Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miramar

moord op de honingbij

Recommended Posts

Ik zeg tekenen!! klik

 

 

 

De bijen beginnen op te raken, B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard getekend. :lol:

 

Waar gaat dit naar toe. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....En niet alleen tekenen......

gallery_36603_15266_731355.jpg

 

Doe ook iets voor de neefjes en nichtjes van de honingbij; de solitaire bij!

Bouw bij-voorbeeld een bijenhotel B)

 

Merula

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is dezelfde discussie als cannabis, op nicotine kan niemand patent krijgen dus dat is verboden...

lang leve de neo-nicotines! toch geweldig dat de farmaceutische industrie over de rug van boer tuinders milieu en consument, de orignele versie inruilt voor de gepatenteerd

 

 

nicotine is risicovol in het gebruik omdat het voor mens en dier ook giftig is, het breekt wel heel snel en schoon af en is volledig biologisch

 

het risicoaspect wordt overigens graag uitvergroot, dat we ondertussen nagenoeg iedereen een auto laten besturen, alcohol en tabak laten nuttigen etc wordt kennelijk niet als risico gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

insecten hotel voor de neefjes en nichtjes is in de aanbouw en gister nog even een potje biohoning gekocht ter support van de bioimkers, hoezee hoezee voor de bio- en bd-imkers

 

 

thanxs for signing for those who did THANK YALL!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Waarom Bayer startte met de neonicotenoiden pesticiden, om vervolgens door Monsanto hun GM bij te laten invoeren

 

OcTKT.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Elmanito, die link is goed nieuws! Prachtige foto ook van die Phacelia. En lachen die foto van die mannetje, wist ik niet maar is natuurlijk stuifmeel (lees het beste stuifmeel ooit)

 

 

Nog meer goed nieuws want er is een motie aangenomen in de kamer. Hij is ingediend door de partij voor de dieren. Zoals ik het nu begrijp wordt neonicotenoiden verboden in NL, daarna op naar Europa.

 

 

 

Vergeet niet beste forumleden, wij kopen die sjizzles. Het zit op ons brood, in de hamburgers, op je sla. Wij kopen monsanto en bayer producten.

 

 

Keep it green keep it B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito


In dit filmpje in old heirloom style komt er ook een stuk in voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ziet er goed uit bij een imker vanmiddag

 

gallery_16467_6951_1399201.jpg

 

gallery_16467_6951_1267336.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

very nice, buzzing around the hyves

 

honing is ook echt te lekker voor woorden. me like honey

Share this post


Link to post
Share on other sites
En lachen die foto van die mannetje, wist ik niet maar is natuurlijk stuifmeel (lees het beste stuifmeel ooit)

 

Eigenlijk is het niet zo'n geweldige bron van pollen, pollenwaarde is weergegeven als P1, waar P5 het hoogste is.

 

Hier een lijst met de nectar en pollenwaardes van een hele hoop planten:

http://imkerpedia.nl/wiki/index.php/Drachtplanten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Studie: ook vogels lijden onder bijengif

De schadelijke effecten van het 'bijengif' imidacloprid zijn veel groter dan aangenomen. Wetenschappers hebben een verband gevonden tussen het landbouwbestrijdingsmiddel en de lokale achteruitgang van spreeuw, veldleeuwerik, boerenzwaluw, ringmus en andere insectenetende vogels.

 

Vandaag publiceren vijf Nederlandse biologen hun bevindingen in het wetenschappelijke tijdschrift Nature. Ze hebben vastgesteld dat vogels in aantal teruglopen in gebieden waar het insecticide in hoge concentraties in oppervlaktewater zit. Op plaatsen met lagere concentraties gebeurt dat niet of veel minder. "Het is een buitengewoon alarmerende trend die we niet...

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miramar:

Clictivisme via Avaaz om de bijen te redden?

Avaaz bemoeit zich ook met de oorlog in Syrië en de Palestijnse kwestie.

Is het niet beter om millieudefensie of greenpeace te steunen in plaats van die elite-club met hun verborgen agenda te "liken"?

 

http://youtu.be/qbj1SbbCpX0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi FoolOnTheHill, ik heb helemaal niks tegen Avaaz ook al zouden ze een verborgen agenda hebben (wat iedereen toch heeft?). Wat ik zie is dat ze heel veel onbesproken problemen aan het licht brengen en er wat mee doen. Alleen het bewustwordingsproces van de vieze bagger waar we in leven is al van belang. Zo weten mensen nu dat er verkrachters rondlopen in Kenia die voor straf het gras moesten maaien op het politie bureau.

 

Maakt voor mij dus niet uit waar je je steun betuigt maar doe het!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bijen hoeven er van mij niet aan maar die wespen kunnen me gestolen worden!

 

Ik vind 't ook ivootjes, Canna.

 

Maar waarom worden ze toch altijd pas lastig aan het eind van de zomer? Omdat de muggen dan opraken, want wespen jagen op muggen...

 

V

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in N limburg (BE) wordt voor de bijen gezorgd, we hebben zogenoemde bijenbermen..

Dus geen fraai aangelegde plantsoenen, maar klaprozen, korenbloemen,goudsbloem etc ,alles wat de bij kan waarderen.

Zelf doen we ook mee, de klavers mogen blijven in het grasveld, de kids weten dat ze hun crocs aanmoeten als ze spelen en ....

De overbuurman is imker en de kids waren na een bezoek zo onder de indruk, dat mama een deel van de tuin opgeofferd heeft voor de bijen...

de kids hebben gekozen, klaproos, chamomille,korenbloem,zonnebloem en volgend jaar komt er ook de rode zonnehoed bij.

 

Wespen mogen van mij inderdaad wegblijven, net als dazen, beide gemene krengen :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja plastic, maar de enige zomers schoenen die mijn auti's aan hun voeten verdragen....tis dat of blote voeten en gestoken worden...

en met bijenallergie in het spel heb ik dan heel weinig keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...