Wietforum - Info over wiet kweken, roken en meer...

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

7 Pagina's V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> wat kan ik hieraan doen ?, welk tekort hebben mijn plantjes ???
Gebruiker is offlineDen Bruine
plaatsen 27 Dec 2009, 20:27
Bericht #1

Kind aan huis lid

Groep: Members
Sinds: 25 June 2008
Van: ergens in Belgie
Lid Nr.: 18124

ik heb dus een dr120 secret jardin tent staan met een 600w lamp en al het originele dat erbij geleverd is .
Temperatuur met lamp aan +- 25°/28° & LV +- 45/50%
Temperatuur met lamp uit +- 20°/24° & LV 50% ( verwarm met kacheltje in de tent als lamp uit is )
de plantjes staan nu al +- 3 weken op 12/12 , geef hen elke dag 500ml water afgezuurd op 5.8/6.2 en om de 3 dagen geef ik hen 10ML bloeivoeding op 3L water voor 6 plantjes die in 11L potten staan .
Nu heb ik het volgende probleem en dat is dat er meerdere bladeren geel tot licht geel worden en afsterven , voor de rest blijft de bloei er nog goed in .
Bij een andere heb ik bananenbladeren , die krollen naar binnen ...

Wat moet ik daaraan doen ?
en voor die lichte bladeren , moet ik meer bijvoeden , of minder ???
ah ja ik gebruik ook Plagron Batmix , heb er in't begin niet veel voeding bij gedaan maar na 5/6 weekjes als plantjes 1 week in groei waren dan ben ik begonnen met voeden van groeivoeding en nu bloeivoeding

Kan het ook zijn dat ik mijn PH meter eens moet ijken ??? heb deze PH meter van ne maat geleend maar heb zelf nooit geijkt.

alvast bedankt en ik post de fotootjes erbij

de rest kan je in mijn album zien

zal morgen al de andere fotos posten van de plantjes en ook een kweektopic openen in de week
Go to the top of the page

+Quote Post
Gebruiker is offlinenickos
plaatsen 27 Dec 2009, 20:32
Bericht #2

Kind aan huis lid

Sinds: 2 August 2009
Van: dr150W :D
Lid Nr.: 23229

eerst die ph meter maar ijken dan miss kunnen je planten de voeding niet opnemen omdat je ph niet goed is
ph meters moeten echt eens in de zoveel tijd geijkt worden
dan even verder kijken of het probleem opgelost is
suc6
grz.

+Quote Post
Gebruiker is offlineweetje
plaatsen 27 Dec 2009, 20:46
Bericht #3

Het minilab van Weetje en Wistje

Sinds: 10 September 2006
Van: het minilab staat in de friese weiden. De werkplaats jammergenoeg net niet.
Lid Nr.: 7713

elke dag een halve liter?
dan vermoed ik dat de potten erg zwaar zijn?
dan verstikken de wortels,
oplossing:
wachten met wateren,
totdat de potten weer licht aanvoelen,
dan de draad weer oppakken.

of heb je 2 maanden voor gegroeit?

greetz Weetje

--------------------

+Quote Post
plaatsen 27 Dec 2009, 21:03
Bericht #4

Kind aan huis lid

@ weetje ==>

de potten zijn niet al te zwaar en als ik met een termometer aarde meet dan zegt hij dat hij droog is ...
Zaadjes zijn ongeveer begin november uitgekomen , de tijd dat deze op grote van een stek zijn en dan in voorgroei staan zijn er al rap 4 weken voorbij .
Hebben +- 20 dagen voorgroei gehad

zie anders in mijn album

geef ik dan het best geen water vanavond ??
ze nemen het water goed op want ik zie bijna nooit water langs onder eruit lopen .
en ja ik geef water langs boven ...

+Quote Post
plaatsen 28 Dec 2009, 14:01
Bericht #5

Kind aan huis lid

k'was ook vergeten te zeggen dat ik ongeveer 1 weekje zonder luchtbevochtiger was , deze was kapot gegaan en heb dus 1 week bijna zonder LV gezeten , kan dit ook de oorzaak zijn ?
Er staat nu al 3 dagen terug een nieuwe in de tent en nu blijft de LV goed .
en heb gisteren enkel 300ML afgezuurd water PH6.0 gegeven per plant zonder voeding

+Quote Post
Gebruiker is offlinetijger
plaatsen 28 Dec 2009, 17:03
Bericht #6

Harde kern lid

Sinds: 3 August 2006
Lid Nr.: 7284

het lijkt me een overduidelijk ph probleem.
LV dient laag te zijn in bloei en heeft niks te maken met opname van voeding.
Bladvoeding geven helpt je planten onmiddellijk aan de juiste voeding, zolang dit geen te hoge LV geeft in je hok en voor rot gaat zorgen.
PH meter ijken en Ph corrigeren.

