Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste forummers.

 

Normaal houd ik mij niet bezig met binnenkweek, echter wil ik best voor de fun wel eens een rondje binnen draaien. Ik heb zaadjes gekregen van GHS, The Church 10 stuks. Voeding van Atami B'Cuzz Bloombastic Cocos en Atami Bounce B'Cuzz Cocos bricks als kweeksubtraat. De lichtbron is een enkele 200watt CFL lamp onder een hamerslag reflector. Niet dat dit ideaal is voor zo een lichtbron, echter het is iets wat ik allemaal gratis kreeg om weer eens wat meer hands-on binnen bezig te kunnen zijn. Om ongedierte te voorkomen pas ik normale kweekhygiëne toe en neemolie van Plagron. De kweekspullen zijn ontsmet met warm water en waterstofperoxide.

 

Ik heb inmiddels 10 zaden laten ontkiemen, waarvan er 4 in de 11 liter Bounce Cocos bakken nu onder de lamp staan, de overige 6 staan nu in kleine potjes in de woonkamer, decoratie.

 

De Bounce is proper ingewaterd en voorzien van wortelstimulator en voeding.

Een keer per week krijgen op 100% max EC voor wat ze kunnen dragen voeding, 2 dagen op 50% en de overige dagen alleen spoelen met kraanwater. Om grove fouten te voorkomen maak ik gebruik van een PH en EC meter. Beter controleren dat je goed zit, voor het water erin gaat toch.

 

De 4 11L potjes staan in een 60x60x160 tentje, hier in staat ook een PE lekbak met een pomp, om tijdens spoelen van het medium te voorkomen dat ik water naar de plee kan dragen. Gaat mooi met een aquariumpomp en een stuk PE slang. De zakjes cocos "staan" dus in de potten, onderop liggen hydrokorrels én de potten staan dus los van de de grond/lekbak om te zorgen dat het water proper kan drainen.

Ook ligt er onderop nog een lekbak van het tentmerk, maar hier vertrouw ik niet teveel op.

 

De ventilatie en verwarming/koeling van de lucht gebeurd door een uitgang van mijn clima systeem aan te sluiten op de ingang van de tent. Er gaat een stevige bries door het kleine tentje. De uitgang blaast de iets warmere en vochtigere lucht door een filter naar buiten.

Als de planten wat groter zijn zal ik ze op het scrognetje snoeren om zo het beste gebruik te kunnen maken van het beschikbare licht.

 

Week1 Water PH 6, EC 0.6.

Week1 Lucht 45% RV, 24º.

 

Ze doen het prima, want na 24 uur kwamen er al plantjes naar boven uit de zaadjes.

Na 7 Dagen incl ontkiemen in de potten, de lamp op 12/12 gezet:

 

med_gallery_35000_15048_120133.jpg

 

Close up van de beste dame:

 

med_gallery_35000_15048_89640.png

 

Tips, comments, alles is welkom.

Edited by djbroertje
topictitel aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit. Ik zou wel de lamp een stuk lager hangen net als bij t5 lampen een cm of 15 van de dametjes af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ziet er leuk uit.

Ik ben het soortje wel vaker tegen gekkmen hier.

Is het fem?

Zo niet, hoeveel vrouwtjes wil je zetten / over houden?

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassie : thanks :rolleyes: De lamp hangt nu op 15cm, ik wilde wat te voorzichtig doen, maar je hebt gelijk, de lamp wordt amper warm dus dat kunnen de kleine meiden makkelijk aan.

@ Epancratius : dankjewel :lol: En het is inderdaad fem zaad. Zonder al teveel stress zal het hopelijk ook zo blijven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had m afgelopen zomer in de tuin werd een flinke plant 2.30 breed 2.65 hoog

ben benieuwd wat ze binnen doen :lol:

 

Succes :rolleyes:

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GVH : Dan mag ik nog wel opassen dat de tent niet ontploft! ;-) Al zal dat met mijn binnenervaring wel loslopen. Maar, laten we dat als doelstelling aanhouden. En elke gram is er er 1. Ben al blij met het heerlijke aroma van de cannabisplant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spacy Cortex,

 

Ik verplaats je topic even naar de microfluo het is tenslotte nog steeds een spaarlamp. :rolleyes:

 

Weet je zo ook welke kleur deze lamp heeft? Als ik even zoek zie ik 5000K staan voor een 200 W, en dat zou wat minder goed zijn om te bloeien.

