Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bazz f

250W HPS kweekje 4x11L

Recommended Posts

Weckpotjes raken weer bijna leeg, dus het was weer tijd voor een nieuw rondje. Ze staan al even op 12/12, maar de bloei is eigenlijk nog maar net begonnen...

 

Set-up:

DR90

250W Lumatek (SL-switch aan) icm Philips Son-T

Ruck 125L (ingebouwde thermostaat)

500m3 Phresh Filter

2 pc fannetjes voor luchtcirculatie

 

4x 11L kunststof potten

Atami B'cuzz Bio-aarde

2 tabs per pot

schimmels

Plagron Alga-Bloom

Bat Guano om te topdressen, zit er nog over na te denken om eventueel wat Palmboom as aan te schaffen

 

Soortjes zijn 2x Killing Fields #7 en 2x Chocolate Berry

 

Ik heb ze zo'n 3-4 dagen groei gegeven, en daarna op 12/12 gezet.

 

1 december, links de KF#7's en rechts de Chocolate Berry's:

gallery_1563_1377_1972078.jpg

 

Chocolate Berry's:

gallery_1563_1377_2040404.jpg

gallery_1563_1377_10834.jpg

 

Killing Fields #7:

gallery_1563_1377_803154.jpg

gallery_1563_1377_1034288.jpg

 

8 december:

gallery_1563_1377_2055758.jpg

 

Een paar dagen hierna heb ik de Chocolate Berry's getopt, omdat deze al aardig begonnen te strekken ivm de Killing Fields. Helaas kreeg ik wat later het advies van e$ko om beter te supercroppen, maar goed, de schade is al gedaan ;) Ze leken er in elk geval niet veel van te hebben, want degene rechts achterin wilt nog steeds doorgaan. Dus gisteren alsnog de hoofdstam maar gebogen, ik wil alles weer zoveel mogelijk op gelijke hoogte hebben.

 

gisteravond:

gallery_1563_1377_2080568.jpg

 

Chocolate Berry's:

gallery_1563_1377_1983977.jpg

 

Killing Fields #7:

gallery_1563_1377_1329958.jpg

 

Voor nu heb ik een Megalux diepstraal kapje erboven hangen, ik wil deze erboven houden tot de ergste strek eruit is, daarna waarschijnlijk weer een simpele hamerslag kap. Tevens ben ik gister begonnen met bloei-voeding 1ml/L, 4ml/L luid het advies, maar wil dit langzaam op gaan voeren (om de dag voeding mee). Ook voorzichtig zijn met de Chocolate Berry's, e$ko's zaad heeft niet zoveel voeding nodig :)

 

Elke zaterdag update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 goede ronde gewenst

ZemOp ;)

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook namens mij veel succes, leuke soortjes, aardige groei ook al ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes

 

KF #7 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soortjes en ze hebben de gang er al flink in.

 

Kan ook zijn dat door je Megalux kapje de ene kant vd tent harder groeit ;)

ik kwam erachter dat het kapje iets scheef trekt door de aansluiting op kroonsteen met tentje dicht en heb hem daarom weggedaan, op de afstand die je hebt met een 250W maakt het niet echt veel verschil met een standaard hamerslag kap en die heb je nog toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je ronde, maar zo te zien gaan ze al heel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen voor de reacties!

 

@ Lostchild, hamerslag hangt er boven :)

 

Kleine update, was net te laat met pics nemen, licht sprong alweer aan. Helaas beetje onscherpe foto de eerste, maar je krijgt een idee. Ik geef de KF's 600ml p.p per dag, en de voorste Chocolate Berry ook. De CB rechts achterin krijgt 700ml. 2 dagen water, 1 dag voeding.

 

Ik heb ze een keer te droog laten trekken deze week, ik hoop dat ze hier niet een te harde tik van hebben gekregen want ze moeten nog wel even. Tevens heeft de CB rechts voor moeite om in de bloei te komen tov de rest, maar ik zag zojuist al wat meer haartjes dus misschien dat dat deze week verandert.

 

gallery_1563_1377_1460716.jpg

 

KF:

gallery_1563_1377_365925.jpg

 

CB, de achterste, die heeft de grootste tik gekregen. CB vooraan minimaal aan pistils:

gallery_1563_1377_2316917.jpg

 

Snel weer een update met wat betere foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn mooi groen en zien er qua opbouw prima uit :)

 

Kun je niet beter die zeiltjes van de potten afhalen?

