Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Panc-Justed

250watt in ds60 met 4 white lemon.

Recommended Posts

Setup :

 

Secret Jardin Ds 60

250m3 softbox met dimmer en thermo.

190m3 can lite koolstoffilter.

2 easy rollers.

250watt, hammerslagkap en philps Son-t pia plus agro master.

4 vierkante 7l potte.

 

gallery_35295_15060_9878.jpg

 

Dag 1.

 

Ik had eerst 4 white widow maar die ware knijter hard en woude maar niet ontkiemen. Na 5 dage 4 white lemon gepakt en die ware na 24 uur een wortel. En opeens ging 1 widow ook dus heb er 1 rezerve. Na 24 uur in spongpots gedaan en ze kome nu op.

 

gallery_35295_15060_238461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik het verkeerd of zit het (bauwe) beschermplastic nog op je kap? zo ja, heel snel er af halen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles was net nieuw toen >.< die is er allang af ofcourse hahahahahha

Vraag me af hoeveel mense door hebbe die nog nooit zon ding hebbe gezien dat het een folie is :lol:

Toch bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je filter nog een stukje naar boven krikke zodat je straks meer hoogte hebt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep filter omhoog is een goede tip. En als je weer in de buurt van de GS bent, een mooie gladde bocht van 90 graden er in (of twee): Dat zuigt een stuk beter.

In ieder geval heel veel plezier met je kweekje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die foto heb ik alles er ff snel in gehange >.< voor straks iemand zegt dat me kabelsok nog openstaat :rofl

Die filter staat natuurlijk nu op het hoogste punt anders hou ik weinig ruimte over van me 140cm :rofl

Maar die bochten ben ik nog niet overuit, hij is gedimt tot 50% met 10 meter luchtslang en nog trekt me tentje bijna binnenste buiten. Ik ben nu bezig met een buisafzuiger van 100m3 in een bekisting te bouwe met een geluidsdemper erachter. Als dit lukt gaat de 250m3 softbox uit de setup want ik vind het teveel van het goede en met de goedkope dimmer die ik heb gaat het motortje niet lang mee :lol: ben ik bang. Kan ik die bttr gebruik voor een ander project :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een tip. zo midden in de keuken is ook niet handig, en voor een oven is vragen om warmte problemen.

 

he jongens, ik snap dat het goed bedoelt is, je ziet toch duidelijk dat het ff een test is?

 

succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kweek

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3.

 

Nog 1 a 2 dage en dan over naar de grote potte.

gallery_35295_15060_99483.jpg

 

De temp ligt redelijk hoog 29 en de lv redelijk laag 20%

Me voorgroei kasje is dan ook nog lang niet klaar, maar moet het er even mee doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alles was net nieuw toen >.< die is er allang af ofcourse hahahahahha

Vraag me af hoeveel mense door hebbe die nog nooit zon ding hebbe gezien dat het een folie is :lol:

Toch bedankt.

staal industrie bijna iedereen :rofl hoeven ze niet eens een lampenkap voor tezien, dat blauwe folie is een standaard kras beschreming,

 

die tneon had je op 3 tot 4 cm boven je poten moeten houden dan had het minder gestrekt dan nu, lekker diep overpotten en je heb er geen last meer van,

 

suc6 deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is juist de bedoeling dat ze een btje hoogte maken dan kan er in de bloei aarde toevoeginge bij en word de hoogte weer opgevuld, het zal in verloop van tijd wel duidelijk worde met de foto updates.

Maar tot nu toe gaat alles nog naar wens.

Ik d8 dat het juist was om de reflectie 100% te houde en dat het niet door licht verminderd, voor bescherming vind ik het niet veel voorstelle >.<

Share this post


Link to post
Share on other sites

het stelt ook niet zo veel voor maar is het wel voor,

als je een staal/rvs/aluminium plaat onder een knip bank schuift geeft dat zonder die blauwe laag 99% van de keer wel krassen, al is het maar een kleintje,

op m'n oude werk betekend een kras van 0.3 mm diep dat het niet netjes strak gespoten kan worden, en dat je eerst een uur bezig ben het weer vlak te schuren en polijsten

 

het zal tevens ook voorkomen dat je lamp minder gaat spiegellen door stof en soort gelijken voor je hem daadwerkelijk gaat gebruiken

 

