Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Wat vinden jullie van het Nederlandse beleid

Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid  

851 members have voted

  1. 1. Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid

    • Gedoogbeleid softddrugs behouden
      223
    • Softdrugs legalizeren
      489
    • Harddrugs & Softtdrugs gedogen
      31
    • Harddrugs & Softtdrugs legalizeren
      108


Recommended Posts

Ik krijg het idee dat na de europese verkiezingen het (gedoog)beleid van nederland ten opzichte van softdrugs gaat verdwijnen.

Wat vinden jullie van dit beleid??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf gekozen voor:

Gedoogbeleid softddrugs behouden

 

Omdat ik vind dat dit beleid tot nu toe goed werkt.

Ik vind niet dat we alles maar aan de EU moeten overlaten, waaraan wij gemiddeld per hoofd van de Nederlandse bevolking het meest aan betalen tov andere eu landen.

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Graag even de motivatie voor jullie stem poosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gestemd op legalliseren van softdrugs omdat het gedoogbeleidt alleen maar het criminele circuit in de hand speelt, alleen bennik bang dat als het gelegaliseerd wordt dat de prijs explosief zal stijgen (zoals bij sigaretten, drank) en omdat men de nederwiet te sterk vind dat we dan dus alleen nog maar softe wietjes hebben (lekkere stevige blow op zijn tijd is toch ook niet verkeerd)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Ik stem voor legaliseren, er moet meer duidelijk worden voor iedereen.

Nu is het beleid zo: volgens de wet mag het niet maar oke we vinden het goed (typisch nederlands)...

Als het wordt gelegaliseerd komt er duidelijkheid en kan er niet meer veel gezeken worden over softdrugs en het (gedoog)beleid daarvan en kan jusititie zich focussen op betere zaken zoals Xtc fabrieken e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister kwam op tv dat die vent van d66 wilt dat de EU zich niet gaat bemoeien met sommige zaken in Nederland, zoals het drugsbeleid en de euthenasiewet. Ik vind dat de EU beter een voorbeeld kan nemen aan Nederland.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou nederland uberhaupt de softdrugs industrie kunnen lam leggen? Ik denk het niet, cannabis en hasj verkoop is echt goed voor de economie! Als je zelf een beejte logisch kan nadenken>>> 100.000 mensen steken per dag een jointje op (is een fact) , en dan hebben we het alleen over jointjes. Nou een jointjekost pak m beet 2,5 .....is 250.000 euro omzet per dag! (dat is een kwart miljoen per dag). En dat is 1,750.000 euro per week en 70 miljoen per maand!

 

Ik denk niet dat ze ineens deze tak van de Economie kunnen lam leggen, het zou gewoon heel heel dom zijn van de nederlandse overheid...

 

smokin'! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook gestemd voor Legalisering van softdrugs, dit wegens het feit dat er dan betere controle kan zijn op de wiet en dat men dan ook net zoals bij alcohol, een beetje de sterkte kan gaan aangeven. Het grootste nadeel is idd dat er waarschijnlijk accijns opkomen, waardoor de prijs waarschijnlijk gigantisch duurder wordt..Maar dit moet dan gewoon goed geregeld zijn, in principe is wiet niet lichamelijk schadelijk, maar het hangt af hoe je het consumeert en waarmee (bijv tabak).

 

Nog over de andere opties:

Als men het huidige softdrugsbeleid wil afschaffen (wat de CDA bijv wilt) en dus alles wil verbieden, dan krijg je alleen maar dat de wiet in de criminele circuit gigantisch duurder wordt en de kwaliteit veel minder, waardoor men niet meer weet wat ze roken (/consumeren)..