Of wil je tot bovenin de pot wortels, mijn ervaring is dat waterhuishouding stabieler is met niet afgedekte pot, dan kun je beter acteren op de extra verdampng door de smartpot :)

 

Ik zou ze wat meer uit elkaar zetten, strekken ze ook wat minder omdat ze denken meer ruimte te hebben, je inlaatslang kun je iets terugtrekken in de hoes en dan wijst ie naar boven en heb je ook meer ruimte en geen koude luchtval op je potten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat een mooie ronde worden.

 

Bloei zit er al goed in.

 

Veel plezier met deze dames :)

 

Fijne zondag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild, met de zeiltjes heb ik inderdaad wortels tot bovenin, voorheen de zeiltjes na enige tijd eraf gehaald maar het gaat nu op zich ook wel lekker. Het zijn overigens geen Smartpots he, heb dit keer de 11L kunststof genomen.

 

Ik heb ze wat uit elkaar geschoven, alsof de CB's het konden ruiken :) Die dachten, hee ruimte, en blijven maar doorgaan :)

 

@ Blowsterke, dank je! Bloei zit er inmiddels bij de laatste CB ook in, dus het zal nog wel flink wat weekjes duren eer ik wat Chocobuds mag oogsten :)

 

Vanavond update met een volle tent, more details to come.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd een volle tent, de CB's beginnen aardig te domineren qua ruimte. Degene rechts achterin strekt het meest, maar de CB rechts voor begint eigenlijk pas sinds deze week te bloeien dus wellicht komt daar ook nog een strek achteraan.

 

Ondanks dat ik de tent meerdere malen gecheckt heb, en de timer ook, beginnen de KF's een soort reveg bladeren aan te maken bovenin. Minder scherp gekarteld, van 7-5-3 vingers. Maar goed, ze zien er gezond uit en gaan gewoon door met toppen aanmaken.

 

De KF's krijgen elke dag 800 ml p.p., de CB rechts achterin 1000 ml en de CB ervoor 900 ml. Gisteren voeding (1,5ml/L), vanavond en morgen weer water.

 

dag 40 12/12 (gisteren):

gallery_1563_1377_78485.jpg

 

KF's:

gallery_1563_1377_1239051.jpg

gallery_1563_1377_1353073.jpg

 

CB:

gallery_1563_1377_2081917.jpg

 

Deze dames blijven doorgaan:

gallery_1563_1377_365725.jpg

 

Trich productie begint op gang te komen bij de KF's, CB zal nog wel even duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"250W Lumatek (SL-switch aan) icm Philips Son-T "

niet om lullig te doen, maar bestel alvast een green power mh lamp, ik heb ook een son-t in me lumatec gehad, was wel een oudere bulb maar die gaf het na 2 weekjes op ( niet meer starten)

al lijkt het hiet mee te vallen was het een niewe bulb ? of heb ik pech gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken Grow Weed, maar dit is denk ik ronde #4 met deze bulb :lol: Ik denk dat je destijds pech heb gehad, of ik geluk :)

 

Greenpower MH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growweed

een green power MH lamp, waar kan je die krijgen dan?

Philips heeft wel "MH" maar dan is het HPI-T

Green Power 250W is ook niet goed, ik had hem bijna aangeschaft (altijd al GP bulben) ware het niet dat mijn GS man aangaf mij niet graag snel terug te zien (ik dim/boost nog wel eens) met een lamp die niks meer deed, was wel beetje teleurgsteld toen dat ik met "mindere" lamp dan mijn voorkeur de deur uit moest maar geen klagen sindsdien...

Superplant 250W (150W MH trouwens ook) lampen doen het wel goed, ik draai er nu al 2jr (wel nieuwe bulb na 2rondes) mee

 

Afbloeien onder MH doet echt pijn aan je hart: wel lekkere wiet maar geen dikke vette toppen omdat je blauw licht erop hebt.

 

 

@bazz

Apart dat die KF's zo raar doen, komt er geen licht door de inlaatslang misschien als er licht in de kamer zelf aangaat oid?

Ziet er wel uit als reveg, vaag zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

excus bedoelde de superplant mh inderdaad hanged er bijmij in op aanraden van puc mijn gs :S

 

ik heb trouwens ook de super red hps voor de afbloei :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vraagt, wij draaien :engel

 

Een flinke warboel, volgende keer weer lekker 1 soortje, of de stap naar 400W maken en zo wat meer dieptestraling.

