Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grow King

DP90 4x36w 15xJH voorgroei

Recommended Posts

Daar ben ik weer beste forumgebruikers,

 

Heb sinds afeglopen zaterdag eindelijk mijn 15 Jack Herrer steks binnen na anderhalve maand uitstellen wisellen van leverancier en wachten.

In die anderhalve maand heb ik niet stil gezeten en ben ik druk gaan doorlezen op het forum, waardoor

ik op het idee ben gekomen om ook maar een voorgroei tentje aan te schaffen.

 

Dit heb ik gedaan om de doorloop tijd van mijn kweekjes in de toekomst wat korter te maken en ik in de DR120 alleen maar hoef af te bloeien. Zoals de titel van het topic al zegt heb ik gekozen voor de Dark propagator van Secret Jardin mede omdat ik hier goeie recenties over lees op het forum en ik het een ideaal formaat vond voor mijn locatie.

 

Ik ben van plan om later maar 9 planten over te brengen naar de andere tent, heb er 15 genomen zodat ik de mooiste hiervoor kan selecteren. En wanneer er iets fout mocht gaan ik hopelijk altijd nog 9 plantjes overhoud. Mochten alle plantjes het overleven dan wil ik de overgebleven 6 plantjes verder laten doorgroeien zodat ik hier weer steks van kan sneiden voor een volgende kweek.

 

Verdere setup in het tentje is:

156m3 Can Filter

185m3 buis ventilator

Thermostaat van Conrad

2x Secret Jardin 2x36W armatuur met 6500k lampen

Digitale tijdschakelaar van Gamma (relais leek me niet nodig bij 144W!?!?)

Plagron enzym, wortelstymulator en groei

Plagron lightmix

0,7L potjes

 

Eerst een paar foto's zodat jullie een impressie kunnen krijgen:

gallery_33149_13446_594515.jpg

 

Ik heb de steks in de potjes gedaan en ze 100ml water per stek :rolleyes: gegeven, het water heb ik aangemaakt met wortelstymulator, enzyme en groei middel volgens het schema van Plagron. Kwam uit op een EC van 1,1 en heb daarna alles afgezuurd naar een PH van 6,0.

 

Op de foto is de LV nog aan de lage kant en heb daarom natte handdoeken in de tent gelegd ik kwam toen na 6 uur uit op een LV van 55% hier was ik nog niet tevreden mee. De handoeken hangen nu op en zit nu rond de 70%.

 

De tempratuur heb ik ingesteld op 25c afblazen en bij 23,5c stoppen op de thermostaat, mijn thermometer geeft echter een wat hogere stand aan.(warmste gemeten 28,5) Zou dit komen omdat hij niet onder een afdakje staat????

 

Verder ben ik niet echt te spreken over de steks volgens mij hebben ze veel stres want sommige stammetjes zijn behoorlijk paars, ook heb ik last van witte puntjes op de bladeren zoals je op de foto hieronder ziet.

 

gallery_33149_13446_1067492.jpg

 

gallery_33149_13446_1482317.jpg

 

Ik hoop niet dat ik gelijk al een ziekte heb te pakken, alle comentaar tips en tricks zijn meer dan welkom alleen lezen geeft mij nog geen ervaring........

 

Smoke on greetz GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ff aan de onderkant van het blad .

die witte puntjes zijn `zuig plekken` van spint als ik me niet vergis...

als de onderkant van je blad leeft en rond loopt heb je spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Elmo,

Als morgenochtend het licht weer aan gaat kijk ik gelijk even of ik wat zie.

Om even op de feiten vooruit te lopen wat zou een goed bestrijdings middel zijn net

even wat gelezen en kan in dit stadium het beste besproeien toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er van uit dat je helaas spint hebt. Als het om maar een paar plantjes gaat zou ik ze vooral even helemaal onderdompelen of in iedergeval helemaal zeik nat sproeien onder en boven op het blad, om de drie dagen en vier keer herhalen. Dan 14 dagen afwachten en nog een keer doen.

