Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the quick one

eerste poging voor zadenkweekje

Recommended Posts

heykes,

 

hier heb ik al het meeste gelezen en geleerd maar waarschijnlijk nog niet genoeg :P

 

ben nog bezig in men tent 600w maar de micro blijft me teveel interesseren <_< en het is een pure hobby voor mij en met de tneon's kan je ook meer spelen ;)

 

ik wil dus een zaden kweekje beginnen niet te moeilijk omdat het men eerste keer is dat ik dit ga proberen te doen

 

ik heb me al 2 van deze bakken gekocht en wil ook nog een DP90 kopen en de grote tent weg doen na men ronde en het gewoon bij de micro houden

 

gallery_35292_14737_429670.jpg

 

gallery_35292_14737_229839.jpg

 

30liter zijn deze en passen perfect in men kast, juist gepast eigenlijk :D

 

 

Paar vraagjes nu

 

Deze bakken van 30 liter is het doenbaar om daar 5 plantjes in te zetten of is dat teveel en mss liever 3? wil mss ook eventueel gaan scroggen of niet nodig bij zaden kweekje

Ik ben er ook nog niet uit welke soortjes ik er wil zetten:

 

Ik kan kiezen tussen deze soorten

 

bleu berry

Bloeiperiode 7-8 weken

 

 

super skunk

Bloeitijd 7-8 weken

 

top 44

Bloeitijd cyclus: 6-7 weken

 

california orange bud

Bloeitijd 8/9 weken

 

misty

Bloeitijd: 56 dagen

 

deze komen dan onder 220w tneon , wou wachten tot half oktober ergens maar het kriebelt teveel en wil nu beginnen

ik wil ook niet alle topjes bestuiven en mixen ook niet dus daar moet ik nog iets op vinden als ze in die bakken terecht komen

 

ik zou ze ook eerst een tijdje willen laten voor groeien in een 1 liter potje of het beste ineens in die bakken zetten vanaf ze genoeg wortels hebben?

 

 

alle hulp is welkom natuurlijk

en

wil ze morgen laten ontkiemen en beginnen :lol:

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja!! Ik ben de eerste!! Veel plezier en succes met je zadenkweekje!!

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

He! Ik ga je volgen, want ik wil nl. via Tneon ontkiemen en voor laten groeien.

 

Heel veel succes!

 

Gr,

BMW-freak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blijft wel lekker bezig zo, :P

 

ik denk dat je moet kiezen wel of niet alles bestuiven. En als je niet alles wilt bestuiven zou ik ze niet samen in bakken zetten. Zo kun je de mannen niet apart zetten.

 

en 5 in elke bak lijkt me ook wat veel, maar als er veel mannen bij zijn moet je natuurlijk afwachten hoe alles verdeeld zit.

 

Succes met je nieuwe avontuur.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietkieke

wel sjieke nick eigenlijk :D

ik ga er zeker plezier aan beleven , vandaar dat ik niet kan wachten om te starten ;)

en thx :P

 

@BMW-freak

ontkiemen en voorgroeien gaat goed onder tneon al elke keer gedaan maar nooit afgewerkt onder de tneon en nu wil ik van begin tot einde onder de tneon blijven

en ook thx <_<

 

@djbroertje

ik heb het kweken niet meer onder controle :lol: is veel te plezant en zo kan ik mijn dagen vullen ook

 

ze gaan toch die bakken in dus zal het een volledige bestuiving worden, voila beslist :(

nu nog 2 soortjes kiezen se en kan starten morgen

 

wil 2 soortjes en ga 5 zaadjes van elk laten ontkiemen, komen ze allemaal boven goed, laat ze eerst beetje voorgroeien in kleiner potje en kan dan mss de mooiste eruit halen en deze in de bakken zetten

mss max 4 dan per bak, ieder in een hoekje B)

 

en ook thx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo Kwiki!

 

Jammer dat je stopt met je HPS topics! Natuurlijk wel leuk dat je verder blijft gaan in de Micro sectie :D

Als je alleen tussen die soortjes wil kiezen en er 2 wil kruisen/bestuiven, zou ik zelf voor Top44 en Blueberry gaan.

 

Puur om de kortste bloeitijd van de Top44, hopelijk krijg je nog wat pheno's eruit die de bloeitijd behouden van de Top44, en de zoete smaak van de Blueberry, + de kleurschakelingen in de Blueberry zijn natuurlijk ook geweldig om te zien :lol:

 

Blueberry ben ik binnen ook egt benieuwd naar, de Autoblueberry was zeer geliefd, vond hem heerlijk smaken, desondanks dat dit buitenwiet was die ik te vroeg heb afgehaald vanwege het slechte weer in de zomermaanden dit jaar!

