Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Tegenwoordig wat meer plek om planten neer te zetten in de tuin, stukje weiland omgeploegd. Border langs de schutting is eigenlijk niet meer te gebruiken, wilde kersenboom neemt bijna alle licht weg, daarom ook maar wat verhoogde bordertjes in de volle zon gemaakt. Nog steeds niet klaar, maar de plantjes staan er al. Had eigenlijk wat eerder willen beginnen dit jaar, maar mede door het slechte weer gewoon niet van gekomen. Volgend jaar beter.

 

Afgelopen jaar oa aan de gang geweest met wat Deense Afghaan, 1 phenotype had een geur en smaak die naar zoete bramenjam rook, beetje blueberry-achtig. Natuurlijk gestekt en wat zaad mee gemaakt. Mannetjes roken allemaal wat skunky, daarom ook maar wat vrouwelijk zaad gemaakt in de hoop die eigenschap in te sluiten. Heb wat kleinere plantjes sinds een weekje in de volle grond staan, zijn ongeveer een maandje oud. 2 had ik eerder ontkiemd, die staan samen in een bak met wat Oldfarmer's Nepal.

 

De Nepalletjes zijn alle 3 mannen, erg jammer, was er wel benieuwd naar. Besteed er dan ook wat minder aandacht aan in dit topic.

 

Zoals elk jaar ben ik ook weer met de Lebanese bezig. Nog steeds niet blij met het resultaat, maar it's coming, lol. Vorig jaar namelijk een aantal geurtjes en kleurtjes die ik nog niet eerder was tegengekomen. Toen ik zag dat er een aantal paarse phenotypes tussen zaten wat stekkies genomen, 1 overgehouden. Bij bijna alle Lebs overheerst een soort van notengeur, bij deze valt dat alleszins mee, vooral toen ik haar binnen nog eens afbloeide kwam er een limoen geur vrij, niet iets wat je verwacht van paarse wiet, beetje vergelijkbaar met een paarse Killing fields. Heb al zaad van haar en alle andere lebs die ik vorig jaar had staan, maar wat vrouwelijk zaad erbij kan geen kwaad.

 

Voor de rest heb ik ook nog wat andere probeersels en vakkenvullers geplant, onder andere Blueberry indica en Peyote Purple, hoop dat de PP zich een beetje staande houdt buiten, zou opzich een mooie kandidaat zijn om een kruising mee te maken. Daar later foto's van, als er wat meer valt te zien.. Voor nu:

 

Oldfarmer's Nepal:

gallery_4607_15913_1503804.jpg

 

Lebanese:

gallery_4607_15913_1206159.jpg

 

Deense Afghaan:

gallery_4607_15913_1242966.jpg

 

Afghaan s1:

gallery_4607_15913_1454428.jpg

gallery_4607_15913_1566278.jpg

gallery_4607_15913_320815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er lekker bij allemaal!

 

Misschien een noob vraagje, maar is het niet wat laat om die stekken nu pas te planten? Of is dit om binnen af te bloeien of voor zaad?

 

greetz

vince

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben nog wel een kleine maand tot 3 weken groei voor ze in de bloei gaan, maar het is inderdaad wat aan de late kant. Zijn zaadplantjes trouwens, klein testveldje van vrouwelijk zaad. ;)

 

Hoe groot ze worden is eigenlijk ook niet zo belangrijk, het enige waar ik echt in geïnteresseerd ben is of die smaak een beetje consistent wordt overgedragen aan het nageslacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Blowmonkey!

Heeft deze Lebanese iets te maken met de LibLeb waar jij, Indo en Carpe mee bezig zijn geweest?

