Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PimdeDJ

LED 312Watt 7kleurtjes // 1x White Widow & 1x Cheese

Recommended Posts

Beste mede-leden,

 

Onlangs heb ik mijn 400Watt HPS lamp (die ik helaas nooit echt gebruikt heb) te koop gezet en meteen die avond een 312 Watt LED lamp gekocht. (En wel deze!)

 

Vermogen: 312 watt (104 x 3 watt)

PPFD: 988 µmol/m2.s

Levensduur Leds: 50.000 uur

Afmetingen: 400x212x62 mm

Input voltage: AC 86-265 V

Kleur(en): Rood / Blauw / 7 color

Golflengtes Leds: 630nm, 660nm, 440nm, 470nm, 610nm-620nm, UV, IR

 

Op het internet zijn hierover de meningen flink verdeeld, ik ga het gewoon proberen. krijg de lamp donderdag binnen als alles goed verloopt.

 

Dit is mijn kast, niet veel maar het is iets, right B)

gallery_14684_14718_555363.jpg

Onder in de kast een ventilatortje die wat koude frisse lucht aanvoert en boven een precies de zelfde ventilator die de warme lucht afvoert.

De kast is helemaal voorzien van Zwart/Wit folie zoals je kan zien, en ook maak ik gebruik van easy rollers.

 

Ik heb 5 White Widow zaden gekocht van KuLu.

Ik twijfel nog of ik alle 5 de zaden ga planten, I.V.M oppervlakte (50X70cm) maar ook omdat ik dan meer dan 5 planten in huis heb, ik heb namelijk 3 mooie plantjes bij het raam staan voor de leuk. Zie hier :-)

Ik heb Groei en Bloei Voeding van Alga

 

Wat ik nog moet hebben:

- Waarschijnlijk doe ik de zaden in een bak van (50X70)

- Aarde met iets wat beetje vocht vasthoudt?

- PH meter en ook daadwerkelijk iets om het PH omlaag te halen.

- Lucht bevochtiger?

- Meer voeding? (Co2, Wortel versterkers of iets dergelijks?)

 

Wat denken jullie?

( Dit is mijn eerste echte oogst met kas en lamp, voorheen altijd van de zon gebruik gemaakt. Tips en opmerkingen zijn dus erg gewaardeerd :-))

Edited by PimdeDJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom deze downgrade?

 

wel veel succes gewenst

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom deze downgrade?

 

Kan je mij uitleggen waarom je dat vindt? inderdaad is met HPS kweken veel efficiënter en echter.

maar gezien mijn ruimte is het toch best een leuke oplossing? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede avond pimdeDJ

 

ik denk dat je die drie plantjes die je hebt staan in de kast kan zetten want is nu een beetje laat voor buiten of achter glas.

 

zo als ik zie heb je geen filter het gaat wel ruiken na een tijdje.

 

verder succes met je kweek we volgen je.

 

greetzz taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee heb nog mooie ledkweek voorbij zien komen, hopelijk ben je de 1e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
goede avond pimdeDJ

 

zo als ik zie heb je geen filter het gaat wel ruiken na een tijdje.

 

Misschien inderdaad nog even een filter aanschaffen! Bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PimdeDJ,

 

Omdat het een ledkweekje gaat worden zal ik je topic naar de micro-sectie verplaatsen, daar horen ledkweekjes thuis.

 

Ik denk wel dat je het niet gaat redden met de 2 fannetjes.

Voor de aanvoer van je verse lucht zal er meer nodig zijn, en je gaat straks neem ik aan een filter plaatsen, dan heb je meer afzuiging nodig.

Anders een grotere afzuiger, met een fancontroller, en dan met een passieve inlaat werken.

 

Wat ga je verder gebruiken voor het schakelen van de lamp?

 

In elk geval veel succes gewenst met je kweekje,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk wel dat je het niet gaat redden met de 2 fannetjes.

Voor de aanvoer van je verse lucht zal er meer nodig zijn, en je gaat straks neem ik aan een filter plaatsen, dan heb je meer afzuiging nodig.

Anders een grotere afzuiger, met een fancontroller, en dan met een passieve inlaat werken.

 

Wat ga je verder gebruiken voor het schakelen van de lamp?

-Hoe merk ik dat er meer verse lucht nodig is? want opzicht circuleert me kastje wel lekker B)

- Een LED lamp hoef ik toch niet voor te schakelen als een HPS? Plug en Play right?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een schakelklok bedoelt DJbroertje,,

 

je lamp moet immers om de zelfde tijden aan en uit gaan..;-)

 

Suc6 verder en lees aub nog het een en ander aan verslagen door,, word je nooit stommer van..

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel ,...

 

je moet een klimaatruimte maken ...

geen afwerkhokje . B) .. dit gaat tm echt niet worden ..

 

ledkweek kan leuk en leerzaam zijn .. komt echter veel bij kijken .