 

Wat je ook doet, doe het met liefde <_< Maak er wat moois van pik! :P

 

Peace MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je blijft wel lekker bezig zo, :P

 

ik denk dat je moet kiezen wel of niet alles bestuiven. En als je niet alles wilt bestuiven zou ik ze niet samen in bakken zetten. Zo kun je de mannen niet apart zetten.

 

en 5 in elke bak lijkt me ook wat veel, maar als er veel mannen bij zijn moet je natuurlijk afwachten hoe alles verdeeld zit.

 

Succes met je nieuwe avontuur.

 

Grtz,

Dj.

Dat kan wel !!!!!

 

Je hebt van die zelfde soort bakken als je heb kleiner en van transparant spul met deksel(al heb je die niet nodig als je de randen goed aandrukt )

1 Computerfan

Soort van voeding

Stukje filter pollen doek

En even knutselen

 

Vilterdoek aan de binnenkant als het even kan dubbel !

 

Dan de fan ook aan de binnen kant maar na het doek (afzuigend)

Kleine inlaat voor verse lucht (ook met filterdoek )

Dat zet je over de man goed aan drukken en kan het geen vrouwen Bestuiven

 

Op de bodem komt een "laagje" stuifmeel

 

Ventilatie uit de vrouwen die je wil bestuiven met behulp van een fijn penseeltje even via het bakje van de man en de vrouw aanstrepen ventilatie uit !!!!!!!!

 

2 uur wachten. Je planten nat sproeien ook dat laagje. En ventilatie weer aan

 

 

Hoop dat u wat heeft aan deze info

 

 

Ps niet mij favoriet ik Zet liever een man 2 dage. Bij een dame

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mmj

 

ik zelf ga het niet jammer vinden om te stoppen met de hps, ik denk dat ik me meer ga amuzeren met de tneon en het blijft puur plezier voor mij en een hobby, wil volgend jaar ook spotjes gaan zoeken en lekker buiten knallen ;) de fun moet er in blijven en dat ondervind ik niet bij de hps, vandaar deze keuze

 

de top 44 was ik ook al aan het denken om deze te zetten, mss samen met de orange bud of super skunk, geen bleu berry omdat ik daar stuifmeel van ga hebben van men ventje :D dus kan ik beter even men bleu berry's sparen om daar achteraf een kweekje mee te doen, zonder kruising

 

en mmj ik verzorg men plantjes met heel veel liefde, alle dagen opnieuw besteed ik er men nodige tijd aan en voor ik ga slapen ga ik ook altijd nog eens piepen :(

 

 

@Grow Weed

 

ik begrijp ongeveer wat je bedoeld eigenlijk en lijkt me nog niet zo'n slecht gedacht, bij deze bakken waren er ook deksels bij, maar ga dit zeker opslaan of proberen te onthouden en het nu gewoon simpel houden en zien dat deze keer al gaat lukken :lol:

is de eerste keer dat ik dit ga doen

maar zeker bedankt voor je tip :P lijkt me doenbaar en ga dit wel eens een keertje testen ook, ben van plan om nog een DP90 te halen dus kan ik 2 micro kweekjes ter gelijkertijd

 

thx <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedank mij niet is van opengrow :P en ik heb het al een keer geprobeerd (water geven werd beetje lastig (a))aar werkte wel

(kan de link niet meer vinden )

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch bedankt om het mee te delen hier in mijn topic :P

 

maar ben van plan om nog veel te lezen de komende tijd <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb beslist, ik ga het gewoon simpel houden de eerste keer en met 1 soortje werken zodat ik meer zaadjes krijg van degene die ik nu heb en daarna beginnen kruisen als ik voldoende zaadjes heb :P

 

we gaan beginnen met de makkelijkste en korste bloeier top 44, dus deze worden straks alle 10 ter ontkieming gelegd

 

nu proberen een beetje te slapen en dan aan het werk, upje hier en de nodige pics erbij

 

tot later

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er 2 per bak zetten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kwikki,

 

het is handig, indien je gaat kruisen, dat je van tevoren weet wat je gaat doen.

 

Als je je oogst hebt gerealiseerd en je plantjes hebt getest, heb je ook een veel beter beeld

van welke soorten misschien goede huwelijkspartners zijn.

 

Ik zou dus gewoon even afwachten, als je het nog niet zeker weet.

 

Zaai bovendien alles van een soort wat je hebt voor zadenkweek. Je bent namelijk op zoek naar ´die ene´.

