageshack.us/img100/5704/dsc002133qv.jpg

 

http://img100.imageshack.us/img100/7501/dsc002145xe.jpg

 

http://img364.imageshack.us/img364/2127/dsc002157cw15at.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/299/dsc002165dm.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/2134/dsc002200sy.jpg

 

http://img100.imageshack.us/img100/9729/dsc002224hg.jpg

 

http://img100.imageshack.us/img100/5435/dsc002230of.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/8590/dsc002263jd.jpg

 

http://img143.imageshack.us/img143/3098/dsc002315yt.jpg

 

http://img100.imageshack.us/img100/6871/dsc002322rk.jpg

 

 

 

dsc002345lt.jpg

dit is in de eerste 24 uur.

 

dscf01774ho1large3xl.jpg

hier staan ze 3 dagen.

 

 

heb een 600 watt lamp met 12 santa maria's die nu bijna 1 week staan in 10 of 11 liter potten 25x25

temp heb ik goed onder controlle maar lv krijg ik niet zo goed omhoog behalve door veel te sproeien!

lv=30% met lamp aan en rond de 60 met lamp uit.

temp=28,c met lamp aan en 22 met lamp uit.

hoop zo een beetje een indruk te hebben gegeven van wat er zoal bij mij staat en

ben benieuwdt,hoor graag jullie mening?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal toch echt die LV omhoog moeten krijgen.

Plaats eens schaaltjes met water in je hok, en is je afzuiger niet te sterk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit wat voor soort folie heb je gebruikt? gewone witte reflectie folie? en je plantjes zien er niet zo best uit:S beetje gelig... miss dat het overgaat(anders ff uitkijken voor overbewatering) en is het al1 wat stress.

 

maar voor de rest ziet het er geweldig uit:) veel succes en khoop snel weer wat fototjes te zien <_<

 

ik snap niet hoe je die luchtvochtigheid zo laag krijg want kzie allemaal aanslag op je witte folie:S maar die moet echt omhoog

Edited by slechtekont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de lucht vochtigheid omhoog te krijgen valt niet altijd mee. Ikzelf doe de eerste anderhalve week helemaal geen afzuiging aan. Je hebt dan immers toch nog geen last van geur. Een paar keer per dag je planten en de rest van het hok goed nat spuiten met een planten sproeier en natte handdoeken ophangen.

 

Check je planten eens op ongedierte want dat blad van dat rechter plantje ziet er verdacht uit. Dit kun je het beste bekijken met een vergrootglas.

 

succes ermee........

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie!

 

Je zal toch echt die LV omhoog moeten krijgen.

Plaats eens schaaltjes met water in je hok, en is je afzuiger niet te sterk?

heb twee schaaltjes staan en een natte handdoek.

ik weet wel dat het waarschijnlijk de afzuiging is.(die kan ik momenteel nog niet regelen met termostaat) maar dat komt als het goed is dit weekend goed.

heb hem tijdens de nacht uit staan,dan schiet de lv ook omhoog naar de 60/80%

 

ziet er netjes uit wat voor soort folie heb je gebruikt? gewone witte reflectie folie? en je plantjes zien er niet zo best uit:S beetje gelig... miss dat het overgaat(anders ff uitkijken voor overbewatering) en is het al1 wat stress.

 

maar voor de rest ziet het er geweldig uit:) veel succes en khoop snel weer wat fototjes te zien :specool

 

ik snap niet hoe je die luchtvochtigheid zo laag krijg want kzie allemaal aanslag op je witte folie:S maar die moet echt omhoog

bedankt :rofl

ja zwart/wit folie met niet pistool vast geniet en daarna nog eens gekit met transparant en wit.

overbewatering lijkt me niet, heb ze toen ik ze in potten deed 200 ml water gegeven met root juice en daarna 3 dagen nix alleen wel gesproeit uiteraard voor de lv. (+- 1 liter per dag)

en na die 3 dagen ongeveer 300/400 ml na behoefte gegeven.

potten zijn niet zwaar en lekker luchtig en voelen aan de onderkant niet nat.

zal eerder wel die stres zijn na de 3 dagen geen water maar dat was op advies van een maat(kweker) van me om de wortels goed naar water te laten zoeken?

maar kan het fout hebben en alle hulp is welkom,sommige blaadjes vertoonen gele randjes dus pleasse help!

heb ze gister weer water met voeding gegeven root juice(BioQueen) en alga groei van plagron(had nog een proef flesje staan)

de foto met water damp op de folie is net nadat ik gesproeit had om lv omhoog te krijgen gemaakt vandaar de aanslag.

 

Om de lucht vochtigheid omhoog te krijgen valt niet altijd mee. Ikzelf doe de eerste anderhalve week helemaal geen afzuiging aan. Je hebt dan immers toch nog geen last van geur. Een paar keer per dag je planten en de rest van het hok goed nat spuiten met een planten sproeier en natte handdoeken ophangen.

