Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Parvati en nog wat in het bloeihok

Recommended Posts

goedenavond WF.

 

omdat het moederavontuur tot een eind is gekomen, en ik graag de parvati wil proberen hier het vervolg van Dit topic Om het in elk geval voor mezelf overzichtelijk te houden.

 

Vanaf vandaag staat het hokje op 12/12, aangezien het scrognetje al erg vol is. zelfs nu ben ik bang voor een overbevolking van het hokje en het netje.

Wel moeten bij de zaailingen nog de mannen verwijderd worden, maar dan nog is het best krap.

 

Vandaag noem ik het maar bloeidag 1.

 

even in het kort een overzicht wat er nu staat, voor diegene die het andere topic niet hebben gelezen.

 

een aardebak van ca. 60 liter, met een mix van GL special mix, GL light mix en rozengrond. met daarin 2 ex moedertjes. Hiermee heb ik geprobeerd te stekken, en om te kijken wat er nodig is om een moedertje te houden.

De moedertjes waren Kronocaine uit eigen zaad.

 

gallery_19177_15100_247237.jpg

 

gallery_19177_15100_177821.jpg

 

gallery_19177_15100_389761.jpg

 

gallery_19177_15100_31233.jpg

 

gallery_19177_15100_511774.jpg

 

en na het binden van vanavond.

 

gallery_19177_15100_1783073.jpg

 

gallery_19177_15100_1341130.jpg

 

dan een idee hoe vol het nu staat.

 

gallery_19177_15100_501718.jpg

 

dan een aantal zaadjes geplopt, die meegenomen zijn uit Marokko, in de hoop dat er iets afgaans uit gaat komen. Verder niet echt informatie hierover dus dat gaan we afwachten.

 

gallery_19177_15100_140755.jpg

 

gallery_19177_15100_754577.jpg

 

verder staan er 3 stekken in 1 pot, van mijn stekprobeersels. Deze staan er nu nog in maar zodra er plaatstekort komt zijn dit de eerste die het veld mogen ruimen.

 

gallery_19177_15100_1313103.jpg

 

Dan 1 Nanda devi, een freebee die ik bij de parvati heb gekregen. Wel zitten er nog wat zaden in deze pot erbij, dus wie weet worden het er nog meer.

 

gallery_19177_15100_575183.jpg

 

Dan waar het eigenlijk om gaat, de Parvati.

 

gallery_19177_15100_928778.jpg

 

gallery_19177_15100_409233.jpg

 

met zoals je kunt zien verschillende ontkiem periodes.

 

Dan even het hoogteverschil nu, maar dat zal vast wel anders worden de komende periode.

 

gallery_19177_15100_342157.jpg

 

Alle grond is voorzien van Basaltmeel, himalaya zout, bentoniet en lavameel, en nog geen voeding gegeven.

De bedoeling is om beperkt te voeden, wat door de leverancier van de parvati ook is aangeraden. Dus voorlopig 1 keer per week BAC bloeivoeding, en misschien zo af en toe een keer bloeistimulator, en de BIO-PK van BAC weet ik helemaal nog niet of ik dat ga geven

 

Zo weer even genoeg info,

 

Vragen opmerkingen shoot. ;)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er heel goed uit. Mooie opstelling. Ik verwacht iig een mooi resultaat. Ik ga dit topic zowiezo volgen.....

 

Klein vraagje: Wat is die witte buis met de zwarte stippen (gaten?) op de laatste foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt heel veel scroggen de komende tijd, als je netje al zo vol is op dag 1 van 12/12 :spliff:

 

Hoeveel watt aan TL gebruik je?

 

Vind je setting er top uitzien ;) Mooie planten ook, flink vertakt :) zie je ma weer dat het ook zonder HPS verlichting goed kweken is!

 

Nog een vraagje, Parvati, never heard of it.. Medical strain ofzo?

 

Succes iig! Belooft wat moois te worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jemig , die moeder staat er zeer vol bij zeg!, ook heerlijk zo een start met weelderigheid!

De stekken zijn enorm goed bijgekomen, andres bij krapte, probeer ze te laten overwinteren, lekker terugsnoeien en voorjaar afbloei buiten, is dat een idee??