 

Veel succes met je kweekje.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes ermee!

 

Om ongedierte te voorkomen pas ik hygiëne toe en neem olie.

 

maw: je hebt de gebruikte spullen afgewassen :rolleyes: wat is die olie net?

 

grtz, Baekie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djbroertje : Het is een 6400K Exemplaar. Voor bloei ligt er nog een 2700K rood in de doos.

 

@ Baekelandt : Reinigen van materiaal heb ik gedaan met waterstofperoxide en warm water. Binnentuin verzorg ik altijd in de ochtend na douchen schonen kleren etc. De neemolie is van Plagron en hiermee heb ik mijn buitenweed ook goed kunnen beschermen tegen ongedierte en andere narigheid. Sommige mensen vinden het veel maatregelen voor een paar planten, maar liefde voor je hobby neem je serieus of neem je niet. Aan mijn intentie kan het niet liggen.

 

Thanks voor de good luck wensen beide!

 

(en even het topic ge edit, aangezien de lamp al op 12/12 is gezet na 7 dagen)

 

Ik ben heel erg benieuwd hoe de wortelgroei deze ronde gaat, de vorige was op atami cocosvezel in zak en dat spul kleide helemaal in.

Voor mijn gevoel houdt dit goedje wat ik nu heb wel een luchtigere structuur. Misschien was het vorige spul om door grond te mengen.

 

Maandag 3 Dec 2012, Begin Week 2:

 

Net wat reflectie folie op de cocos gelegd. Misschien helpt het nog wat.

 

gallery_35000_15048_144328.png

 

De planten krijgen zodadelijk wat water met wortelstimo, enzymes en een piepklein beetje voeding. Kunnen de dames vast wennen.

Aan het eind van de week voeg ik een nieuw overzicht foto van de tent toe. Anders wordt het wel erg veel fotos met weinig bijzonders.

 

Week2 Water PH 6, EC 0.7.

Week2 Lucht 50% RV, 23º.

 

Wat ik nog moet vermelden, in de spoelfase voeg ik 0,1ml waterstofperoxide (Ata Clean) per liter spoelwater.

De gewone voedingsrondes komt er naast de voeding, ook nog 2-3ml neemolie mee per liter water in een plantenspuit. Hiermee spray ik het substraat nog af tegen bugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de kweek :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo & Grow Weed, dankuzeer!

 

Vandaag nog weinig te melden, heb alleen de temp en rv van de kamer iets hoger gezet, en nu gekozen van afzuigen in plaats van inblazen. Beide luchtroosters aan de zijkant van de Darkroom staan open en dat ventileert beter zonder meteen een directe luchtstroom op de tengere plantjes.

 

Waardes op plant hoogte 26º C en 60% RV, dag en nacht. Verder gebeurd er nog weinig nieuws boven de grond, planten druk met wortels bouwen hoop ik maar. Blaadjes staan mooi horizontaal. Eind van de week komt er weer een verse bak water doorheen. En duimen dat ze niet teveel stress krijgen. Anders heb ik straks popcornweed. Bah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het einde van deze week komt weer in zicht, hurray!

 

Weinig nieuws verder, ze zijn nu wat groter geworden en worden zo nog gespoeld met vers water.

Eentje loopt wel achter op de rest, maar ook in de vorige rondjes zag ik dat ze de groeispurt nog wel eens wat later kunnen krijgen, voor mij is dat geen reden dit kindje op te geven.

 

Scrognetje hangt al in de tent, zal ik hopelijk over een week of 2-3 gebruik van kunnen gaan maken.

