Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

kan deze aarde nog gebruikt worden voor een biologische kweek?

Recommended Posts

beste mede hobbygrowers,

 

heb net een rondje op nieuwe aarde gedraaid met minerale voeding en dus ook afzuren.

 

Wil toch met deze aarde overstappen naar biologisch kweken met buffertabs eventueel indien nodig aangevuld met BAC groei/bloei/pk/bloeistimulator.

 

Is deze aarde hiervoor nog te gebruiken of is dit niet mogelijk?

 

Graag jullie reacties.

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand een idee, heb ook de zoekfunctie gebruikt met de volgende woorden mineraal bio aarde hergebruik maar helaas niet gevonden wat ik zocht.

 

Hoop op een reactie

 

groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zou kunnen, maar denk niet dat je dan van een bodemleven kunt spreken, dat heeft tijd nodig.

En met die aarde veel tijd, zou nieuwe aarde halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even nieuwe aarde halen en deze in de tuin kieperen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde is altijd op te waarderen met verschillende middelen .

maar als je schoon wil beginnen is nieuwe aarde wel beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik wel met je eens en bodum leven uit een potje werkt ook :)

 

even nieuwe aarde halen en deze in de tuin kieperen :)

 

Geen slimme tip :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde is altijd op te waarderen met verschillende middelen .

maar als je schoon wil beginnen is nieuwe aarde wel beter

Waarom is dat wel beter? De grond is hooguit wat uitgeteerd door gebruik van minerale voeding, evt. restanten kun je wegspoelen, je kunt van alles doen om een bodemleven te initiëren en je grond op te peppen, en het heeft als toegevoegde waarde verterende wortels. Een biologisch bodemleven functioneert pas optimaal als er een tijd lang planten in groeit, en dat is bij nieuwe grond uit een zak nooit het geval, ook niet als er 100 bio-eko-organo-stempels op staan. Makkelijker en als je bijv. zo biokliedert als ik wel safer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
evt. restanten kun je wegspoelen, je kunt van alles doen om een bodemleven te initiëren en je grond op te peppen, en het heeft als toegevoegde waarde verterende wortels.

 

 

He groengif, ik denk dat ik dan inderdaad ga voor het oppeppen van de huidige aarde, ik dacht dat bio nova een speciale bio-mix voor het opwaarderen van aarde heeft?

 

Of heb jij een beter alternatief, heb nog wormenmest liggen dat is volgens mij altijd goed om door de aarde heen te mixen.

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie info idd.............daarom organic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruiks dit:

House & Garden Bacto Force is een zeer populair en belangrijk middel voor tuinders die hun aarde meerdere malen willen gebruiken. Het middel is ook geschikt voor nieuwe aarde.

Bacto force bevat een groot aantal Micro-Organismen, stimuleert het bodemleven en heeft een preventieve werking tegen bodem ziektes. Daarnaast geeft Bacto Force een extra groei injectie aan de plant.

Bacto Force is een bodemverbeteraar die ervoor zorgt dat nuttige bacterie stammen, enzymen en schimmels worden toegevoegd aan de aarde of kokos. Daardoor is de plant beter beschermd tegen ziekteverwekkers.

Bacto Force zorgt voor een betere structuur, transport van mineralen en afvoer van restzouten. Het zorgt voor een betere wortelgestel, voor een evenwichtige groei en voegt extra kalk toe aan de aarde.

 

gallery_1115_750_110746.jpg

 

Een paar dagen voor het inpoten met de grond mengen, en even laten "broeden".

Er gaat een bodemweb groeien, na een paar dagen, en de wortels volgen dan de schimmels.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde is altijd op te waarderen met verschillende middelen .

maar als je schoon wil beginnen is nieuwe aarde wel beter

Helemaal mee eens. Het probleem met gebruikte aarde is dat je zonder labanalyse niet precies weet van welke stoffen je een tekort of een overschot hebt. Als je de aarde gaat opwaarderen kan het best zo zijn dat je bepaalde voedingsstoffen gaat toevoegen waar al een overschot van is, waardoor je allerlei problemen kan krijgen. Zo zie ik vaak dat mensen op de gok kalk door de oude aarde mengen, terwijl ze geen idee hebben hoeveel er nog inzit. Been there, done that (met desastreuze gevolgen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...