Jump to content

infinity

Members
  • Content Count

    153
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About infinity

  • Rank
    Kind aan huis lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels
  1. Deed een wake-breakfast-bake, met amnesia uit de shop. Ik had gehoopt nog wat te kunnen werken vandaag, er moet een essay geschreven worden, maar amnesia.. ja, en dan je denkrichting onthouden... nee dus.
  2. In gesprek met banken en hypotheekverstrekkers... da's mooi, en wat als je nu een huis koopt zonder lening? Voor de grote en dientengevolge vrijwel altijd criminele, organisaties is zoiets best te behappen.
  3. het is wachten tot een of andere CDAer te diep in zn neutjes kijkt en bedenkt drugshonden af te sturen op coffeeshops. Heeft de dierenpolitie van de PVV ook meteen wat te doen, da's pure dierenmishandeling. Hoe komt het toch dat er zoveel gaarbakken figuren in de politiek belanden?
  4. Aha, met die 0,2% dacht ik al bij het eerste topictekstje, dat klopt niet, die 8 hectare... Zeker niet als je echt alleen de bloeiwijzen neemt en niet de hele zooi. Dan komt natuurlijk ook als mogelijkheid boven (voor de liefhebbers): roof van een veld ettelijke kilo's toppen, en maak een extract, even opzoeken wat het meest efficiente oplosmiddel is voor een zo breed en volledig mogelijk scala cannabinolen (zitten alle redelijk relevante cannabinolen wel in vezelhennep? Dat maakt ook nog een pak uit. 0,2%THC met bijvoorbeeld 1%CBD is natuurlijk iets anders dan 0,2% werkzame cannabinolen, hoe meet de wet dat?). Nuja, ik ben een beetje high dus ik fantaseer er nog even op los... Dat deel ik niet hier. Omwille van beknoptheid.
  5. De jas is dikker dan ie lijkt... trouwens een magere inuit lijkt me een ten dode opgeschreven inuit, in dat soort klimaat heb je liever een pondje vet dan een strakke ass.
  6. Ik vermoed dat de strekking van het interview juist aangeeft dat wie tijd heeft voor een joint, tijd heeft voor meditatie. Als manifest voor bewuster gebruik van cannabis als geestverruimer ben ik het dan ook zeker eens met wat er staat. Ik zie alleen geen noodzakelijke verbinding tussen meditatie en spiritualiteit. Ik vraag me ook af of cannabis wel echt tot meditatie (in de zin van je kop leeg maken) kan leiden, volgens mij is het eerder een middel om je perspectief te verschuiven opdat je reflectie zich in ruimere zin kan manifesteren dan in louter nuchtere staat. Gnoti Sauton dus. Cannabis is voor mij juist prettig omdat mijn hoofd volloopt met gedachten. Soms lukt het om in zo'n gedachtegang te blijven en kun je je zeer goed concentreren (en heel goed creatieve of nadenkende arbeid verrichten) onder invloed. Soms lukt dat per ongeluk met een kutgedachte en voel je je niet zo prettig, soms lukt het helemaal niet en waai je wat rond. Ik vermoed dat de geinterviewde vooral dat laatste zonde vindt, en stelt dat je je met meditatieve technieken in staat kunt stellen beter in de geconcentreerde flow van de high te komen en te blijven. Naar mijn smaak is cannabis gebruiken voor plezier trouwens helemaal niet zonde. Het hebben van plezier en euforie lijkt me redelijk noodzakelijk voor het leiden van een prettig leven. Elmanito: hoe bedoel je dat westerse meditatiestomingen worden geleid door angst enzo? Bedoel je het afkeuren van drugs als hulpmiddel onder invloed van de negatieve beeldvorming door politiek en lobbygroepen? (Het heeft denk ik ook te maken met de christelijke stroming, die mensen ronduit verbood om zich in te laten met roesmiddelen om tot religieuse ervaring te komen. Dwz. onze christelijke wortels, door eeuwenlange overheersing van die moraal tot stand gekomen en nog steeds alomvertegenwoordigd in zeker de calvinistische mentaliteit van werken, berusting en matiging in alles behalve je geloof, spelen nog steeds bij veel meer mensen dan christelijke gelovigen een grote rol in de moraal). Is het die onderstroom in ons perspectief dat de westerling doet komen tot een problematische relatie met drugs? Volgens mij zijn de sixties een duidelijk symptoom van het massaal afkeren van groepen tegen die moraal (voorbereid door onder andere de Beat's in de jaren50), jammer genoeg mislukte dat uiteindelijk door de instroom van onnadekend gelapswans, en is die mentaliteit op sterven na dood. Ik denk ook dat de huidige tijd zich slecht leent voor het propageren van de spelende mens. Als het economisch slecht gaat, zoeken mensen vastigheid (die niet bestaat). Daarbij heeft het postmodernisme denk ik ook een dodelijke klap uitgedeeld aan alles dat verabsoluteerd is, dus ook de utopische noties van de sixties.
