Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

zoals de titel al zegt, SJ gaat stoeien met mapito

vandaag een bezoekje aan puk gebracht en de benodigdheden gehaald

er moet nog van alles gebeuren en wat spullen binnenkomen maar d8 maak alvast een topic aan

meningen en tips zijn altijd welkom!

men neemt:

med_gallery_35330_15310_2404887.jpg

waar ik nog wel een vraag over heb is het watervat, daar zitten deze kraantjes bij..het zal wel iets kleins zijn en stom dat ik het niet zie maar ik zou niet weten waar ik ze moet bevestigen :rofl

med_gallery_35330_15310_744754.jpg

gallery_35330_15310_1364007.jpg

morgen even naar de hornbach en wat hout halen om de bak in elkaar te timmeren

 

de setup:

DR120

gavita 1000DE(nieuw)

1500 Afzuig

500 inblaas+passief

1500phresh filter(nieuw)

kratjes van hornbach, 32 of 36 ltr

320ltr mapito

24xpp(4 per krat)

dompelpomp van extreme, heilia was op en kon em nergens anders vinden:(

vlakzuiger van aquaking

ph en ec meter bluelab incl ijk-en bewaarvloeistof

voeding: Goldlabel hydro

vrijdag komen de dames binnen en zullen een dompelbadje krijgen met antispint middel

ze gaan rechtstreeks in de mapito, ik heb ervoor gekozen(mede door schenkie, racker en Jeice) om niet te gaan spoelen maar meteen in te gaan wateren

 

nu de vragen

*de aanvoer en afvoer van de wasmachine zit precies naast het vat, mijn vraag nu, kan ik een splitter op de kraan zetten? en is de afvoer groot genoeg om mijn vat in leeg te pompen?

med_gallery_35330_15310_768032.jpg

*vatverwarming zitten zuignapjes bij maar dat gaat em niet worden met deze waterton(niet aan gedacht)

 

als ik nog dingen vergeten ben of als jullie nog tips hebben, heel graag!

 

Bless SJ

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aankopen, op je vragen heb ik geen antwoorden, ik ben een heuse mapito-leek :)

Wel natuurlijk de succes wensen van mijn kant :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theoretisch is iedere afvoer goed genoeg, als de verbinding maar 'dicht' is en je er niet zoveel druk op zet dat ie klapt. Als je met 2 leidingen op 1 afvoer gaat werken is het slim om met terugslagkleppen te werken voordat je druk gaat zetten op plekken waar dat niet kan. Je zou niet je voedingswater in je wasmachine willen pompen en/of andersom (nu zal dat niet direct gebeuren, maar toch).

 

ps. ja, je kan een splitter op je kraan zetten. Ik heb de vaatwasser en wasmachine op 1 kraan zitten, werkt prima.

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi, daar zijn we op dit moment dan gelijk in haaha

Thx!

 

Ponix

De leidingen voor in de afvoerbuis kan ik gewoon telkens omwisselen

Splitter op de kraan zou wel fijn zijn, hoef ik niet elke keer waterslang eraf te draaien als ik water ga geven

Heb je mss een kinkje van zoiets?

 

Je info word gewaardeerd:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gold label hydro :rofl

 

weet je al welke additieven je gaat gebruiken?

 

zaak dat je je stekken snel laat aanslaan, want je kunt niet te lang wachten met 12-12 als je er 4 per kratje zet.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat er ook :rofl , ik heb bat boost erbij gepakt..maar geen additieven zoals N oid..dacht dat dit wel genoeg was?

om de stekken snel aan te laten slaeen, wou ik mijn web-it spannen daar een zeiltje over en gwn aan de ''muren'' vastplakken en en bevochtiger eronder.

maar als ik niet spoel, dan blijft de ec hoog, en word het moeilijker om ze aan te laten slaan toch?

 

|* | |* |

| * | | * |

|* | |* |

| * | | * |

 

zo neerzetten?

