Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

8 X Fem Crystal, 220W T-neon

Recommended Posts

Even beginnen bij het einde van mijn vorige ronde. Ik draaide toen met 6 x 18W TL, 4 x sneeuwwitje. Dit was mijn allereerste binnenkweekje. Uiteindelijke oogts was 50Gr. Ondanks dat ik hier zeer tevreden over was heb ik toch besloten over te stappen op T-neon.

 

Een hele goede middag daar ben ik weer :lol:, dit maal met een vernieuwde versie van mijn hok en dit keer word een zadenkweek onder 4 x 55W T-neon.

 

Ik zal deze ronde iets minder posten als vorige ronden, mede doordat ik nu iets meer weet en dus wat minder hoef te vragen. Maar indien genoeg animo zal dat misschien toch vaker worden. Vragen mag altijd zal ik ook altijd op antwoorden.

 

Info zadenGefeminiseerde Chrystal

 

Gefeminiseerde Chrystal is een White Widow gekruisd met een Northern Light. Gefeminiseerde Chrystal`s toppen zijn groot en harsrijk met een bijna naar kerosine ruikend aroma en en snel inslaand effect. een f1 hybride, met prima opbrengst en van top kwaliteit. Gefeminiseerde Chrystal is makkelijk te drogen en te kweken.

 

Bloeiperiode na: 45-55 dagen

Hoogte: 100-150 cm

Opbrengst: 500 gr./m2

THC %: 15-20%

Oogstmaand: 9-10

 

nou bij deze de openings fotos..:

 

gallery_19704_14577_404679.jpg

gallery_19704_14577_214506.jpg

gallery_19704_14577_782402.jpg

gallery_19704_14577_458422.jpg

gallery_19704_14577_1095435.jpg

 

Bij deze is dit topic geopend :):D:D:D

 

reacties/vragen zijn altijd welkom, hoe meer animo hoe vaker ik hier zal zijn :vape:

 

laterzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je nieuwe ronde :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kast, maar is dat mdf wat je gebruikt hebt voor deurtjes en planken?

 

Welke kleur T neon gebruik je om voor te groeien?

 

Veel succes en plezier deze ronde, ik neem plaats en kijk rustig mee.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

knappe kast dat je daar hebt, valt zeker niet op zo :lol:

 

succes met je ronde :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru: Bedankt..

 

Titatovenaar: Ja dat is inderdaad mdf. Voor groeien gebruik in groeibalken van secret Jarden kleur "6500" Bedankt.

 

Kwikikkweek: Dit was ook de bedoeling :vape: . Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie kast ja

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwikikkweek: Dit was ook de bedoeling :) . Bedankt.

 

daar ben je dan wel goed in geslaagd ook :D

als je het toe ziet valt er niets op en kan je rustig u gangetje gaan

 

laat ze maar groeien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet B)

 

Allereerst elmo en Kwikikweek..Bedankt.

 

nu volgende... Ik heb hulp nodig van iemand met verstand van ec-meter-calibratie en omrekenen. Ik zal het even uitleggen.

 

Om nou langzaam toch wat gerichter te gaan werken heb ik een EC&PH meter aangeschaft, williswaar geen dure, maar mits goed gecalibreert zal ik er toch cker dichter in de buurt bij zitten dan dat ik alles op de gok doe.

 

De Ph meter moet gecalibreert worden met de poeder die erbij zat (aanlengen met demi-water). Dit spreekt voor zich en was me vrij duidelijk.

 

Maar nu de EC meter, de gemete waarde word aangeduid in uS/cm hier zit een omrekenfactor bij, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dit werkt. Tevens staat er volgens mij in de beschrijving dat ik de ec meter moet calibreren in alcohol, maar dit word niet mee geleverd, hoe weet ik nu waar ik deze in moet calibrere (bier, wiskey of 100% pure alcohol, methanol??? of moet ik hem alleen afspoelen in alcohol en waar calibreer ik hem anders in...

 

Hier volgt de handleiding, dus als iemand mij toe zou kunnen lichten hoe deze omrekenzooi/calibratie werkt en dit misschien in een simpel voorbeeldje kan laten zien :P heeeeeeel graag.!

 

gallery_19704_14577_1040147.jpg PH meter

gallery_19704_14577_380593.jpg EC meter

gallery_19704_14577_708897.jpg

gallery_19704_14577_661923.jpg

 

dus nog 1 keer mijn vragen op een rijtje:

 

- Hoe reken ik de gemeten uS/cm waarde om in EC

- Met welke vloeistof calibreer ik de EC meter

 

Dus als iemand mij hier mee kan helpen heeeeeel graag :D

 

groet WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog even hoe de dametjes er op het moment bij staan.

 

gallery_19704_14577_711697.jpg

gallery_19704_14577_662484.jpg

gallery_19704_14577_144495.jpg

gallery_19704_14577_117376.jpg

gallery_19704_14577_184259.jpg

 

 

Verder niemand iets over me vorige post?? EC, Calibreren etc??