Spuit ook zoveel mogelijk je ruimte en potten aan boven en onderkant mee. Hopelijk krijg je dan je moederplanten en ruimte weer schoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3

 

Temp gemeten zonder afdakje

Max: 28,4

Min: 25,2

 

LV

Max: 89% (is vanacht geweest wanneer het licht en de afzuiger uitstaan)

Min: 49% (Handdoek was droog dus zojuist weer opnieuw bevochtigd)

 

Water ga ik ze nog steeds niet geven de bovenlaag van de grond is nog altijd vochtig, heeft iemand enig idee wanneer ik weer water moet geven. En of ik dan mischien minder moet geven als 100ml per plant??? :rolleyes: B)

 

Ben er toch nog steeds niet hellemaal zeker van of ik spint heb of niet.. heb op de onderkant van het blad gekeken en zie zelf niks lopen met het blote oog. de witte puntjes worden ook niet erger op het blad en ze zijn naar mijn idee ook niet geperforeerd. Wil eigenlijk liever niet behandelen zolang ik het niet zeker weet om dat dit zeker niet tengoede zal komen van de plant lijkt mij.

 

Verder vertonen de stammetjes nog steeds paarse kleuren dit duid op stres als ik het goed heb, maar waar het vandaan komt geen idee misshien iemand een tip??

Ik heb geen ventilator in het tentje hangen kan dit ermee te maken hebben?

 

Nog een paar pics:

gallery_33149_13446_580796.jpg

 

gallery_33149_13446_1372025.jpg

 

gallery_33149_13446_1304234.jpg

 

gallery_33149_13446_1782585.jpg

 

gallery_33149_13446_416866.jpg

 

gallery_33149_13446_1809210.jpg

 

Smoke on, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog eens goed het forum door gelezen en ben er zelf eigenlijk van overtuigd dat het trips zijn. De witte zilvere puntjes duiden op leeggezogen plantcellen en er zijn ook kleine zwarte stipjes aanwezig wat de poepjes zouden zijn..

Morgen maar even bestrijdingsmiddel halen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 :P

 

Mooi tentje heb je daar :rolleyes:

 

Tegen de trips in de growguide gevonden B)

 

Biologische bestrijding

Roofwantsen

Spruzit van Ecostyle

Decis van Bayer

 

Chemische Bestrijding

Plant vitality plus [1]

Vertimec (verboden middel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

anderhalve maand wachten op stekkies, dan had ik al lang begonnen op zaad, zat je nu al in de bloei en niet met een dieren tuin :rolleyes:

 

toch veel succes en bestrijd ze maar goed en je tent inclusief tegen de beestjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey microgrower dankjewel.

Had het idd ook al gezien kga vanmiddag even langs de growshop om bestrijdingsmiddel.

 

@kwikikweek. Was ook een optie geweest, heb voor outdoor begin dit jaar ook zaad ontkiemd en heb toen last gahad van strekkende planten. Wou nu graag een mooi egaal veldje in mijn tent waardoor ik dit niet zag zitten. Maar ga het in de toekomst zeker nog een keer proberen

 

Smoke on

Share this post


Link to post
Share on other sites

gestrekte planten onder tneon? hoe hoog hang jij die dan wel, als je ze kort houd heb je mooie compacte planten met korte internodes , hang je ze te hoog krijg je gestrekte planten

 

toch veel succes met je stekkies :rolleyes: al ben ik er niet voor te vinden B)

geef mij maar zaadjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kwikikweek

Destijds had ik de t-neon nog niet en had de normale tl lamp inderdaad te hoog boven de zaailingen gehangen.

Toch bedankt :rolleyes:

 

Ben vandaag nog even naar de growshop geweest heb daar Vitality plus gehaald, en me ook nog Foliar 6 aan laten smeren.

gallery_33149_13446_1932129.jpg

Volgens hun kon ik de trips bestrijden met de vitality dit na 5 dagen nog eens herhalen en daarna om de 2 weken preventief met de Foliar 6 blijven spuiten tot ik de eerste top vorming kreeg.

 

Nu ben ik enkel vergeten vragen op welk tijdstip ik het beste kan vernevelen, zal ik dit doen voordat de lamp aangaat of voordat hij uitgaat?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk eerder voor de lamp uitgaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time:

 

Dag 4

 

Heb ik de steks ingespoten met vitality plus net voor het licht uitging. ik heb een halve liter van het spul aangemaakt en netjes afgezuurt naar een PH van 6,0 hiermee heb ik de steks het medium en de geheele tent bevochtigd.