Ben zelf ook happy met mn, bio aankopen, en bij jou kan ik nog denken aan de palmas van sannie voor de kaliboost! Dat werkt als een malle ( mooie uitdrukking is dat! ;) )

Heb gisteren na een bestellinh bij dhshop,zit altijd wat leuks bij , een klein flesje plagron sugar royal gekregen, is een additief met o.m aminozuren en stimuleert de suikers in de bloei, leuk he!

Ga je zaden kweken van de parvati, ja vast en zeker!!

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parvati, dat is OLDSCOOL wiet, heerlijk ;)

Die moeders worden ech beesten :) , ben benieuwd wat je weer gaat afbloeien hier, succes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

dat is weer een mooi hokkie vol! ;)

 

Ik ben benieuwd naar de Parvaties,

ga je deze nog uit elkaar halen of blijven deze pottenn delen?

 

Veel succes ook deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ RiezZ666.

 

Dank je wel, en ik hoop wel op een goed resultaat, maar dan niet in hoge opbrengst. Al mag dat natuurlijk wel. ;)

Die witte buis met gaatjes is mijn atieve inlaat, al gaat dat deze ronde niet werken met een overvolle scrogg.

 

gallery_19177_13280_412877.jpg

 

@ MMJ

 

Hier hangt 432 Watt aan TL. 8 x 54 Wat buizen

 

Parvati heb ik staan voor medicinale doeleinden, aan de hand van dit topic.

En scroggen kan ik weer mooi oefenen nu. Al hoop ik wel dat deze snel stopt met groeien. Time wil tel. En zonder HPS is inderdaad best te kweken hoor.

 

@ groenefingers.

 

De moeder had niet zo vol hoeven worden, maar het ontkiemen ging niet helemaal als gepland. :) En stekken bewaren ga ik niet doen, anders had ik de moeders wel kunnen laten staan.

Verder ga ik nog even niets extra's proberen, eerst maar eens zien wat deze combi me gaat brengen.

En ja als er mannen en vrouwen komen ga ik zeker wat zaad proberen te maken.

 

@ Krasi,

 

ja beesten zijn het zeker geworden. maar dat de krono groeipotentie had wisten we al. Ik ben ook benieuwd wat het bloeien gaat brengen.

 

@ Torsten

 

Ik laat de parvatis in principe staan in de potten, Maar zodra er een man bekend wordt moet ik even kijk hoe dan ermee om te gaan. Verder gaf de Breeder (denk ik?) het volgende advies.

 

all of them are large vigorous plants that will stretch indoors

control height by restricting pot size (not by using 12/12 from the off) and keep nutrient levels low

 

dus een combinatie van kleine potten en weinig voeding houden de planten misschien een beetje in toom. Al mogen ze wel ongeveer een CM of 60 worden.

 

Nog even voor de volledigheid, er hangen nu 6 buizen 650oK boven en 2 buizen 840, deze laatste hangen boven de kleintjes, en het deel van het netje war nog veel kleine uitlopers onder zitten.

Over een aantal dagen maar miximaal over een week gaat er 1 of 2 x 3000K ( Osram HO constant) bij, om de bloei te stimuleren, eerst maar even kijken wat de groeispurt me gaat brengen.

 

Dan nog even de data van mijn klimaatje, een beetje lage LV maar zo is het al de hele tijd, dus daar ga ik niets aan doen.

 

gallery_19177_15100_29347.jpg

 

Verder niets te klagen over de temp.

 

Op naar wat moois.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze mooie ronde.

 

Wat zien ze er al stralend uit.

 

Dat beloofd me een kweekje te gaan worden ;)

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer wakker en wat zie ik . het parvati topic

MOOI

 

Let the show start now

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u allen, en ik hoop mee op succes.

 

hier nog even wat meer Paravti informatie. Thanks to RW.

 

gallery_19177_15100_66203.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de plantjes

 

ben de laatste tijd ook gaan verdiepen in de medical strains

 

mijn volgende ronde wordt ortega en parvati

 

ik ga deze daarom zeker volgen

 

en hopelijk werkt die parvati goed voor jou medische problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Highriser.

