Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

120W tent, 432W TL

Recommended Posts

Hey mensen,

 

Eerder wel verslagen gehad, zowel HPS als micro en gedurende al die jaren ervaar ik al 1 ding:

het lukt me maar niet onder HPS om een goede run te doen waar het onder TL/PLL wel gaat :lol:

 

Erg veel veranderd aan setup en huis maar na de net afgesloten rampzalige ronde onder 1200W ben ik HPS helemaal zat (vermoedt sick room syndrome), daarom helemaal anders, al helemaal als me dat fysiek een stuk minder opbreekt ben ik niet te houden, zag er echt steeds vaker als een berg tegenop met de dames aan de gang te gaan, tent vol geel werkt ook niet echt enthousiasmerend :P

 

Nieuwe situatie:

120W tent van Secret Jardin (120x60x160)

8 T5 buizen van 54W pst opgehangen in een zelfbouw armatuur alla Torsti

750M3 softbox gedimd tot 50% op een TRIC controller (dikke overkill)

480M3 KOKOS koolstoffilter van prima klima :)

plastic en smartpotten voor de dames

PC fans voor een windje in de tent

 

Tent staat op een zelfbouwmeubel van betonplex: 60hg, 80 diep en 130 breed, kan ik mooi eea kwijt onder de tent en werken op ideale hoogte is ook een prettige bijkomstigheid zo evenals wat plek voor een maatkan voor de tent B).

Er komt een dubbele bodem in, moet nog een dun plaatje *plex halen en daar komt een verwarmingskabel op en dat plaatje *plex komt dan net onder de boevnplaat en biedt zo meubel ook meer stevigheid, nu wel stabiel maar niet je van het met 1 dwarsbalkje achteraan in het onderblok.

 

Ik ga van onder water geven, heb onderbakken besteld bij Vreeken, wel zo makkelijk leek me en hoop dat deze snel binnen zijn.

Vrijdag komt de verlichting als het goed is en kan ik dat in orde maken, nu hangt mijn oude 220W PL setje in de tent met voor even een buisafzuigert van 300M3 en een boxfan vh windje en staat er een mamma s5 in met 8 nakomelingen.

 

De mama gaat naar een DS60 (mamma tentje) en de 8 dames zullen alle ruimte krijgen in de tent onder 432W, 1st 865 en vanaf week 3 827 erboven.

 

Eindelijk weer lol krijgen in kweken, ben er wel weer aan toe en zal komende dagen wat foto's maken van alles en denk zondag van start gaan met een nieuw kweekverslag, rondje s5 op kokos met BAC bio :rofl

 

Hier alvast een voorproefje :rofl

 

Tentje op meubel, niks bijzonders.. alhoewel.. de luma's in beeld

gallery_22678_15061_1529623.jpg

 

Ruimte onder tentje voor oa reservoir (scheelt emmers slepen).

gallery_22678_15061_1060705.jpg

 

Flap open, 220W en groen

gallery_22678_15061_744249.jpg

gallery_22678_15061_1817628.jpg

 

s5'jes van dichtbij, nog 3 vingerig blad dus nog voorgroeien is nog niet gedaan, heb nog veel ruimte over dus kan best

gallery_22678_15061_1135084.jpg

gallery_22678_15061_1568684.jpg

 

de mamma die er maar een beetje verloren bij staat, maak het straks goed met haar

gallery_22678_15061_1968194.jpg

 

een dezer dagen meer

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes :lol:

 

Denk dat je het jezelf te moeilijk hebt gemaakt onder hps... athans... in welk opzicht mislukt het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms heb je gewoon een ruimte waar niet in te kweken valt, heb het zelf ook gehad, best aardig gedaaid maar geplaagd door rot, iig succes, werd wel weer eens tijd voor een LC topic :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze ronde, hopelijk krijg je hiermee je kweekplezier weer terug.

 

Ga je ook de constant buizen van Osram gebruiken?