Naar mijn idee is het trips verhaal hier mee opgelost de blaadjes zijn wat groener geworden en zie geen nieuwe plekjes meer verschijnen. Heb hier hellaas geen foto's van gemaakt.

 

Dag 6

 

Temp: 20,5/26,8

LV: 91%/62%

Deze dag de plantjes voor de eerste keer water gegeven

EC: 1,2

PH: 6,0

 

Dag 7

 

Temp: 21,7/27

LV: 85%/57%

De temperatuur is vanacht wat hoger geweest dan anders is natuurlijk omdat het iets warmer was als afgelopen week gisteren. Dit gaat tegen volgende zomer nog problemen opleveren ben ik bang voor...

Plantje zijn ondertussen wel lekker aangeslagen en je ziet ze echt groeien, moet enkel nogsteeds pc fans instaleren om de warme lucht vanonder de tl's te blazen.

 

gallery_33149_13446_2112577.jpg

 

gallery_33149_13446_1782598.jpg

 

gallery_33149_13446_1529039.jpg

 

Morgen wil ik de 9 plantjes die over ongeveer een week naar de afbloeiruimte gaan Toppen.

Lijkt jullie dit ook het juiste moment of zal ik er nog even mee wachten?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8

 

Omdat ik helaas geen reacties heb gehad B), heb ik mijn eigen gevoel maar gevolgd en heb ik de 9 steks die ik volgende week wil overzetten vandaag getopt.

De overige 6 wacht ik nog even mee omdat deze wat achterlopen en toch in het groeihok blijven.

 

Ook hebben ze allemaal nog 100ml water meegekregen met Plagron Roots,Enzyme en Groei...

Die chiks beginnen aardig door te zuipen :) (gelukkig is 1 van mijn andere hobby's vrouwen te drinken geven)

 

Temp: 21,5/27

LV: 85%/60%

EC: 1,4

PH: 6,0

 

Zo stonden ze erbij:

gallery_33149_13446_2293949.jpg

 

Je kan duidelijk zien dat rechts de wat betere stekken staan:

gallery_33149_13446_710338.jpg

 

En links de wat mindere:

gallery_33149_13446_2796350.jpg

 

Dan maar de eerste top eruit geknipt :lol: :

gallery_33149_13446_1086108.jpg

gallery_33149_13446_1355551.jpg

gallery_33149_13446_2474631.jpg

 

En na dit 9x herhaalt te hebben had ik dit over:

gallery_33149_13446_603702.jpg

 

En ze daarna weer lekker warm ingestopt:

gallery_33149_13446_1445976.jpg

 

Vanavond voor het slapen gaan krijgen ze nog een keer Plant Vitality Plus mee om de misschien nog aanwezige trips larven te doden.

 

Tips en Trics nog altijd welkom het blijft voor mij ook de eerste keer....

 

Grtzz GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist de plantjes besproeid met de vitamine plus ben enkel vergeten het water af te zuren :D :) B) :lol:

Zat nog een restje in de flacon dit heb ik nog even gemeten een hellaas PH7,4 ;)

Ik hoop niet dat dit grote nadelige invloeden gaat hebben op de rest van het verloop.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat het beestjes vrij blijft nu

 

blijkbaar altijd last van beestjes met stekken, ben nog niets anders tegen gekomen

 

nu hup naar een goede ronde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop het ook kwikikweek ga voordat ze naar de bloeiruimte gaan ze nog 1x behandelen.

Misschien volgende keer toch maar vanuit zaad beginnen en daar zelf steks uit sneiden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me misschien een beter idee :verrygood

hier komen geen steks binnen van andere, ik hoef die beestjes niet :D

gewoon altijd uit zaad beginnen lijkt mij het beste, mijn mening dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11

 

Temp: 20,5/26,8

Lv: 78%/52%

 

De Lv is wat lager omdat ik geen natte handdoek meer ophang in de tent, de steks zijn ondertussen al genoeg geworteld om vocht op te nemen uit het medium... En dat doen ze zeer goed ook :D

De getopte plantjes groeien ook lekker door had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn tot nu toe... echt een superforum dit kan bergen met nuttige info en tips vanaf halen en die in de praktijk brengen...

