Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

Killing Fields feminized Organic - 400 watt Gavita IR

Recommended Posts

Na een tijd van afwezigheid op het forum toch maar weer een bio ronde. Uiteraard met de producten van de meester zelf, Sannie.

 

Ik heb gekozen voor het soortje Killingfields fem. Deze zijn nu aan het ontkiemen de mini propagator in spongepots bovenop een laagje perliet.

 

De opstelling is zoals bij de laatste ronde een DR90, een stalen box afzuiger (Torin) 550m3 en een phresh filter van 500m3.

 

Lamp is wederom de inmiddels bekende Gavita 400w IR met en de EVSA is de digistar 400w, welke te dimmen is. Als fancontroller heb ik de PUK Speed 7a.

 

De opzet is 9x 15 liter smartpots. De vulling daarvan is:

 

Gold label custom aarde

Buffertabs 2 stuks per pot

Perfect start 25 gram

Mycorrhiza symbiosis 5 gram

Biochar 15 gram

Vulkaanleem 25 gram

goldlabel wormenmest 40 gram

 

Van de mycorrhiza heb ik 4 gram door de aarde gemixt en nog eens 1 gram vlakbij de wortels, recht onder de spongepot. Ben benieuwd naar de pheno's die

ik voor de kiezen ga krijgen, ik hoop op mooi paars spul.

 

Weet nog niet hoelang ik ga voorgroeien maar dat zal niet lang zijn anders komen ze door het dak heen. Acht van de negen kleintjes zijn boven, weet niet of de laatste het gaat redden.

 

Enfin, met 8 planten krijgen we het tentje evengoed vol.

 

Paar pics die nu nog niet zoveel zeggen.

 

Opstelling (alles dubbel gezekerd) Afzuiger kan nu zeer stealth (lees: gedimd) draaien aangezien ik minimaal verlies heb op deze manier.

 

gallery_26898_15931_92675.jpg

 

De kinders

 

gallery_26898_15931_318146.jpg

 

gallery_26898_15931_62344.jpg

 

gallery_26898_15931_69004.jpg

 

Tevens wil ik PUK-Support noemen voor de perfecte service en levering van de hardware.

De smarpots zijn gesponsord door PUK, waarvoor nog dank mannen!

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie spullen en een super strain!!

die paarse pheno is idd wel een hele mooie

maar ja dat is altijd afwachten :wOOt

 

veel plezier en succes deze ronde kerel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen :wOOt

 

Nu zie ik dat je de stalenbox in je tent heb hangen.. is dat niet een beetje krap?

Ik zou het niet durven ivm het gewicht.

 

Je ronde met de kolossus in de DR-90 vond ik echt super :lol:

 

Succes kerel :lol:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stalen box is 27 bij 27 ofzo.

Dus dat kan wel maar erbuiten is altijd een optie.

Hee donnie die smartpots moeten elkaar niet raken he.

Anders groeien de wortels in elkaar over .

Voor de rest keurig hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey donnie,

 

ziet er een leuke setup uit, ga zeker volgen

heb je die killing fields van san?

want zat die al na te lezen in vanalle topics en lijkt me toch een hermagevoelige plant

 

ps: niets slecht over san hoor

 

groetjes

 

IMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey don,

 

Hoeveel herrie maakt die stalenbox vent?

 

Zou je ernaast kunnen slapen bijvoorbeeld.

 

succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi spul donnie!

k ga hem volgen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk!!!..Back on stage!!!!

Super gozer, en een dikke strain voor de rentree ook.

Hier ga ik ook lekker voor zitten.

Good luck ouwe knuppelkweker. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, he is back :lol:

wens je een goede kweek en een hoop paars !

lekker rokertje :lol: ik heb hem al mogen testen !

aan de setup zal het niet liggen.

hoop op een ouderwets mooi topic van jou :wOOt

 

grtn erazer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom ook wel eens kijken, die Killingfields van Elmo hebben me helemaal horny gemaakt, deze kweek ik ooit ook eens en staan op de wishlist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg ook. pracht plant trouwens succes dude :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me laten vertellen dat sannie ook killingfield #7 verkoopt en deze nagenoeg paarse phenos heeft.

 

suc6 met je ronde. i would kill a field for a purple :wOOt

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: de stalenbox 550m3 is niet zo zwaar, die kan makkelijk gezekerd aan het plafond van het tentje hangen. De stangen buigen ook niet door, dacht dat ie 5-6 kilo weegt zo even uit mijn hoofd. Het is een krappe bedoeling maar ik wou de opzet even compact houden. Maar zo gaat het ook wel lukken, lamp kan helemaal tot de afzuiger dus die planten mogen best wel 70-80 hoog worden vanaf bovenkant smartpots. Ik hou niet van stelten en ga zo veel mogelijk knakken om een egaal veld te krijgen, net zoals in de vorige ronde met de Kolossus dames.

