Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TheRealDopey

Goede Autoflowerzaden bij Hy-Seeds.nl

Recommended Posts

Tip voor iedereen die aan de Autoflowers gaat. Ik heb onlangs een test gedaan met een maatje om later een groot aantal Autoflowers in Spanje af te laten bloeien en ik was op zoek naar betaalbare Autoflowers.

 

Na een beetjes zoeken kwam ik zaden van Hy-Seeds tegen. Had er nog nooit van gehoord dus heb ik op diverse forums eerst informatie ingewonnen. Kreeg niet veel reacties, maar van enkele medekwekers kreeg ik over het algemeen goede berichten en een paar zelfs met foto's.

 

Ik heb toen contact gezocht en 100 NLX-Big Bud en 100 Amnesia (FEMINISED) besteld voor een test zodat we komend jaar Guerilla kunnen gaan in Spanje.

 

We hebben gewoon ontkiemd tussen vochtig keukenpapier en twee borden. Na een paar dagen was nagenoeg alles ontkiemd en hebben we de zaden in plastic koffiebekertjes gedaan met lightmix.

 

Resultaat was verbluffend:

 

100% kwam uit bij de Amnesen en 97% bij NLX-Big bud (eigenlijk 98% maar er was 1 mongooltje bij dus die reken ik niet mee).

 

Ik kan deze zaden dus aanbevelen voor diegene die komend jaar met Autoflowers willen gaan kweken. Ik heb getwijfeld een reactie te plaatsen omdat er altijd idioten zijn die dan denken dat je reclame voor een bekende probeert te maken maar ik vind dat goed nieuws ook wel eens gemeld mag worden. :)

 

 

PS de planten bloeien momenteel nog af in een serre, maar er zijn momenteel niet veel lichturen (zelfs niet in Spanje). Van de opbrengst verwacht ik dan ook niet veel (althans geen records), maar hier was het ons niet om te doen. We wilden deze zaden gewoonweg testen voor komende zomer. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dopey mooie ontkiem score. :)

En je hebt gelijk, goed nieuws mag ook gemeld worden.

Ere wie ere toekomt.

 

Maar waarom ga je AF kweken in spanje?

In de herfst/winter snap ik het, maar in de zomer kun je toch beter reg of fem gaan kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd naar de auto-Amnesia, omdat ik nog steeds eens wil weten of je met een auto onder meer dan 12h licht sneller en/of met meer opbrengst zou kunnen kweken in vergelijking met een normale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Dopey mooie ontkiem score. :)

En je hebt gelijk, goed nieuws mag ook gemeld worden.

Ere wie ere toekomt.

 

Maar waarom ga je AF kweken in spanje?

In de herfst/winter snap ik het, maar in de zomer kun je toch beter reg of fem gaan kweken?

 

Regulier worden in Spanje heel erg groot en hebben heel veel water nodig, terwijl de autoflowers binnen 100 dgn maximaal klaar zijn en relatf klein blijven. Bovendien kan ik meerdere keren oogsten en natuurlijk zet meer Autoflowers neer zodat dat een beetje compenseert met een reguliere plant.

 

Een kennis van me had een 40-tal reguliere planten staan en had hartje zomer 250 liter water nodig per dag op een plek waar geen kraanwater voorhanden was. Hij moest dus steeds een 1000l kuub vullen om een paar dagen vooruit te komen en dat kostte best wat moeite.

 

Wij willen ook guerilla gaan en een paar vaten water ingraven, zodat we deze telkens kunnen bijvullen om een tijdje vooruit te kunnen. Gewoon een paar spotjes maken met 10 planten en kijken wat er af komt. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zeer benieuwd naar de auto-Amnesia, omdat ik nog steeds eens wil weten of je met een auto onder meer dan 12h licht sneller en/of met meer opbrengst zou kunnen kweken in vergelijking met een normale.