 

Hiermee gelijk de oproep aan iedereen om 10 juni wel te gaan stemmen en niet op partij-en zoals CDA, want hun zijn wel de grootste tegenhangers ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hiermee gelijk de oproep aan iedereen om 10 juni wel te gaan stemmen en niet op partij-en zoals CDA, want hun zijn wel de grootste tegenhangers ;)

het is alleen de cda en niet partijen zoals.. vvd heeft zn goede standpunten ik zou zeggen doe de stemwijzer,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik m is de optie : legalizeer softdrugs, gedoog harddrugs, dus heb ik maar beide gedogen gekozen, alhoewel ik principe vind dat harddrugs ook legaal zou moeten zijn is dat op 't moment niet realistisch. verder weet ik nu al dat ik niet ga stemmen, ten eerste omdat ik uberhaupt geen oproep heb gehad, ten tweede omdat ik absoluut tegen een verdere invloed van europa op onze wetgeving ben, en hoe minder stemmen er in totaal binnen komen hoe minder geloofwaardig die hele poppenkast is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou nederland uberhaupt de softdrugs industrie kunnen lam leggen? Ik denk het niet, cannabis en hasj verkoop is echt goed voor de economie! Als je zelf een beejte logisch kan nadenken>>> 100.000 mensen steken per dag een jointje op (is een fact) , en dan hebben we het alleen over jointjes. Nou een jointjekost pak m beet 2,5 .....is 250.000 euro omzet per dag! (dat is een kwart miljoen per dag). En dat is 1,750.000 euro per week en 70 miljoen per maand!

 

Ik denk niet dat ze ineens deze tak van de Economie kunnen lam leggen, het zou gewoon heel heel dom zijn van de nederlandse overheid...

 

smokin'! ;)

ja je hebt wel gelijk met die verkoop en die omzet maar die heeft niks met de economie van nederland te maken want vaak is het illegaal ingekocht en verdiend de staat er niks aan

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou nederland uberhaupt de softdrugs industrie kunnen lam leggen? Ik denk het niet, cannabis en hasj verkoop is echt goed voor de economie! Als je zelf een beejte logisch kan nadenken>>> 100.000 mensen steken per dag een jointje op (is een fact) , en dan hebben we het alleen over jointjes. Nou een jointjekost pak m beet 2,5 .....is 250.000 euro omzet per dag! (dat is een kwart miljoen per dag). En dat is 1,750.000 euro per week en 70 miljoen per maand!

 

Ik denk niet dat ze ineens deze tak van de Economie kunnen lam leggen, het zou gewoon heel heel dom zijn van de nederlandse overheid...

 

smokin'!  ;)

ja je hebt wel gelijk met die verkoop en die omzet maar die heeft niks met de economie van nederland te maken want vaak is het illegaal ingekocht en verdiend de staat er niks aan

Het kan wel illegaal zijn ingekocht, maar de shop zal toch echt belasting af moeten dragen. Ik weet niet hoe het met BTW zit, maar de Nederlandse overheid kennende zal wiet niet onder het nul-tarief vallen.

Dus 40% belasting over de winst en BTW afdracht. Goudmijntje......

Share this post


Link to post
Share on other sites

*reminder* voor de mensen die mogen stemmen voor de europeze verkiezingen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groenlinks, SP, PvdA vooral..Eigenlijk heeft CDA het meeste hekel aan drugs, maar is nu al te laat...

 

PvdA en CDA zijn op dit moment de winnaars zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kk, dan heb ik toch op de goeie gestemd.. dacht zelf pas dat het volgende maand was, dus had nog niet echt gekeken wie voor wat was ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou nederland uberhaupt de softdrugs industrie kunnen lam leggen? Ik denk het niet, cannabis en hasj verkoop is echt goed voor de economie! Als je zelf een beejte logisch kan nadenken>>> 100.000 mensen steken per dag een jointje op (is een fact) , en dan hebben we het alleen over jointjes. Nou een jointjekost pak m beet 2,5 .....is 250.000 euro omzet per dag! (dat is een kwart miljoen per dag). En dat is 1,750.000 euro per week en 70 miljoen per maand!

 

Ik denk niet dat ze ineens deze tak van de Economie kunnen lam leggen, het zou gewoon heel heel dom zijn van de nederlandse overheid...