  7. Interessant (doch wat kort) interview. Kanttekeningen zijn wel dat er in veel meditatie-gerichte stromingen helemaal geen drugs worden gebruikt. Sterker nog, het wordt afgekeurd en gezien als een shortcut naar verlichting, een typisch westers verschijnsel. Ja, er zijn ook andere stromingen. Ik heb hier in de biografie van Allen Ginsberg een weerslag van een gesprek tussen hem en de Dalai Lama, waarin heel duidelijk blijkt dat DL het gebruik van paddo's als middel tot verlichting, niet ziet als de juiste weg. Daarbij komt dat de westerse mindset net zo min fout genoemd kan worden als de mindset van Buddhistische monniken, zeker in de zin van "the wrong turn of history", dat is volgens mij klinklare onzin. De geschiedenis marcheert, er is niet een soort einddoel, het bestaan heeft geen zin, je bent er gewoon, deal with it. Dan blijft wiet nog steeds een plant waarmee je je bewustzijn kunt verrijken. Dat onderschrijf ik volledig. Toen ik eraan begon wilde ik wat leren, niet gewoon rond-apen en een beetje vreten... Het helpt inderdaad om je bewust te zijn van de fases van de high, dat verleer je als je per dag veel rookt, in mijn ervaring. Sowieso heet matiging in gebruik tot gevolg dat het effect weer dieper wordt, en meer als hulpmiddel voor zelfbegrip kan dienen. Dit laatste is dan ook meteen in mijn ogen het hoogste wat je met wiet en welk psycho-actief dan ook kunt doen: jezelf verrijken, door af en toe een ander perspectief in te nemen. Of je dit opstijgen tot god noemt, het waarnemen van de Platoonse ideeen, lekker geil euforisch wezen, is om het even. Al met al zeker het lezen waard, als je sterk spiritueel bent (wat dat dan ook betekent voor jezelf) zie ik zeker waar het over gaat. Lezend met mijn sceptische blik die sterk getint is door westerse filosofie, de geworpenheid en de bildung (hetgeen helemaal niet betekent dat je maar erop los consumeert, waarom wordt dat altijd gezien als iets westers? Dat doet onrecht aan de intellectuele bagage die een weldekend mens bezit) enfin, lezend met die blik dus, zie ik het toch als een verhaal dat wringt. Temeer daar er opmerkingen in staan waarvan ik het waarheidsgehalte zeer in twijfel trek. Symboliek heeft bijvoorbeeld van alles te maken met imago, kijk eens naar de uitdossing van een Sjamaan... Denk je ook in dat samenleven in stamverband een heel andere blik op ethiek levert dan samenwonen in een opengeslagen maatschappij als de onze. Ik ken mijn buren niet, het feit dat ze ook mens zijn is niet genoeg om een diepgaande band te creeeren. Volgens mij geldt dat evenzeer voor mensen die thans nog in stamverband leven (en zie de haat van de ene naar de andere stam... ze zitten in het oerwoud echt niet met zn allen communist te wezen, dat vind ik zo'n ondoordacht denkbeeld...). Of het goed of fout is, of je treft als verneukt of niet, onze maatschappij is onvergelijkbaar anders, daar hebben we ook veel aan te danken. Een beetje meer empathie mag er best zijn, maar het is nooit liefde, vrede en geluk geweest. Dat lijkt me een handig anker om te behouden. Samenvattend weerom: vooral eens proberen, meditatief de high in en de high beleven. Dan snap je ook meteen dat je kunt trippen op wiet. Maar het is evengoed een roes, en wat je vindt in een roes, vindt je meestal niet meer als je weer nuchter bent. (Trouwens: "drugs" betekent juist niet iets dat in een lab gemaakt is, zoals in het artikel wel beweert wordt, drugs is van oorsprong een nederlands woord afkomstig van Drogerij, hetgeen de gedroogde kruiden waren die men kocht bij wat tegenwoordig drogist heet). Just my 2 (of wat meer) cents.
