Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest elmanito

Kletsende planten

Recommended Posts

En dan...dan weten ze dat ze worden opgevreten, weg rennen zit er niet in ;) :) :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegrennen niet nee... Maar sommige plantensoorten hebben afweermechanismes ontwikkeld die ze dan kunnen inzetten.... cfr. de tabaksplant.

 

Ik heb ooit een reportage of artikel gezien erover.... echt verbazingwekkend toch.... Geen idee of ik die reportage hier heb gezien of elders.... ik probeer ze alvast even terug te vinden.

 

Grtz

 

 

 

edit: Het was een ander artikel, maar deze bevat vrijwel dezelfde info waar ik op doel.....

 

afweermechanismes tabaksplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaf filmpje.

 

Erg interessant dit soort dingen. Is ook all wat langer bekend. Maar heb het nog niet eerder zo mooi gefilmd gezien.

 

Wat ik ervan meekreeg toen ik hier eerder wat over vond was dat je dat "gas" een beetje met feromonen kan vergelijken.

 

Dus als een plant aangevallen word laat die deze feromonen vrij , andere planten vangen via receptoren feromonen op, en beginnen dan vaak met een (giftige) afweerreactie.

 

beweegende plantjes zijn ook zo luek , mimosa is een grappig voorbeeld samen met de bekende venusvliegenval.

En deze passiebloem beweegt ook.

 

http://www.passionflow.co.uk/passion-flowe...lora-movies.htm

 

Ik weet alleen niet of je dit nou praatten zou moeten noemen.

Als je een leuk meisje tegenkomt vang je ook haar feromonen op, deze geven je indirect well wat informatie (dacht ergens gelezen te hebben dat feromonen sterk aan je immuniteit-systeem gekoppeld zijn, en mensen met een verschillend immuniteit-systeem elkaars feromonen extra aantrekkelijk vinden. is evolutie-technies gezien wel plausibel)

 

Maar praat jij echt met deze persoon? of geef je heel beperkt informatie door over 1 van te vooren vastgesteld onderwerp.

 

Een beetje zoals ik door mijn lampen s'nachts aan te doen 9en gordijnen open te houden) mijn overburen kan laten weten dat ik wakker ben.

Maar dit vind ik niet echt een gesprek.

 

o trouwens er zijn wel bepaalde zwammen die echt lopen.

plasmodiale slijmzwammen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...