 

@Nighthaunter: lde stalenbox is 35x35x35. Vorige keer had ik een softbox, die is vooral onder vollast stiller. Maar ik wou hem er nu eens inhangen, kijken of dat ook lukt in zo'n opstelling.

 

@Imotep: Killing Fields komen van Sannie. Herma gevoeligheid; het zou kunnen dit is mijn eerste keer met dit soortje. Maar geloof me, de dames hebben het in huize Donnie altijd wel naar hun zin, ze krijgen zelfs af en toe muziek te horen!

 

@Predator: Een beetje als een airco in een hotel. Ik zou er naast kunnen slapen, dat zeker. Maar een softbox is vooral onder vollast nog iets stiller. We gaan er wat leuks van maken deze ronde!

 

@skunk: dank je kijk lekker mee binnenkort is er weer een uipdate!

 

@Krasi: gab, leuk dat je meeleest! Ben erg benieuwd naar dit soortje, jij hebt hem al eens gegrowd. Volgens mij valt dat met die herma verhalen wel mee als je de dames vertroetelt. Die knuppels, die komen er hopelijk aan!

 

@erazer: tijdje absent geweest ivm werkzaamheden, nu even weer in rustige vaarwateren dus meer tijd voor de hobby, want dat blijft het natuurlijk. Ik ga me best doen om er weer een informatief en leuk topic van te maken. Leuk dat je meekijkt!

 

@Sniper: ik wil nou ook wel wat paarse jetsers zien, bij die grow van Krasi liep het kwijl ook uit beide mondhoeken aangezien ik toen net waterpas stond :wOOt

 

@Groen bloed: we gaan er mooie dames van maken als het goed is! Klimaat is perfect 24 in de nacht en 28/29 op de dag. Afzuiger draait op een kleine 30% dus we hebben nog marge voor een hogere buitentemperatuur.

 

@hemprenaissance: high! ik vind juist die verschillende pheno's wel interessant. Als ik commercieel zou draaien zou ik natuurlijk een mooie pheno pakken van een lekker opbrengend soortje en daar een moeder van maken. We gaan het zien wat de ronde gaat brengen. Tot snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donny veel succes man. Ik vind het een mooie oplossing om je box binnen op te hangen. Zal ook wel iets geluid schelen tegenover een box die buiten de tent is geplaatst.

 

Moet helemaal goed komen met je deze ronde :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes Donnie. Ik kijk graag mee want de KF staan ook op mijn lijstje.

Groei ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik wil ze ook wel die KF

zeker die roze en paarse fenos zijn te heerlijk (elmo zijn verslag z'n fout)

maar dan de mogelijke hermas maken m'n keuze niet gemakkelijker

+ weet je pas in bloei welke de paarse worden, dus zou ik al 2 tenten willen ipv 1

 

 

dat ik kan uitkweken tot een paarse stekmamma....

 

 

waar is sannie eigenlijk?

toen ik hier 5 jaar geleden dagelijks was, zat ie tussen alle topics door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Donnie

Dat is lang geleden,ga je zeker volgen.

Killingfield is lekker vooral de paarse :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Don: Leuk dat je meekijkt en het is een ruimtebesparende oplossing aangezien ik die ruimte bovenin de tent toch niet nodig heb. Ik hou van korte planten - ik knak ze, geef met de zweep erover, laat ze langzaam opstaan, en knak ze weer. ;) De tent dempt nagenoeg geen geluid aangezien de luchtverplaatsing toch buiten de tent plaatsvindt. Zal misschien een decibelletje schelen of zo. :P

 

@Tune: schuif aan met wat kaasknabbels, nibbits, crocky's of tijgernootjes. Wat jij lekker vind we zorgen ervoor. :jump: We gaan ons best doen en hopen natuurlijk op een leuk kleurenboeket.

 

@Imotep: dit wordt dan een leuk kweekje voor je om te volgen en om te zien wat de potentie is van KF is. Kijk gezellig mee!

 

@LGM: je mag best wat verwachten, dat doe ik namelijk zelf ook :jump: . Heb dit soorttje gekozen om haar potentie. Volgens breeder Sannie moet deze soort nog meer opbrengen als Kolossus. Ze moet wel wat langer staan, 10-12 weken.