 

zijn er andere auto soorten die wel sneller en meer brengen op +12 uur licht dan hun reguliere zusjes op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jansen er zijn wel pheno's van adh47 die 1,20 tot 1,60 willen worden, en die zou in 90 dagen klaar moeten zijn (na op komen ) en buiten kan je er dus in spanje 3 rondes mee doen ik denk dat het wel compenseert tegen over de meeste normale soorten

 

auto amnees is nog vrij nieuw en ben ik niet mee bekend,

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb daar bij hy-seeds net voor die nieuwe growshopwet ook nog snel even 100 ak47 autofem en 30 NL autofem gehaald. was een hele rit, maar sommige dingen doe ik liever niet per post.

deed eerst een testje (om te kijken of het wel echt bloeide op 18/6) na 1 dag in een beker vijverwater hadden ze alle 6 al een worteltje. ik ben geen expert als sommige, maar ik zie er volgens mij wel echt verschillende pheno's tussen zitten.

de 2e run die ik zette voor in ieders achteruin toonde me dat de northern lights er iets langer over doen, ook al waren dat mooiere en grotere zaadjes.

daar staan er nu 5 van de 6 van boven de grond en hadden er pas 2 een worteltje na anderhalve dag.

van de 30 nieuwe ak's staan er nu 26 die calimero af zijn en hebben al beste eerste 1vingerbladen van ongeveer 3-4 cm terwijl ze pas 5 dagen terug in een koppie water werden gegooid.

3 zijn aan het opkomen maar dat lijkt nu een beetje gestagneerd. tenslotte is er eentje waarvan ik nog niks zag, die heb ik vandaag gekraakt maar verwacht er niet veel van.

de 6 die ik al had staan laten in ieder geval al een boel bloeiharen zien en ik denk dan ook dat dat autofloweren wel snor zit.

 

al met al kiemt het beter als ik gewend ben van de sensiseeds; superskunk en snowryder wat me 6 zaadjes kostte voor 4 planten(ben met 1 meesterlijk plantje sts zelfbestoven zaden aan het maken, foto's volgen als ik tijd en zin heb en er achter ben hoe dat werkt :whistle: ).

alleen mijn omstandigheden waren ook 100%anders afgezien van de knuppel die water geeft.

toen deed ik het met een 4x18w TL-D armatuur met hf vsa en wat geoptimaliseerde reflectors op een afstandje van 5-10 centimeter, nu met 3 180w leds op 130x70 op een afstand van ongeveer 50cm en toen was het 20 graden op 24/0 tegen 26 tot 18graden op 18/6 nu. de planten zijn nu minder kortgedrongen maar ik denk dat dat vooral aan de omstandigheden en soort ligt.

 

groet,

JaapPaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze aanbevelen omdat ze goed ontkiemen?

Industrieel hennepzaad ontkiemt ook zeer goed, om maar eens iets te noemen.

Geen rede om ze enthousiast aan te gaan bevelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas oordelen bij test eindprodukt, zoals FOTH al zei: alleen hoog ontkiem succes zegt helemaal niks.

 

Aantal mutantjes, bloeiperiode, reactie op voeding etc maakt een soortje/zadenlijn pas tot een aanrader. kiemfactor is er 1 van maar liever 8 zaadjes weg en 2 primo mamma materiaal ipv 8 en 2 weg en maar soso :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTH, ik denk dat je me misschien op een andere toon leest dan ik het bedoel. je trekt een conclusie die niet te vinden is.

ik beveel helemaal niks aan, en al helemaal niet enthousiast.

heb slechts mijn bevindingen tot nu toe opgeschreven en geen enkele aanbeveling gedaan, niet eens laten vallen of ik er zelf tevreden over ben nu ik het zo teruglees.

daar kan ik me ook niet zinnig over uitlaten door gebrek aan vergelijkingsmateriaal.

 

en trouwens of iets goed kiemt of niet zegt niets over kwaliteit aldus jullie, het blijft natuurlijk lekker als het uitkomt, ook al zegt het niets over wat voor plant er uit komt.

het was mijn inziens gewoon een minpunt geweest als het niet zo kiemde als beweerd werd, klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jaappaap: Ik reageerde op de openingspost.

 

Ik kan deze zaden dus aanbevelen voor diegene die komend jaar met Autoflowers willen gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit 2012. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, daar ging ik even niet van uit, sorry FoolOnTheHill...

de 6 oudste ak zijn inmiddels mooi donkergroen geworden, maar raar dat er nog maar 1 is met 7 vingerig blad... wel bloeien ze al terwijl ze pas 35cm zijn, dit zal wel komen omdat ze een beetje op verdomhoekjes hebben gestaan op andere potten waar ik ze dagelijks van moest lostrekken omdat ze steeds vastwortelden. het was immers alleen om te testen of het wel echt fem autos waren, en heb voor de rest nooit echt om hun welzijn gegeven heheh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...