En als je tent 1200MM breed is heb je dan wel voldoende ruimte voor je buisjes?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te moeilijk :lol:

zo'n opmerking had ik wel verwacht

heb het meerdere malen "op zijn boereluls" geprobeerd to no avail en als dat ook al niet gaat is er wat anders aan de hand, ik ken echt wel een plantje afbloeien wat dat aangaat maar in huis waar ik nu zit in die kamer wil het met HPS niet, wat er ook geprobeerd is (en dat is op vol hydro na zo'n beetje alles).

 

@dj

nee, philips buizen, had geen trek in 20 buizen van elk :rofl

ga me de volgende keer daar echt verder in verdiepen nog en gerichter aanschaffen nu al bli dat ik "maar" 10 buisjes kan bestellen

had Torsti al benaderd: armatuur wordt 56br bij 117 lang dus past mooi en nog ruimte voor fannetjes ook al is het krapjes.

 

ben wel weer toe aan een smile als flap opengaat en ook erg blij met de vrijgekomen ruimte, ik kan nu eindelijk alles in 1 kamer verzamelen en dat scheelt met een hulp in huis die niks mag weten (meldplicht hebben die).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen komen de TL's en de EVSA's :rofl

nu maar hopen dat de reflectoren ook snel in huis zijn, nog niks gehoord van wonderwaterwereld waar ze besteld zijn eergister :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow waar heb je dat tentje vandaan?

 

zoiets zoek ik al tijden. nieuw in assortiment bij SJ? exact zo en zelfde setup ben ik ook van plan, en had ook al in Torsti zijn topic een en ander bekeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes lostchild!

Klinkt behoorlijk frustrerend die hps kweken, heel vreemd! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey LC, ik zat de micro-corner al in de gaten te houden :rofl

 

Heel veel succes deze ronde, dat gaan een hoop 'plokkies' worden :lol:

 

Zijn een paar hoekbeugels links en rechts geen idee om het frame wat meer stevigheid te geven? (daar waar de plank oversteekt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen welkom en welkom terug?

Ben al die jaren nooit weggeweest :rofl

 

TNT aan de deur, grOOOte doos, de buizen, fittingen en EVSA's zijn gearriveerd en alles is nog heel thanks to inpakwerk van LePlantage B)

Contact gehad over de reflectoren en deze zijn vandaag verstuurd dus morgen is alles voor de elektra aanwezig op wat boutjes na denk ik maar de Praxis is nabij de supermarkt, 200mtr ervanaf en de koffiebus is nog maar half vol :P

 

Vandaag flink aan de slag geweest voor mijn doen en de kamer is nu qua tentjes zga ingedeeld en ga ik de 120W een definitieve plek geven, dat is ook de reden waarom ik hem nog niet extra verstevigd heb.

Er staan nu:

120W

DS60

DP90

droogkastje wat eerder voorgroei kastje was

 

120W gaat nog een keer van het meubel af want onder de topplaat moet er in het midden nog een verwarmingskabel onder komen, heb nog een mat van 1x1 liggen die ik ga hergebruiken daarvoor.

Ik offer een tentstok ondersteun balk van de DR150 op om 2x onderstel in de breedte te verstevigen met balken van 4.

Ook moet er aan de achterkant bij de staanders nog een stukje af ivm de plint zodat eea beter tegen de muur aansluit en ik eventueel ook aan de muur nog kan verankeren, denk dat ik de tent via koord aan de muur anker als extra, je weet maar nooit met mij :lol:

 

Omdat alles scheef staat tov van elkaar (wanden/vloeren maar ook weer verloop in wand en vloer zelf) plafond is enige redelijke maar ook dat vertrouw ik niet, kan ik eigenlijk niets goed pas maken, lastig maar ik doe mijn best in me eentje:

doe zo goed mogelijk, geen zin in 3x half :rofl

 

Morgen en overmorgen meer, apart, sommige s5 dames hebben wat klauwend blad ontwikkeld, wat een nachtje zonder boxfan al niet kan doen met PLL er (te) dicht op in combi met klein potje waar elke dag 300ml in verdwijnt + best wel koud afgelopen nacht in de kamer zelf, daarom de boxfan ook uit, maar geen paarse stelen, wel lekker groen en flink aan het uitgroeien na flink toppen/fimmen en meteen daarna een knakbeurt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

euhmm.. reflectoren net binnen en blijkt dat ik 150 lang heb besteld ipv 120, je hebt ze in verschillende maten en ik dacht dat ik de goede had maar niet dus, afin, iets meer werk vandaag en morgen omdat ik moet knippen en gaatjes extra boren om reflector op armatuur vast te zetten.

