• Voor gebruik de fles goed schudden
• Voedingsvat vullen met kraanwater
• L
os 50 ml concentraat op 10 liter kraanwater (1:200)• De
EC-waarde van CANNA Terra Flores, opgelost in het kraanwater, ligt dan tussen 0.9 – 1.6 mS (=
EC-waarde van het concentraat +
EC-waarde van het kraanwater)
• Aanbevolen
pH-waarde: 5.2 – 6.2
• Bij voedingsarme bodems, dagelijks met het gietwater meegeven
• Bij voedingsrijke bodems, 1 à 3 keer per week met het gietwater meegeven
•
pH-toevoegingen zijn niet direct nodig, omdat potgrond een grote buffering capaciteit heeft voor de pH-waarde• Gebruik een luchtige
kalkrijke grond, zoals CANNA Terra Professional Plus en geef iedere dag
water naar behoefte
Ik heb geen ervaring met Canna, maar je doet 10 ml op 3 liter
water, da's 33 ml per 10 liter
water, flink veel minder dus dan Canna aanbeveelt. Canna compenseert de voedingsrijke bodem door het aantal beurten, niet door de concentratie. Je hebt 11 liter
potten, en ik heb ook geen ervaring met dit specifieke voorbemeste
substraat, maar Canna adviseert kalkrijke
grond omdat daar waarschijnlijk niet veel van in de
voeding zit (
Calcium kun je namelijk niet in een flesje stoppen samen met veel andere stoffen). Als je dat dus niet gaat toevoegen maar dan wel gaat afzuren onder de waarde die je
substraat normaal gesproken zou aannemen dan ga je
kalk opgebruiken in je medium. Wellicht dat we ook eens in die hoek moeten kijken. Ik lees dat ook eiogenlijk tussen de regels door in de handleiding.
Heb je bodemverwarming toevallig?
Ik denk dat het heel verstandig is om nu eerst je medium
ec te gaan meten, dan weet je in ieder geval of je te weinig of juist veels te veel geeft.
Je planten gebruiken best veel
water als ik je zo hoor. Ik denk alleen niet dat je met een halve liter je hele pot vochtig krijgt. Ik denk dat het onderste gedeelte van je
aarde misschien wel eens droog zou kunnen zijn zelfs. Dat kun je oplossen door minder, maar grotere waterbeurten. Hoe dan ook, het kan geen kwaad om je medium eens een keertje te flushen, maar besluit daar pas toe als je je
grond ec hebt gemeten. Als je gaat flushen kun je je drain ook meten overigens (niet schrikken, die is vrijwel altijd hoger

)
succes!