  8. Waar ik vooral mee zit is de uitspraak van Rutte (persconferentie hierover, gisteren volgens mij) dat deze trainingsmissie in het belang van Nederland is. Dat je als militair risico loopt als je wordt uitgezonden, moge duidelijk zijn, daar teken je ook voor als je dat soort werk gaat doen. De vraag is echter inderdaad of het hier wel gaat om een trainingsmissie (verdedigen ok, maar je kunt ervan op aan dat ze moeten schieten) en waarom ze dit eigenlijk willen. Het doet de ronde dat het meer te maken heeft met onze buitenlandpolitiek richting Amerika/NAVO, dan dat het iets is waar de Afghanen enig nut van ondervinden. De gematigde Afghaanse burger is trouwens sowieso de lul, al sinds de inval van de USSR en de daarop volgende bewapening van verzetsstrijders door de USA zelf (waarna ze na afloop de wapens gewoon achterlieten!). Nu speelt ook mee dat we al een keer daar mee zijn gaan kamperen met de rest van de bemoeizuchtigen der aarde, dat levert aan andere landen het beeld op dat we wel in zijn voor dit soort spelletjes. Als handelsnatie ben je nu eenmaal wat dat betreft snel de lul. Volgens mij bouwen ze de orde vanaf de verkeerde kant op. Omdat het vanaf de andere kant (het veranderen van de publieke opinie van de Afghanen zelf, het stichten van scholen en andere mogelijkheidsvoorwaarden) schier onmogelijk is. Aangezien de USA zelf ook graag graantjes meepikt van de heroinehandel, en de vraag in die zin nooit zal opdrogen, zouden ze beter papaverteelt kunnen toestaan (enige jaren) waarbij de baten daarvan terugvloeien naar de staatskas daar. Ook medicijnen op basis van papaver-alkaloiden zouden ze kunnen gaan vervaardigen. Het zou ook helpen om onze westerse waarden niet op te dringen aan anderen. Westerse buitenlandpolitiek gaat er constant half stilzwijgend vanuit dat onze maatschappij-inrichting er een is die overal kan werken. Volgens mij is die arrogantie de primaire denkfout in deze problematiek. Een land volpompen met politie-agenten en wapentuig, lijkt me nimmer de oplossing. (Zie trouwens de kostenpost voor dit uitje: 120 miljoen per jaar, wat nou BTW omhoog voor podiumkunsten, wat nou geen geld voor onderwijs!?). JSF er ook nog uit (of gehalveerd!) en je hebt een stuk minder gezeik.
  9. Zowel de kerstboom als de kerstman zijn niet christelijk, dat zijn "heidense" symbolen uit niet christelijke feesten die rond de tijd van eindejaar werden gevierd. Ik zeg hiermee niet dat het christendom allerlei elementen bevat uit voorchristelijke tijden, dat is een volledig ander verhaal. Overigens kwam het kaalkopje in deze streken zondermeer ook voor in vroeger tijden. Het is echter de vraag of het werd gebruikt als tripmiddel.