In het vervolg grotere potten nemen en niet afzuren, dan heb je minder kans op dit soort zaakjes rolleyes.gif

Groetjes T

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineKoi
plaatsen 28 Dec 2009, 18:13
Bericht #7

Harde kern lid

Sinds: 19 June 2008
Lid Nr.: 18008

In het vervolg grotere potten nemen en niet afzuren, dan heb je minder kans op dit soort zaakjes

Daar sluit ik me bij aan, maar Weetje heeft zeker een net zo belangrijk punt. Te veel water is funest!
Ik zou ook niet iedere plant iedere keer 300 cc water of hoeveel dan ook geven, maar even je vinger in ieder pot steken om te voelen.

Koi.

--------------------
Actief:
Test: 5 x Cheese Berry Haze Feminised
(Nog even) actief:
2 x NYCD in SCROG.
Iets minder actief:
Hasj maken met keukenmiddelen
CDM rules! Niet actief maar wel informatief:
De nieuwe groei en bloei kast met CDM-TD en HPS

+Quote Post
plaatsen 28 Dec 2009, 18:18
Bericht #8

Kind aan huis lid

ok
dus ik zal zien van eerst de PH meter te ijken .
Zal ook zien van bladvoeding bij te geven , moet deze wel dan nog bestellen bij de GS ...

als ik volgende ronde dan grotere potten neem , moet ik dan nooit meer afzuren en de PH meten ?
enkel dan om de 2/3 dagen bloei of groeivoeding geven ?

hoeveel LV is het beste nu voor de plantjes ? rond de 30/40% of is 50% al te veel ?
ze staan nu 3 weken op 12/12 ... en de toppen beginnen al goed te groeien

+Quote Post
plaatsen 28 Dec 2009, 20:57
Bericht #9

Kind aan huis lid

ben net even gaan zien en de aarde in de potten staan droog , heb er mijn vinger eens ingezet en zelf als je de onderkant ziet waar de gaten zijn daar zie je ook dat de aarde droog is !!!

wat doe ik nu ? water geven of 1 dagje wachten voor de zekerheid en dan morgen gewoon water geven ?

en voor de voeding , is het goed als ik om de 3 dagen geef en 10ML op 3L ?
is dit te veel of te weinig ?

+Quote Post
Gebruiker is offlinekramer997
plaatsen 28 Dec 2009, 21:32
Bericht #10

Harde kern lid

Sinds: 29 June 2008
Lid Nr.: 18180

He den bruine

Als je echt het gevoel hebt dat ze te droog zijn en licht aanvoelen dan moet je gewoon water geven. Dat kunnen wij niet zien of voelen hier biggrin.gif .
Ik weet niet of je een tensiometer ofzo gebruikt, want dat maakt water geven een stuk makkelijker.

Wat de voeding betreft. Dat zou ik je niet kunnen zeggen, ik heb ook niet gezien wat voor voeding je geeft? Behalve dat het bloeivoeding is. Ik denk dat de gele bladeren, zoals al eerder gezegd, een PH probleem is. En dan kun je er nog zoveel voeding ingooien, het wordt toch niet opgenomen. Heb je de PH van je aarde al gemeten? Wel de meter nog ff ijken.

Gr Kramer

+Quote Post
Gebruiker is offlineDoc
plaatsen 28 Dec 2009, 21:45
Bericht #11

this is my playground

Sinds: 19 May 2007
Lid Nr.: 11156

droog=water METEEN whip2.gif

+Quote Post
plaatsen 28 Dec 2009, 22:14
Bericht #12

Kind aan huis lid

met of zonder voeding ?
vandaag geef ik normaal gezien ook voeding mee ...

+Quote Post
plaatsen 31 Dec 2009, 07:52
Bericht #13

Kind aan huis lid

hey mensen ,

ik heb namelijk gisteren mijn PH meter geijkt en deze was nog altijd goed dus ik denk niet dat het probleem bij de PH is maar mischien toch bij het water geven .