Plantjes vandaag ook nog maar eens water gegeven nog steeds volgens het plagron schematje kwa voedingsstoffen.

EC 1,6

PH 5,7 (wat lager in de PH gegaan omdat ik ze perongelijk had besproeid met 7,4 aantal dagen geleden) beginnersfoutje :verrygood

 

Voor de rest weinig te melden eigenlijk alles loopt naar wens.. aanstaande vrijdag gaan er 9 over na het bloeihok.

Ze gaan dan in 15L smartpots met Batmix moet ik deze een dag van te voren inwateren of kan ik dat gewoon doen op het moment dat ik de steks erin zet?

En wat denken jullie zal ik ze gelijk op 12/12 gooeien of ze eerst nog een aantal dagen laten wennen en doorgroeien?Wil de DR120 wel netjes gevuld hebben maar heb geen idee wat ze gaan doen onder de 600W omdat ze nog 2 weken doorgroeien op 12/12

 

Nog een aantal foto's van 1 van de plantjes even uit het licht... Kan mooi zien dat er 2 internodes doorgaan vanaf de top nu:

gallery_33149_13446_7760.jpg

gallery_33149_13446_1558303.jpg

gallery_33149_13446_1683601.jpg

 

Nog een leuk stukje uit Wiet=Verdriet

gallery_33149_13446_1362733.jpg

 

 

Reacties zijn nog altijd welkom

 

Grtz GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja leuk boek :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm Sinterklaas komt er aan, misschien toch maar is een topje in m'n schoen leggen dan.

 

OT: Je planten zien er mooi uit, heel mooi bijgetrokken! Houwe so :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm Sinterklaas komt er aan, misschien toch maar is een topje in m'n schoen leggen dan.

 

HuH ?

 

Dankje :verrygood...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist m'n de uitschieterrs van het toppen nog even gefimt zodat de kortere zijtakken nog wat kunnen uitschieten de laatste 2 dagen voordat ze naar 12/12 gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 13 dagen groeien van de steks in de DP90 heb ik de mooiste 9 gisteren overgeplaatst naar de DR120.

Omdat deze op een andere locatie staat moesten ze wel even op transport..

De overige 6 plantjes blijven in de DP90 zodat ik er een beetje op kan testen wat de plant doet en kan bij b.v. toppen fimmen dieven etc.. mischien snij ik er ook nog wel een paar steks van.

Overleven moeten ze niet persee wil de volgende ronde toch op zaad gaan draaien van Sannie...

 

Foto's zeggen meer dan woorden...:

 

De 9 mooisite dames in doos voor transport:

gallery_33149_13446_450720.jpg

 

Heb ze nog even besproeid met Foliar6 zodat er zeker geen beesjes mee gaan of op komen tijdens transport..

gallery_33149_13446_1869808.jpg

 

Zelfs de 6 mindere plantjes waren aardig mooi geworteld na 13 dagen:

gallery_33149_13446_375050.jpg

 

Alle 6 in potjes gezet van 1,5L zodat ze wat kunnen groeien en ik ze wat kan mishandellen

gallery_33149_13446_430557.jpg

 

Bij deze heb ik alle uitschieters getopt..

gallery_33149_13446_970705.jpg

gallery_33149_13446_2287981.jpg

 

En daar staan ze mishandeld en wel:

gallery_33149_13446_813852.jpg

 

Zie dit nog een paar weken aan en dan ga ik zaad bestellen en opnieuw beginnen..

Dit topic loop op zijn eind kreeg toch niet zo heel veel reacties...

Ga nu een topic starten van de bloei ruimte waar jullie allemaal zijn uitgenodigd :verrygood :D

Linkje ervan zal in mijn handtekening komen....

 

Keep on Growing

 

Grtz en allemaal bedankt voor de reacties GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg strak en goed verzorgd uit :D

 

 

zo je andere topic even bekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...