Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Golden Green

Kolossus

Recommended Posts

Hallo WF'ers,

 

Ik ben aan een nieuwe ronde begonnen in mijn tent. Terug gekozen voor de Kolossus van Sannie maar deze keer reguliere zaden (hopelijk niet te veel mannetjes).

 

Al de zaden ontkiemt in de bijgeleverde Spongepots in mijn Dark Propagator met daarin 2x 55W Tneon. Ingewaterd met Bacto. 24 uur lichtschema.

 

Als medium heb ik opnieuw gekozen voor de Gold Label Special light mix.

Voorgroei potjes klaar gemaakt met Perfect start en Mycorrhiza en ingewaterd met Bacto. Vervolgens deze in het duister gezet. Na 3 dagen kwamen de eerste al piepen. Op dag 9 alle plantjes verpot

 

Dag 21: het lichtschema veranderd naar 18/6. De planten hebben een grootte tussen de 6 en de 10 cm met 3 tot 7 internodes. In tegenstelling tot mijn vorige ronde de planten veel droger gehouden en geen problemen met verkleurde bladeren. Alles mooi groen.

 

Dag 31: De meeste planten getopt.

 

Dag 33: De 11 liter potten klaar gemaakt met Perfect Start, Mycorrhiza en 2 buffertabletten. Vervolgens alle planten verpot en ingewaterd met 500 ml water en Bacto. Alles mooi in de tent gezet met 2 Spectraboxen 250W en 2 Tneons van 55W. De zpectra's op 40 cm hoogte en de Tneon op 30 cm van de planttoppen. Groei tot dag 35.

 

Dag 36: de bloei ingezet. Lichtschema op 12/12 en de LED bloeilampen aangezet. De Tneon ook behouden (zijn nog wel de groei lampen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben je de foto`s vergeten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_33133_14937_1357854.jpg

Algemeen overzicht van de planten, Dag 37, bloei dag 2.

 

gallery_33133_14937_2201783.jpg

 

gallery_33133_14937_1532852.jpg

 

gallery_33133_14937_1532852.jpg

Het toppen is goed gelukt. 2 mooie scheuten.

 

gallery_33133_14937_862652.jpg

De 2 spectra's en Tneons.

 

gallery_33133_14937_172984.jpg

Het LED licht met de bloeilampen aan en de Tneons

 

Was nog bezig Elmo :P

Hopelijk ben je er tevreden mee. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel tevreden haha :P

mooie gezonde planten zo te zien

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een keer een paar vraagjes.

 

Zou het kwaad kunnen dat ik de Groei Tneons blijf gebruiken tijdens de bloei? De Tneon zorgen wel voor wat meer warmte in mijn tent en zou deze graag houden. Meer licht , mooiere planten toch? :P

 

Zou ik de planten nog extra voeding kunnen geven? Heb de gehele organische BAC lijn ter beschikking. (wortelstimulator, groei of PK booster, ...)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit :P

 

succes met je ronde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou geen kwaad kunnen om de groeibuizen in de bloei erin te laten, maar het is het zeker waard om een paar bloeibuizen erbij te kopen. Met het rode licht kunnen de plantjes meer kwa fotosynthese en er worden meer bloeihormonen aangemaakt.

Het is die paar tientjes meer dan waard.

 

En pas op met de voeding! Ik zie hier en paar beginnende overvoedingsverschijnselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat jack zegt

kan geen kwaad om die te laten hangen . een voller licht spectrum is altijd goed

en ja haal er ook bloeibuisjes bij , als de groei eruit is kan je overschakelen op de bloeibuizen

je kan natuurlijk ook altijd een witte erin laten zitten voor het extra spectrum.. :P

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er inderdaat goed uit.

Netjes en verzorgd zoals het hoort natuurlijk.

Met voeding zoals pk zou ik heel voorzichtig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er keurig uit hoor. Leuke combi aan licht. Bloeibuisjes maken kwa temp niet zo denderend veel uit van wat ik heb gemerkt. Maar hier boven staan alle tips al. Hopen op een paar mooie jongedames! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo, Kwikikweek, Buzz , Jack_herer en David.dt: Thx voor de snelle reactie en ik hoop dat jullie mee blijven volgen.

 

@ Jack_herer: Kan je even uitleggen welke die beginnende overvoedingsverschijnselen zijn? Het enige wat ze tot hiertoe gehad hebben is de Perfect start, Mycorrhiza en 2 buffertabletten/pot. Ingewaterd met Bacto. Alles wat ze bij Sannie aanraden. Maar regelmatig lees ik dat sommigen toch een beetje bijvoeden en zie ik foto's van grote planten.

 

Sebiet de planten nog eens gaan controleren. Als er veranderingen zijn maak ik terug foto's en laat ik het zeker weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe snel wat foto's genomen gisteren. De planten staan nog steeds vochtig genoeg. Heb vorige ronde echt veel te veel water gegeven.

 

gallery_33133_14937_499051.jpg

 

gallery_33133_14937_553241.jpg

 

gallery_33133_14937_1896243.jpg

 

gallery_33133_14937_962637.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit man met dat xtra kleurje erboven :P

 

maar of die vochtmetertjes te betrouwen zijn denk ik niet echt.

 

 

ik heb die zelf ook gehad was echt rommel bij mij!

 

ik heb er hier zo 5 van liggen.

 

kan je beter even voor een tensio gaan.

 

ik betrouw ze zeker niet meer !!

 

succes man :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen allen tesamen.