Temp schommelt tussen 23-25 ºC en de RV zo tussen 45-50%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels was door stroomuitval af en aan, en een fout met watergeven, de kweek even aan de kant gezet. Elektra moet nu weer 100% zijn, nieuw zaad staat al weer te dobberen in een bak warm water, potjes met cocos gereed, watervat ook alweer ingezuurd en klaar voor de eerste weken, voeg daar op het laatst nog wortelstimulator en enzymen aan toe. En dan hopelijk weer 4 plantjes die de kop uitsteken. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Deze keer met een slot op mn vatervat. Bedankt voor het aftoppen van de watervoorraad zonder het te zeggen he! :-D Bladproblemen, drain nameten, ph9 ?! Teveel stress, nieuwe ronde nieuwe kansen. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou moe, al 5 dagen staan zaadjes te rooten in de propagator met tneon erboven, maar gebeurd nog weinig. Heb ze ook niet gekookt, ze stonden in rootpots op 24 graden. Bij het uitpakken van het pakje met 10 seeds heb ik de overige geplaatst in zo'n seedbuisje van wapwereld, alles met uiterste voorzichtigheid, droog en koel bewaard, net zoals voor ze uit het pakje kwamen. Niet met de blote vingers vastgepakt, ik snap het even niet meer. Dit is de eerste keer dat zaad niet wil ontkiemen, heb ik dan net de enige 4 vd 10 die het deden laten verkloten in de vorige ronde? De stroom werkte weer prima en ook het water heb ik nog 2 keer gemeten voor de zekerheid. Een keer met tec-hu en nog een keer met een sera ph test voor banale verificatie. Nouja ik ga maar nieuwe sponges kopen en wat anders in een andere propagator bijzetten. Wellicht waren dit er gewoon net 4 die niet zo best waren. Op naar het starten van ronde 3!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen post ik foto's van de nieuwe kleintjes! Er zijn inmiddels weer 4 nieuwe boven de grond, zonder helmpje geboren. Kwamen vanochtend de grond uit. =)

 

Ik ben weer vader van een vierling!! ( Wel van 4x bigbang, want the church wilde er geen een meer van ontkiemen. Zal tzt wel een title edit vragen aan een mod. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 Big Bang

 

Zijn we weer met 4 nieuwe zaailingen! Temp dag en nacht 24-25 graden, bodemtemp 17-18 graden, ph drain 5.8 ec 0.5.

De vezels zijn onder de eerste cm lekker vochtig. RH in de kweektent blijft zwabberen rond de 55%.

Deze zakken staan in de 11 liter emmers.

 

Fotos!

 

gallery_35000_15125_289151.jpg

 

gallery_35000_15125_889430.jpg

 

gallery_35000_15125_281837.jpg

 

gallery_35000_15125_121670.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi weer een verse start. Nou hopen dat het beter gaat. :lol:

 

Is er nog hoop op een ander soortje? Anders zal ik de topictitel even aapassen voor je.

 

Heb je ne de potten gevuld met een plastic zak met cocos/aarde? Zo kan het eventuele overtollige water niet weg denk ik. Waarom niet gewoon de aarde in de potten (emmers met gaten onderin), en eventueel een plastick zakje over de potten?

Ik denk dat het niet noodzakelijk is een zak er overheen, je zou ook de grond kunnen afdekken met een stukje folie. Dan blijft de vocht ook goed in de grond, en groeien er tot bovenaan wortels in de aarde.

 

Die RH is zeker voldoende voor zaailingen, dus daar hoef je jezelf niet druk over te maken.

 

Succes verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey djbroertje, bedankt voor je tips! De zakken zijn ruimschoots voorzien van drainage gaten onderin. Helemaal onderop in de emmers waar de zakken in staan liggen nog korrels. Dit om te voorkomen dat de overtollige drain blijft hangen in de bodem. De dagen voor dat de zaadjes opkwamen stonden ze onder cellofaan folie. Nu heb ik er transparante covers bovenop staan. De lamp hangt op 15 cm. Ook heb ik de lamp voorzien van een ventilator uit een pc kast aan de voorkant en de bovenkant. Ik zag dat het vermogen van die enorme CFL behoorlijk afnam door warmte. Vaag ding. Maar goed, dat is ook weer opgelost. Krijg weer lasogen als ik lang in de tent bezig ben. =) Oja, de potten rusten gewoon op de lekbak van de Darkroomtent, water wat hier in blijft staan pomp ik weg. Uhmm ja verder ik denk niet dat ik nog de kans krijg nieuwe church te bemachtigen voor nu, dus ik probeer de big bang wel uit.