 

Check je planten eens op ongedierte want dat blad van dat rechter plantje ziet er verdacht uit. Dit kun je het beste bekijken met een vergrootglas.

 

succes ermee........

 

zal ze idd ff op ongedierte cheken mess is er wat mee gekomen?

mijn afzuiging uitzetten in de nacht heb ik vanaf het begin gedaan vandaar dat ik het in de nacht ook wel aangenaam voor ze krijg i.v.m lv maar overdag is het echt een ramp!

 

ze zijn vannacht trouwens in de bloei gezet!

zal zo onderin de post nog wat foto's plaatsen <_<

nogmaals bedankt iedereen en alle hulp is welkom!

 

 

dsc002466pj.jpg

dsc002481ve.jpg

dsc002497wn.jpg

dsc002503gz.jpgdsc002512cn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom al in de bloei gezet? ze staan nog geen week en erg groot zijn ze ook nog niet als ik jou was geweest zou ik nog een weekje hebben gewacht zowiezo om derachter te komen wat de oorzaak van die gele randjes is.

 

maar kheb goede hoop dat alles goed komt:D

 

en veel succes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

200ml is heeel veel voor een stekje, dit kan je doen maar dat moet je hem een paar dagen de tijd geven om echt de hele pot leeg te trekken zoals je gedaan hebt, maar om nou dan gelijk weer 400ml te geven is echt teveel.

 

Stekjes halen meer uit de luchtvochtigheid dus zorg eerst dat dat goed in orde is.

Verder had ik ze nog even in de groei laten staan, zodat ze echt zich goed kunnen zetten en hun wortels uit hadden kunnen werpen.

Geduld is een schone zaak en de grootste beginnersfout, ook die van mij.

 

Gele randjes kan overbewatering zijn en het meest voor de hand liggende.

 

Of je hebt ze niet van een goede moederstek af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom al in de bloei gezet? ze staan nog geen week en erg groot zijn ze ook nog niet als ik jou was geweest zou ik nog een weekje hebben gewacht zowiezo om derachter te komen wat de oorzaak van die gele randjes is.

 

maar kheb goede hoop dat alles goed komt:D

 

en veel succes <_<

 

 

maat van me heeft de zelfde maar dan ietsje meer, en deed ze na 2 dagen al in de bloei.

de wietboer waar hij ze haalt vertelde erbij dat groeien verspilde energie bij deze was?

en omdat ik de hoogte heb wou ik ze wat langer in de groei zetten (dan hem) maar ben helaas ongeduldig mannetje.

maar heb er zelf ook goeie hoop bij dat alles goed komt, die maat van me is nu onderweg met een ph meter (Hanna PH Gro`check meter)

dus heb ik die vanaf nu ook onder controle :rofl

nu nog een ec metertje en een thermostaat in me kassie en ik zit helemaal lekker :specool

 

komt helemaal goed!

tips welkom

 

euh.. mess zit ik nou in een beetje in het verkeerde forum??? (De Bouwdoos)

sorry enigsinds nieuw met het forum gebeuren, en gaat nou meer over mijn plantjes moet ik verhuizen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Alle begin is moeilijken gduld moet je opbrengen .

Ik zie dat je maar 1 lucht inlaat heb, een tip voor de volgende keer als je weer begint : Maak een dubbele vloer in je kast met een vloer die kleiner is dan de oppervlakte van je kast zodat je een open rand krijgt .

Onder je vloer lucht inblazen en je planten krijgen allemaal een gelijke hoeveelheid lucht.

Voor de rest ziet het er leuk uit .

Ohja kijk of je een dimmer kan vinden voor je afzuiger want uit zetten kan eerdaags niet meer vanwege de heerlijke geuren die je planten gaan verspreiden.

Succes, Buble <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even 2 opmerkingen:

 

1) Je hebt de luchtinlaat op de verkeerde plaats (ik had deze in mijn 1ste kweek ook zo laag aan de planten, de planten hebben hierdoor een enorme groeiachterstand gehad omdat er constant koude lucht aan ze voorbij stroomt)

 

2) Ik denk te korte voorgroei, vooral in die 11 liter potten.

 

Verder veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soo die planten beginnen nog wel ff te groeien zeg, ziet er goed uit. Ik had eigenlijk verwacht omdat je ze zo vroeg in de bloei had gezet dat ze erg klein zouden blijven.

 

Maar ziet er lekker uit, succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even 2 opmerkingen:

 

1) Je hebt de luchtinlaat op de verkeerde plaats (ik had deze in mijn 1ste kweek ook zo laag aan de planten, de planten hebben hierdoor een enorme groeiachterstand gehad omdat er constant koude lucht aan ze voorbij stroomt)

 

2) Ik denk te korte voorgroei, vooral in die 11 liter potten.

 

Verder veel succes.