 

grt WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je niet helpen . meet niks zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor degene die zich alsnog geroepen voelen mij te kunnen helpen met de EC-meter.

 

Dit is me gelukt..

 

om maar even antwoord te geven op mijn eigen vragen:

 

- Hoe reken ik de gemeten uS/cm waarde om in EC.

 

1 s/cm = 1000us/cm = 1EC

De ijkvloeistof bedraagt een waarde van 1413us/cm = 1.4EC

 

Indien iemand zegt dat dit verkeerd is hoor ik dit graag, voordat ik de rest van mijn tijd met de verkeerde berekening aan het werk ga.

 

- Met welke vloeistof calibreer ik de EC meter.

 

Hier zijn kant-en-klare ijkvloeistoffen voor met 1413us/cm, dit verschilt overigens per type EC-meter

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry meet ook niets

 

maar je plantjes zien er wel goed uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halloww...

 

ja ik heb dan nu wel 2 meters maar snap hier verder nog vrij weinig van hor :P :D . Maar evengoed doen de dames het zeer goed. 1 deze dagen gaan ze op 12/12 ervanuitgaande dat ze dan nog eventjes doorgroeien. Het hokkie zal dan mooi vol zitten..

 

fototjes van hoe het er nu bij staat:

 

gallery_19704_14577_434645.jpg

gallery_19704_14577_1151787.jpg

gallery_19704_14577_177376.jpg

gallery_19704_14577_999953.jpg

gallery_19704_14577_405045.jpg

gallery_19704_14577_1582109.jpg

gallery_19704_14577_1085956.jpg

gallery_19704_14577_1138246.jpg

gallery_19704_14577_365150.jpg

 

knal ik er straks allemaal " bloei " buizen in of is het verstandiger eerst voor een paar dagen 1 x bloei + 1 x groei erin te stoppen?

 

Grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

groei buizen erin laten tot de groei eruit is denk dat ze anders gaan strekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals kwikikweek zegt, tot de groei eruit is groeilampen er in laten zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoooor je moet ff naar de Gs gaan en daaar ijk vloeistof kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Hoe reken ik de gemeten uS/cm waarde om in EC.

 

1 s/cm = 1000us/cm = 1EC

De ijkvloeistof bedraagt een waarde van 1413us/cm = 1.4EC

 

Vermenigvuldigen met factor 100

 

Als je ijkt in de ijkvloeistof van 1,4 zal deze bij jou 1413us/cm aangeven delen door 100= een e.c van 1.4

 

dus wil jij e.c 1.6 geven dan zal die bij jou 1613 us/cm aangeven.

 

Gewoon de us/cm : 100= e.c

 

Succes met je kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwik, led, JJ, Magic... alle bedankt... De dames gaan eerdaags op 12/12 en zal de groei lampen laten zitten tot de groei eruit is.

 

Ik ben ind naar de GS geweest en heb daar nieuwe calibratie vloeistof gehaald.

 

ik was er overigens al uit hoe de omreken factor werkte, evengoed bedankt. Het enige wat ik nog wel beetje lastig vind is de voeding ook de juiste PH en EC te geven en dit dan ook weer in combinatie met de waardes die de grond hebben.

 

Kraanwater heeft bij ons een PH van +/-7, waneer ik er dus voeding bij gooi zakt deze vrij rap, maar om de 5.8-6.2 te halen meot ik er behoorlijk wat voeding ingooien. Wanneer ik de PH op +/-6.2 had, had ik een EC waarde van +/-1.7. Halen jullie de PH ook omloog door er extra voeding in te gooien? Ik heb namelijk nog geen PH-/PH+ vloeistof...weetniet of hier ook vervangers voor zijn, beetje Ice-tea erbij??

 

ik had op verschillende plekken wat aarde weggehaald en dit een dag laten weken in Demi-water. volgende dag gefiltert en een meting gedaan in meen dat ik uitkwam op een PH van 6.7... ik heb dit monster laten staan (dus staat hier nu al een dag of 2 in de open lucht) en de waarde van het monster is nu 7.2, schijnbaar verandert deze waarde langzaam?

 

Dus als iemand zich geroepen voelt dat PH/EC verhaal een beetj toe te lichten, graag <_<...ik heb uiteraard wel al het enige onderzoek gedaan, maar kan dan voornamelijk vinden wat PH/EC inhoud....maar nergens echt een goed voorbeeld aan de hand van foto's hoe een bepaalde voeding met bepaalde PH/EC waardes word samengesteld.

