Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LR2

LR2 in da buildinh'

Recommended Posts

Hallo wietforum,

 

Ik ben LR2. Ik kweek al sinds '04 buiten, af en toe doe ik een binnenrondje onder spaarlampjes. Nooit echt iets uitgebreid.

 

Ik probeer alles zo low-budget mogelijk te doen, wat me aardig goed afgaat vind ik zelf.

Ik probeer ieder jaar een soortje te kruisen, omdat er vaak leuke resultaten vanaf komen. Ik ben nu een soortje aan het veredelen die hopelijk als een goede buitenplant voor beginners kan worden gebruikt. Ik zit nu op 25% AF en 75% binnen vijf-zes weken tot bloeiverschijnselen. Het is pas een F1, en ik heb alle tijd, dus over een jaar of vier zal er wel wat leuks uitrollen. De ruderalis-genen qua phenotype zijn er gelukkig bijna uit na de eerste keer kruisen. Eens zien wat deze soort gaat brengen :lol:

 

Ik ben een hobbykweker, heb verstand van zowel de (biologische) plantprocessen als de cannabis gerelateerde hersenprocessen. Ik geniet van de kleine dingen en ik ben hier vooral om plaatjes te kijken en lekker te lezen.

 

Met grootschalige kwekers hoef ik persoonlijk niets te maken te hebben, ik vind growshops ook geen leuke place to be om een of andere reden. No offence heren, maar ik vind 't risky business. Ik lees wel graag wat jullie te vertellen hebben B)

 

Kudo's voor de diversiteit aan soorten die jullie zetten hier. Weinig daarvan ken ik. Des te meer wil ik leren kennen.

 

Dat was 'm.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier, ben benieuwd naar je soort. Wat is de kruising?

 

Gr MOnti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Monti: De kruising is een Amnesia autoflower, die weinig van amnesia weg heeft, maar erg lekker smaakt en prima effect heeft. En een F2 Royal Frisian (origineel van Omni-seeds dacht ik?).

Om even wat dingen op een rijtje te zetten: de herma factor boeit me geen fuck vooralsnog. Hoewel ik kan zeggen dat de amnesia keihard herma had moeten gaan toen ze van buiten (rond september, late zaaiing) uit de volle grond werd getrokken, en naar binnen onder 18W spaarlamp gezet werd op 16/8 (en daar bovenop/na kamerverlichting tot ik ging slapen). Waarom zo'n belachelijke zet, en zulk risico nemen? Om kruisbestuiving te voorkomen, kan ik niets anders dan mijn terrarium aanwenden. Daar hangt helaas zo'n 40W aan spaarlamp bij hoge buitentemperaturen (beestje moet 't niet te warm hebben he!). Zelf fem. zaad maken ga ik nooit doen, en stiekem vind ik het wel lekker om een paar planten uit de grond te mogen sleuren.

Die kruising wordt nu door meerdere mensen getest en de resultaten doen er niet aan onder. Na drie weken groei is er al een filter nodig op de afzuiging. 3/4 vrouwen is ook om over naar huis te schrijven. De indica genen die ze phenotypisch heeft doen 't een erg mooi plantje lijken. Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden. Wat me meer uitmaakt dan opbrengst en wat dan ook is smaak: is die goed? Dan maakt 't me niets uit of het nu een man, herma of vrouw is en welk effect die geeft. Als 't lekker om te roken is, ben ik gelukkig. Enige potentie is wel wenselijk, en dat zal ook wel goed zitten met de amnesia die ik er doorheen jaag als koffie.

 

Alles wat ik van de royal frisian weet is dat hij als Royal Dane gekruist is door een Belgische breeder met vooralsnog onbekende hybrides. De Amnesia zou van 'de echte amnesia' komen, maar ik vermoed eerder een pineapple-kruising gezien de smaak en vooral de geur die ontzettend veel wegheeft van ananas uit blik.

 

@Pirus: Thanks!

 

Afijn, ik blijf hier lekker lezen. Mochten er vragen zijn, jullie weten me te vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je verhaal niet helemaal, het maakt je niet uit dat je planten herma worden? Dus je vindt het niet erg om zaad wiet te roken. De smaak wordt hierdoor best wel anders is mijn ervaring.

 

Goede genetica is wel belangrijk. Ook voor de smaak van je wiet en de opbrengst.

 

Waarom heb je in je kruising niet meer geselecteerd op de amnesia dan? Moeilijk een amnesia autoflower te noemen als ze weinig weg heeft van de amnesia, maar goed.

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, het maakt je niet uit dat je planten herma worden? Dus je vindt het niet erg om zaad wiet te roken. De smaak wordt hierdoor best wel anders is mijn ervaring.

 

Goede genetica is wel belangrijk. Ook voor de smaak van je wiet en de opbrengst.

 

Waarom heb je in je kruising niet meer geselecteerd op de amnesia dan? Moeilijk een amnesia autoflower te noemen als ze weinig weg heeft van de amnesia, maar goed.

 

De amnesia smaak was in geen van de vier planten te herkennen. Maakt me ook weinig uit; de smaak is alsnog prima goed maar dan als ananas, niet als amnesia. Ik heb de naam niet gekozen, dus 't zal me verder een dikke worst wezen ;-). Qua opbrengst en smaak zit ik dus goed, vind ik zelf. Ik selecteer niet specifiek op non-herma kenmerken, hoewel ik dat per ongeluk dus wel gedaan heb. Door de moeder aan mega veel stress bloot te stellen. Mocht een plant daarentegen herma gaan - en alsnog lekker smaken - dan maakt dat me niets uit, bedoelde ik. Is het zo duidelijker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...