 

Nu naar de Praxis vd boutjes, klemmetjes, een beetje knipschaar komt ook wel van pas en dan een paar dikke s5 joints draaien en aan het werk met het meubel en het armatuur voor de TL's zodat morgen de dames weer op 18/6 kunnen.

Nu staan ze op 24/0 omdat ik geen filter op tentje heb en je dan voor de voordeur ruikt dat er "iets" met planten bij mij gebeurt bij licht uit en er is geen grasveld in de buurt, incidenteel en keer wat geur alla maar elke dag om ..u, de s5 meurt de tent uit ook als ze niet in bloei staat :lol:

 

Eens kijken tot welke foto's de N8 in staat is (12MP HD camera) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna klaar.

 

Armatuur is gemaakt maar nu de lampen nog werkend zien te krijgen :lol:

2 t5 buizen, aan 1 eind aan elkaar doorverbonden op de fitting en aan andere kant 2 draden per fitting en dan naar de EVSA toe.

 

Even geen aarde draad aan stroomkant maar dat mag niet veel uitmaken voor een test volgens mij, maar geen licht.

kabelschoentjes ed nagelopen en alles zit goed, wat kan het zijn?

 

Ben er wel klaar mee voor vandaag en wil met vermoeide hoofd geen dingen verkloten dus morgen weer een dag, ze staan weer onder de PLL.

Vloerverwarming gaat zoals plan was niet door, die mat is dusdanig verlijmd dat loskrijgen kabel niet te doen is, jammer.

 

Afzuiging is wel gemaakt op de filter na, softbox gedimt en met demper is echt wel stil, lekker slapen zo :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer de 2 draden die je buisjes doorverbinden eens om te draaien, je moet zeg maar elke pool in serie te zetten. Weet even niet hoe het anders uit te leggen.

 

hier is het wellicht toch wat duidelijker.

 

Succes met knutselen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt vd link.

Eea had ik precies zo opgezet ware het dat ik maar 2 buizen heb en daar ging ik ergens de mist in, naast dat bijna alle beschrijvingen met een Osram EVSA zijn en dat werkt net ff anders

 

Gisteravond beter dat ik niet was doorgegaan, vannochtend eens goed de EVSA tekening bestudeerd en wat nu?

Philips EVSA verlangt dat je niet aan 1 kant de buizen geheel koppelt op de fitting maar vanaf de binnenste pennetjes dient er een draad getrokken te worden terug naar de EVSA op gat 3 en 5 :rofl

 

Nieuwe draadjes geknipt en met bonkend hart (eerder een Philips EVSA opgeblazen) stekker in stopcontact et voilá er was licht.

Ff een koffiebreak met een dikke Hericules erbij en dan de andere 6 balkies doen en eea in de tent ophangen.

 

Daarna pvd de enorme puinhoop aan kant maken, overal dozen/slangen/potten/medium/afzuigers op de overloop en slaapkamer, fijn hoor dat de hulp dinsdag alweer komt :lol:

 

Geen foto's gemaakt van bouwen, was daar veel te druk voor maar wel foto's zometeen van hoe het geworden is, moet alleen nog wat verzinnen op de beugels in het midden die er nu nog zitten om de reflectors aan elkaar te koppelen, laat het voor nu zo maar volgende ronde echt wel anders, kleine boutjes met een ringetje oid?

 

Denk om een uur of 4 foto update van de tent klaar en de dames genietend van 432W 865 power :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lc,

ik ben blij dat je het licht gezien hebt! ;)

Ik had toen 3 x 18 watt op een 54 watt EVSA aangesloten.

Hierbij moet je de pennen een op een doorverbinden.

Met een EVSA voor 2 x 54 watt met 2 x 54 watt buizen doe je zoiets niet.