 

En de medische strains werken bij de 1 weer anders dan bij een ander. Hier is afwisseling ook erg prettig. Maar het idee dat de Parvati geen of weing stoned of high geeft is de reden om deze te kiezen. Maar voor dat we zover zijn om te proberen is het alweer lente denk ik. :)

 

Ik hoop dat ze nog de parvati hebben, ik zag ze niet zo gauw meer staan. Veel succes straks met de zoektocht en het proberen.

 

Bloeidag 2:

 

Ik moet weer wat binden, bijna alles staat weer overeind.

 

gallery_19177_15100_214019.jpg

 

de parvati,

 

gallery_19177_15100_420349.jpg

 

gallery_19177_15100_131451.jpg

 

en weer wat nieuws boven de grond, de Nanda's.

 

gallery_19177_15100_436818.jpg

 

gallery_19177_15100_364259.jpg

 

en 1 verkeerd om.

 

gallery_19177_15100_225734.jpg

 

onder het zeiltje zitten de wortels al tot in de hoeken.

 

gallery_19177_15100_546701.jpg

 

gallery_19177_15100_1051433.jpg

 

en toen liep ik ook tegen een watergeef probleempje aan. Achterin de bak kom ik gewoon niet bij met de gieter. en ik vergeet elke keer te gaan kijken voor een gieter met een lange snuit.

Dus na wat puzzelen een buisje rondom op de bak gemaakt met aan de onderkant een aantal kleine gaatjes.

 

gallery_19177_15100_261898.jpg

 

en met een tuit omhoog om het water in te schenken op de aarde gelegd

 

gallery_19177_15100_938687.jpg

 

met als resultaat.

 

gallery_19177_15100_526544.jpg

 

gallery_19177_15100_575778.jpg

 

nu kan ik aan de voorkant gewoon wat wateren, en de rest wordt via de buis verdeeld om de stam heen rondom in de bak. Het lijkt goed te werken, dit maar een tijdje proberen. Als ik de buis redelijk langzaam vul loopt het water niet tegen de stam aan, en verdeeld zich voorlopig erg goed.

 

Straks nog even verder met binden.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Many growers say that it seems to really enjoy the rain and cold"

 

Klinkt als een perfecte strain voor het Nederlandse klimaat he :)

 

Ben je zelf van plan om Charas te gaan maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je geinig gemaakt en dat het ook nog leuk uitpakt :)

Ook een mooie wortelvorming zo snel bij je moedertje,

die gaat knallen straks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja er staat niet voor niets hobbiebob achter mijn naam. En ik ga altijd eerst op zoek in de schuur wat ik allemaal in huis heb, en ga dan pas een oplossing bedenken. :)

 

Inderdaad zou dat best in het hollandse klimaat passen, maar ik weet niet of het uitmaakt dat we hier een stuk lager zitten?

 

Hier nog wat info over de Nanda Devi. Volgens de info ook schimmel en kou bestendig.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Details

This is a new collection from Kumaon's greatest charas region around Nanda Devi: a line similar to, but even better than, the cultivar released as "Pahari Farmhouse". This Nanda Devi cultivar is from a unique valley high in the mountains and has an earlier finishing time and great mould and cold resistance. Above all these plants are uniquely aromatic and have a lovely soaring high. India's Kumaon Himalaya, formerly a part of the Kingdom of Nepal, is a mountain region which has a long tradition of producing potent charas. Good Kumaoni charas cultivars are vigorous, hardy plants, typically with a Christmas tree growth pattern. This Nanda Devi cultivar has long slender leaflets and a charming "sativa" appearance. Calyxes are very resinous, with a floral, tangy aroma and herbal, spicy scents. The best traditional charas twists from the Kumaon region have a very distinctive euphoric effect. This new Nanda Devi line has an uplifting and positive vibe that really stands out. "Sativa" lovers will really enjoy these plants.

 

Additional Information

Breeder The Real Seed Company

Genetics Pure Himalayan Charas Cultivar (Kumaoni)

Sex Regular

Grows Greenhouse, Grows outdoors

Harvest Month Early October

 

+++++++++++++++++++++++++

 

En nee ik ga geen Charas maken.