 

beetje hoogte kan je beter tussen de internode hebben en niet onder je eerste kiem bladeren, als je planten aan de 1e of 2e internode beginnen kan je je lamp omhoog doen omze ernaartoe te laten strekken, nu al laten strekken is veelste vroeg,

 

maarja wie ben ik :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tusse de internode natuurlijk niet, daar kan ik geen aarde bij gooie >.< vanaf de 2de gaat de lamp er een paar cm van af, maar de start van de eerste internode even wat hoger hebbe dan normaal zodat er in een later stadium een halve liter toevoeging bij kan zonder de plant half te begrave :lol: . die ene cm nu scheeld straks een paar cm die ik goed kan gebruike aan de onderkant vanwege de max hoogte van de plantjes in dit mini tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn dr is slechts 20 cm hoger dan jouw ds dus

 cm nu scheeld straks een paar cm die ik goed kan gebruike aan de onderkant vanwege de max hoogte van de plantjes in dit mini tentje

slaat waarschijnlijk meer op elmo's silverbox en anders hoop ik dat je bij het overpotten je grotere potten 2 cm aarde vrijlaat en daar je kiempjes inzet zodicht bij de aarde mogelijk,

 

tot onder de kiembladeren kan je aarde bij gooien, niet tussen de internode dat zij ik ook niet ? dat je daar beter wat ruimte tussen kan hebben is voor de top vorming,

 

alles onder de kiembladeren worden wortels als je die tijdig bedekt met aarde

 

 

nogmaals persoonlijk had ik indeze faze die tneon er veel dichter op gehad, maarja ik groei bijna niet voor in kleinere potten, de wortels bereiken alles toch wel

 

maargoed het is jouw kweek dus blijf maar komen met die foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dr is zo veel handiger, mja deze ds voor 50 eu nieuw kon ik niet late ligge :rofl wel heerlijk die 160cm lijkt me :lol:

Het gaat je wel duidelijk worde als ze groter zijn en de foto's erop staan. Heb dit al eerder geprobeert.

Had ff bij jou kweekjes gespiekt en we hanteren totaal verschillende manier denk ik >.<

Ik probeer het maximale uit de 60-60 te hale en wil die hele tent vol en op dezelfde hoogte dan heb ik egt die paar cm ruimte nodig aan de onderkant voor het toevoege van later palmboom as/ guanolong 50% en aarde 50% (halve liter per pot).

Ik zat te denke aan plantjes van 60 a 70 cm, mischien nog iets groter :rofl

Dit is ook de eerste keer in een dark shit 60 voor mij dus moet ff kijke hoe dit gaat lope.

Bedankt voor je reacties trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6.

 

Het was de bedoeling om ze meteen in de grote potte te zette maar de halve liter bestelde bio-char is nog niet binne en ze hielden het niet lang meer uit in de spongpots dus heb beslote 9-9 potjes te pakke en daar nog een weekje in te groeie.

Elke dag een btje water naar behoeve, om de dag gold label wortel versterker ( een paar druppeltjes op 100ml ofzo ).

 

gallery_35295_15060_263167.jpg

gallery_35295_15060_88540.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is juist de bedoeling dat ze een btje hoogte maken dan kan er in de bloei aarde toevoeginge bij en word de hoogte weer opgevuld

:tu ;) ;)

 

hoogte maken ze wel maar strekken wil je niet...ik niet iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste internode een btje op hoogte bedoel ik :P

Na de eerste komt hou ik alles lkkr dicht op elkaar ;)

Maar daar ben ik eigelijk al klaar mee want ze staan nu al onder hps en ze zijn al mooi lang.

Ze later ingrave tijdens overpotte is niet moeilijk :tu maar omgekeerd word het al een ander verhaal ;)

Dan loop je zo te klote met het verwijdere van aarde uit de toplaag >.< hahahahaahah om er dan een topdressing bij te gooie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9.

 

Na wat temp en lv problemen in de bloei tent ze op dag 7 weer trug gezet het groeihokje.

In combinatie met te veel water staan ze flink te stresse ;)

Waar me cheese nu al wat internode's had begint deze white lemon nu pas een btje te groeie, achja het is niet anders.

Me bio-char is binnen :tu zon 30 liter biobizz all mix 15 liter action coco's gemengd, 20 gram mycorrhiza toegevoegt en een halve liter bio-char na weken in bacto voor een uurtje. Het ligt nu donker in een zak te w8e tot de plantje groot genoeg zijn voor het overpotte.

