Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

starter pakket met het hele kweekschema bac

Recommended Posts

klein vraagje sannie

 

als ik het starter pakket bestel en daarbij het normale bac kweekschema aanhou komt het dan goed ?

ivm overvoeding of iets dergelijk door de buffer tableten enz

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey!

 

ik gebruik enkel startpakket van sannie met bac bloei en gaat super tot nu toe.

shackzilla in week 6 bloei en nog geen enkel probleem gehad :lol:

je kan er altijd wormenmest bijnemen voor een extraatje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owjaa voor ik het vergeet !

 

gebruik liefst een grote pot zodat je een grote buffer hebt en liefst een smartpot.

Ikzelf gebruik de 18,5 liter smartpot en ze zitten bomvol wortels die er aan de onderkant uitkomen dus het werkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannies schema aanhouden, veel soortjes kunnen de volle mep van BAC volgens schema in combi met buffertabs niet zo goed hebben.

 

Beter alleen de BAC bloei erbij vanaf week 4 bloei als nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet de fles van bac bloei aanhouden.

Ik gebruik 1 ml op een liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BAC wil dat je fles zo snel mogelijk leeg is.

Als je hun schema aanhoudt zijn je planten binnen een week dood. slaat nergens op die doseringen die hun aangeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de fles staat 1-3ml Nighthaunter :lol:

 

Hoezo zo snel mogelijk leeg?

Schema volgen is altijd al zoso en ik doe ruim dik 6mnd met 1ltr fles dus valt reuze mee.

 

Beter dan de 5ml oplossingen die zwaar verdund zijn en je zo door je fles heen bent :D

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook alleen het starterspakket, heb langzaam opgebouwd beginnende met een kwart dosering, tijdje derde, halve dosis en toen ik 4 x de max dosering van 3ml/L gaf kregen ze lichte puntjes.

 

@Lostchild:

Op Sannie's shop site staat, als onderdeel van Step 4 van starterspakket en dus impliciet met tabs: Dosage: 1ml/liter start flowering and ending with 3ml/liter with a maximal of 5ml/liter. Als je dat combineert met "om de dag" zoals op de fles staat komt het niet goed.

 

Dus beter "niet" Sannie's schema aanhouden, of nemen als wekelijkse dosering en delen door 3,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep maar ik wou sannie's pakket gebruiken en dan vervolgens deze boosters erbij geven met de normale hoeveelheden natuurlijk (meestal de helft van voorgeschreven

 

B.AC Wortelstimulator 60 ml

 

B.A.C Bloeistimulator 60 ml

 

B.A.C Biologische PK Booster 500 ml

 

B.A.C Pro Active 120 ml

 

http://www.growcenter-noord.nl/kweekschema/bacbio.pdf

 

dat schema dus

 

nou dacht ik dat dat wellicht een beetje teveel kon zijn samen met de buffer tableten

vandaar de vraag

 

 

oh en kun je met smartpots ook met eb/vloed systeem werken eigenlijk ?

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu ook die buffer tabs en merk dat wanneer ik enkele dagen het schema volgde van canna er in de top enkele gele bladpuntjes kwamen. Ik geef ze nu zo goed als altijd gewoon water tot aan de bloei tenzij ze een extratje vragen.

wel heb ik een mix van light mix en een andere goeie teler aarde gebruikt die al goed gevoed was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik dat ik wat rustiger aan moet gaan doen met mijn BAC bloei.. heb mijn eerste Liter fles al bijna leeg en heb nog wel even te gaan deze ronden :lol:

Ik voeg 45ml tot op 15L water dit heb ik wel opgebouwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leest je planten en nav daarvan voedt je (met BAC wat vooruit denken) en alles is een leidraad :lol:

 

Starten met 1ml en OPBOUWEN tot max als ze het aan kunnen zoals met elke voeding en er is geen ..ml werkt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgende doseringen worden geadviseerd wanneer Bac Bloei gebruikt wordt in combinatie met het starters pakket :

 

gallery_7203_206_22344.png

 

De doseringen starten bij week 3 bloei en zijn afhankelijk of de planten indica/hybride of sativa dominante planten zijn, dit is in kleur aangegeven in het schema

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi schema Sannie, daar kan je wat mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 ronde vanaf dag 1 12/12 begonnen met bac schema , elke dag gevoed , liter bloei en halve liter pk booster door heen gegaan

2.5w 18/6 10w 12/12 alles met pipetje gedaan had 1x 2L 2x1L bakjes om te voeden geen verbranding of overvoeding 1200watt 800gram

misschien nog bij vertellen dat ik van 8planten heb gerekend 95gram p plant

(met sannie producten )

dit was mijn beste ronde en heb geen 1 dag over geslagen met voeden ( al moet ik wel bij zeggen dat ik bacto water gaf en die dag dan niet voeden 4a 5x misschien)

na mijn mening kan het wel degelijk allen is plant soort ook belangrijk ik had sugar punch verslag 9x sugarpunch :smoke

Edited by pacman83

Share this post


Link to post
Share on other sites
De volgende doseringen worden geadviseerd wanneer Bac Bloei gebruikt wordt in combinatie met het starters pakket

 

greetz sannie

 

Maar hoeveel keer in de week geef je deze dosis mee? Stel dat je elke dag water geeft, geef je ze ook elke dag voeding?