 

@Buzz: gab dat is zeker lang geleden! Ik zag zojuist dat je nog bezig bent met die spectraboxen, leuk man ik ga vandaag of morgen even een reactie in je topic plaatsen. In deze temperaturen zijn die boxen echt top. De paarse pheno is een mooie, maar ook de roze die lekker snel klaar is schijnt een goede opbrenger te zijn (Krasi?).

 

Update, dag 9 18/6.

 

Ik moet op het moment even op 275 watt draaien (gedimd) aangezien het anders te warm wordt en ik die afzuiger niet op 80% of meer wil hebben loeien. De dames hebben het wat zwaarder wat natuurlijk normaal is als je in het holst van de zomer start. Maar desondanks staan ze er toch redelijk goed bij. Af en toe 1-2 uurtjes op 400 watt gaat de temp richting de 31 graden en dat heb ik eigenlijk liever niet nu ze nog zo klein zijn vandaar nu 29 graden op 275 watt. Killing Fields dame #9 heeft zich nooit boven laten zien vandaar dat we het deze ronde gaan doen met 8 KF's dames. Ruimte komt evengoed vol trust me. :jump: Nog een dagje of 2-3 dan gaat de klok om naar het 12/12 regime. Zal volgende keer even wat shots maken met het licht net uit. Fotografie onder HPS blijft lastig.

 

gallery_26898_15931_316953.jpg

 

Een kleintje:

 

gallery_26898_15931_203547.jpg

 

Tot sinas,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan is zo'n dim-functie inderdaad wel fijn!!

ben benieuwd hoe het er over een paar weken bij staat!

( ik vind het om te zien altijd wel speciaal die paarse tinten door je wiet :P)

 

Greetz Skunkmonster

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Killing Fields is een prachtige strain.

Ze zijn best ontwikkeld sinds de laatste keimpjes foto van een week geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik moet op het moment even op 275 watt draaien (gedimd) aangezien het anders te warm wordt en ik die afzuiger niet op 80% of meer wil hebben loeien. De dames hebben het wat zwaarder wat natuurlijk normaal is als je in het holst van de zomer start. Maar desondanks staan ze er toch redelijk goed bij. Af en toe 1-2 uurtjes op 400 watt gaat de temp richting de 31 graden en dat heb ik eigenlijk liever niet nu ze nog zo klein zijn vandaar nu 29 graden op 275 watt.

 

Met deze intense hitte is het idd niet op temperatuur te houden :jump:

 

wij hebben er ook erg veel last mee (2400watt, 200x200, 1100m3 op 100%), en houden het net op 29graden op fan hoogte.

 

suc6 met de hittegolf van volgende week :P.

koelkastje erbij ?

(zelf hebben we snel een airco gekocht en die richting de inblaas gezet, 1000 watt erbij :jump: )

hierna kregen we de temp gemakkelijk richting de 24graden

 

zal je volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar, ze zijn druk onder de grond bezig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie

 

Veel succes!

 

Ik ga je volgen,

 

Mooi Paars is Heerlijk!

 

Grtz Mowgli

 

P.s. Herma gevoeligheid heb ik totaal geen last van gehad, en heb nou niet bepaald Lst gedaan ;)

Edited by Mowgli

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster: jazeker dat dimmen is nu zeer handig, het wordt nu met 275 watt zelfs al 29.5 graden - op 400 watt denk ik zeker 2-3 graden meer, om over de superlumens functie (440watt) nog maar niet te spreken. ;)

 

@Krasi: thx ze groeien toch aardig ondanks de (te) hoge bodemtemp.

 

@Budgetgrower: een airco heb ik hier niet nodig maar in een grotere tent als de jouwe zeker niet overbodig, ook voor de omgevingstemperatuur in de ruimte waar de tent staat. Kijk lekker mee, gezellig!

 

@Buzz: ja ze zijn lekker hun tenen aan het strekken, ik heb nog geen wortels gespot aan de onderkant maar dat zal spoedig volgen.

 

@Mowgli: Mooi paars is niet lelijk nee, dank je wel en kijk lekker mee! Ik maak mezelf ook geen zorgen over het herma gebeuren.

 

Update, dag 10 18/6.

 

Even een mini update, de klok heb ik zojuist omgegooid naar het bekijken van het draadje van Sannie met de KF in een sog. Schijnen flinke groeiers te zijn als ze meer nog groeien als de Kolossus dan gaat het supervol worden :jump:

 

gallery_26898_15931_40151.jpg

 

gallery_26898_15931_8049.jpg

 

Denk dat ik geen moment te vroeg ben :P

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...