 

gallery_35295_15060_115441.jpg

 

Ook een goedkoop weerstation gescoort bij de blokker, 12 eu ofzo

Nu hoeft ik niet de heletijd me groeihokje te open om de lv en temp af te leze ;)

 

gallery_35295_15060_148506.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig

en in die ds 60 heb je toch hoogte genoeg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is juist de bedoeling dat ze een btje hoogte maken dan kan er in de bloei aarde toevoeginge bij en word de hoogte weer opgevuld

:tu ;) ;)

 

hoogte maken ze wel maar strekken wil je niet...ik niet iig

Hij leert mischien van Omgeknakte stelen inde bloei

 

Maar suc6

 

Aanvullen doe je bij het verpotten onder de wortelkluit Maarja wie ben ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die dr is zo veel handiger, mja deze ds voor 50 eu nieuw kon ik niet late ligge ;) wel heerlijk die 160cm lijkt me :tu

Het gaat je wel duidelijk worde als ze groter zijn en de foto's erop staan. Heb dit al eerder geprobeert.

Had ff bij jou kweekjes gespiekt en we hanteren totaal verschillende manier denk ik >.<

Ik probeer het maximale uit de 60-60 te hale en wil die hele tent vol en op dezelfde hoogte dan heb ik egt die paar cm ruimte nodig aan de onderkant voor het toevoege van later palmboom as/ guanolong 50% en aarde 50% (halve liter per pot).

Ik zat te denke aan plantjes van 60 a 70 cm, mischien nog iets groter ;)

Dit is ook de eerste keer in een dark shit 60 voor mij dus moet ff kijke hoe dit gaat lope.

Bedankt voor je reacties trouwens.

 

ik ben ook net bezig weer met een ds60 ik heb hetzelfde plan opgevat

plantjes van 60 a 70 cm succes met je kweek en ik volg je vanaf nu ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

at elmo :

De gs waar ik die tent vandaan heb had op de website gezet 60-60-140 dus ik ging hier blindelings vanuit >.< maar hijs gwn 160 dus heb volgens mij wel hoogte genoeg maar die 250hps word abnormaal warm -.- dus ben flink aan het knoeie.

 

at grow weed :

Simpel op te losse met wat visdraad of een stokje :spliff: maar een topdressing van ondere? Ken vast wel :angry: maar ik ga 4de a 5de week van de bloei niet me plante uit me pot rukke -.- en bij het overpotte is een btje te vroeg voor een pk top dressing lijkt me, mja wie ben ik.

 

at highriser :

Veel succs man dan zal ik jou ook in de gate houde :)

 

 

Door omstandighede met me partner in crime zijn de 4 white lemon on hold gezet en heb ik nood gedwonge 4 cheese in me tent staan van rond de 25 dage oud. Ik ben van plan die vanav te fimme, nog 1 a 2 weke door te late groeie in een scroc en dan op 12-12 te gooie.

Ook had ik een indica mix pakketje open getrokke, voor een moeder poging. 1 week gelede 2 anesthesia zaden probere te ontkiemen maar tevergeefs ;) nu de andere 2 sins gistere, ik hoop dat die het bttr doen. Morge zal ik wat pics schiete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30.

 

Het gaat lkkr met de cheese :)

Elke dag water naar gewicht van de pot, zware minder dan lichter.

Om de dag bac wortelstimulator en om de 2 weke een bacto shaky.

Met lamp aan rond de 28 grade, uit rond de 21.

Lv rond de 40% met lamp aan en 60% met lamp uit.

Elke dag 90 grade draaie en wissele van plek.

 

De kleinste gaat mooi :) alle zijtakke kome mooi door en bijna geen defecties op wat paars na.

De grootste daar in tege heb een verdampings probleem denk -.- de grote bladere zijn gerimpeld en krulle heel lichtjes maar ik heb nu niet de middele of cashflow om dit nu te verhelpe, ik denk dat het de lage lv is met de hoge temp in combinatie dat dit ene plantje daar gevoeliger voor is dan de andere 3. Want 2 hebbe het heel licht en de kleinste staat natuurlijk iets verder van de lamp :) . Volgende ronde een bevochtiger dus.

 

gallery_35295_15060_5154.jpg

gallery_35295_15060_87547.jpg

gallery_35295_15060_259675.jpg

gallery_35295_15060_67502.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...