Dat werkt niet! :tu

Maar ja gelukkig heb je het nog zelf ontdekt. ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguh,

 

@Torsti

ja, en zonder schade alles gedaan, niet zo grundlic als ik wilde (bedrading) maar toch :tu

 

@LED

welkom, tsja heel wat anders dan HPS

 

Gister stuk later geworden maar het is af nu op de filter plaatsing na.

Dat boutje en ringetje ding ook meteen aangepakt en toen ik gister dan foto's wou nemen had ik nog 1 streepje op de N8 ;)

Natuurlijk had ik mezelf eerder al geweld aangedaan (schaafwondje) en gister korst eraf zodat alle lol om wat nog te doen gister er wel af was en ik lekker tv gekeken heb verder.

 

Zometeen ga ik de klok op 18/6 zetten en de dames verpotten naar 6.5ltr plastic.

Ik moet nog ruimte over houden voor fannetjes ergens en met 11ltr smartpots 8x staat het meteen zo vol.

 

Daarnaast moet de mamma ook de 120W nog uit, die gaat veel te hard dus nog wel eventjes werk maar wel foto's nemen van gebeuren. tot strakkies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht met spanning af :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 plantjes verpot, kwamen amper de pot uit dus de rest vd potjes nog maar een keer flink ingewaterd en dan is het ff wachten (uurtje of 2) voordat ze makkelijk uit de potjes komen.

 

flinke wortels hoor, al heb ik van verpotten zelf geen foto genomen maar dat kan vanmiddag altijd nog :tu

 

Ideaal zoveel ruimte om je ding te doen, nu alleen nog een werkplank aan de muur zodat ik een tafel heb om dingen op te doen maar dat is iets voor morgenmiddag, wel even genoeg geklust.

 

Heb een C/LV meter met een sonde en die hangt niet afgeschermd iets vanaf uiteinde armatuur zo'n 5cm onder de lampen:

Temp 23.8C hoogste en de LV is 45% en dat is 24u licht aan (20u eigenlijk) en de afzuigert op 2 (150M3) zonder filter nog in de tent, prima klima dus al mag de temperatuur wel iets omhoog maar er komt nog vloerverwarming :P

 

dradenspaghetti bovenop armatuur, wel alles mooi gety-ript en die 2 stroomdraden zitten ook vast op armatuur als trekontlasting, alleen witte kabels zelf nog stukje bij elkaar maken maar dat is zo gepiept

gallery_22678_15061_1778333.jpg

 

armatuur in de diepte, dekt de tent erg mooi af qua licht moet ik zeggen

gallery_22678_15061_1485087.jpg

 

 

Ze vinden het best prettig al kun je op foto al zien dat ze wel wat te drinken willen hebben

gallery_22678_15061_1197082.jpg

 

Dame van bovenop, staat rechts vooraan in de tent

gallery_22678_15061_612270.jpg

 

 

De 4 linkse dames

gallery_22678_15061_911157.jpg

 

De specifieke plantopbouw vd s5 mooi in beeld

gallery_22678_15061_2438379.jpg

 

Lol, kzie nu dat ik ook meer laat zien op foto's dan ik dacht (en nou die handjes de lucht in ;) )

 

Niks ingesteld op de N8, alles op auto en maar eens wat dichterbij proberen dan

gallery_22678_15061_424055.jpg

 

;)

 

nog maar 1 om het af te leren dan

gallery_22678_15061_380573.jpg

 

 

Er zijn nog geen foto's van pontificaal voor de tent, het stuke kleefband wat aan de zijkant zit is eraf (tent is 2e hands) en de flap kan even niet zomaar ernaast hangen, gaat zsm gefixt worden want met water geven en half open deur is het lastig manouvreren aan de linkerkant.

 

Morgen meer als alles is zoals het zou moeten zijn om ervoor te gaan deze ronde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er toch mooi bij, mooie vertakkingen al, en ondergronds, een goede worteling is wel zo belangrijk :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit :tu kan je mij vertellen wat de bouw ongeveer gekost heeft? zit te rekenen, en denk dat 2x250 watt HPS ongeveer even duur is, en dan komt daar de bouw ervan niet meer bij.

 

planten zien er ook goed uit, klaar voor 12/12!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...