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou even je afvoer moeten opmeten. Is waarschijnlijk 32mm. Neem je een slangtule voor in een 32mm slang die normaal in 32mm pvc verlijmd wordt, zet je die op je slang. Dat dicht nl redelijk goed zonder lijm en als je afvoer 'normaal' functioneerd, dan kan je met je aquaking pompie dat zonder problemen wegpompen, want dat zal nog geen 1 bar zijn.

 

Splitters, tja, je hebt ze met schroefdraad en met GK koppeling.

 

Ik wil niet spammen, dus dat wordt PM-en :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan dat zeiltje en bevochtiger. Je kunt ook een klein laagje water laten staan in je vijver, weet niet of je de kratjes op verhoging hebt?

 

PM amnees even over het direct inwateren van Atami, ik spoel iig niet meer met nieuwe.

In elk geval is vlokken gevuld met kraanwater erger.

 

Wat is dat je probeert af te beelden met "zo neerzetten" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponix, ik heb liever een plaatje bij het praatje :rofl, ben niet zo technisch qua dat gebeuren, maar goed om te weten dat dat kan..je mag hier gewoon spammen van mij:P

de kratjes en de planten, maar zie al dat ie het verkeerd heeft neegezet

bedoel eigenlijk links rechts links rechts per kratje, of gewoon in de hoeken zetten? want dan zit ik met het volgende kratje dat ze erg dicht op elkaar staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee wat je bedoeld, maar ik zou evenveel plantjes horizontaal als verticaal zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponix afvoer is idd 32 mm, maar kan ik dan niet gewoon de tule van de wasmachine eruit trekken en gwn de 25mm tuinslang van vlakzuiger erin hangen en als ik klaar ben weer gewoon de tule van wasmachine erin? ben er toch iedere keer zelf bij als ik watergeef..

 

even over die splitter, als ik mijn vat vul door de splitter, zorgt de waterstop die je op de foto ziet er dan voor dat er geen water in de wasmachine loopt?

en als ik de wasmachine gebruik, hoe kan ik er dan voor zorgen dat er geen water door de watervatkant van de splitter komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die afvoer is geen probleem idd, gewoon de afvoer van de wasmaschine er uit en de afvoer van je bak er in, maar als je 1" (25mm) slang gebruikt past die net wel of net niet in de afvoer van 32mm

Op de meeste pompen zit een verlopende slangtule, dus dan kun je er ook een 3/4" (19mm) slang opzetten, die past zowiezo

 

Over de kraan, je moet de kraan zelf uit de muurplaat draaien en daar een Y-stuk met 2x 1/2" binnendraad en 1 x 1/2"buitendraad in draaien, dan kun je er 2 wasmaschine kranen in zetten en is dat ook opgelost :rofl

 

Ga je volgen trouwens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hy doorkweker,

Dat van die 2 kranen is wel erg interessant,kan iemand zonder ervaring in loodgieterswerk dat ook gewoon?

Kzal wel eens wat info inwinnen daarover, als ik besluit te stoppen kan ik dan ook weer gewoon 1 kraan erop zetten?

 

En als ik naar de hornbach ga kan ik dat dan ook gewoon zo zeggen over die 1/2 binnendraad etc?

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, met een waterpomptang en een rol teflontape ben je de man :)

 

Je hebt dan een extra kraan nodig:

Wasmachinekraan%20-%20verchroomdbeluchter.jpg

 

Teflon tape:

teflontape.jpg

 

En een messing y-stuk (1/2"):

18777.jpg

 

Duidelijk genoeg? :lol:

 

Voor een how to ff googlen op kraan vervangen ofzo, succes :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je hydro ronde,totaal anders dan aarde,ga ik volgen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art bedankt! Het is zeker iets heel anders

Maar ik vind de voordelen groter dan op aarde en ik ben iemand die altijd alles wil proberen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor grote kweken is het makkelijk,maar ik blijf toch met prut spelen :lol:

Met allebei de methodes kan je 1op 1 of meer draaien,klimaat is het allesbelangrijks vindt ik,aarde is vergevensgezinder,en ja ik heb ervaring met hydro :rofl

Ook qua smaak vindt ik aarde vaak beter,hoewel er uitzonderingen zijn,het is ook wat je het beste ligt en makkelijkst vindt werken maar ik blijf zeggen dat het qua opbrengst niets uitmaakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nieuwsgierig :)

Je PH metertje is iig een toppertje.

