Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannado

kweek tl

Recommended Posts

hey hallo ik ben voor het eerst mijn eigen lekkernij gaan kwekken ik heb een fruit spirit en een neville's haze alle twee 99.9% feminized seed's nu ja ben ik all bezig van 18 december 2012 dan ben ik begonen met ontkiemen 2daggen er na heb ik die kunen in en klein potje geplant en goede 5 daggen daar na heb ik ze verpot naar een 10l bloempot ondertussen zijn we all 3 wekken en 2 daggen ver en ik heb het gevoel als ik kijk op forum's enz dat de meeste toch all verder staan met hun kweekje rond de 3 weken en nu heb ik ook nog een last van kleine muggen heb geleze op een forum dat deze de groei enz zouden belemeren maar kaén ik ze niet bestijden met iets anders heb eer nu 2 daggen last van denk ik

 

Alvast bedankt mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom opt forum

foto ?

en tja beestjes zijn er genoeg die de plant belemeren, varenrouwmug is er een van

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja da zijn die da ge zegt maar ja wat moet ik er aan doen ik ben nog beetje aant zoeken hoe ik foto's moet uploeden van me kweekje maar ja :engel thx

Edited by cannado

Share this post


Link to post
Share on other sites

varenrouwmug zo vlug mogelijk bestrijden, paar mugjes kunnen geen kwaad maar elk mugje kan tot 200 eitjes leggen en de larven vreten de wortelharen van je plant op. grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en zijn er nog middeltjes om die te bestrijden ? de vraag is natuurlijk hoe zijn die daar gekomen e :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit gewoon in de aarde denk ik, kan ook moeilijk anders als je met zaad werkt :engel

gebruik zelf bioshark olie om te bestrijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afrikaanse neem olie werkt heel goed tegen die tyfus mugen

1 ml per liter en niet gebruiken in de weken vor oogsten andrs rook je schoensmeer

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek

en een nevillhaze als beginner .. jij durft :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd :engel mo ik zit er gewoon wat me in e met die beesten boel aan mijn plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo weet mss iemand of je hps van 250 watt is da en aparte armatuur bij die van 400 ? wand in sluis verkopen ze lampen van 250 watt maar geen armaturen of transfo ? thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan, er zijn EVSA's die je kan dimmen to 250 w en daar zou je een 250 W HPS op aan kunnen sluiten.

 

magneet VSA zul je een aparte 250 W voor moeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je in sluis geen trafo kopen als jij 250 watt wil gaan draaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb in tussen een 400 watt lamp hps maar het probleem zit het met die varenrouwmuggen en mee dat ik nu nog maar 3 weken bezig ben zou ik dan niet beter op nieuw beginen ? of zou het helpen dat ik de plant met wortel er mooi uithal en op nieuw verpot met nieuwe arde of zal dat nie gaan ? mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste cannado,

 

Zou je jezelf ook nog even willen voorstellen zoals je in de welkomstmail is gevraagd,

 

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

 

en hier en/of hier kun je lezen hoe je foto's moet uploaden. Wij zien graag plaatjes. :engel

 

Verder zal het wat prettiger lezen als je wat tijd besteed aan het typen van je tekst, wat punten of comma's en af en toe enter gebruiken zou kunnen helpen.

 

 

Over het bestrijden van je dierentuin, dan moet je wel zeker weten wat je wilt gaan bestrijden. Voor rouwvarenmuggen kun je BV nematoden geven.

En ik denk dat het wel verstandig is om eerst keuzes te maken welke verlichting je gaat gebruiken.

 

Overpotten zal best gaan naar nieuwe aarde, de planten zullen dan misschien even tijd nodig hebben om te herstellen, maar zolang ze nog in de groei staan gaat dat best. Maar als je twijfelt over van alles en nog wat, zou je kunnen overwegen je goed in te lezen, keuzes maken, je hokje voor elkaar maken en een verse start maken, zou wel zonde zijn van je plantjes.

 

Succes met je avontuur.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Dj zecht je, je bent nu 3 weken bezig met voor groeien

Maar met een dieren Tuin te beginnen aan 8/13 weken bloei is geen goed plan

 

Tegen varenrouw mug zou ik eerst neem proberen en als dat echt niet werkt pas de nematoden van wege de korte houdbaarheid,

De eerste heb ik gewoon al staan als ik er ooit last van mocht krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je dierentuin al verhuisd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
afrikaanse neem olie werkt heel goed tegen die tyfus mugen

1 ml per liter en niet gebruiken in de weken vor oogsten andrs rook je schoensmeer

 

huh.gif

 

Zijn de Neem bomen van India naar Afrika verhuist ineens :)

 

Neem is een oplossing maar dat heeft 3wk nodig, beter is de toplaag van de aarde met een laagje metselzand bedekken (tip van PH_Donner), planten kunnen ademen maar mugjes niet door scherpe zand heen en vd rest geen aarde meer uit oa tuincentrum want die is 99.9% besmet met ongedierte.

 

Kan wel RHP op de zak staan etc maareh.. hoe slaat tuincentrum aarde op en wat tref je in de buurt van die opslag allemaal aan aan vliegend en kruipend B) beter van niet dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...