 

Begin deze week Bat Guano poeder als topdressing toegediend, zal nog wel even duren eer dit los komt. Bloeivoeding zit nog steeds op 1,5ml/L om de 2 dagen, ze hebben er genoeg aan in elk geval (lichte bladeren bovenin komt door te dicht op de lamp). 1x per week Bat Boost als stimulator, Bacto laat ik eigenlijk achterwege.

 

Ik blijf de CB knakken, al lijkt er nu geen erge groei meer te zijn en lijken ze zich meer te focussen op buds maken :)

 

Na het destijds checken op lichtlekken, heb ik toch maar een extra bocht in de inlaat gemaakt. Ik hoop dat dit het verschil zal maken, en dat de KF's hopelijk weer 'nomaal' verder bloeien. Of zou het toch door het femmen kunnen komen?

 

Pics zijn van gisteren, dag 50 12/12:

gallery_1563_1377_1894510.jpg

 

Kf's:

gallery_1563_1377_1845661.jpg

gallery_1563_1377_460671.jpg

 

De CB's in elkaar verstrengeld:

gallery_1563_1377_933928.jpg

 

Zal nog een lange zit worden zo met de CB's, hopelijk is het eindresultaat het waard!

Edited by Bazz f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik foto's en bladkleur zo zie denk ik dat je de KF's wel wat minder voeding mag geven, diepgroen en klauwen en gedrongen plant duidt op hoge EC in medium :)

 

Die Cb's sprieten flink tussen de nodes, lastig kweken zo (veel knakken) waar de KF's je een dikke knots aan top gaan geven zo aan de plantopbouw te zien van de voorste :)

 

gewoon volhouden, 12wk'er wietje is heel andere tak van sport en als er in week 10 nog genoeg blad aan zit en de topopbouw gaat ok en de rot blijft weg :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Bazz, wat een diversiteit in groei, LC zou wel eens gelijk kunnen hebben wat betreft de KF dame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks boys, ik heb na jullie advies de KF sindsdien alleen water gegeven.

 

Krasi, tot nu valt de diversiteit binnen de CB's me allezins mee, neem maar eens een kijkje in El Andy zn topic (had wel wat meer dames overigens). Ik had deze zaadjes al meer als een jaartje liggen, en aangezien ik nooit echt een sativa-dominante hybride heb gezet, moest het er maar eens van komen :D

 

LC, goed gezien, die groene KF is nu al flink van formaat. Qua diameter toch zeker wel formaat onderarm, nu alleen hopen dat ze die ruimtes tussen de nodes en toppen opvullen. Maar met nog flink wat weekjes te gaan, maak ik me daar niet zo druk over. Laat dr maar 12 weken bloeien :D De CB's zijn klaar met groeien en zijn nu aan het richten op buds maken, ook begint er al een lekker laagje kristallen te ontstaan (KF al een stuk meer overigens)

 

dag 59 12/12 (zou ik al op de helft zitten :D )

gallery_1563_1377_2023245.jpg

 

Lamp sprong natuurlijk weer aan :lol:

 

CB's:

gallery_1563_1377_1845558.jpg

gallery_1563_1377_1759195.jpg

 

vage uitloper op de paarse KF, ik laat hem lekker zitten aangezien ze bijna op hoofdtophoogte zit.

gallery_1563_1377_2360267.jpg

 

Maar toch wel mooi die paarse kleur zo met de flits erop:

gallery_1563_1377_515848.jpg

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes hoor :D

 

Kan zijn dat je bollende blad komt door positie van de PC fan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de planten iets van de fans weggedraait LC ;)

 

dag 69 12/12:

gallery_1563_1377_1104057.jpg

gallery_1563_1377_827718.jpg

(jup, is een 1,5L fles :wave: )

 

En de Chocolate Berry's achterin:

gallery_1563_1377_2149274.jpg

 

Roze pheno is denk ik het eerste klaar, maar mag zeker nog wel 3 weken. Heerlijke zoete geur, achteraf spijt dat ik niks gestekt heb.

 

De groene KF pheno bljft maar aanspekken, en dat onder een 250W bulb die inmiddels al aan zn 5e rondje bezig is (misschien nog wel meer, I know, it's time for a new one :wacko: )

 

Chocolate Berry's zullen uiteraard het langst blijven staan, aroma's zijn al flink aanwezig (meer dark roast cacoa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere volle bak daar, en met nog minimaal 3 weken te gaan staat je vast nog wat te wachten.

 

hou ze gezond. ;) en mooi gekleurd.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...