Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shithawk

3x White Widow Bonsai style (micro)

Recommended Posts

Ondertussen een 5tal weken bezig met voorgroeien,

maar voornamelijk met de planten klein te houden.

Laat de beelden spreken.

Volgend weekend zet ik ze in bloei!

A343b.jpg

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom gebruik je die grond als ik mag vragen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond die wel toepasselijk aangezien ik een bonsai plant wou maken.

Op zich helemaal geen slechte grond.

Heb er niks slechts over te zeggen.

Ik heb er wel van die hydrokorrels doorgemengd,

op de verpakking stond dat dat goed was voor de wortels.

(wateropname en luchtigheid in de grond)

Yow.

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) :D :D grapje zeker.....ga het wiel niet overnieuw uitvinden ( niet als beginner)

 

Om je planten klein te houden zou ik zeggen lees je eens goed in hier, info genoeg :tu :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies....of wat leren hier of door prutsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja excuseer als mijn manier van kweken niet overeenstemt met de regels van de kunst, maar ik doe dit puur voor de hobby, en daarbij vind ik het leuk van nieuwe dingen uit te proberen.

Op foto is het niet zo goed te zien, maar alle drie de planten zijn getopt en nadien heb ik alle takken opzij tetrokken..

Niet dat ik al zo ervaren ben maar ik kijk veel youtube films over hoe anderen dit doen en heb goed opgelet, als ik mijn eigen resultaat nu zie.

Eens in bloei zal het resultaat daar wel beter van te zien zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal zich later in de bloei wel uitwijzen wat die bonzai grond doet...beter in zakje in de gs gehaald voor 8 euro en geen risico lopen met je grond :)

 

gewoon om potten met goede grond en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf de kans te wagen.

In the end geen ramp, het is niet dat ik dit doe voor kilo's te kweken,

en uit dingen die ik fout doe kan ik enkel leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch zeggen om potten ,en geen ramp op het einde...1 fout minder om van te leren, my 2 cent..succes

 

dat je geen kilo's gaat kweken is duidelijk :) maar is zonde van de tijd en de stroom als het niks wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seg, het werkt en ik amuseer mij, is dat niet het belangrijkste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Shithawk,

Leuk bezig zo :D .

Ben ook benieuwd hoe ze afbloeien op deze aarde.

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

snel overpotten nu het nog kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

even wat opgeschoond,

 

iedereen heeft het recht om te kweken zoals ze graag willen. En ook om eigenwijs te zijn, zoals velen hier. :)

 

graag gewoon reageren, en anders maar niet AUB.

 

 

Beste Shithawk,

 

zou je de foto's willen uploaden naar een WF album. zo blijven de foto's ook in de toekomst zichtbaar.

 

hier

kun je lezen hoe dat moet.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Shithawk,

lekker doorgaan op jouw manier, zou ik zeggen! :)

 

De begin ziet er goed uit.

Ik zou de planten nu al op 12/12 zetten. De planten groeien nog een paar weken door en worden dan misschien te groot.

Wat voor verlichting heb je erboven hangen?

 

De TL-buis aan de zijkant geeft weinig toegevoegde waarde. De bladeren kunnen alleen via de bovenkant het licht opnemen en omzettten.

 

Voor de rest ziet er mooi uit!

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik heb momenteel ook een plantje van 7cm in de bloei. Wordt een verjaardagskadootje voor iemand.

Wietbonsais zijn leuk dus lekker doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bonsai is leuk . maar brengt niks

 

succes met je plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bonsai style???

 

moest toch even komen kijken dan :P

 

ziet er een mooi plantje uit

 

succes :D

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, bedankt voor de ook positieve commentaren!

 

Ik wil nog even verduidelijken dat ik dit niet doe voor massas opbrengsten ofzo, ik wil gewoon 1 pot zetten in mijn kast, en mij daar gedurende X aantal weken met bezighouden. Of het nu perfect volgens de regeltjes is of niet boeit me weinig, zolang het 'plezant' blijft. Dit is nu de vierde keer dat ik een plantje zet, en de eerste keer met wat voeding, dus JA ik ga zeker nog stomme dingen doen, maar in plaats van mij daar compleet op af te breken zou het wel fijn zijn mocht je vertellen waarom en wat jouw ervaring daar met is. Zo leer ik nog iets bij. Dus sorry dat ik geen regelneef ben, en al eens iets anders durf doen wat niet past in jouw manier van kweken. Dit is helemaal het einde van de wereld niet.

 

@Elmo2007 En toch wou ik dit eens proberen. Hoeft niet veel op te brengen, maar ik wil zelf graag ervaren wat het verschil is tussen toppen en niet toppen... Ik hoop het binnen een 10 tal weken te weten. :D En thx.

 

@mrWeed Fijne verjaardagsgeschenken geef jij! Ook thx.

