Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Athys

Auto Blueberry met spaarlamp in computercase

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ben pckweekje begonnen in een case die ik niet meer gebruikte wegens aanschaf macbookpro :lol:

Dit met een 20 Watt spaarlamp met 1200 Lumen.

Plantje is een Blueberry autoflower, moest je je afvragen waarom een autoflower, dit was het enige zaadje die ik nog overhad dus niet echt met een reden...

Heb hem 2 dagen geleden getopt, ik weet wel dat dit niet gebruikelijk is bij autoflowers maar wilde dit toch eens proberen.

Als pot gebruik ik een oude tupperware doos met gaatjes ingeprikt onderaan met als inhoud 1,2L

Medium: DCM potgrond voor geraniums en bloembakken van Aveve (100 dagen voorbemest).

Ook heb ik de pcfan die erin zat gekoppeld aan een 5V oude gsm-adapter voor wat ventilatie.

Ben er momenteel nog niet echt uit hoe ik het licht beter ga verdelen want heb slechte ervaringen met aluminiumfolie -> verschrompelde bladeren.

En om heel de case nu binnenin wit te gaan spuiten ofzo heb ik er niet echt voor over, dus als iemand enige suggesties heeft laat gerust komen :lol:

Genoeg tekst en nu enkele pics:

 

gallery_35679_14946_1886275.jpg

 

gallery_35679_14946_2080523.jpg

 

gallery_35679_14946_2474319.jpg

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wit folie perhaps? lampje wordt toch niet zo warm. maar ben benieuwd :lol: wel geinig zo in een pc kast

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doe je tegen de geur :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aard appel: Heb dit begrip idd al enkele malen tegengekomen maar wat is het precies en waar kan je het kopen? Ben van belgie en hier gebruiken we die term niet denk ik..

 

@gobru: kheb nog een week of 2 tegen dat de geur echt gaat komen en kga in die tijd eens kijken om zelf zo'n filtertje te knutselen met zo'n kousebroek. Kherinner me datk ooit een topic tegengekomen ben met een verslag ervan maar kan het niet direct terugvinden :-/

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, alleen zou ik er nog wat reflectimateriaal inhangen, en indien het mogelijk is nog zo een lamp.

 

Je kan er gerust aluminium folie inhangen, dat je daardoor verschrompelde bladeren krijgt, lijkt me sterk... komt meestal doordat er een fan op je plant staat, of door een temperatuurprobleem.

 

 

Dat toppen had je idd beter niet gedaan, maar ja nu valt er nix meer aan te doen.

 

 

Hoelang staat je plantje al?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_36070_14992_8383.jpg zwart wit folie is gewoon landbouw folie, aan de ene kant wit. aan de andere kant zwart. is behoorlijk stevig, het witte zorgt er voor dat het licht voor 90% lees ik net, gereflecteerd wordt. ik denk dat je het bij een tuinen winkel ofzo wel kunt vinden. en anders online :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal morgen eens gaan kijken voor zo'n zwartwitfolie.

Plantje staat nu bijna 3 weken.

En dat toppen kan ik inderdaad niet terugdraaien dus we zien wel wat er terecht van zal komen hé.

Misschien komen er wel nog 2 spaarlampen bij, zal eerst fittingen moeten vinden daarvoor, geen idee waar ik dit goedkoop vind, misschien de action ofzo :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een extra spaarlamp van 10W bevestigd om de zijkant meer te belichten :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Athys,

het ziet er niet slecht uit!

Veel succes met deze ronde. :lol:

Je kan ook oude spiegels van de rec-shop (tweedehands) gebruiken,

dat spul is voor reflectie gemaakt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti:

Bedankt voor je tip, heb er wat spiegeltjes opgelegd die ik hier thuis nog gevonden heb.

Hopelijk werkt dit even goed!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier pic met de 2de lamp erbij (11W) en spiegeltjes op het medium.

eerste bloeihaartjes zijn al te zien in de 2 "toppen".

Grtz

 

gallery_35679_14946_358594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig om te zien :lol: Je zou bijna de hele binnenkant van die pc voorzien van ledjes :lol:

 

Hoe hou je die rakker klein genoeg zodat hij gedurende de hele kweek in de case blijft passen? Toppen, toppen en nog eens toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1xmaal getopt en voor de rest maar een 1L pot gebruiken en anders wat buigen :lol:

En ja kzou hem graag wat meer pimpen met led maar denk dat dat wat verloren geld is tov de weinige opbrengst die ik et maar zal van hebben..

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super cool kweekje :lol:

:lol: :lol:

 

hoe gaat het met je kleine dame ... :lol:

ik heb ook nog zo`n kast staan...... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat ouwe Elmo nog op ideeën brengen hier :lol: alsof 'ie nog niet genoeg heeft staan :rolleyes:

 

Baekie wil foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blij dat jullie het leuk vinden!

Met de dame alles goed ik ga morgen wel nog enkele pics uploaden!

Wel spijt datk een autoflower gekozen heb, ben wel wat beperkter in mogelijkheden omdat de bloei er al goed inzit...

Nuja tis een leuk experimentje en elke grammie dat ervan komt is het waard hé :rolleyes:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je die 2e lamp niet beter ook erboven hangen?

 

Veel succes!

monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou dat rek er nog uit slopen en die lamp boven in vast zetten dan heb je ineens veel meer ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er geen reflectiemateriaal inhangt dacht ik de 2de lamp zijwaarts te hangen om zo de vertakkingen zijdelings wat bij te lichten.. Is dit nie beter dan gewoon erboven te hangen? Alleja, totdat de folie er hangt natuurlijk dan kan ik de lamp sowieso boven hangen..

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan maakt niet uit opzich maar feit blijft als je die hdd case eruit sloopt heb je meer ruimte zijwaarts

kan je er 2 kwijt (A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm strak idee,

Stel ik breek dat stuk nog uit en hang die lamp boven + nog een extra 20W spaarlamp erbij.

Dan kom ik op een 51W.

Volgens mij is er plaats voor 3 plantjes dan met een scrog.

Werk ik dan best met 1 op maat gemaakte aardebak? Want bloempotten komen te hoog en zorgen voor veel te weinig groeiruimte.

Iemand een idee wat ik het best doe?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje is een weerspiegeling van zijn wortels imho

diepe potten = hoge planten

brede potten = brede planten. Goed voor scrog dus.

 

Gebruik een lage brede bak zou ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder onderverdeling? Is het erg dat de wortelstelsels zich in elkaar wikkelen maw?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder onderverdeling is geen probleem, wel wordt de breedte van je PC kast een probleem, die is te smal waardoor de planten tegen de zijkanten gaan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou in mijn hok groeien er verschillende toppen tegen de radiatorfolie :rolleyes:

 

buiten dat ze de boel doen plakken zie ik er geen problemen in? wat is er slecht aan?

 

Grtz, B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...