Heb m ook sinds een paar weken.

Je moet alleen niet vergeten het dopje erop te doen na het meten.

In de dop zit een sponsje, die nat blijft, en zo je electrode weer nat houdt voor een betere werking en langere levensduur.

Als je je dopje 1x vergeet kan nog wel, maar na 2 of 3x is het sponsje verzadigd en werk het niet meer.

 

Goed luck :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat je je verwarming niet in je vat vast krijgt..

 

Even een badkamertegel halen.. Daar de zuignappen op zetten..

Plat op de bodem leggen.. Klaar. :rofl

 

Mvg,

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Art hydro ja? wist ik niet haha, en ik doe dit ook met het oog op de toekomst

@JWZ, goede tip man, ik hoop dat ie goed is mag wel voor die prijs:P

@Wubbo oooh mag die gewoon helemaal ondergedompeld worden? dan is er idd geen probleem haha dacht namelijk dat de thermostaat boven water moest blijven

 

nou weer wat geklust

 

waterkraan gefixt

med_gallery_35330_15310_1451988.jpg

heb dit keer gekozen om alleen passief in te blazen

1en2

med_gallery_35330_15310_1677100.jpg

3

med_gallery_35330_15310_20467.jpg

afzuiger op vol vermogen laten draaien tent implodeert niet

 

gavita hangertjes, denk dat ik het wel ga redden met de hoogte anders kan ik er nog altijd kettingen aan doen zoals vorige ronde

med_gallery_35330_15310_1340714.jpg

 

het systeem voor waterbehandeling

simpel maar effectief:P

med_gallery_35330_15310_992233.jpg

 

was veel te druk bij de hornbach zagerij dus bak morgen op maat laten zagen, alleen ik zit met 1 probleem

de hoekjes van de tent zit een wit plaatje tussen en dan kom ik uit op een bak van 107x107, dikte betonplex eraf dan zit ik op 103,4 binnenmaat

wat ik nu wou doen, is gewoon 4 plankjes van 25cm hoog aan elkaar maken tot een bak zonder bodem, dit op de plaatjes zetten van de tenthoeken

binnenin opvullen met tempex zodat de vloer boven de hoekjes valt..kunnen jullie het nog volgen haha? idee?

 

en nog wat raars, tent is compleet lichtdicht, alleen de gavita geeft een zacht blauw licht af in de reflector zeg maar lijkt van de evsa af te komen :rofl

heb em 1 seconde in het stopcontact gehad om te kijken of ie het deed, duurt het zo lang voordat de lamp geen licht meer afgeeft dan?

 

Bless

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

sgat

 

die kraan zit verkeerd :)

Je klep gaat staan lekken zo

 

Je moet die kraan uit de muur draaien,tverbinding in de muurplaat draaien,wij doen er meestal een messing verlengbusje in

van 1/2D tussen

dan zitten je kranen recht en lekken ze ook geen water,er zitten namelijk keerkleppen in die kraan voor de beluchter :rofl

 

je kan beter metzelen jij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet aan zon plastic bak komen speciaal voor deze tent? wilde zelf ook een bak timmeren maar vind het zonde van de ruimte voor medium.

Heb er aan zitten denken om planken tegen of achter de buizen vast te maken. het hoeft allemaal niet naadloos aan te sluiten. daartegen aan niet je toch je vijverzeil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de hornbach hebben ze me het zo uitgelegd..

dat lange stuk is een verloopstuk he..

en er zit een waterstop op:P, op de kraan komt een slang naar het watervat he, dan lekt ie daar toch in uit? of zie ik het verkeerd haha zal nooit loodgieter worden

 

en nu nog een keer in lekentaal? :)

 

yo Jeice, die binnenmaten kloppen niet heb ik uitgereknd, dan komen de hoekpunten alsnog op het witte plaatje te staan en van de grond af..

achter de tentstokken kan idd ook, is toch weer een paar cm extra :rofl

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...