  10. Dit wordt vast een uitgebreide en wijdlopige post. Het gebruik van paddo's als psychomedicijn is voor mij de grootste reden om te trippen. De kleuren zijn vet, maar de ervaring in psychologische zin is volgens mij het meest waardevol. Ik heb een keer of 10 paddo's gebruikt. Mijn ervaring is dat je ervoor moet waken dat niet alles wat zich aandient in een trip waar is. (even wat slagen om de arm voor de betekenis van waarheid). Ik merk dat ik onder invloed geneigd ben veel te aanvaarden als een steekhoudende gedachte. Dit probleem is trouwens het grootst met onze lieve plant Marihuana. Maar omdat je buiten jezelf staat tot op zekere hoogte (egodood komt niet voor in mijn ervaring, rationeel gezien zie ik het ook niet gebeuren), heb je wel toegang tot een andere manier van kijken. Ik herken problemen uit het verleden (wie niet) ook een dierbare verloren aan kanker (moeder toen ik 16 was). Toen ik begon met drugs speelde dat nogaleens een rol. Nu is het inderdaad zoals ook al in dit topic gezegd door anderen, dat ik paddo's gebruik om mezelf te bevragen. De problemen die spelen, de gordiaanse knoop in je kop, dat soort dingen. Op die manier gesproken kan ik dus ook echt toe zijn aan een paddotrip. Dat zijn de beste trips, qua inzichten en ze zijn vaak ook het meest heftig. De leuk-trips tussendoor (doe ik tegenwoordig niet meer, vroeger wel, toen tripte ik gemiddeld eens per anderhalve maand ofzo, altijd paddo's) zijn verfrissend in een andere zin. Je haalt er wel iets uit, maar dat heeft voor mij vooral te maken met het onmetelijke plezier. Eens in de zoveel tijd in je muziek zitten, alles zien ademen, bewegen, kleuren... ook euforie heeft een nadrukkelijke waarde voor mij. Ik leer trouwens ook heel veel van mijn reflexieve reactie op wat in de trip plaatsheeft. Hoe je reageert op de trip tijdens de trip. Om dit tijdens je trip te bemerken wissel je denk ik van een ver van jezelf verwijderde blik (door de trip) en je sterk op identiteit gebaseerde dagelijkse zienswijze van dingen. De trip wordt dan een object waarop je reageert. Vooral voor de controlefreaks is dit een nuttig punt. me dunkt. Paddo's gebruiken voor het ontrafelen van problemen levert op dat ik als ik bedenk of ik zal trippen naast een aandrang ook terughoudendheid voel. Angst, je weet nooit zeker hoe het uit gaat pakken... Je ziet wellicht dingen die je niet wilt zien (een kaartenhuis is een prettige plek om in te wonen). Veel dingen in je dagelijks leven doe je omwille van bevestiging van jezelf, althans, dat is mijn ervaring (ik schommel dan ook tussen grote onzekerheid en een sterk zichzelf bevestigend gevoel). Trippen schommelt daar ook tussen. het leven is op zich een trip. In zekere zin. Volgens mij is die angst niet slecht voor de trip. Sterker nog, met een licht onzeker gevoel eraan beginnen levert vaak veel op (NB dat beginners hier misschien iets anders naar moeten kijken?). Ik geloof trouwens niet in de ultieme heilzaamheid van drugs, het is altijd een samenspel tussen drugs gebruiken en geen drugs gebruiken en die ervaringen en inzichten laten samensmelten. Als je iemand bent tenminste, die zich aangetrokken voelt tot drugs. Ik denk ook niet dat trippen voor iedereen is weggelegd. Ik denk dat er mensen zijn die er niets aan hebben, de wereld wordt volgens mij niet per se beter als iedereen een keer tript. Enfin. Da's eigenlijk een heel ander verhaal. Trippen past ultiem in het "ken uzelve"-ideaal, trippen is voor mij extreem reflecteren. En minder jezelf projecteren op situaties. Door die openheid ben je sneller geneigd te interpreteren vanuit een minder gekleurd perspectief. Horizonverbreding.
  11. Drogende wiet gaat in mijn ervaring altijd door enkele geurfases. Ook lang nadat je het in weckpotten gedaan hebt, het wordt steeds beter, tot een bepaald optimum natuurlijk. Wiet van een half jaar oud, of meer, smaakt vaak lekkerder dan twee of drie weken geleden geoogste wiet.