 

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. je voedingsvat vullen met water

2.voeding toevoegen aan het water

3.e.c meten als deze goed is,met wat je wilt geven (anders meer voeding geven bij een te lage e.c en bij een te hoge e.c weer water bijvullen om de e.c omlaag te brengen)

4.Als de e.c goed is, ph meter in je vat steken om ph te meten

5.Ph - toevoegen om op de juiste ph waarde uit te komen

 

Als je het een paar keer gedaan hebt,stelt het niks voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. je voedingsvat vullen met water

2.voeding toevoegen aan het water

3.e.c meten als deze goed is,met wat je wilt geven (anders meer voeding geven bij een te lage e.c en bij een te hoge e.c weer water bijvullen om de e.c omlaag te brengen)

4.Als de e.c goed is, ph meter in je vat steken om ph te meten

5.Ph - toevoegen om op de juiste ph waarde uit te komen

 

 

 

Ok dus kortom: de EC waarde stel je samen door middel van meer of minder voeding. Waneer deze goed is meet ik de PH...indien deze te laag of te hoog is gebruik je dus alleen PH-/PH+......

 

Dus EC door middel van voeding en PH door +/- vloeistof. Wat voor een Vloeistof gebruik is dan voor +/-, heb iemand hier een voorbeeld van? en gaat dit dan niet erg snel op??

 

Bedankt tot zo ver <_<..

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe gewoon naar een flesje ph- vragen in de growshop, kost een 10tje. En daar doe jij denk ik een jaar mee.

 

Je snapt het idd, juiste ec door meer of minder voeding, en daarna je ph aanpassen.

 

Als je ec in het voedingsvat te hoog is kun je ook meer kraanwater toevoegen om het te verlagen

 

Als je ph te laag is in het voedingsvat kun je ook meer kraanwater toevoegen om het te verhogen

 

Ph+ heb je in principe niet nodig dus.

 

Als je kraanwater gebruikt om je ph te veranderen veranderd je EC ook, en als je kraanwater gebruikt voor je EC verandererd je PH ook, hou daar rekening mee.

 

Let op, je ph kan snel omlaag schieten na het toeveogen van ph- in jou geval is het druppelwerk. Daarna goed mengen en weer meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken heb je alleen ph- nodig om af te zuren. Hiervoor kun je ph- gebruiken van Canna,hy-pro,Plagron,House&garden of een van de vele andere merken.Ph+ heb je eigenlijk niet nodig omdat het bijna niet voorkomt dat na het toedienen van voeding de ph lager uitkomt dan 6.0.Dus samengevat even een fles ph- op de kop tikken en daarmee afzuren.Kost je de kop ook niet gemiddeld een tientje voor een liter.Wel opletten je hoeft heel weinig toe te voegen om de ph te laten zakken,even een maatkannetje erbij halen zodat je milliliters kunt toevoegen!Succes ermee!

 

Gr,

 

MagicStrain

 

Jeice,

 

Helemaal goed, je was mij net voor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice & Magic, bijde heel erg bedankt. Is me vrij duidelijk geworden nu. Zal van de week even een fles PH- halen.

 

Nou ik heb even zitten spelen met PH/EC... alleen ik heb dus nog geen PH+/PH-.... dus voor PH- heb ik ice-tea gebruikt? zou ik dit in de werkelijkheid ook kunnen doen of is dit niet goed voor de dames??

 

Dit is wat ik heb gemeten:

 

Kraanwater.....PH 8.3/EC 0.49

Voeding..........PH 4.7/EC +2.0 (meter gaat niet hoger dan 1.99)

ice tea............PH 3.8/EC 1.0

 

vervolgens heb ik dit een beetje zitten mengen daar kwam het volgende uit.

 

1Ltr Kraanwater + 5ml Voeding ............................ PH 6.7/EC 1.4

1Ltr Kraanwater + 5ml Voeding + 5ml ice tea..........PH 6.7/EC 1.4

1Ltr Kraanwater + 5ml Voeding + 35ml ice tea........PH 6.3/EC 1.4

1Ltr Kraanwater + 5ml Voeding + 65ml ice tea........PH 5.9/EC 1.39

 

 

de laatste verhouding komt dus heel goed in de buurd van wat ik de dames zou moeten geven (gebaseerd op waardes die ik heb gelezen op dit forum, PH 5.5/6.2, EC 1.2/1.9)

 

Wat overigens wel blijkt is dat na het toevoegen van extra ice tea de EC waarde bijna niet zakt, dit is ideeal wanneer je de juiste EC heb bereikt en alleen nog de PH moet afzuren? Maargoed kan ice tea kwaad?

 

ik ben heus niet te knijperig om even een flessie PH- te halen hor, maar deze ice tea heb ik altijd in huis en kost 3.50(al het goed is) voor 12Ltr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ice thea gebruiken, dan kun je beter niet afzuren.

 

voor 10 euro ben je 3 jaar zoet met je liter ph-

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok helemaal top. Ik ga mezelf een flessie PH- aanschaffen <_<..

 

Ik snap nu de volgorde, zodra ik de PH- heb zal ik nog eens te exprimenteren gaan.

Zal me bevindingen weer even delen met me mede-mens <_<

 

thnxx Grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...