Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schotjeye

1x Bubba Kush onder 110watt T-Neon

Recommended Posts

Hallo iedereen :D

 

ik wou graag mijn mini kweekje gaan delen met jullie!

hier is een overzicht van mijn spulletjes:

 

1x waterfarm pot

1x buisafzuiger 185 m3

1x filter 75-100 m3 - flens is 100mm

1x Tneon lamp 2x55 watt

3x computerfans 80mm

1x Variac dimmer voor afzuiger

Ph & Ec meters

2x luchtpompjes, 1 die bij de waterfarm hoort en 1 met een luchtsteen

 

hokje is ongeveer 50cm breed, 120cm lang en 120cm hoog

voeding: GHE Floraseries

Bioroots

Floragrow

Florabloom

Floramicro

GHE Ripen

GHE pH down (vaste stof)

 

 

Hier foto's van mijn projectje van begin tot nu:

gallery_34289_14679_287935.jpg

gallery_34289_14679_1004675.jpg

gallery_34289_14679_2669383.jpg

gallery_34289_14679_1490331.jpg

gallery_34289_14679_1081762.jpg

na 3 dagen ontkiemen heb ik in de eerste instantie 2 zaadjes geplaats maar die 2e had verre achterstand en heb ik eruit gehaald vorige week.

 

hier fotos van de bubba kush zelf

_________________________________________________

8 Oktober

gallery_34289_14679_2651228.jpg

 

_________________________________________________

11 Oktober

gallery_34289_14679_921490.jpg

 

_________________________________________________

16 Oktober

gallery_34289_14679_1959455.jpg

 

_________________________________________________

19 Oktober

gallery_34289_14679_1203458.jpg

 

 

En de laatste is van vandaag, heb hem gisteren getopt zoals je op de onderste foto kan zien.

23 Oktober

gallery_34289_14679_976546.jpg

gallery_34289_14679_1025101.jpg

 

 

Probeer de Ph steeds rond 5.2 / 5.4 te houden want hij loopt elke dag op naar ongeveer 6.1 / 6.2

EC heb ik geleidelijk op laten lopen van 0,8 tot 1.5 nu.

min en max temp is sins de gehele periode dat ie erin staat min: 18 / max: 29 graden

maar op het begin was het nogal klooien en proberen met verschillende standen van de lamp / snelheid van computerfans en de afzuiger.

nu blijft ie stabiel rond de 26.5 / 27.5 hangen en meestal als het licht uit is rond de 21 / 22 graden.

 

Ik wil een SCROG gaan doen maar dat word de eerste keer voor mij dus kan wel wat hulp gebruiken haha :verrygood

verder vind ik het wel goed gaan, dit is mijn eerste keer op hydro en wil graag experimenteren en kennis opdoen met dit projectje.

uiteindelijk gaat het erom dat ik dus er veel van leer en hopelijk een lekker wietje over hou om zelf op te roken :)

 

vragen, commentaar altijd welkom :lol:

 

greeetzzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi schotjeye,

 

veel succes met je avontuur.

 

Als enige opmerking/vraag heb ik de plaats van je temp metertje. Je wilt eigenlijk weten wat de waardes zijn bij de plantjes, maar nu meet je de ruimte en dan ook nog boven je lampje.

dat geeft niet weer wat je plantjes gaan ervaren.

 

Of heb je ook nog een metertje bij je plantje liggen?

 

En ik neem aan dat het een femmetje is?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een net hokje en een mooi plantje

veel succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allebei :verrygood

 

@ dj broertje, ik heb een draadloze thermometer bij de plant zelf gehad en ik weet wat de temperatuur is met de afstanden, op 12 cm word hij niet meer als 27/28 graden..

heb dit int begin de eerste 2 weken goed getest allemaal dus geen zorgen :D

haha jaa het is een vrouwelijk zaadje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer zou ik hem op 12/12 gaan zetten denken jullie?

hij is best wel veel gegroeit laatse 2 weken dus als ik erbij optel dat ie nog eens 2 weken zo door groeit dan is me hok te klein!

 

ik had hem getopt maar twas meer een fim geworden, haha nu groeien er 2 takjes uit dat wondje zegmaar, plus die 2 zijtakken dus krijg nu 4 hoofd vertakkingen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik me klok maar omgooien :verrygood

 

al denk ik dat je hem ook nog makelijk 2 weken kan laten staan

 

is een net hokje geworden trouwens

 

@dj hij heeft 2 fans onder zijn lampen er blijft geen warmte onder hangen en de warmte overal naar versprijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ja ik weet et niet.. ik wacht nog wel eventjes af wat die doet..

ik ben trouwens van plan een 2e lamp erbij te hangen die heb ik al liggen in de doos.. is alleen afwachten of het niet te warm word dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

op hoeveel staad je afzuiging nu dan te draaien ?

koekeloer ff in mijn topic over te warm :verrygood hps en 110 wat tneon in 1(2) ruimtes op 1 330mh afzuiger op 50 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor dat je begonnen bent .... Hoppa weer 1 erbij !!!!! (goe gedaan opstelte)

 

Ik heb de bouw van je hokje een tijdje geleden al gezien, en zie nu dat je begonnen bent

je planten zien er gezond uit :verrygood

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten elmo ? :D

ik zie maar 1 mooi plantje staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant .. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga gewoon je wietje kopen bij de coffeeshop! Met 1 plantje in zo'n ruimte loont het echt niet met wat je uitgeeft aan spullen om te kweken en zeker niet onder 1 zo'n t-neon lampje van slechts 2* 55 watt.Jou hobby mag echt geld kosten blijkbaar! Maar wens jou alle succes ermee!(ps: niet verkeerd opvatten,maar kijk dan eens naar guesswho z'n topic 1 plant-2 kg dat is veel interessanter! :verrygood )

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kek hokje hoor! Ben zelf ook voor de eerste kweek met 1 plantje begonnen, uitbreiden kan altijd. Ruimte zat iig :verrygood Succes man, ze ziet er knap uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie setup en een mooi hokje dat je gemaakt hebt. Zeer interessant! Deze ga ik volgen. :verrygood

 

Veel succes!!!!