 

De ene zegt elke dag, de andere om de dag, nog een andere zegt één keer in de week..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral goed kijken naar je planten die geven het beste aan wat ze nodig hebben :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de fles staat 1-3ml Nighthaunter ;)

 

Hoezo zo snel mogelijk leeg?

Schema volgen is altijd al zoso en ik doe ruim dik 6mnd met 1ltr fles dus valt reuze mee.

 

Beter dan de 5ml oplossingen die zwaar verdund zijn en je zo door je fles heen bent ;)

op de fles staat 10-15 ml per 10 liter ik doe hier al 2 jaar met een fles bloei en groei meer dan 5 ml per 10 liter heb ik eigenlijk nog nooit gegeven

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kom je dan per liter op uit G_W?

Denk dat de nieuwe formule ervoor zorgt dat je in de groei met 1ml minder toe kunt waar voorheen 1-3 het was is het nu 1-2.

Rest van schema BAC is niet anders geworden, 1-3 ml/ltr in de bloei als ze het aankunnen, was 5jr geleden ook al zo ;)

 

Je zou het eens moeten proberen wat meer BAC te geven aan je planten, je zult versteld staan wat die 0.5ml extra kan doen ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de killing fields pakte een verhoging van 0.5 bloei niet goed uit meteen bruine punten

 

maar een 0.5 verhoging in de groei zie ik wel aan me moeders ;) gaan meteen veel sneller groei scheuten aanmaken, doe ik meestal ff een weekje voor ik stekken neem 0.5 tot 1 ml meer, maar ik neem maar een klein aantal stekken per 3 maanden

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey groninger,

 

Heb dit stukje ook bij sex'n combo gepost, wel een late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan, begrijp ook niet de negatieve reacties over deze voeding, dus wilde dit toch even posten.

 

Ik gebruik de Bac Bio lijn nu een jaar of 2, gewoon omdat je wiet er beter, zeg maar zoeter van smaakt, en de soortjes beter tot zijn recht komen (wel altijd de laatse 10 dagen op alleen onafgezuurd kraantjeswater).

Ik gebruik 7.5 liter potten, per pot de light-mix aarde (met perliet) vermengen met 16 gram perfect start, 5 gram schimmels, 1 buffertab en inwateren met bacto, paar dagen laten fermenteren, Je kleine zaailingen/stekken overpotten, en een klein beetje wortelstimulator meegeven, niet teveel, je dames hebben nog niet veel nodig. Na een paar dagen geef je groeivoeding 0.5ml/liter bij, om de dag t/m 1e week bloei, dan gebruik je ongeveer 2ml/liter. in de 2e week bloei ga je bloeivoeding meegeven, (nu wel stoppen met groei en wortelstimulator) beginnen met 1ml/liter om de dag. in de 3e week beginnen met de pk booster 1ml/liter, als je de booster uitgebouwd hebt naar 2ml/liter, de gewone bloeivoeding terugbrengen naar 1ml/liter. In de 5e t/m 8e week bloei mag je gerust 3ml/liter gebruiken, daarna afbouwen en laatste week kraantjeswater.

 

Vergeet natuurlijk niet om de 10 a 14 dagen bacto (medicijn) te geven 1 gram bij je water gooien, en goed oplossen.

 

Het heeft bij mij geresulteerd in prachtige gezonde groene planten, met mooie afrijpende harde toppen bedekt met een laag hars!

Maar de gouden regel blijft natuurlijk, en wordt veel geschreven: Lees je planten, iedere soort is weer anders, de plant bepaalt en laat zien of ze het naar de zin heeft of niet!!

 

Bovengenoemd schema van Sannie maakt het helemaal duidelijk!

 

Succes!

 

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoeveel keer in de week geef je deze dosis mee? Stel dat je elke dag water geeft, geef je ze ook elke dag voeding?

 

De ene zegt elke dag, de andere om de dag, nog een andere zegt één keer in de week..

 

Dat antwoord probeer ik ook te vinden, had gehoopt dat het in dit topic te vinden was.

Kan iemand ons misschien daar antwoord op te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...