 

smokin'! :whistling

DOM DOM DOM

 

wie gaat er nou met het grote geld vandoor, de coffeeshop eigenaren

 

DOM DOM DOM

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om mou meteen iemand uit te schelden is ook weer zoiets...

 

Overigens vind ik legaliseren wel ok, maar aan de andere kant dat de prijs weer omhoog gaat is ook niet echt prettig. Het is al duur zat (voor een scholier dan) Dat de overheid meer controle erop heeft kan je als een nadeel of voordeel zien. Kan lang over gepraat worden. Ik heb gekozen ervoor om het huidige beleid te houden, aangezien de coffeeshops zo zelf kunnen kiezen wat ze inkopen en de prijzen redelijk stabiel blijven. Hier hebben we trouwens ook zo`n discussie over gehad op school. 2 mensen die vonden dat het niet gelegaliseerd moest worden en ik dan van wel, best leuk.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon soft gedoogd houden verdien ik er ook nog wat aan 

 

Iedereen tevreden.

 

Behalve Harry Potter en zijn CDA kornuiten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik m is de optie : legalizeer softdrugs, gedoog harddrugs, dus heb ik maar beide gedogen gekozen, alhoewel ik principe vind dat harddrugs ook legaal zou moeten zijn is dat op 't moment niet realistisch. verder weet ik nu al dat ik niet ga stemmen, ten eerste omdat ik uberhaupt geen oproep heb gehad, ten tweede omdat ik absoluut tegen een verdere invloed van europa op onze wetgeving ben, en hoe minder stemmen er in totaal binnen komen hoe minder geloofwaardig die hele poppenkast is.

ben er helemaal mee eens :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind eignelijk ook legaliseren, ook voor beter onderzoek enz.

Voor de jongeren wordt het dan om tof tof te doen misschien minder spannend omdat het dan legaal is, de kans is dan wel aanwezig dat ze veel met harddrugs gaan experimenteren om toch wat te doen wat in principe neit mag.

Want iedreen kent het wel niet een koekje uit de pot pakken he, nee hor... :whistling

En grote kans idd dat er accijns over wordt gevraagd enz, dus tja wel lastig allemaal.

gr pietwiet :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind eignelijk ook legaliseren, ook voor beter onderzoek enz.

Voor de jongeren wordt het dan om tof tof te doen misschien minder spannend omdat het dan legaal is, de kans is dan wel aanwezig dat ze veel met harddrugs gaan experimenteren om toch wat te doen wat in principe neit mag.

Want iedreen kent het wel niet een koekje uit de pot pakken he, nee hor... :specool

En grote kans idd dat er accijns over wordt gevraagd enz, dus tja wel lastig allemaal.

gr pietwiet :whistling

hmm dat van die jongeren en harddrugs ben ik niet Helemaal mee eens...

want kijk nu; jongeren moeten hun wiet verkrijgen via de Illegale weg omdat ze nog geen 18 zijn;

dit wil zeggen dat ze ofwel naar Dealers gaan of gewoon aan een 18jarige wat mee vragen...

nu die dealers hebben wel altijd wat méér op zak dan alleen wiet..

dus ik denk dat jongeren nu éérder met harddrugs te maken krijgen :/

dit is althans toch in belgië zo want hier zijn al helemaal Geen shops :)

 

EDIT:

ik heb op softdrugs legalizeren gestemt; maar dan wordt wiet Duurder :whistling dus voor mij ,mag het eigg bij "Gedoogd" blijven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je HD legaliseerd word heel Nederland junk man en gaat het land KAPOT...

Kan je zelf ook wel bedenken toch..:S

 

Naja Peace..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je HD legaliseerd word heel Nederland junk man en gaat het land KAPOT...

Kan je zelf ook wel bedenken toch..:S

 

Naja Peace..

wiet is niks mis mee en je bent echt geen junk als je alleen blowt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard gestemd voor legaliseren softdrugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...