 

@Torsi. Bedankt voor de tip. Ik heb de timer dan ook zonet aangepast. Het lijkt inderdaad geen stom idee van over te schakelen, ik ben dan ook al 5 weken bezig en wie weet krijg ik nog problemen in de kast, ook al kan ik de plank waar de pot opstaat per 3 cm zakken. De kast was voordien een stereo kast, waardoor er veel planken en gaatjes bijzaten. :P Ergens op dit forum bestaat er een topic over de bouw ervan dacht ik. Ondertussen is ze wel al enorm veranderd. Ik heb 4 tornado's van 23 watt hangen, samen met de TL gemaakt voor planten in winkelcentra. En je mag zeggen wat je wil dat ze opzij niet veel zal betekenen. Wat mij altijd opvalt is dat de planten hun bladeren ernaartoe draaien. Maar ik twijfel nog van ze tijdens de bloei te blijven gebruiken...

 

& @djbroertje yeah ik heb de foto's eraf gehaald want er kwamen enkel negatieve commentaren en dat liet blijken dat ik hier helemaal niks te zoeken heb. Nochtans bedoel ik het helemaal niet slecht, I'm just having fun.

 

Nog enkele foto's: het zijn niet zooo duidelijke maar je ziet de vertakkingen wel. Persoonlijk vind ik dit wel vet! B)

 

Groeten.

 

1h2LJ.jpg

uqOsm.jpg

piM9e.jpg

DpYuW.jpg

e4RF6.jpg

MR2sf.jpg

ShW7v.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@topicstarter

 

Heb je geknipt in de grote bladeren om de nieuwe vertakkingen licht te gunnen? Dit zou ik niet meer doen! hoe meer blad hoe meer fotosynthese lees groei. Je kunt de vertakkingen beter buigen en of knakken zodat ze licht krijgen ipv te knippen in je grote bladeren.

 

 

t is maar een tip. weet niet veel maar dit wel.

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieder doet zijn ding zeker als hobby en uit fouten kan je leren en testen kan nooit kwaad, zo kan je nog meer leren

theorie is goed en leerzaam maar praktijk leer je het meeste mee , vind ik toch en fouten maak je toch of het nu de 1ste keer is of de 100ste keer

 

blijft er mooi bij staan en redelijk stam zo te zien ook

 

keep going :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@leila, inderdaad, ik probeer de grootste bladeren wat in te korten zonder ze volledig weg te knippen zodat er overal licht bij kan komen. Ik ga ze zelf eens ze even in bloei staat onderaan volledig kaalplukken zodat alle energie naar de toppen kan gaan. Dat was een beetje de bedoeling van in het begin.. Maar ik moet die filmpjes nog eens deftig herbekijken alvorens ik dat doe. Toch bedankt voor de tip.

 

@kikikweek, ja dat vind ik zelf ook, tot zo ver staan ze er alle 3 lekker bij, ook al springt er 1tje enorm uit. Ook dit was bewust gedaan, beetje plaats sparen en ik wou zien of dit veel kwaad kon, een kennis van me zet ze telkens per 3, dus wou ik dit ook eens testen..

 

In deze kast zal ik altijd blijven prutsen, dingen uitproberen, en in the end alsmaar beter worden (hoop ik toch)..

Don't shoot me as I learn..

 

Hier zie je al wat beter dat ze met z'n 3 zijn:

 

avy9u.jpg

11AM0.jpg

TFYg1.jpg

R2UMT.jpg

0SoOP.jpg

VnDkZ.jpg

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shithawk, dat ziet er vol uit in je pot

Ben benieuwd hoe klein je ze kan houden B) .

 

En ik moet toch elke keer weer lachen als ik lees dat door het verwijderen van bladeren er meer energie naar de toppen zou gaan :P Waar moet die energie dan vandaan komen? Dat zijn toch voedingsstoffen uit de aarde die door de plant, via de wortels en stammen, naar de bladeren worden getransporteerd en daar door middel van fotosynthese omgezet in bouwstoffen die weer richting de toppen gaat? En die bladeren ga je verwijderen :D

 

Als een blad niet meer efficiënt functioneert zal de plant het zelf afstoten. Eerst worden alle mobiele voedingsstoffen eruit gehaalt. Het blad vergeelt en wordt slap. Gebeurt eerst bij de oude fanleaves. Zelfs zo'n groot blad dat een andere top afdekt voorziet diezelfde top van energie om boven dat blad uit te groeien.

 

Nieuwe groeischeuten onder het bladerdek kan je wel weghalen. Dat worden microtoppies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alright thx voor de info! Dit is iets wat ik vaak zag op youtube, vandaar dat ik het overgenomen heb. Maar als je zegt dat dit niks uitmaakt dan zal ik het zo laten... Ze spraken telkens van licht in de 'nodes' te laten komen... Waarmee eerder zal bedoeld worden van geen onnodige energie naar grote bladeren te laten gaan, in plaats daarvan naar de toppen.

Maar goed, ik zal het niet meer doen. Wel ben ik nog van plan de onderkant kaal te plukken.

Yow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...