 

 

 

Ik begin binnenkort met bouw van mn kast, waar zou jij de luchtinlaat dan plaatsen? lucht die bij mij binnenstroomt is ongeveer 18 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben erg benieuwd hoeveel je er af gaat halen

 

Sucses met de kweek verder

 

Groet NECROTH :whistling

 

ik ook!!!

ben enigsinds bezorgt dat ik mijn gewenste 300gr niet gaat halen :whistling

is m'n eerste keer dus de 1 op 1 met mijn 600watter had ik toch al niet op gerekend!

maar we wachten nog even geduldig 3weken af..

(wou het eigenlijk nog zo doen/1w voeding/1w alleen afgezuurt water/1 week niks,doet ik daar goed aan???) als ik dat red?

heb nu ongeveer +- 10% bruine haartjes.(las net dat santa's maar 9 weken gaan dus ben bang van niet)

alvast bedankt!

 

 

Soo die planten beginnen nog wel ff te groeien zeg, ziet er goed uit. Ik had eigenlijk verwacht omdat je ze zo vroeg in de bloei had gezet dat ze erg klein zouden blijven.

 

Maar ziet er lekker uit, succes verder.

 

 

dankje wijffie!!! :P

nog ff ter informatie: grootste is nu ongeveer 58 cm en kleinste 48 cm

ze staan nou bijna 7 weken waarvan 6 weken bloei.. gebruik atami voeding.. het hele zooitje!

en in begin root juice van bioqueen bijgebruikt(had/heb ik nog proefflesjes van staan van highlife beurs)

 

zal nu hier nog weer wat foto's plaatsen van paar dagen geleden,zeg maar begin week 7

(zaterdag loopt week 7 af en gaat ik mess?? aan mijn laatste week met voeding beginnen maar dat weet ik nog niet zeker ff kijken hoeveel m'n haartjes nog gaan verkleuren in week 8?)

hier de foto's:

dscf0110large7kn.jpg

 

dscf0111large0um.jpg

 

dscf0112large7ux.jpg

 

dscf0119large0ht.jpg

Edited by kaalkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

 

biw :whistling

 

hier weer ff wat foto's van afgelopen zaterdag (week9 8ste week bloei)

geef ze vanaf vandaag alleen nog maar afgezuurdt water..

 

dscf0137large5tf.jpg

 

dscf0148large1hj.jpg

 

dscf0138large5vh.jpg

 

dscf0154large8su.jpg

sommige bladeren worden een beetje geel zoals je ziet, maar maak ik mij eerlijk gezegt niet meer zo druk om zo vlak voor het einde of is dit soms onterecht?

op of aanmerkingen welkom!!!

 

Greetz kaalkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er zeer smakelijk uit zeg :whistling

 

Het blijft een mooi gezicht die uitdijende buds aan het einde van de ciclus :whistling

 

nog ff

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Jah, het verschil is heel mooi te zien. En daar leer ik dus weer een hele hoop van. Geduld..... geduld.... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een vraag over een eerder post over de plaats van de luchtinvoer dat ie te dicht op de planten zit.

 

waar kun je dan het beste de luchtinlaat gat maken?

 

mzlz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

Alle begin is moeilijken gduld moet je opbrengen .

Ik zie dat je maar 1 lucht inlaat heb, een tip voor de volgende keer als je weer begint : Maak een dubbele vloer in je kast met een vloer die kleiner is dan de oppervlakte van je kast zodat je een open rand krijgt .

Onder je vloer lucht inblazen en je planten krijgen allemaal een gelijke hoeveelheid lucht.

Voor de rest ziet het er leuk uit .

Ohja kijk of je een dimmer kan vinden voor je afzuiger want uit zetten kan eerdaags niet meer vanwege de heerlijke geuren die je planten gaan verspreiden.

Succes, Buble :D

 

zoals hij al zegt!

 

heb zelf alleen geen hinder ondervonden van mijn luchtinlaten!

de planten die daar stonden gingen net zo hard als de andere? (mess als je een te koude buiten temp heb die via de inlaten langs de planten worden gezogen dat je grote achterstand krijgt?)

weet het zelf eerlijk gezegt niet zo, ook maar mijn eerste keer..

 

succes!!!

 

zometeen post ik ff nieuwe update,ze zijn dinsdag(04-04-06) omgegaan :D

en gelijk 12 nieuwe santa's weer terug geplaatst :verrygood

Edited by kaalkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel gram was het nou (nat bedoel ik dan he Want ik verwacht niet dat je al klaar bent met drogen) <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel gram was het nou (nat bedoel ik dan he Want ik verwacht niet dat je al klaar bent met drogen) :nerd

 

250 gram...(droog) waar ik al bang voor was niet mijn gehoopte 300 :blink:

maarja eerste x he..

 

hier foto's van toen ik bijna klaar was met droogen:

 

dscf0171large2ip.jpg

 

dscf0172large3dw.jpg

 

dscf0215large2vz.jpg

hier is het helemaal droog, echt top wietje al zeg ik het zelf..(lekker compact en ruikt/rookt perfect) <_< zal zo voor 6/7 euro de gram de koffieshop uitgaan,ben best wel trots eigenlijk hi hi :nerd

Edited by kaalkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...