 

Mijn lievelingen eens gaan checken en allemaal 200 ml proper leidingwater gegeven (was al 7 dagen geleden, vochtmeter gaf aan dat ze nog steeds goed vochtig staan).

 

@ Brambooh: Ik denk toch dat ik bij de eerste gelegenheid eens een tensiometer ga aanschaffen. Thx voor de tip.

 

Nu heb ik wel een klein probleempje gespot. Sommige planten vertonen verkleuring aan de nieuwe bladeren. Een gele kleur vanaf de nerf. Volgens mij staan de planten zeker niet te nat.

 

Sommige planten laten ook hun boventoppen wat hangen. Is dit gewoon zoekgedrag naar licht of een gevolg van dat bladprobleem? Heb deze planten nu verplaatst en recht onder het licht gezet.

 

gallery_33133_14937_1393768.jpg

 

gallery_33133_14937_1294405.jpg

 

gallery_33133_14937_1928305.jpg

Verkleuring vanaf de nerf aan de nieuwe blaadjes.

 

gallery_33133_14937_849942.jpg

 

gallery_33133_14937_1623409.jpg

Foto uit de tent onder daglicht.

 

gallery_33133_14937_919750.jpg

 

gallery_33133_14937_112726.jpg

Hangende toppen.

 

gallery_33133_14937_2024888.jpg

Opnieuw een hangende top. De andere internodes van de plant hangen niet.

 

Hoop niet dat ik zoals mijn vorige ronde bladeren moet gaan verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze nog wel wat water lusten

de bovenlaag van je aarde kan je ook een keer goed natsproeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook zo'n ding liggen maar vertrouw het ook niet, ik weeg men potten altijd voor ik ze water geef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update:

 

Heb de bovenlaag nat gespoten. Benieuwd naar het gevolg.

 

Heb precies tekenen van eerste bloei gevonden. Heb er snel enkele foto's van gemaakt. Volgens mij zijn het mannetjes :P

 

gallery_33133_14937_679785.jpg

 

gallery_33133_14937_550195.jpg

 

gallery_33133_14937_1030881.jpg

 

gallery_33133_14937_107819.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 8: Gemiddelde temperatuur 24,5° C,

Luchtvochtigheid 60%

 

Vandaag de bovenste laag nog eens natgespoten met de Gardena drukspuit (5 liter). Heb het eens proberen te meten door eenzelfde tijdspanne in een maatbeker te spuiten: +/- 15 sec per plant = +/- 50 ml

 

Tot nu toe heb ik 7 mannetjes geteld. Heb ze aan de buitenzijde van de tent gezet. Wanneer kan ik deze het beste uit de tent halen?

 

Foto's volgen later. Batterij was plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu meteen eruit halen en gelijk weg ermee.

De mannetjes maken balzakjes en daar komt een bloemetje uit met stuifmeel.

Ik zou ze gauw wegdoen voordat je een hele ronde zaad gaat kweken en daar zit je denk ik niet op te wachen.

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 1 week max dan gaan de eerste zakjes open

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zeker weet dat het mannetjes zijn inderdaad weggooien.

Hoe gaat het met de rest? Ziet er mooi uit en hoe gaat het met de vergeling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buzz, Growdweed en Zwemvis: Bedankt voor de snelle reactie.

 

De mannetjes vandaag uit de tent gehaald. De rest staat nu allemaal mooi compact bij elkaar onder de Spectra's en de Tneons. Heb de ventilator ok aangezet en de toppen wiegen heel zachtjes.

 

Ik denk dat er ook 1 hermafrodiet tussen zit. Heb er een foto van maar kon niet echt inzoomen omdat deze dan wazig werd.

 

gallery_33133_14937_71193.jpg

Volgens mij de hermafrodiet

 

gallery_33133_14937_1571937.jpg

Close up van de herma. als je goed kijkt zie je precies een zaadzakje. nog meer inzoomen ging niet met mijn amateur camera'tje :)

 

gallery_33133_14937_1505729.jpg

Met de deze gaan we verder

 

gallery_33133_14937_4480867.jpg

Er zit een dwergje bij. Deze is als laatste uitgekomen bij het ontkiemen en blijft zeer laag. Wel zitten de internodes lekker dicht bij elkaar. Is toch mijn specialleke ;)

 

gallery_33133_14937_4797883.jpg

Het dwergje :)

 

gallery_33133_14937_4503186.jpg

 

gallery_33133_14937_3221096.jpg

Mijn afzuiging

 

gallery_33133_14937_1528212.jpg

 

gallery_33133_14937_1880894.jpg

De combi van licht.

 

@ zwemvis: Het gaat vrij goed. Veel beter dan mijn vorige ronde. Geef ze veel minder vocht en het gaat ze precies goed af. Moet mij toch eens een deftige Tensiometer aanschaffen om volledig zeker te zijn.

 

Nu had ik wel eens een gedacht. Als ik nu eens de mannetjes bij hou (buiten de tent) en ik ga hier eens lekker experimenteren met voeding. Zou het kwaad kunnen dat ik ze in dezelfde kamer houdt, waar de tent ook in staat? Zou de afzuiging van de tent stuifmeel naar binnen trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet doen in iedergeval

Maar zaad kweken is ook leuk alleen kan je het niet roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet in dezelfde kamer laten staan . dat is vragen om een zaadkweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje zo. Hennep doet aan windbestuiving, daar zijn geen insecten voor nodig.

Als de meisjes op zolder staan kun je eventueel een mannetje beneden in de woonkamer zetten en dan nog heb je kans op zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...