Ik geef vanaf gisteren maar tussen de 250cc / 300cc per plant .

Zou ik ook een beetje stikstof meegeven als ik water geef in verband met de kleur van de bladeren ?

En wat is het beste , ik geef nu 1 dag voeding / 2 dagen water / 1 dag voeding enz

Zou het beter zijn als ik om de dag voeding geef ? of zou dit te veel zijn ? dus wil zeggen :

1 dag voeding / 1 dag afgezuurd water / 1 dag voeding / 1 dag afgezuurd water ???

+Quote Post
plaatsen 31 Dec 2009, 08:00
Bericht #14

Kind aan huis lid

van voeding gebruik ik CANNA VEGA ( groei ) en CANNA FLORES ( Bloei ) voor de meeste die het vragen .
Heb ook schimmels en sannie bacto in aarde gedaan in begin + af en toe eens wortelstimulator erbij gedaan .

+Quote Post
plaatsen 1 Jan 2010, 22:17
Bericht #15

Kind aan huis lid

kan iemand me zeggen of het goed is als ik een beetje stikstof meegeef ?
k'heb een kennis van me die me gezegt heeft dat ik voor het bladprobleem beetje stikstof moet meegeven , dat dit het probleem is ..

Ik heb ook een beetje zitten zoeken en lezen of lichtgroene bladeren enz en ben op dit topic gevallen : http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...eren+lichtgroen

Nu daar heeft El Tulipan ook zo een beetje hetzelfde probleem als ik heb denk ik en heb gezien dat hij ALGA Bloom heeft gebruikt , nu weet ik niet welke van de 2 ik het beste zou geven , stikstof of Alga Bloom ???

als ik naar de meeste kweekverslagen zie dan zie ik altijd de bladeren goed tot donker groen , bij mij groen tot lichtgroen rolleyes.gif

en ik geef nu maar dagelijks tussen de 200/250ml per plant

+Quote Post
plaatsen 3 Jan 2010, 14:13
Bericht #16

Kind aan huis lid

Niemand die me kan helpen ??? rolleyes.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlineKoi
plaatsen 3 Jan 2010, 15:58
Bericht #17

Harde kern lid

Sinds: 19 June 2008
Lid Nr.: 18008

Nou ja, zoals al eerder genoemd:
Water ff niet afzuren, normale dosis voeding in je water. Canna is prima.
Wel zorgen dat je gietwater op kamertemperatuur is als je (met mate) giet, en niet gieten als ze nog vochtig zijn.

Hoe staan ze er inmiddels bij?
Staan ze simpelweg niet gewoon erg op de tocht of zo?

Succes,
Koi.

--------------------
Actief:
Test: 5 x Cheese Berry Haze Feminised
(Nog even) actief:
2 x NYCD in SCROG.
Iets minder actief:
Hasj maken met keukenmiddelen
CDM rules! Niet actief maar wel informatief:
De nieuwe groei en bloei kast met CDM-TD en HPS

+Quote Post
plaatsen 3 Jan 2010, 20:01
Bericht #18

Kind aan huis lid

@ Koi ==> wat wil je zeggen met erg op tocht ?

wil je zeggen of ze rechtstreeks lucht op hun krijgen ?

ik heb als inlaat enkel een buis erin gelegd en dan de 2 zijflappen van de tent openstaan ( de onderste ) en dan juist een fannetje die constant blaast onder de lamp ( zelf als de lamp uit staat ) en zoals al vermeld als de lamp uit is dan staat er een kacheltje aan voor te verwarmen .

Dus als ik nu water geef dan moet ik enkel de voeding erin doen en deze niet meer afzuren met Ph- maar dan gewoon zo laten , zelf moest de Ph 6.5 / 6.7 zijn ?
Ik zuur altijd af met of zonder voeding tot Ph 6.0 ..

Voor de moment staan ze er goed bij , enkel dat de kleur niet donkergroen maar lichtgroen is .
En dat ook de onderste bladeren meestal geel worden en dan ook afsterven .
Deze vallen er dan ook vanzelf af .

Op de fles van Canna staat ook dat op je bij voedingsarme bodems DAGELIJKS moet meegeven met het gietwater en bij VOEDINGSRIJKE BODEMS 1 a 3 maal PER WEEK .

