Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TanteJantje

TanteJantje's Geheime Micro Kast (1x ROYAL CARAMEL)

Recommended Posts

Hallo Wietforum!

 

Vorig jaar heb ik mijn acount aangemaakt op Wietforum, ben geinspireerd geraakt en ben de strijd met de natuur aangegaan met 5 mooie Autoflowertjes, helaas zijn deze 5 dagen voor oogsttijd geript. Om dit te voorkomen gaan we dit jaar lekker binnen aan de knutsel! Ik ben even door het huis heen gaan kijken en heb de perfecte plek gevonden! De voorraadkast in mijn kamer. Achterin hebben we ongeveer 1m2 ruimte. Wel wil ik het deze kweek anders aanpakken dan de meeste kwekers. De meeste kwekers maken een apparte kast voor hun plantjes, dit is mij een te grote ingreep. Daarom heb ik besloten de kast van binnen met wit behang vol te plakken (reflectie). Toen zat ik te denken dat de plant op het behang zetten niet zo'n verstandig idee is (ik ga hydro kweken). Daarom heb ik een rode (plasticcen) doos van 50x50 cm gepakt en die volgeplakt met alu folie. Ook heb ik er aan beide kanten een ventilatie gat op gemonteerd. Aan deze komt een PC ventilator die de lucht afzuigt.

 

SoortKeuze

 

Het soortje is een Royal Caramel geworden van Royal Queen Seeds geworden. De reden daarvoor is dat ik een vrij ervaren blower ben die toch wel een enorme voorkeur heeft bij een sterk wietje. Met 22% THC komt dit wel goed! :) Ook is dit soortje een hevige Indica wat ook weer een pluspunt is aangezien ik enorme slaapproblemen heb.

 

Apperatuur

 

Ik wil gaan kweken met

1x Coolwhite TL + - 60watt

2x 11 Watt CFG/Spaarlamp Warm Wit 2700k

9x 10 Watt halogeen lampjes (of is dit echt heel nutteloos)

 

To-Do List

 

Wit behang afmaken (50%)

Fittingen halen voor de spaarlampen

Hydro Systeem afmaken (Eb & Flow)

FOTOS MAKEN!!!!!! ;)

Afzuiging regelen

Mogelijk een geurneutralisator?

En andere dingen die ik vergeet omdat ik veel te stoned ben!

 

Zeer spoedig meer!

 

Groetjes TanteJantje B) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

je enthousiasme is goed

alleen koop dan een Tneon armatuur als verlichting

en hang die lampjes er voor de sier bij :)

 

succes

en kom maar op met die foto`s B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo is onze Master Micro Grower en wat hij zegt klopt uiteraard.

Je kan beter in een keer een uitgave doen aan iets waar je wat aan hebt, als dat je achteraf weer moet gaan wijzigen , dan ben je uiteindelijk duurder uit.

Radiatorfolie is beter voor de bekleding van je hokje.

En uiteraard, wij houden van foto s. :)

 

Fijne zondag nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de informatie alvast! Zal zo even opzoek gaan!

De reden dat ik behang etc. gebruik is omdat ik alles op een mega budget doe. Ik struin gewoon het huis af naar bruikbare spullen! B) Natuurlijk heb ik wel wat geld over voor verlichting want zoals ik hier ondertussen geleerd heb : Licht = gewicht!

 

De Foto's :

gallery_30530_15335_716958.jpg

Jammer dat ik niet eerder meer heb gelezen, deze badboy mag weer uit elkaar!

De Reflectie bak met de Hydro emmer (container voor de voeding moet nog gemaakt worden)

gallery_30530_15335_752250.jpg

Voortgang behangen (het reflecteerd al als een malle hier)

gallery_30530_15335_152185.jpg

En het blijft toch mooi om te zien hoe mooi t verstopt is als er straks wat voor hangt :)

gallery_30530_15335_128289.jpg

 

Spoedig meer!

Tante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die badboy kan je mooi boven in je ruimte maken :) als werk verlichting .

zeker mooi gemaakt ;)

maar dat behang kan je beter weghalen . beetje brand gevaarlijk .. B)

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben bang voor je dat dit het niet gaat worden zo :)

 

kijk eens goed bij de micro verslagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo

 

Dat brand gevaar valt enorm mee! Het is ook geen normaal papier het is ontzettend dik en voelt een beetje kleiïg aan. Ik heb het net even geprobeerd en het wil niet branden het gaat alleen gloeien als je het ontzettend lang verwarmd. Maar dat zal de grond van hout ook doen haha!

 

@Gobru

 

Hoe bedoel je, precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat brand gevaar valt enorm mee!

 

totdat het wel in de brand staat ..ook kunnen er gassen in die stof zitten zodat je in 1 keer al je plantjes vergast..

dus doe maar weg halen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo

 

Aangezien jij hier de elite bent luister ik maar braaf :) . Zit nu zelf te denken aan een aantal planken beplakt met alluminium folie?

 

Groetjes

Tante

Share this post


Link to post
Share on other sites

bezint eer ge begint....

 

als je hier al een jaar zit heb je ook een jaar de tijd gehad om eens goed te lezen... je maakt nu al grove fouten en de kweek is nog niet eens begonnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit komt waarschijnlijk omdat ik alles op budget wil doen. B) Ik heb besloten wat meer geld uit te trekken voor dit project en heb het volgende bedacht!

