Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

moeder vraagje

Recommended Posts

hoi Micro growers :D

 

kheb nog een 60cm x 60 cm standaard tl plafont armatuur liggen....

 

er zit 4x 18 watt in met de juiste groei tl lampen...( kheb er al onder gestekt)

 

is dit voldoende....72 watt dus.... om een binnen moedertje er levend onder te houden :D ?

 

 

gr

Carpie

 

ps als ik een paar stekken wil... dan kan ik er een paar weken er een hpi bovenhangen....das het probleem niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor in leven houden is het m.i. genoeg, maar om echte stekken er af te trekken heb je idd even de "echte" lamp nodig. Die T8 tl is dan wel weer heel geschikt om de stekken onder te laten wortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt Chassie... :D

 

idd tis alleen bedoelt om ze levend te houden en in de groei.....meer niet...dus bezuinigen op stroom...

 

kheb een 400 hpi liggen dus als ik wat stekjes wil dan komt die er boven...voor 1 a 2 weken....

 

 

gr :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

72Watt/0,36m2 = 200Watt/m2. Op zich voldoende voor een lage dame, maar je hebt te weinig diepstraling om een grotere dame in 'normale' vorm te houden, want alles aan de onderkant gaat strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb maar 5 stekjes nodig af en toe...

en ik wilde 2 weken voor stekjes knippen.. de 400 watter er opzetten....

en na het stekken weer die tls erop.....

denk je dat dit werkbaar is :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik neem aan dat de buitenstekken bevallen? :D

 

Je moet niet zo maar iets aannemen, :rofl

 

2 weken voor de cut ff die 400 er boven,van tl zijn ze wat ieller :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van t neon krijg je heel mooie stekken ph donner, heel kort gedrongen en daarom kan je stekken nemen van normaal stekformaat maar dan met 4 internodes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder T-Neon gaat idd prima maar wel weinig dieptestraling dus ligt het er geheel aan hoe groot je je mama's wilt hebben.

 

Ik zet ze ook een weekje onder HPS, (600), voordat ik ga stekken en merk dat ik meer en stevigere stekken eraf haal dan onder T-Neon.

In het bloeihok blijven de T.Neon dames toch iets achter lopen tov de HPS dames is mijn ervaring.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een net boven de plant zetten dat ze in de breedte groeit ipv hoogte daar je weinig dieptestraling hebt (een dikke 30 centimeter onder tl). Zo zou ik het doen, allesinds

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe je erg veel stekken maakt per week ....dat weet ik ...wel :rofl ....

 

maar tging me om energie te besparen en een binnenmoedertje in leven te houden..bericht 6...

lagere temperatuur helpt daar ook bij....een soort koelkast effect... :D

maar ben blij dat een oude rat als PH ook denkt dat ik het wel red met de spulletjes die ik al had leggen :rofl

gwoon lekker je eigen voorzien van stekjes...kan ik iedereen aanraden...geen gestresss en exposure... en gwoon lekker rustig je eigen ding doen..... :rofl

idd No-zem...thats the way :rofl

 

bedankt allen !! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

EN geen onverwachte bezoekers die netten spinnen rond je toppen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :rofl ...spint van je stekkeboer is dezelfde spint... die van buiten naar binnen gaat elk najaar.... :rofl

 

maar....tis makkelijker een stekkeboer de schuld van alles te geven...ook in week 7 :rofl ...

 

vooral voor mensen die kritiek hebben op een stekken boer.....maak ze zelf !! :D

erg leerzaam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken onder TL gaan prima!

Ik zeg alleen wat Noz ook al zegt

Ik zet ze ook een weekje onder HPS, (600), voordat ik ga stekken en merk dat ik meer en stevigere stekken eraf haal dan onder T-Neon.

Grtz.N.

En ehhh vergeet OOK het licht gewenning niet he'.... :rofl

 

 

tja :D ...spint van je stekkeboer is dezelfde spint... die van buiten naar binnen gaat elk najaar.... :rofl

erg leerzaam :D

Oneens!

 

Buiten de tuinbouwgebieden is de buiten spint NIET resistend voor de huistuin en keuken middeltjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beestje is hetzelfde...de resistentie idd niet... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
kheb maar 25 stekjes nodig af en toe...

en ik wilde 2 weken voor stekjes knippen.. de 400 watter er opzetten....

en na het stekken weer die tls erop.....

denk je dat dit werkbaar is :D ...

 

pas op met licht stress mischien een weekje 250 watt groei

ik vrees dat de plant gaat bloeien als je weer terug onder tl zet na 400 wat

 

veder kan het prima zie op andere forums moeders onder 4 X36 watt spaarlamp en die switchen naar 4*75 watt spaarlamp 2 weken voor het stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok...maar een 250 watter ga ik niet halen op voorhand...

....ik neem sowieso altijd een aantal extra stekjes...zodat er altijd een nieuwe moeder te maken is... in geval van...en de rest gaat de kliko in......de knapste meiden mogen onder de zonnebank :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

das ook een goed plan

 

mischien een meer ervaren iemand hoelang gaat dat goed met de genetics ? gewoon 10 tallen jaren toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hard stekkeboeren met continu productie gebruiken hun binnenmoeders zo maar 1 jaar....

er zijn dr bij die 2 jaar ze laten topsporten...mja.. onderhoud van moeders is een vakapart...

Komende begin zomer gaat een moedertje de tuin in...lekker onder de zon...vinden ze wel lekker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ehhh vergeet OOK het licht gewenning niet he'.... :D

idd niet vergeten dat ze sneller aanslaan als ze al een beetje gewend zijn. :D

 

pas op met licht stress mischien een weekje 250 watt groei

ik vrees dat de plant gaat bloeien als je weer terug onder tl zet na 400 wat

Klopt, ligt aan het soortje wat je hebt staan, doorsnee soorten zoals NLX en WW hebben daar weinig tot geen last van, PP daarin tegen weer wel, ze schieten op 12/12 ook veel eerder in bloei.

PP heb ik ook altijd onder 24u. licht terug gezet na het stekken en weer langzaam terug naar 18u.

 

Mama's houden het hier ongeveer een jaar, na een maand of 8, of 10, net hoe het uitkomt gaan we weer selecteren, daar heb je al gauw 4mndn voor nodig, ik althans en dat is toch het leukst als je goed resultaat behaald. :rofl

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...