En je zaden hoef je niet zuinig op te zijn, want je hebt er zo weer honderden voor terug.

 

succes ermee! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kiki,

Ik zie dat het kweekvirus jou ook in z'n greep heeft <_< .

Veel succes met deze zaadkweek en have fun ;) .

 

:P

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man,

Ziet er leuk uit hoor !

alleen vraag ik me af of je niet beter andere bakken kunt nemen

omdat deze nog ietwat licht door laten.. heb altijd begrepen dat wortels volledig donker moeten staan..

maarja succes iniedergeval !

ik volg je:)

 

Merinhos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er mag idd geen licht aan de wortels komen, tof dat je dit topic gestart bent !

 

Hèhè ik heb ook veel lol in de dp90 maar een gps 400w en een groter tentje staat toch wel op mijn verlanglijstje , enkel heb ik er nu geen plek voor :P

 

Top 44 lijkt me idd een mooi soortje om mee te starten en als deze plannen doorgaan zal ik je zeker volgen !

Wanneer ga je starten?

 

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gobru

 

2 per bak lijkt me dat niet wat weinig, ze hebben natuurlijk wel meer plek, maar ga ze eerst even laten voorgroeien en we zien wel wat de mooiste worden :D

 

@beidts

 

thx :P

 

@Mitsz

 

ik heb besloten om nog niet te kruisen, hou dit voor een volgende keer :) is men eerste keer en wil nog niet te gek gaan doen :(

1 soortje nu en heb de top44 gekozen, snelle plant en heb al men 10 zaadjes ter ontkieming gelegd in de hoop er heel veel van terug te krijgen B)

en thx, ga het proberen succesvol af te werken :)

 

@Beaker

 

ik heb het serieus te pakken, weet niet meer van ophouden, het moet ook maar niet zo plezant zijn ;)

thx en fun zal ik eraan beleven

 

@merinhos

 

hey ben een vrouw ;)

goed dat je dat opmerkt dat deze bakken niet lichtdicht zijn, maar dat waren de enigste met die afmetingen dat ik kon vinden die juist paste in mijn kast, maar wees gerust heb al heel veel gelezen en was dus ook van plan om deze bakken nog lichtdicht te maken , er moeten trouwens ook nog veel gaatjes geboord in de bakken, komt goed

thx <_<

 

@Mr. StOnEd A lOt

 

zie reactie hierboven over de bakken

 

mijn grote tent gaat weg in ruil voor een kleinere, de micro blijft me bezig houden en ga er meer plezier aan beleven dan met de hps

 

ik ben al gestart :D

 

 

 

upje ;)

 

zoals gezegd, liggen er 10 top 44 zaadjes ter ontkieming nu :P we kunnen beginnen

 

pics

 

de zaadjes nog in hun verpakking

 

gallery_35292_14740_39563.jpg

 

uitgehaald, hebben deze nacht in een glas water gezeten en kon ze nu allemaal al laten zinken naar de bodem

 

gallery_35292_14740_10658.jpg

 

gallery_35292_14740_188452.jpg

 

nog even in een doosje met snotdoeken ( wel propere :lol: )

 

gallery_35292_14740_409208.jpg

 

 

ik ga nu de kast in orde maken en het manneke eruit halen voor plaatst te maken voor de nieuwelingen en men bakken licht dicht maken en accu opladen om gaatjes te boren :)

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach dat komt hier helemaal goed !

 

Eens de zaden ontkiemt zijn houd je ze zoizo niet meer tegen <_<

 

Succes in deze ronde! Ja en in de andere ook natuurlijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

men kast is leeg ondertussen, mooi proper gemaakt voor deze ronde :P

 

terug de groei buizen in de tneons gedaan en morgen gaan we de bakken voorzien van veel gaatjes <_< en heb nog wit zwart folie gevonden om rond de bakken te doen zodat deze licht dicht zijn

 

zaadjes zitten nog in dat potje tussen de propere snot doeken ;) tot morgen en dan gaan we eens kijken of ze al een staartje hebben ( doe dit niet graag veel open, rustig hun gang laten gaan )

 

de propagator staat ook klaar met 10 kleine voor groei potjes (zonder aarde nog)

 

waar kan ik ze het beste insteken als ze al een staartje hebben?

 

- voor groei potje met zaai en stekgrond en mycorrhiza - in wateren met bacto?

- voor groei potje met light mix en mycorrhiza - in wateren met bacto?

of 5/5 mixen

- jiffy's op laten zwellen in bacto en geen voor groei en ineens in de bakken steken dan?