Nu ik gebruik dus Plagron Batmix maar deze staat nu al zeker 2 maand in de potten waar de plantjes in staan dus voor mij is deze grond VOEDINGSARM , mischien beter dat ik dagelijks voeding geef ?

Ik ga ook morgen of dinsdag de EC meten van de aarde , heb zelf geen meter dus heb moeten regelen om eentje te vinden tot eind van mijn kweek .

thanx voor de antwoordjes en zal deze avond of morgen kweekverslagje posten

En ja voor die dat al willen weten wat er gekweekt word in de tent , het zijn 7 plantjes ==>

2 maal N.L.A ( sannie's seeds )
2 maal Cheeseberry ( sannie's seeds )
2 maal Cheeseberry Haze ( sannie's seeds )
1 maal PP ( zaadje kweek vriend )

cool.gif

+Quote Post
plaatsen 6 Jan 2010, 00:31
Bericht #19

Kind aan huis lid

Bon ik heb vandaag 1.2Ml stikstof meegegeven op 1.2L water voor de 6 plantjes , nu hopen dat de stikstof hen een beetje hun donkere kleuren terug geeft .

Ik ga morgen de EC meten en ook nog bladvoeding geven eind deze week , k'hoop voor het week-end al beterschap te zien dry.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlinewhazzup
plaatsen 6 Jan 2010, 00:55
Bericht #20

Smoke he does
Groep icoon

Groep: Admin
Sinds: 7 November 2005
Van: Rotjeknor
Lid Nr.: 5211

• Voor gebruik de fles goed schudden
• Voedingsvat vullen met kraanwater
• Los 50 ml concentraat op 10 liter kraanwater (1:200)
• De EC-waarde van CANNA Terra Flores, opgelost in het kraanwater, ligt dan tussen 0.9 – 1.6 mS (= EC-waarde van het concentraat + EC-waarde van het kraanwater)
• Aanbevolen pH-waarde: 5.2 – 6.2
• Bij voedingsarme bodems, dagelijks met het gietwater meegeven
• Bij voedingsrijke bodems, 1 à 3 keer per week met het gietwater meegeven
pH-toevoegingen zijn niet direct nodig, omdat potgrond een grote buffering capaciteit heeft voor de pH-waarde
• Gebruik een luchtige kalkrijke grond, zoals CANNA Terra Professional Plus en geef iedere dag water naar behoefte

Ik heb geen ervaring met Canna, maar je doet 10 ml op 3 liter water, da's 33 ml per 10 liter water, flink veel minder dus dan Canna aanbeveelt. Canna compenseert de voedingsrijke bodem door het aantal beurten, niet door de concentratie. Je hebt 11 liter potten, en ik heb ook geen ervaring met dit specifieke voorbemeste substraat, maar Canna adviseert kalkrijke grond omdat daar waarschijnlijk niet veel van in de voeding zit (Calcium kun je namelijk niet in een flesje stoppen samen met veel andere stoffen). Als je dat dus niet gaat toevoegen maar dan wel gaat afzuren onder de waarde die je substraat normaal gesproken zou aannemen dan ga je kalk opgebruiken in je medium. Wellicht dat we ook eens in die hoek moeten kijken. Ik lees dat ook eiogenlijk tussen de regels door in de handleiding.

Heb je bodemverwarming toevallig?

Ik denk dat het heel verstandig is om nu eerst je medium ec te gaan meten, dan weet je in ieder geval of je te weinig of juist veels te veel geeft.

Je planten gebruiken best veel water als ik je zo hoor. Ik denk alleen niet dat je met een halve liter je hele pot vochtig krijgt. Ik denk dat het onderste gedeelte van je aarde misschien wel eens droog zou kunnen zijn zelfs. Dat kun je oplossen door minder, maar grotere waterbeurten. Hoe dan ook, het kan geen kwaad om je medium eens een keertje te flushen, maar besluit daar pas toe als je je grond ec hebt gemeten. Als je gaat flushen kun je je drain ook meten overigens (niet schrikken, die is vrijwel altijd hoger biggrin.gif)

succes!

--------------------

+Quote Post

7 Pagina's V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic

Print Versie · OpenGrow.com · Sannie's Shop Seeds · Spongepot.nl · Humboldt Nutrients Actuele tijd: 30 July 2010 - 19:29