 

igg wens ik je veel plezier en suc6!

wij zitten klaar!

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een schakelklok bedoelt DJbroertje,,

 

je lamp moet immers om de zelfde tijden aan en uit gaan..;-)

 

Suc6 verder en lees aub nog het een en ander aan verslagen door,, word je nooit stommer van..

 

Grts

 

Een schakelklok heb ik uiteraard!

En wat betreft andere verslagen! Ik lees me rot :-)

 

kerel ,...

 

je moet een klimaatruimte maken ...

geen afwerkhokje . B) .. dit gaat tm echt niet worden ..

 

ledkweek kan leuk en leerzaam zijn .. komt echter veel bij kijken .

 

Hoe bedoel je een klimaat ruimte? Als je de temp, lichtvochtigheid en ph waarde goed hebt, dan ben je toch al een heel end als hobby kweker?

 

Kon niet echt wen goede topic vinden over wat er allemaal bij komt kijken, iemand suggesties?

 

En ja ik ben misschien niet zo goed voorbereid, maar ik doe er m'n lol aan :-)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je kweek

alleen kan je die 3 plantjes die voor het raam staan

beter gelijk onder die lamp zetten als je hem binnen krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatie informatie

 

lees hier eens over de ventilatie en het verkrijgen van een fijn klimaat.

 

En ik weet zo niet wat de opstartstroom zal zijn van deze lamp, maar ik ben een voorstander van veilig en zeker schakelen.

Als je schakelklokje blijft "plakken", staat je lamp straks 24 uur aan, en dat wil je zeker niet in de bloei.

Dan nog even niet gesproken over een mogelijk brandgevaar van ingebrande contacten in de tijklok.

 

Ik zou inderdaad eerst de 3 plantjes in je hokje plaatsen om te leren werken met je hokje en de lamp. Gaandeweg zul je tegen zaken aanlopen waar je een oplossing voor moet vinden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U schrijft: En ja ik ben misschien niet zo goed voorbereid, maar ik doe er m'n lol aan

 

Maar is het dan niet zo dat er dan nooit eens een echte goede kweek kan voortkomen uit een led kweek.

Op deze manier is het misschien wederom een mislukte of verminderde kweek....

Jammer, dan blijven de verhalen dat kweken onder led een slechte ervaring geeft.

 

Zou zo graag eens een echte goede eind led kweek zien.

Maar toch suc6 . B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes pim ,hartstikke leuk!

Als t je lukt , kun je met led vast mooie resultaten halen, ben er ook net mee begonnen, en het nadeel is dat je je rot moet zoeken naar goede info, en oploopt tegn een fikse berg scepsis, ondermeer debet aan de oudere series leds zoals ik heb begrepen van verslagen e.d..

groet bart. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals door andere aangegeven zijn er nog wat dingen die beter kunne.

 

Maar ik zie wel iets wat erg positief is:

Je gebruikt de led lamp die volgens de fabrikant voor 1 M^2 bedoeld is op 0.35 M^2.

Ik vermoed dat hierdoor er genoeg licht op je plantjes valt.

 

De belofte van LED is leuk, maar de makers zijn nog niet waar ze beweren te zijn. Dus voor ruime overkill aan licht gaan kan aleen maar goed zijn.

 

Alhoewel de LED lamp zelf minder warm word, (je kan hem als het goed is gewoon aanraken, dat kan echt niet met een HPS bulb) produceert die nog steeds veel warmte.

Ik zou toch wel minimaal rekenen op 250 watt aan warmte productie!

 

All deze warmte moet ergens naartoe....... het liefst blaas je deze via de lucht buiten je tentje.

Dus een filter en afzuigen kopen is well een goed idee. Voorzie je je plantjes ook meteen van de nodige CO2. En nog belangrijker haal je de vochtige lucht uit je hok weg.

 

veel succes met je kweek. Ben well nieuwsgierig hoe dit verder gaat en ga je zeker volgen

 

groeten

experimentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PPFD: 988 µmol/m2.s

 

Ik geloof dit niet. B)

 

 

Ook het gebruik van UV leds is discutabel.

Na 6 maanden geven deze geen ouput meer.

Er is nog geen fabrikant in de wereld die dat opgelost heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ergens iets gelezen dat de volledige ruimte binnen de 10 minuten 100% nieuwe lucht moest hebben.

 

Je plantjes zouden eigenlijk een beetje moeten bewegen door de (frisse) wind. Zo is er optimale luchtverplaatsing en gaan ze meer of sterkere wortels aanmaken.

 

 

Ik wens je veel succes en geniet van de ontdekkingsreis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet nog een hoop gebeuren.

- PH meter besteld + PH verlager

- Co2 Tabletten besteld.

- Volledig voedings pakket T.W.V 65 e Besteld.

- Nog opzoek naar een luchtbevochtiger.