 

morgen een nieuwe update met pics

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik steek ze altijd meteen in aarde , niet in doekjes ...

 

ik denk dat het niet nodig is om speciaal grond te mixen enzo .

gewoon in zaai en stekgrond je plantje laten opkomen en als het plantje goed gegroeid is dan in je speciale aardemix steken .

 

volgens mij moet je het niet moeilijker maken dan het al is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat 1 keer gedaan ineens in de aarde gestoken en waren rot of kwamen niet boven, speel liever op zeker en wacht tot ze een staartje krijgen voor ik ze in aarde steek :P

 

dan word het gewoon een potje met zaai en stek grond tot ze voldoende wortels hebben en dan in hun bakken de mooiste toch

 

thx Mr. StOnEd A lOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké ja ieder zen eigen manier om te ontkiemen hé :D bij mij komen ze altijd boven :lol:

 

minder gepruts want ze staan in 1 keer goed :P

 

je mag ook gewoon Mister zeggen hoor dat is minder gedoe <_<

 

op naar de top 44 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In aarde gaat prima hoor Kwikki.

 

Neem een goede lightmix en zeef deze door een kratje of zoiets. Ik heb een grote ronde voerzeef voor het vissen.

Dan voeg je er 1/5 deel grof zand aan toe.

 

Zorg dat je een goede plantenspuit hebt.

 

Vul de potjes met aarde en leg de zaadjes op de aarde. Dan duw ik ze er met een pen of een satéstokje een halve cm in.

Dan begin ik met die plantenspuit. Elk uur een klein beetje. Geen plastic of dat soort gewauwel. Gewoon zorgen dat je

er elk uur in bent.

 

Zo dicht mogelijk erop en 24/0 aan. Dan worden je plantjes mooi kort. Als ze allemaal boven zijn, 48 uur laten draaien en dan op 18/6.

Dan ook beginnen met voeding.

 

Ik heb het bij No Mercy van de site. Bij dezen ook dank aan hen.

 

T werkt als een dolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mister

meestal is dat copy paste met die nick namen dus veel moeite is het niet <_<

 

morgenvroeg gaan ze zeker in de voor groei potjes heb deze nu ook al gevuld en staan in de propagator en we zien dan wel of ze boven komen of niet :lol:

 

de lamp brand ook al om de temp mooi onder controle te krijgen in de propagator

 

hop naar vele zaadjes hopelijk :(

 

 

@Mitsz

 

ik ga deze tip zeker in men achterhoofd houden en de volgende keer zo eens proberen, thx voor de tip :P

 

maar met voeding begin ik nooit direct eigenlijk, meestal krijgen ze bij mij heel miniem wortelstimulator mee van BAC om de 2 of 3 dagen en voor de rest gewoon water tot ze op 12/12 gaan en paar dagen tot week ervoor gaan de buffertabs erin en om de 10 a 14 dagen bacto maar halve gram op 2liter water dan

 

ik werk met het starters pakket van sannie en wil er eigenlijk bij blijven ook

ik heb alleen de volgende producten tot mijn beschikking

 

kweek medium light mix en bat mix, zelfs niet teveel meer om men bakken te vullen denk ik, dus zal oude aarde moeten gebruiken van de mannekes die ik in de vuilbak heb gedaan en de aarde die ik nog heb liggen als toplaag gebruiken, kan deze week nog niet naar de growshop gaan, zal pas voor de week erachter zijn en denk dan aarde te nemen van gold label maar je hebt er ook al zoveel verschil in ;) de light mix neem ik zeker al maar met welke ik deze kan mixen geen idee, zal het wel aan die mensen van de growshop vragen en ga dan ook ineens men DP90 kopen denk ik en de rest van men verlang lijstje B) ik ga geld besparen om geen nieuwe hps bulb te kopen en geen nieuwe filter moet kopen voor men DR90 omdat deze toch weg gaat na deze ronde, dus kan ik het weer aan iets anders besteden en nog een tneon erbij ook met de 3 kleuren van lampen...

 

sannie's products:

 

Symbiosis mycorrhiza

Buffertablets

Sannie's Bacto

Perfect start

Wortel stimulator BAC

Bloei voeding BAC

Gold label zwarte wormen mest

Plant Vitality Plus BAC

 

guano extract van no mercy (eerste keer dat ik het nu gebruik en test in men tent op een plant)

 

als er nog dingen ontbreken in men voorraad of producten die goed zijn en te combineren zijn dan hoor ik het graag natuurlijk en liefst voor ik naar de growshop ga ;)

en ph en ec meter koop ik niet :D gewoon zonder meten easy way ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...