  12. Het laatste verslag in deze reeks. En ik moet inmiddels concluderen dat van alle shops in de stad, 't Grasje me qua aanbod en prijs en kwaliteit (constant) en service, de beste schijnt. De Boot Wittevrouwensingel 206 Deze shop betrad ik voor het eerst afgelopen zomer, ergens in juni, begin juli. Ik stond binnen te wachten en de ruimte slokte me gewoonweg op. Ik wilde er eigenlijk meteen blijven om wat op te steken, een gevoel dat ik nooit heb ik shops (ook niet in t grasje). Maargoed, ik zou thuis roken, ik had wiet gehaald bij t grasje en ging toen dus langs de boot, op ontdekkingstocht was ik. Wiet voor thuis, een cd van de Doors gekocht, warme dag, mooier kon bijna niet. het aanbod van de boot is gering, ze verkopen altijd een bio-gekweekt soortje. De prijzen zijn okee, 10 voor een gram C5-haze, iets minder voor een bio-Shiva, of een bio-BuddhaHaze, dat noem ik niet te duur. Ze verkopen zakjes van 7,50 en 15 euro, voor hasj hebben ze ook een zakje van 17 euro voor 1! gram teringsterke hasj. Zo zwart als duivelskak, zacht, geurend en alleen goed te doen in een pijpje, anders smijt je onvermijdelijk veel te veel in je spliff. De kwaliteit is niet altijd even goed, jammer genoeg. Soms voelt de wiet wat vochtig aan, en is ze draderig (vezelig), soms krijg je dan weer zeer goed gerijpte en droge toppen. Dat is jammer. Niet dat de slechtere zakjes echte kutwiet zijn, maar je wilt er van op aan kunnen dat je een constante roker kunt rollen. De kwaliteit moet altijd goed zijn. Ze zijn wel erg aardig, dus zakjes bekijken en dan bepalen, is geen probleem. Ze weten goed genoeg wat ze verkopen, de service is gedegen. Koffie komen ze naar je tafel brengen. De sfeer is speciaal. Je zit in een oude boot, die nogal oploopt naar voor- en achtersteven. Alles is hout en koper en gekleurde oosterse sferen. In de zomer is het warm, niet heet, in de winter gezellig en niet koud. 's Avonds is het heerlijk, overdag net zozeer. Muziek is oosters-elektro-modern, echte spacemuziek, veel instrumentaal, weinig bob marley en geen -core-shit (ik ben geen liefhebber van alles dat eindigt op -core). Overdag staat het wat zachter dan in de avond. De klanten zijn vriendelijk, er zijn wat stamgasten, wat intellectuelen, locals, buitenlandse studenten. Soms kun je interessante gesprekken afluisteren, maar een krant of boek lezen kan ook. Op de singel varen in de warmere maanden van het jaar veel rondvaartboten. Leuk zwaaien naar die lui, een enorme joint in je hand. De rondvaarders wijzen specifiek op de boot, dat is zondermeer duidelijk. Het valt ook niet te negeren, allemaal van die koppen achter de enorme ramen (de opbouw is vooral raam), zo high als kanaries, enfin. de sfeer is er echt fucking goed. Ze zijn open van 13:00 tot 23:00, behalve op dinsdag, dan zijn ze de gehele dag gesloten. Consumpties zijn niet duur en vaak biologisch. Hun sinas is echt geniaal lekker, zonder suiker en met heel veel echt sap, zeker in de zomer goed te genieten. Mijn ideale shop zou een kruising zijn tussen t grasje en de boot, aangevuld met aanbod van wat exotische soorten (High-end moderne bud) en buitenlandse sativa's! (zie je die uberhaupt ergens regelmatig? Colombian Gold, Mexican, Thai, Laos, Acapulco etc etc, ik houd me aanbevolen voor tips mbt shops waar dan ook in den lande, waar ze dat soort wiet vaak verkopen).
  13. Lijkt mij ook logisch. je gaat nu eenmaal niet met een raketwerper onder je jas een deal doen. Dat placht nogal opvallend te wezen.
  14. infinity

    Honing Joint

    Dat kan ook, ik rook sowieso geen blunts. Maar heb wel ooit van die smaakjeszooi gekocht, ik vond het smerig, dat vochtige vel (waar liefst 80% natuurlijke tabak in zit ) en het smaakt in mijn beleving alleen bij het dichtlikken en aan je lippen bij het roken. Dan liever de klassieke blunt met echt sigarendekblad, alleen kan ik me voorstellen dat mensen daaraan dan toch graag een zoet smaakje zouden willen geven: honing zou dan kunnen, denk ik. Gezonder is het denk ik sowieso niet. Suikers geven nogal dikkige rook, na een hele avond-nacht aan de shisha (3 koppen vol met een paar mensen) liggen mijn longen nog een uur of 12 te pruttelen als een waterkoker.
  15. Helikopters lijken mij een groter gevaar, hier vliegen er per maand zeker 6 of 7 heel laag over, in rondjes (?) Ik vraag me af waarom, maar vermoed dat het geen zak te maken heeft met wiet. Hier wordt denk ik alleen binnen gekweekt, en die paar plantjes van mij buiten in een stadstuin... daar malen ze niet om, neem ik zo aan.
×
×
  • Create New...