Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

jeice zijn micro kolosus verslag

Recommended Posts

Hallo allen of enkeling,

 

Nooit gedacht dat ik hier zou posten.

 

Misschien hadden sommige het al gelezen maar mijn plannen om kolosus zaaiing af te bloeien onder 2400 watt zijn in de soep gelopen doordat slechts de helft ontkiemde. Inmiddels stekken besteld maar heb nog steeds 14 mooie plantjes staan in de lightmix onder t neon. Op mijn oproep wie deze wilde hebben reageerde niemand( vreemd) en 250 euro weggooien is ook zo zonde dus nu ga ik er maar wat van proberen te bakken in mn DP90 tentje.

 

Ze staan nu 4 dagen onder 220 watt t neon groeilampen op 24 uur licht per dag.

er staat een bak klaar waar de plantjes ingaan met 50 liter special mix van gold label, denk over een dag of 3.

 

En dan nu de vragen aan de micro experts :)

 

1. Hoeveel zal ik erin zetten? Zat te denken aan 8 ?

2. Ik heb ze op 24 uur staan, geen idee of ze al op 18/6 hadden gemoeten... maar aangezien ik ze erg kort moet houden misschien vandaag al op 12/12 zetten?

3. Ik heb er nu t neon groeilampen inzitten, moeten de bloei lampen erin vanaf het moment dat ze op 12-12 gaan?

4. Wat gebeurd er als ik hy dro voeding gebruik voor aarde? ;)

 

Bedankt alvast en andere opmerkingen ook welkom.

 

 

med_gallery_32601_15056_777799.jpg

med_gallery_32601_15056_821021.jpg

med_gallery_32601_15056_1353154.jpg

Edited by Torsti
Aanbieden, niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meteen op 12/12 en alles erin zetten en later slechtste eruit.

 

50ltr is wel erg veel medium, gaan ze alsnog de hoogte in dus wordt een scrognetje maken of knakken want je hebt maar 60cm hoogte en daar gaat nog zeg 10cm vanaf voor licht&lucht en soortje wat je hebt is niet echt een langzame ;)

 

Plekkie overhouden onder HPS en er een paar van deze bij zetten later?

 

Dat niemand gereageeerd heeft.. aanbieden mag niet op WF weetjenogwel dus zo vreemd is het helemaal niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

Succes Jeice

gelijk op 12/12 is een mooie optie ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een MH lamp hebt

zou ik die er in doen tot de eerste haren te zien zijn

. eerste week bloei de hps er weer in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ga je niet gewoon door met die 14 zaailingen? Gewoon wat langer voorgroeien en grotere potten en die grote tent komt toch ook vol?

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je een MH lamp hebt

zou ik die er in doen tot de eerste haren te zien zijn

. eerste week bloei de hps er weer in ;)

 

Oei zou ik niet weten.

 

Dit hangt er nu in:

TCL 55W 3800LU 6500K Growing

 

 

Deze dus erin laten hangen tot de 1e haren? Zou een bloeilamp geen mooie manier zijn om het kort te houden of vern*uk je dan je hele plant?

 

Thanks zover!

 

Heb ze op 12-12 gezet. Zodra er wortels onder de meshpots uitkomen zet ik ze in de bak.

 

Tips over het inwateren en wateren ook alvast zeer welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee tis juist andersom, bloeilamp geeft strek.

 

groeilampen tot de groei eruit is. dan over op bloeilampen. is ongeveer een week of 3 na 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens, zou ik ze nooit in bloei zetten, zet het op 20/4 en hou de mooiste over voor moeders, en trek je eigen stekken ervan af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe.. nah dit is puur voor de fun ff, heb geen interesse in stekken of moeders.

 

vond t wel ironish om "kolosus" "mirco" te kweken.

 

het zal me benieuwen hoe groot ze worden. de hoogte van het tentje is 90 cm btw, en mn aardebak is vrij laag. wil ze 2x toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruimte zat. ik had ze onder 2*36 Tneon ongeveer op 45 CM. opbrengst in gewicht viel wat tegen, A door teveel plantjes onder de lamp B door dat ze net te hoog waren. qua smaak en effect was het een topwietje.

nu gelijk op 12/12 groeien ze nog een week of 3 door. en blijven ze kleiner, hier kan je dus ook de wat lagere topjes beter belichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi micro-man, geloof het of niet, ik heb ook ooit eens een topic gehad hierzo, met 8x150watt hps :)

Succes man, kleine kweekjes zijn ook leuk, en....weggooien is zonde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke versie DP heb je dan?

 

1e was 60x60x60, 2e 60x90x60 (hxbxd) (ik heb 2e)

 

in een 60x60 past mijn 110W armatuurtje perfect in de DP 2.0 heb ik in de breedte flink stuk over, handig beetje werkruimte met stekken etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeice,

veel succes met deze micro-ronde!

 

Ik zou alle 14 planten in de bak plaatsen.

Ieder plantje heeft bijna 4 liter aarde ter beschikking,

ik kweek met 3 liter.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de input!

 

Ik heb de rev 2, 90 cm hoog, anders was ik er niet aan begonnen. Mn aardebak is lekker laag en de tneon kan er gelukkig kort op, dus ik heb hoop dat het gaat lukken.

 

 

Vraag, ik wil ze vanavond of morgen in de aardebak gaan zetten, de meshpotjes hebben dan bijna een week geen water gehad.

 

Hoe kan ik het beste inwateren. Ik dacht gewoon de potjes tot de helf in de aarde zetten, en dan een liter water om elk potje gieten?

 

Of de meshpotjes nog een keer eb vloeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand, anders ga ik maar ff klooien zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zoals je normaal een plantje water geeft. weinig spannends aan.

 

kuiltje maken

plantje erin

kuiltje dicht

water geven ;)

 

overigens niet gelijk voeding, zit voldoende in je aarde voor een week of drie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik ben een hydro man.

 

geen idee hoe vaak en hoeveel ik ongeveer moet geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf de gehele bak inwateren met iets van 4 of 5 liter water, en wortelstim. De exacte hoeveelheid gok ik omdat er volgens mij ca 2 liter water mogelijk is voor een 18 literpot. Ook een beetje afhankelijk hoe vochtig de aarde nu is natuurlijk.

 

Als je rond elk potje water geeft zal dit zich uiteindelijk ook verdelen in de rest van de grond.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Dj broertje, ik was zojuist al klaar tho. Heb rond elk plantje een halve liter water met GL wortelstimu gedaan dus komt ongeveer op hetzelfde neer.

 

Ik ben voor 8 plantjes gegaan, wat meer plek om te knakken als het nodig is.

 

Dag 2 12/12

 

Kom maar op met die micro giganten.

 

med_gallery_32601_15056_2023868.jpg

 

Kartonnetje dient 1 om geen daglicht naar binnen te laten komen, 2 geen t neon licht naar buiten, 3 om de koude luchtstroom direct op de plantjes te verhinderen. de lucht verplaatst zich nu diagonaal naar de afzuiger toe. of over het karton heen, nog beter. de koude lucht daalt wel in.

 

med_gallery_32601_15056_2088514.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten uitdrogen nu, wortelexploratie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, lastig te zien tho. Bak til je ook niet ff op... Denk dat het echt een rondje op gevoel wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...