Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

David.dT

G13 Liberty Haze, 2x75w.

Recommended Posts

Dag allemaal, dit is de eerste keer dat ik een plantje heb. Voor mijn dame heb ik het hang-gedeelte van een garderobe kast aangepast.

 

De kast is 79cm breed, 170cm hoog, en 49,5cm diep.

 

gallery_35920_14728_976025.jpg

 

De lucht komt onderin via deze passieve inlaat binnen. Bovenin de kast zit een gedimde 125mm ventilator, die maximaal 185m3 kan verplaatsen naar de 300m3 Phresh filter.

 

Temp: min 20.8, max 29.4.

LV: min 28%, max 64%.

 

De dame is een G-13 Liberty Haze van Barneys Farm. Deze sprak me het meeste aan. Hier wat foto's van haar ontwikkeling tot nu toe.

 

De dag dat ze hart heeft gestolen: (3 dagen in de grond)

gallery_35920_14728_735394.jpg

 

8 dagen boven, 11 dagen na het zaaien:

gallery_35920_14728_1133752.jpg

 

Ze krijgt nu enkel water en liefde, er staat canna bio vega en bio flores op de planken.

 

Tot zover.

 

Groetjes David.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ons smullen van mooie foto`s

 

grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. voor maar 11 dagen boven de grond heb hier nu zelf 3 x lowryder staat onder 2x55 watt gaat een heel stuk langzamer.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeit als een speer! En de kleur.. :P

 

LV: min 31%, max 60%

Temp: min 21.8, max 27,7%

 

15 dagen na het zaaien, 12 dagen op:

gallery_35920_14728_903382.jpg

 

Tnx voor de reacties <_< De foto's blijven komen, en succes met je kweek 007!

 

-David

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je kweekje! Heb je mss wat meer uitleg over je setup? Ik ben heel benieuwd.

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is al een mooi plantje daar.

 

Ik had alleen een paar bedenkingen over je kastje.

Zo te zien heb je voor de inlaatgaten spaanplaat gebruikt en met een hoge LV kan dat best gaan werken. Ik zou in elk geval de randen afkitten, maar waar je de gaten hebt gezaagd kan er ook nog vocht in de plaat trekken.

 

Verder zijn de gaten volgens mij wat aan de kleine kant voor voldoende verse lucht. Ook lijkt het op de foto dat deze erg dicht tegen de muur aanstaat, wat misschien weinig lucht doorlaat, en ook niet is voorzien van een filterdoekje of zo.

 

Laat eens wat meer zien van de kast, en de elektra enzo.

 

Veel succes met je eerste kweekje,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het ongeveer dezelfde kast is als ik heb staan met men tneons

 

ik heb deze nog beplakt met zwart wit folie en vanonder een goede 20 cm van die spaanplaat uitgezaagd over heel de lengte en daarvoor heb ik horregaas gedaan voor het stof en en eventueel beestjes buiten te houden, mss een oplossing om dit ook zo te doen, mijn kast staat ook tegen de muur maar wel ietsje verder zodat er voldoende verse lucht binnen kan, wou het niet langs voor doen zodat het niet zou opvallen dat er plantjes in staan maar gewoon op een kast lijkt :P en werkt tot hiertoe perfect

 

en met de wit zwart folie is ze zeker licht dicht ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag,

 

ik had wat eerder willen reageren, maar soms kan ik niet inloggen. Dan staat er dat mijn account niet bestaat. Misschien iets te anoniem :P

 

Alleur! Back to business.

 

gallery_35920_14728_142896.jpg

 

Hierboven de electra, vrij eenvoudig. De stekkerdoos heeft een zekering, en beschikt over een eigen stopcontact. Niet te zien, wel aanwezig, brandmelder en ventilator, met filter.

 

De kast heb ik een stuk van de muur gehaald en een extra gat gemaakt, ik voel een luchtstroom achter de kast, alsmede in de kast. Gaas tegen beestjes is wel een optie. Heb geen last van diertjes binnen, maar het zit in een klein hoekje. De kast is behalve de gaten wel lichtdicht verder. Folie heb ik overwogen, maar de gehele binnenkant is wit, en het is maar 1 plantje voor de hobby. Ik wil het simpel houden.

 

Temp: min 20.8, max 27.3

LV: min 35%, max 50% (niet afgerond)

 

14 daagjes boven de grond ziet ze er zo uit:

gallery_35920_14728_314853.jpg

 

Dank voor de constructieve feedback!

 

-David

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit je plantje, maar dat gaas zou ik toch wel overwegen, ook qua stof en in elk huis zijn er wel beestjes te vinden hoe klein ze ook zijn :P en een klein beetje gaas kost 2 keer niets of doe het met oude panty's gaat ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een panty, Miss Green says yes! Geniaal thanks!

 

Heute tag:

 

Temp: Max 27.3, Min 18.5.

LV: Max 59%, Min 41%.

 

19 dagen in de grond, 16 daar boven.

gallery_35920_14728_1147280.jpg

 

Heb de lamp iets hoger gezet, vrees dat de blaadjes 't iets te warm hadden. Gefimt. Ik ga 'r een heel klein beetje voeding geven (20ml op 10 liter staat op de verpakking, gaat 3 of 4ml worden om mee te beginnen)

 

Binnenkort maar is voor een schrog gaan kieken :P

Edited by David.dT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh noes. 18 dagen in de groei, en er is duidelijk een Kalium tekort zichtbaar in de bladeren. Wat ik las over haze-soortjes is dat ze het goed doen op weinig voedsel, had ik toch eerder moeten gaan voeden.