 

1. Andere lampen, met de budget spaarrommel gaat het hem niet worden dus heb besloten voor een Tneon 2x55w armatuur te gaan met 2x TCL 55W 3800LU 2700K Blooming.

2. Een appart hok voor de plant ipv de doos. Ik heb net even de boel opgemeten en ga nu even in skethup aan de knutsel :)

3. DutchPro Hydro voeding

 

Wat vinden jullie hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop er idd maar wat meer tijd in.. Want als ik de ruimte zo zie, kan je er volgens mij best wel een klein hokje bouwen.. En doe gewoon alles zoals het hoort.. Aanvoer van verse lucht via computer fannetjes en afzuiger met een buis fannetje, filter erbij..

 

Succes alvast..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch waat gaat maken kun je mooi de afmetingen mooi op de T-neon afstemmen.

 

Ik zou ook geen alu folie op de wanden doen, voor niet al te veel geld heb je ook een mooie folie. Aluminium folie geeft niet het beste reflecterende resultaat, en ik weet niet of het gaat oxideren in de toekomst en dus verlies in reflectie geeft.

 

Veel succes met knutselen als je zover bent.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo alweer!

 

Net lekker aan de sketchup geweest resultaat:

gallery_30530_15335_54288.jpg

Stukken beter ofniet :) !

 

Groetjes

Tante B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet veel veranderd.. Of wel ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit hok komt in het hok :) aangezien het er ook erg vochtig is wil ik het graag dicht hebben. Verder is het vooral makkelijker met de reflectie, lichten ophangen en in het algemeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dit komt waarschijnlijk omdat ik alles op budget wil doen. B) Ik heb besloten wat meer geld uit te trekken voor dit project en heb het volgende bedacht!

 

1. Andere lampen, met de budget spaarrommel gaat het hem niet worden dus heb besloten voor een Tneon 2x55w armatuur te gaan met 2x TCL 55W 3800LU 2700K Blooming.

2. Een appart hok voor de plant ipv de doos. Ik heb net even de boel opgemeten en ga nu even in skethup aan de knutsel :)

3. DutchPro Hydro voeding

 

Wat vinden jullie hiervan?

 

die 2700K heb je pas nodig op moment dat de groei eruit is. dus de 6500K lampen (groei) heb je nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit hok komt in het hok :) aangezien het er ook erg vochtig is wil ik het graag dicht hebben. Verder is het vooral makkelijker met de reflectie, lichten ophangen en in het algemeen.

 

 

waar ga je de filter en afzuiging plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en wat voor afzuiging en filter ga je kopen ..?

of koop gelijk een tentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo

 

Daar zat ik net ook over te filosoferen, is een koolstoffilter echt noodzakelijk met 1 plantje en goed afzuiging? Omdat de koolstof filter toch al snel rond de 50 euro kost..

Zijn er alternatieven?

 

Groetjes

Tante

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten kweken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voortgang:

 

Lekker aan de knutsel! Het hok word na wat aanpassingen gewoon rechthoekig en word 80x50x100. Ben nu voor zo'n 30% opweg.

Voor de apperatuur had ik het volgende nu in gedachten.

 

Licht:

Tneon 2x36 Watt armatuur

1x Tneon 2700k

1x T neon 6500k

 

Afzuiging

2m Luchtbuis

Can filter (Denk gewoon 75m3)

Aanvoer ventilatortje van PC

Afvoer een wat stevigere fan

 

De binnen kant van het hok word luchtdicht gemaakt en beplakt met radiatorfolie.

 

Ik ben erg blij met de vorderingen! Al is het niet altijd even leuk allerlij commentaar te lezen van mensen is het toch erg leerzaam. Toch wil ik vragen aan een paar personen (ik ga geen namen noemen) of ze invervolg wat specifieker zijn met hun commentaar en zeggen wát ik precies fout doe ipv alleen dat ik het fout doe! Zo hebben we er ook wat aan :verrygood

 

Nu eerst maar even een roken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Gobru

 

Hoe bedoel je, precies?

 

 

bezint eer ge begint....

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Gobru

 

Hoe bedoel je, precies?

 

 

bezint eer ge begint....

 

Maar hier ben ik ook zeker mee bezig! De laatste dagen ben ik non stop aan het lezen. Ik geef toe dat ik wat over enthousiast ben begonnen, maar ik ben nu toch op de goede weg.... toch? Wat vind je van mijn vorderingen gobru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi TanteJantje,

 

Ik zou gaan voor de 2x75 watt Tneon (ca. 60 cm. lang), want de 2x36 watt Tneon is aan de korte kant (ca. 48 cm.) voor je kastje van 80 cm.

2x 6500K lampen voor de groei

2x 2700K lampen voor de bloei

 

Als afzuiging zou ik dit setje nemen (klik).

Deze gebruik ik zelf ook in mijn kastje met bijna dezelfde afmetingen en 2x80 watt Duo Fluor en bevalt me goed i.c.m. een variac.

In het kastje heb ik nog een pc fan voor de luchtcirculatie (op de foto zijn het nog 2 stuks, maar gebruik er nu nog maar 1 en dim deze met een fancontroller (klik).

gallery_32885_13905_328386.jpg

 

Succes en fun met knutselen en kweken :verrygood .

 

Groeten Beaker

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...