 

En wat ik ook even gehaald heb vandaag is een Philips Tornado a 15 watt. 827.

Voor een beetje extra Back-Up maar ook vooral om wat wit licht in de kas te brengen voor mijzelf :-)

gallery_14684_14718_256810.jpg

 

Morgen komt, als alles goed gaat mijn LED binnen! ik zal meteen het resultaat posten!

 

Bedankt voor alle reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Nog opzoek naar een luchtbevochtiger.

Wens je veel succes met je LED opstelling, een bevochtiger ga je echt niet nodig hebben met een LED kweekie B)

En wat ik ook even gehaald heb vandaag is een Philips Tornado a 15 watt. 827.

ook vooral om wat wit licht in de kas te brengen voor mijzelf :-)

 

:) 827 is warmwit dus dat witte licht zal flink tegenvallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo pim,

grappig, ik heb ook 2 van die spaarlampjes in m,n hok geplaatsd, was een aanbieding van van 8 , 11 watters voor 8 euro bij de kwantumhallen, heb ze gemonteerd op een plankje zodat ik mobiel blijf, hoog en laag kan, op het plankje heb ik een oude halve reflectorlkap geschroefd, en de boel geaard uiteraard, nou ik vind het in elk geval prettig werken!

Over je setup met planten , zou idd die grotere planten nemen om te starten, gaan waarschijnlijk toch snel nu in de bloei, als ze t niet al staan; denk ook dat ze in de vensterbank de winter moeilijker doorkomen.

Heb je aan een verwarmingsmat of kabels gedacht??, zal je wel nodig hebben, indicatie tenminste 30 watt voor op de bodem, vooral je substraat moet niet te koud worden, en t draagt bij aan de verdamping, deze danwel permanent aanhouden en niet op de tijdklok.

Nou succes.

groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag m'n led binnen gehad!

Mooi ding om te zien, mooi compact apparaat. Ook had Dutch Head Shop zich erg uitgesloofd met free gifts! ook niet erg :-) (waaronder Cheese Seeds ;) )

 

Echter maakte het LED wel een raar geluid, alsof er iets vast zat in een van de ventilatoren, gelukkig zijn die LED's super simpel in elkaar gezet.

Even openhalen en ja hoor boosdoener gevonden.

gallery_14684_14718_36753.jpggallery_14684_14718_492132.jpg

Geluid is stukken verbeterd nu <_<

 

Welnu, meteen boodschappen gedaan, Hornbach, Praxis en tuincentra.

Het leuke Philips lampje dat ik gister gekocht had was niet helemaal de juiste, nu daarom 2 nieuwe lampen gekocht 2700K en 6500K gewoon voor wat meer licht in me kast en E.V.T meer :P

Het is denk ik de bedoeling om tijdens de groei 6500K en bij bloei 2700K op te hangen, of allebei gewoon tegelijk? wat denken jullie?

gallery_14684_14718_66476.jpg

Ook heb ik een digitale klok gekocht want dat andere ding maakte me op een of andere manier een erg irritant geluid.

 

12 Liter Potten gekocht, 40L aarde, Hydrokorrels en wat Perliet.

 

Hier nog wat foto''s van het LED:

gallery_14684_14718_69711.jpg

gallery_14684_14718_375795.jpg

gallery_14684_14718_234849.jpg

 

Alle Wortel,Bloei,Groei boosters en PH en Co2 spullen komen morgen binnen. dus dan gaat het ontkiemen beginnen.

Temp in kast met LED aan is rond de 28 graden, en met LED uit 22, dit zal nog een beetje veranderen met zo'n tornado lamp erbij denk ik.

 

Morgen meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou idd die grotere planten nemen om te starten, gaan waarschijnlijk toch snel nu in de bloei, als ze t niet al staan; denk ook dat ze in de vensterbank de winter moeilijker doorkomen.

Heb je aan een verwarmingsmat of kabels gedacht??, zal je wel nodig hebben, indicatie tenminste 30 watt voor op de bodem, vooral je substraat moet niet te koud worden, en t draagt bij aan de verdamping, deze danwel permanent aanhouden en niet op de tijdklok.

 

- Gaan die planten niet vreselijk schrikken van de omgeving verandering? En om heel eerlijk te zijn vindt ik het leuker om lekker opnieuw te beginnen, deze planten staan hier al bijna 8 weken zo. zoveel zal ik er toch niet vanaf halen.

- En betrefd verwarming, is dat nodig denk je? De Temp is vrij goed moet ik zeggen? of gaat het er meer om dat het allemaal wat sneller verdampt? want las dus dat een van de grootste fouten bij let te veel water is omdat er nauwelijks wat verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tentje wat kost zo'n led lamp nu al ik vragen mag?

 

Mooi tentje hoeveel ledjes zitten erin en wat is de ratio hiervan en wat kost zo'n led lamp nu al ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...