(Zenseeds Libanon30 * Bluehemp Lebanon27)

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, fascinerend gezicht die paarse toppen op de Afghaan...leuk ook die exotische soortjes, ben benieuwd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Nee, dat was de Lebanese. :P De Afghaan heeft ook paarse toppen though. :jump:

 

Net nog even gezocht, maar heb niet zo veel mooie foto's van de Afghaan gemaakt, zitten veel blurry pics tussen. Toch, een impressie:

gallery_4607_7504_497046.jpg

gallery_4607_7504_1260508.jpg

 

Heeft deze Lebanese iets te maken met de LibLeb waar jij, Indo en Carpe mee bezig zijn geweest?

(Zenseeds Libanon30 * Bluehemp Lebanon27)

Haha, oplettende kijker. ;) Inderdaad, had indo destijds wat zaad van m'n Lebanese gestuurd om het te vergelijken met de Leb27/Libanon30 die uit Denemarken kwamen. Ik weet niet meer van welke kant de man en vrouw precies kwamen, maar hij heeft er toen een kruising mee gemaakt, dat werd de lib/leb genoemd. Inmiddels ben ik ook weer 2 of 3 generaties verder met de Lebanese, zou even terug moeten kijken welke batch indo had gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dees ga ik volgen ... ;)

 

prachtige kleur in de toppen

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes er mee Blowmonkey, mooie soortjes ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zijn die paarse pheno,s het leukst om te zien. :(

En als ze dan naar bramenjam ruiken en smaken ben ik verkocht.

Ik ben benieuwd of je de geur hebt kunnen isoleren.

Succes met je testveldje,dat het maar allemaal sterke vrouwen mogen worden. :smoke

Dit was een Lala red X ofn X arne/purple peace uit 2011,leuk voor op de foto.

Maar qua geur en smaak was ze niet te pruimen. :lol:

gallery_19185_13029_678670.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks Elmo & Limbic. :lol:

 

Zulke plantjes had ik vorig jaar ook pp, Royal Dane x Lebanese f2. Brrrr, die smaak, alsof je een teerbom opstak. :smoke Staan nu nog een paar f3'tjes daarvan te wildgroeien her en der in de tuin, voor de gein weer laten staan, ook al staan ze een beetje in de weg.

 

Vorige week wat stekkies gesneden, dat gaat met dit weer wel lekker. Na 5 dagen was er al een lebje geworteld, wortels schieten er sinds gisteren overal uit.

gallery_4607_15913_1514094.jpg

 

Afghaantjes buiten willen ook wel, zijn toch weer wat gegroeid.

gallery_4607_15913_1411171.jpg

gallery_4607_15913_1101586.jpg

 

Oldfarmer's Nepal is in de bloei geschoten, 1 tenminste. Laat ook al een beetje stuifmeel vallen.

gallery_4607_15913_544364.jpg

gallery_4607_15913_917544.jpg

 

Zou misschien wat zaadjes kunnen tegenkomen in de Lebanese, die is namelijk ook met wat voorblei begonnen.

gallery_4607_15913_483811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh, dubbelpost. :smoke Schiet ik nog ff wat plaatjes.

 

Afghaan:

gallery_4607_15913_1109675.jpg

gallery_4607_15913_1060797.jpg

 

Lebanese:

gallery_4607_15913_103422.jpg

gallery_4607_15913_1200110.jpg

Edited by Blowmonkey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende planten heb je daar Blowmonkey :lol: :(

 

Een mooie kleurenpracht qua toppen :smoke

 

Nog een fijne nazomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks skunk en blow. :smoke Een goede nazomer zou geen overbodige luxe zijn nee, heb grotendeels laatbloeiers staan. Al die Afghaantjes zijn pas in oktober ergens klaar, Blueberry idem dito, Lebanese eind september en de Peyote purples zal ook wel oktober gaan worden.

 

Wat een paar dagen al niet voor verschil kan maken, Afghaantjes gaan als een speer.

gallery_4607_15913_45830.jpg

 

Wat Blueberry indica:

gallery_4607_15913_214194.jpg

 

En de Peyote purples. 2 verschillende phenotypes, 1 hangt wat meer naar de katsu kant de andere naar de pre98. Beide uitvoerig gestresstest en geen banana's gevonden, nu nog bekijken hoe ze het buiten doen. Verwacht dat #1 het beter gaat doen, was sneller, had meer strek, minder bladerdek en iets kleinere toppen.