 

gallery_35920_14728_735402.jpg

 

Ik weet niet zeker wanneer ik 12/12 moet gaan, omdat haze nogal wil groeien als de klok om gaat. Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bladprobleem ziet er niet zo goed uit....

 

een klein vraagje , die stekkerblok met die klok enzo staat dat IN u kastje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder aan te veel voeding, wat voor grond heb je gebruikt?

 

Zat ook nog even je vorige post te lezen, maar heb je nu 3 of 4 Ml per 10 liter gegeven, of per ongeluk per liter?

Of misschien wat te weing water, als ze niets kunnen verdampen krult het blad ook omhoog aan de puntjes.

 

En het tijdstip 12/12 is een beetje lastig te bepalen, een Haze kan best lekker uitschieten, en met niet al te veel licht wil je haar niet te hoog hebben. Al kun je natuurlijk altijd nog buigen en knakken om haar in toom te houden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook direct ''te veel voeding'' maar aangezien ik een noob ben durf ik niet direct met de vinger te wijzen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding en te weinig water hmm? (stekkerdoos hangt ver boven de lamp achter in de kast) Het is waarschijnlijk 3 ml op een liter geweest, heb alleen misschien een kwart liter gegeven. Onhandig van me. Ik geef m'n normale planten doorgaans teveel water, vandaar dat ik zuinig met water deed.

 

Hier nog een close-up.

gallery_35920_14728_469887.jpg

 

Ze staat in potgrond (intratuin), zonder kunstmatige troepjes.

 

Heb zojuist voor het maken van de vorige post een heel klein beetje voeding gegeven.. En ik heb zo lang gelurkt hier voordat ik zelf begon, en bladproblemen opgezocht.. Zul je zien dat ik nog op m'n snufferd ga. Ik ga even stoppen met voer, en meer wateren dan. Is het een goed idee om de bladeren nat te puffen met een plantenspuit?

 

Niks dan dank voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich houden deze plantjes eerder van droog dan nat, maar de grond ziet er wel erg droog uit. Hoe vaak geef je water dan?

 

heb je ook een idee of de pot erg licht aanvoelt? anders een keer wat meer water geven, en voelen hoe zwaar de pot dan is, en als hij weer erg licht is geworden weer water geven. Zo krijg je een beetje een gevoel hoeveel ze nodig heeft.

 

Hoe groot is de pot?

 

en 20 ML per 10 liter is dus 2 Ml per liter, en ik begin zelf meestal voorzichtig met de helft, dus voor de eertse keer veel voeding zou dit best wel eens veroorzaakt kunnen heben.

 

Nat spuiten vinden ze over het algemeen wel lekker.

 

Gewoon even rustig aan, zeker met de voeding. uitdokteren hoeveel water te geven.

En dan langzaam beginnen met een halve dosis voeding of zo, want aarde van de intratuin is best wel snel uitgewerkt dus de juiste voeding zullen ze binnenkort wel nodig hebben.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat in een 12 liter pot, die wel zwaar aanvoelt. Vaak ziet de toplaag er droog uit, maar als ik er dan even onder worm met een vinger is 't wel iets vochtig.

 

Elke dag geef ik wel een beetje water, al is 't maar even de toplaag natsproeien. Die droogde snel uit, heb de lamp ietsjes hoger gehangen, nu op 15cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zonde van zo'n mooi plantje, maar zal wel terug goed komen met de nodige verzorging :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker zonde ;(

 

Extra water lijkt haar erg goed te doen. Ze begint zelfs al te flirten met een heerlijk geurtje :P

 

gallery_35920_14728_336098.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat rood lampje van die stekkerblok In je hok hangen is wel degelijk een probleem .

hierdoor krijgt je plant lichtstress en kan je plant hermafrodiet worden .

 

u plant moet in de donkere periodes 100 procent donker staan .

 

 

greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan mister alleen maar gelijk geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amai daar heb ik nooit bij stil gestaan! Bedankt voor de heads-up.

 

Nu 21 dagen groei ziet ze er zo uit:

gallery_35920_14728_1296763.jpg

 

De beschadigde blaadjes lijken ietsjes bij te trekken.

 

Ik weet niet goed wanneer ik haar in bloei moet zetten, wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar net..... hoe groot de plant mag worden.... uiteindelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond heren van het groene leven.

 

Hoe groot ze mag worden? Ja dat is een goede vraag. Ik wilde haar in een schrog zetten, maar ze wil niet echt strekken. Nu heb ik wel gelezen dat ze dat juist gaat doen als je klok op bloei zet, maar dan moet ze al in de schrog zitten toch?

 

Of vergis ik me nu?

 

Alhier de jongedame, 23 dagen boven de grond: (net gedouched)

gallery_35920_14728_1040172.jpg

 

iets meer water, even geen voeding lijkt haar goed te doen. De luchttoevoer is vergroot naar een zevental gaten, afgedekt met een panty :P

 

-David

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...