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha bedankt voor de leuke reacties!!

 

 

..heb niet zitten bezuinigen nee, uitbreiden kan altijd nog he.. we zullen zien want kheb nog zon lamp die erbij kan..

Hoop op de eerste keer toch wel op minimaal 30 tot 100g ofzo en ik blow zelf vrij weinig dus vind het gwn intressant om te doen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb weer een kleine update :verrygood

gisteren de 2e lamp erbij gehangen en een scrog net opgehangen, al denk ik dat ie nog iets naar boven moet..

temperatuur bleef rond de 28 met 2 lampen aan en afzuiging op 90%

 

 

met de plant zelf gaat het ook wel goed, zn vertakkingen komen er langzaam doorheen :D

alleen op de linkse en rechtse grote bladeren zitten donkere plekjes, tlijkt net alsof dr teveel water in opgeslagen zit ofzo maar dat zal het vast wel niet zijn haha, volgens mij kan het niet veel kwaad

vanavond als het licht weer aangaat vervang ik het water weer maar eens.. :)

 

Foto's

gallery_34289_14679_799056.jpg

 

Resultaat van het toppen/fimmen

gallery_34289_14679_1395356.jpg

_____________________________________________

28 Oktober

gallery_34289_14679_253809.jpg

gallery_34289_14679_257888.jpg

 

 

Greeetzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er netjes uit

hopelijk op een goed gevuld scrog net maar dat zal wel lukken veronderstel ik

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa laten we het hopen haha, dit word me eerste keer met zo'n net.. heb gelezen dat ie 50/60% vol moet zijn en dan op 12/12..

Nog andere tips of truckjes voor scroggen? :D

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed zo , extra lampje :D

 

Lekker laten groeien, en als de eerste uitlopers boven het net uit komen . lekker gaan binden :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellowww!

 

Hier nog wat foto's van me plantje :D

alle takken zitten nu ongeveer op gelijke hoogte, het toppen is precies goed gegaan :huh:

wil hem nu wel alleen op 12/12 gaan zetten binnenkort of wat denken jullie??

ik weet dat het advies is om je net al een eind vol te hebben maar ik verwacht dat hij nog wel genoeg doorgroeit om het vol te krijgen, als die zn 12 uur stretch nog moet krijgen enz..?

 

heb wel een beetje zenuwen dat het misschien verkeerd gaat, dat ik ze bijna liever zonder scrog net doe

maar tis beter van wel voor de opbrengst natuurlijk en me lampen beter te benutten

 

Wanneer is het beste om te schakelen? pak je de uren van het licht of pak je ze in de nacht?

(dus zegma na 12 uur het licht uit of gwn als die uit staat dan 12 uur donker ipv 6 uur)

 

Alvast bedankt! :D

 

31 Oktober

gallery_34289_14679_1678527.jpg

gallery_34289_14679_1732893.jpg

gallery_34289_14679_1523920.jpg

gallery_34289_14679_1121696.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik pak voor 12 12 de nacht, stroom is dan goedkoper hier in nederland ( nacht tarief)

en je hoeft eventueel minder te verwarmen

 

geef die nog maar even 18/6

 

ik laat meestal de zon later opkomen :D ik verleng de eerste nacht dus

 

Ga gewoon je wietje kopen bij de coffeeshop! Met 1 plantje in zo'n ruimte loont het echt niet met wat je uitgeeft aan spullen om te kweken en zeker niet onder 1 zo'n t-neon lampje van slechts 2* 55 watt.Jou hobby mag echt geld kosten blijkbaar! Maar wens jou alle succes ermee!(ps: niet verkeerd opvatten,maar kijk dan eens naar guesswho z'n topic 1 plant-2 kg dat is veel interessanter! :huh: )

 

Gr,

 

MagicStrain

die is ook niet in een mamoth begonnen,,,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga gewoon je wietje kopen bij de coffeeshop! Met 1 plantje in zo'n ruimte loont het echt niet met wat je uitgeeft aan spullen om te kweken en zeker niet onder 1 zo'n t-neon lampje van slechts 2* 55 watt.Jou hobby mag echt geld kosten blijkbaar! Maar wens jou alle succes ermee!(ps: niet verkeerd opvatten,maar kijk dan eens naar guesswho z'n topic 1 plant-2 kg dat is veel interessanter! :D )

 

Gr,

 

MagicStrain

 

jaaptw.png

 

En @ schotjeye, ziet er goed uit man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha bedankt voor de reacties!

Jaa who cares wat die zegt, als je gaat bezuinigen op alles loopt je continu tegen problemen aan

Dit gaat zichzelf echt wel terug verdienen, tmaak me niet uit of het 2 of 3 draaien duurd

 

Heb nog 2 minikolom ventilators besteld die morgen binnen komen dus in een elke hoek 1tje en op een andere hoogte zodat de lucht zoveel mogelijk homogeen is.. wou eerst een kleine tafel ventilator maar die waren allemaal 30 tot 50 watt, die kolom ventilators zijn 8 watt per stuk dus ja zijn precies goed denk ik want het hoeft geen tornado te zijn natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier net zo, iedere maand die ik niet naar de cofeshop ga bespaar ik 200 euro,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...