 

PP#1:

gallery_4607_15913_1170089.jpg

PP#4:

gallery_4607_15913_11038.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zometeen ff de bloeiende Oldfarmer's Nepal omhalen, begint nu wel erg veel stuifmeel rond te vliegen in de tuin. Had hem graag af laten bloeien, maar dat gaat niet lukken zonder m'n Lebanese volop te bestuiven. Zet nog wel wat takken weg om stuifmeel op te vangen, bestuif er ook meteen een PP'tje mee om te zien wat het doet. :smoke

gallery_4607_15913_1112783.jpg

gallery_4607_15913_50285.jpg

 

Peyote purple mag ook wel wat beter geïntroduceerd worden trouwens. Soortje van Cannabiogen, selectie van een r1 tussen pre98- en de katsu Bubba kush. Toch wel het witste soortje wat ik tot nu toe heb gekweekt. Tot nu toe 3 rondes binnen ermee gedraaid en uiteindelijk deze 2 overgehouden. Had al eerder wat foto's van #4 geplaatst, de andere alleen nog niet.

PP#4:

gallery_4607_15913_1557974.jpg

gallery_4607_15913_1034393.jpg

 

PP#1

gallery_4607_15913_1573041.jpg

gallery_4607_15913_626674.jpg

 

Hoop dat ze het buiten net zo goed gaan doen.

 

De AF'jes trouwens 3 dagen later:

gallery_4607_15913_484075.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi soortje die Peyote purple :smoke

 

Zelf hou ik ook wel van de soortjes met wat paars erin.

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben de jongens van Cannabiogen goed gedaan ja, toen ik deze pics zag was ik overstag. ;)

 

Eergisteren en gisteren nog wat plaatjes geschoten. Ben begonnen wat bladvoeding te geven, beetje visemulsie en wat heermoesgier. Lebanese en de 2 grotere s1 Afghanen kunnen wel wat extra's gebruiken namelijk, de rest staat er gewoon goed bij.

 

Deense Afghaan:

gallery_4607_15913_42545.jpg

 

Afghaan s1:

gallery_4607_15913_336489.jpg

gallery_4607_15913_299847.jpg

 

Lebanese:

gallery_4607_15913_918680.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impressive stuff man, die staan er lekker bij. Hopen op een mooie septembermaand (en in jouw geval ook nog een droge eerste helft van oktober).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Deense Afghaan, dacht 'm nooit meer tegen te komen...

 

Super genetica & super mooie planten!

 

Dus die Lebanese van jou, heeft niets met die Zenseeds te maken? (Heb die van Zenseeds staan, vandaar de vraag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anton, november, december en januari ook nog als het ff kan. :P Heb voor de gein ook nog wat Oldtimer's haze geplant, maar daar verwacht ik toch niks van. Heb er 1 die wel zo'n ~26 weken bloei moet hebben. ;)

 

Zal wel lukken thijs. B)

 

Deep, nee, deze Lebanese komen van Bluehemp. Die van Zenseeds zijn de libanon 30 of Leb27 uit Denemarken, zijn over het algemeen een stuk meer sativa-achtig en veel vroeger met bloeien ook. Het enige wat echt overeenkomt zijn de rood/paarse kleuren die ze in de bladeren en toppen (kunnen) vertonen, volgens indoflow voor de rest niet zo veel. Hoezo dacht je die Afghaan trouwens niet meer tegen te komen? B) Is die ook al niet meer te verkrijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezo dacht je die Afghaan trouwens niet meer tegen te komen? ;) Is die ook al niet meer te verkrijgen?

 

Heb er me suf op gezocht, gesurft eigenlijk :P, maar ben 'm nergens tegengekomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een prachtige kleuren zeg jeetje ,

 

Ik gaat deze bouwput volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...