 

Ik dacht eigenlijk dat het gewoon hash was, maar toch even niet volgens een filmpje op youtube.

Hier wordt hash niet op prijs gesteld, het is nog nooit geprobeerd, maar de wil is er ook absoluut niet. Hier wordt medisch gerookt, en af en toe een drupje olie door Miss DJ. en ze is O.A. bang dat het niet te doseren is.

En na jaren principieel tegen drugs en dus ook wiet te zijn, maar ook absoluut niet blij met de allerhande medicatie, daarom toch maar geprobeerd met wiet met goed resultaat.

Al zijn niet alle soortjes het juiste medicijn.

 

maar zodra er wat leuks lijkt te zijn zoals de omschrijvingen van de parvati, moet dat ook geprobeerd worden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik zeker blijven volgen

 

dat hok gaat wel mooi vol komen, want er staan er precies wel een deel

 

allesinds veel succes en zal een mooie ronde worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de klok nu op 12/12 staat, mag je voor de Parvati, nu 16 weken verder zijn, dan zijn ze klaar :)

 

Hoop op dames en ben benieuwd naar de pheno s.

 

Fijne feestdagen alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 weken? das een beste bloeitijd... hoop dat het wietje er ook naar is dan...

 

succes deze ronde dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de klok nu op 12/12 staat, mag je voor de Parvati, nu 16 weken verder zijn, dan zijn ze klaar :)

 

Hmmm dan moet ik even wat bedenken als de krono klaar is, 6 of 8 weken een half hokje vol is ook niets. :)

Ik denk dat ik dan maar op tijd wat nieuws plop, zodat deze dan ook meteen verder kunnen op 12/12, moet ik weer gaan kiezen.

 

misschien een paar amnessjes (hypro) of de WARZONE KUSH, of even verder kijken wat er nog meer in de bak ligt. wel eerst even een educated guess maken hoelang de warzone zou moeten bloeien, daar heb ik toch ook nu wel zin in om te proberen.

De amnees is wel fem, dus dat is dan weer handig, keuzes keuzes, ach ik heb nog wel even om te kiezen.

 

zal wel weer goed komen. :)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Achterin de bak kom ik gewoon niet bij met de gieter. en ik vergeet elke keer te gaan kijken voor een gieter met een lange snuit.

 

Je kan op een bloemengieter een stuk tuinslang schuiven en dit vasttapen met ducttape.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan,

 

Dat had ik ook geprobeerd, maar de slang was te dun voor over de tuit heen te drukken. En het water stroomde er te ongecontroleerd uit, dus werd daar niet vrolijk van.

 

dag 3:

 

Veldje

 

gallery_19177_15100_1106600.jpg

 

en na wat binden

 

gallery_19177_15100_1592249.jpg

 

dan de Nanda

 

gallery_19177_15100_27251.jpg

 

en voorlopig de planten maar checken op strek, wat nog best zal komen.

 

gallery_19177_15100_24326.jpg

 

dan verder met de Parvati. En toch maar elk een eigen potje gegeven.

 

gallery_19177_15100_977484.jpg

 

gallery_19177_15100_307622.jpg

 

gallery_19177_15100_1286524.jpg

 

gallery_19177_15100_509784.jpg

 

De Maroc baby's

 

gallery_19177_15100_295434.jpg

 

gallery_19177_15100_171565.jpg

 

gallery_19177_15100_593506.jpg

 

dan de kraamkamer

 

gallery_19177_15100_151548.jpg

 

en de stekjes.

 

gallery_19177_15100_852712.jpg

 

verder weinig bijzonders te melden.

Hopelijk blijven de plantjes een beetje kort, voorlopig gaat dat nog goed. Zelfs met de buisjes nu op een CM of 20 van de kleintjes af.

 

En ik hoop dat er snel voorbloei komt, om de kleinere dames straks toch nog een grotere pot te kunnen geven. Ze staan nu wel in een veel te klein potje maar ik had even niets anders in huis.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...