 

Misschien om het eea duidelijk toe te lichten, het zijn die zakken met bounce bricks van atami, normaal zitten daar een viertal gaten onderin, nu iets meer. *wink*

En mijn hemel, de eerste drain daarvan sloeg me ec meter helemaal van op hol. Stoppen ze dr puur zout bij in ofzo?!

 

Dit was m'n vorige ronde in 1 emmer. Helaas geen verslag van, maar zoals je kan zien aan m'n kweek techniek, zou het weinig bijdrage leveren aan de community.

Leedvermaak:

 

gallery_35000_15129_318295.jpg

 

 

edit: de kweek gaat dus volledig op atami cocos en atami cocos kweeklijn, a+b, rootstim, enzymes, bloombastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 Big Bang

 

Hoppa, vandaag een andere camera te leen, hiervoor een samsung met allemaal vage toeters en bellen, nu een panasonic met een icon12.gif stand erop, klikklakklaar. Ideaal voor mij. Ook kon deze witbalans regelen als je een a4tje in de buurt hebt liggen. Okay genoeg gespeeld, zojuist de kleine kinders in de ph 5.5 gezet (eerste nieuwe vocht sinds de potten nat waren van het ontkiemen) en hierbij 2 liter aangemaakt, met 2ml rootstim, dit laat ik lekker een paar dagen staan tot de handel onderin kurkdroog is. Die vreemde eierdoppen gebruik ik om de zaailingen te beschermen van waternevel. Makkelijk met gieten denk ik dan. Lichturen staan nu op 20, donker 4. Ik laat dit zo staan tot het hok aardig vol staat. Maar zal nog wel wat weken duren. De lamp hangt nu wat hoger anders kan ik geen fotos maken. Nu hangt hij weer op 15cm. Okay, fotos!

 

Tent overzicht zonder witbalans (zit nog gewoon een groeilamp in):

 

gallery_35000_15125_854686.jpg

 

Tent overzicht met witbalans op a4tje:

 

gallery_35000_15125_714060.jpg

 

En de kleintjes:

 

gallery_35000_15125_488887.jpg

 

gallery_35000_15125_127832.jpg

 

gallery_35000_15125_180741.jpg

 

gallery_35000_15125_800794.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 Big Bang

 

Inmiddels ben ik de EC aan het opvoeren naar 1.0, met wat a+b en enzymes en rootfast, hatsee!

 

De blaadjes zijn weer wat groter en er is vertakking jippeee.

Nou, nu even een maand volhouden en dan moet het hok toch wel wat voller staan.

Dan gaat de klok op 18/6 (staat nu 20/4) en zal dit verder afvoeren in paar weken tijd naar 12/12.

 

Verder weinig nieuws, systeem in huis geeft geen stroom storingen meer.

Dus dag en nacht 24 graden en 55% rh tsja, post van het weekend wel een foto.

 

 

Go bigbangs! Oja, de mooiste zal ik laten afbloeien, wat ik met die andere drie doe, nog geen idee.

Misschien weg geven als kamerplant aan vrienden.

 

:engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spacey Cortex,

de bekertjes houden licht tegen en deze zijn overbodig,

je werkt met zaailingen en niet met stekken.

De rlv is bij zaailingen minder van belang.

Het voeden:

Hou de ec zoveel mogelijk gelijk!

Het is niet gezond voor de planten om continue van ec te wisselen.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Torsti, leuk dat je weer op bezoek bent. :)

 

Die bekertjes gebruik ik alleen om de zaailingen te beschermen tegen de regenbui met voeding. Normaal heb ik ze niet over de plantjes.

Morgen zal ik eens kijken of de ec opvoeren niet te vroeg was, opzich 0.7 - 0.8 hebben ze goed volgehouden, toen in 4 dagen opgehoogd naar 1.0.

 

Fotos komen er aan, maar nu eerst een klapsigaar en slapen. :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin .

je kan beter nu al je klok op 18/6 zetten .

en als je ze in de bloei wil hebben

Dan in 1 keer de klok op 12/12 zetten :engel

werkt beter dan lichturen afbouwen

 

succes en we kijken mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...