Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lostchild

Rfx/Mapito, grote smartpots, eb & vloed?

Recommended Posts

Hey medekwekers,

 

Ex DWC'er dus beetje verstand van hydro kweekies maar niet mogelijk om DWC te kweken ben ik eigenlijk op zoek naar een voor mijzelf makkelijker manier van planten afbloeien etc.

Heb al van alles met smartpots geprobeerd: aarde, kokos, van onder/boven water geven maar blijf (door van alles) maar problemen houden en dus na iedere ronde alles af moeten voeren en weer aanslepen (water geven is soms knap lastig met een beperking en soms kom ik er niet eens toe omdat ik met de gieter/emmer moet *) .

 

Nu vroeg ik me af?

Schenkies mapito manier (bak 10 cm hoog maken, potten erin met mapito en vol laten lopen en leeg pompen) is dat te doen met 26ltr smartpots en rfx/mapito qua drain en opname?

Smartpots maken het makkelijker qua onderbak keuze omdat ze zich vormen, heb als vloedbak een wasmachine lekbak op het oog (70x70 en dan x 2 voor in een DR150) waar dan 4 smartpots in zouden komen met een simpel pompje voor leegmaken zodat ik geen stellage nodig ga hebben maar de lekbakken gewoon op tentzeil kan zetten.

 

Of is mapito en smartpot sowieso vragen om problemen en kan ik beter voor hydro korrels gaan in de smartpotten?

 

Heb nog wel even de tijd om eea te beslissen, nog een week of 6 met Amnees van Sannie te gaan en heb al 10 smartpotten in huis (naast lading plastic potten maar ook nog wat 45ltr curver bakken die ik anders kan pakken, 3 stek per bak maar die bakken staan niet lekker in een lekbak wasmachine)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan kerel.

 

 

Racker komt er maar in met je softpot foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smartpots en hydro zijn een goede combo. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood waarom heb ik t nou weer gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

que, jij hebt toch pito op smartpots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ook geen zakken gaan slepen, gewoon tillen is een stuk makkelijker!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet ook geen zakken gaan slepen, gewoon tillen is een stuk makkelijker!!

 

hebben we wat aan dat soort opmerkingen :D

ga jij ff tillen met 3 schokbrekers in je nek naar de klote, kijken hoeveel zakken jij wegkrijgt :verrygood

 

Smartpots en hydro zijn een goede combo. :)

 

echt wel, scheelt ook gaatjes prikken enzo in plasticcool.gif

 

racker heeft me dmv beeld al eea laten zien waardoor ik een poging ga wagen, voor de investering in docpito (greensell levert?) en 2 lekbakken hoef ik het niet te laten.

vat in vat uit (50ltr curver bak) en meten lijkt me handigst in mijn geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lost ..........

 

Je heb genoeg hulp, hier op het forum.

Dus ik zou zeggen, laat gaan en je zal er geen spijt van krijgen.

Zolang je maar niet begint te spoelen, met water........ ook geen nieuw medium.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulp (fysiek) heb ik al vaker aangeboden gekregen, kom puntje bij paaltje: niet thuis te vaak (woon ook in een "uithoek" vd meesten) en je gaat niet iemand laten komen steeds.

 

Waarom die opmerkingen over spoelen voortdurend waar ik alleen een vraag over de opzet stel?

Over dik 6wk ga ik pas eea aanschaffen/opzetten en tegen die tijd open ik ook een topic en heb ik me veel verder verdiept in de materie, ik wist al dat je "spoelen" en spoelen hebt net zoals je op aarde kunt spoelen en "spoelen" en ik stap er echt niet zomaar in met een hydro opzet, DWC lesje geleerdt (in 4dgn je planten kapot) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom die opmerkingen over spoelen voortdurend waar ik alleen een vraag over de opzet stel?

 

Omdat er hele volkstammen (ik ook vroeger) kweekjes met rfx beginnen, dan gaan spoelen met water (omdat ze denken dat het mapito is) en ze vervolgens de boel niet of niet goed aan de praat krijgen.

 

goed bedoelt dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt dan 4 lekbakken nodig voor een dr150? verder kan ik je helaas niet helpen sorry...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom die opmerkingen over spoelen voortdurend waar ik alleen een vraag over de opzet stel?

 

Omdat er hele volkstammen (ik ook vroeger) kweekjes met rfx beginnen, dan gaan spoelen met water (omdat ze denken dat het mapito is) en ze vervolgens de boel niet of niet goed aan de praat krijgen.

 

goed bedoelt dus..

LOL ik ook en de RFX praat nog steeds niet tegen me

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mapito spoelen is ook geen goed idee ben ik nu pas echt van overtuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is HD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow....wist niet dat dat een persoon was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk liever na de laatste die een systeem gebruikt dan de eerste die het gebruikt heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet de laatste maar de laatsten... :verrygood We leren immers allemaal iets van elkaar (mag ik hopen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stopt nooit.

 

Ik roep elke keer tegen mijzelf dat de volgende ronde perfect wordt. :verrygood not.

Zolang er maar progressie in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En blijven innoveren.....Meer en makkelijker moet kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk niet naar één persoon ik kijk naar iedereen zoals racker al zegt.

 

Maarja ere wie ere toekomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap het wel van de tip van niet spoelen :verrygood

net zoals dat achter de ph aan lopen op hydro zo'n ding is vd meesten (lekker tegen je voeding ph buffer in lopen hakken met ph troep) ipv kijken wat verloop is over paar dagen en daarop zachtjes acteren.

 

Qua systeem bekijk ik ook 1st heel veel voordat ik overga tot actie en zal dan ook niet meteen alles op rfx gaan zetten en dat ik schenkie aanhaalde is meer vanwege opzet van systeem, niet perse de manier van omgaan met je medium/voeding etc.

 

waarom maar 2 bakken?

kan ik net aan qua "met water spelen" en kan ik lekker me gang gaan in de DR150 want ik laat bij de deur zeker 30cm vrij ipv volzetten want dat is nu al een marteling met watergeven, zelfs met spuitlans, flikker zowat de tent in steeds :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook 2 rondes gedraaid met smartpotten en mapito, wat ik ervan heb gemerkt is dat je mapito heel erg op een kluitje gaat zitten en zijn luchtigheid verliest. Dat is mijn ervaring tenminste

 

Grtz

 

Huh waarom staat een topic van 2012 bij new content bovenan? Zie het nu pas, wtf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeg me ook al af?

Heb 1x geprobeerd en geen succes dus ga er niet mee verder, tegenwoordig steenwol blokken en kleine potten aarde.

 

Je moet alles een keer geprobeerd hebben toch (op sommige dingen na die bouwen vereisen zoals NFT)?

 

In ieder geval bedankt vd tips, in plastic of kratjes werkt het dus beter, misschien door manier van water opname/afgifte die via smartpot anders verloopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...