Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WIETPAS

ervaring opdoen

Recommended Posts

Hallo!

 

Ik heb uit wat vogelzaad een paar wietzaadjes uitgehaald, en het lijkt me leuk om deze te laten uitkomen, ik ga ze zo laten ontkiemen, maar mijn vraag is; kan ik ze als ik de zaadjes ga poten, ook gewoon in een potje met normale tuinaarde doen? Ik doe dit allemaal niet voor een goede oogst, maar gewoon puur om wat ervaring op te doen, de kwaliteit van mijn plant hoeft dus ook niet enorm te zijn.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm, waarom moet ik oude tuinaarde hebben waar de voeding uit is, ze hebben toch juist voeding nodig?

 

 

heb zojuist ze tussen natte watjes gedaan, 12 zaadjes, dus zal vast wel wat uitkomen hoop ik. :P

 

en inderdaad, de ervaring gaat het me ook om. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee... in stek en zaai aarde zit ook geen voeding....kijk maar op de ec waarde :P

 

probeer maar eens te ontkiemen in die pot grond van gamma...gegarandeert dat wortels verbrandden... :huh:

 

ik bewaar bv de oude aarde uit de geranium bakken..die de winter uitgewaterd zijn...mix en met stek en zaai en dat is me eigen lighmix.....voor in de rootrainers...en ontkiem in 3 cm toplaag van pure stek en zaai aarde,...

 

mja...probeer maar zoveel mogelijk zelf uit....tis toch maar vogel zaad.... :huh:

 

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17120

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=3919

Share this post


Link to post
Share on other sites

stek en zaaigrond heeft ongeveer ec van 0.2 a 0.25

normale tuinaarde die je random kan kopen heeft een ec van ongeveer 0.5 ( de potgrond van gamma zit hier ook ongeveer op )

 

voor vergelijking

aarde die wij gebruiken varieerd tussen 1.2 en 2.5

 

 

geen idee hoe dat vogelzaad werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd... er zit een groot verschil tussen tuinaarde en potgrond....

 

maar wil je deftig ontkiemen neem dan zaai en stek aarde... :P

 

of die gwoon alle 3 :huh: ....maakt niks uit met gratis zaad....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat hij het over aarde uit de tuin heeft, dus niks potgrond of iets dergelijks.

 

Met aarde uit de tuin gaat het niet lukken helaas, ik ken er genoeg die dat al geprobeerd hebben (waaronder ikzelf).

 

en die plantjes werden niet groter dan 2 cm.

 

Beter koop je gewoon een zak universele potgrond, en steek je er wat zaadjes van froebanken in, die kosten een 10'tje voor 10 + 5 freebees.

 

En dan heb je nog kans op een degelijk wietje.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

"aarde uit de tuin" kan natuurlijk van alles zijn. Tis maar net waar je woont.

 

Tuinaarde van het tuincentrum is vaak te sterk bemest voor ons plantje, zeker voor zaailingen. Het is beter om potgrond te gebruiken, en voor ontkiemen zaai/stekgrond of cocos ofzo.

Maar ik zou zeggen, probeer gewoon van alles uit. Zelf plantjes naar de kloten zien gaan door jouw handelen is veel leerzamer dan enkel op internet lezen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

universele potgrond is zoals je wel zal merken in de winkel best goedkoop ,

 

ik doe het met het huismerk van aveve en dat werkt prima :P

 

als je plantje wat groter is kan je voeding toevoegen aan deze grond !

 

 

hey , als jij het leuk vind om met vogelzaad te kweken .... dan moet je dat gewoon doen !

sommige beweren dat je er wat leuks kan afhalen , andere beweren dat het tijdverspilling is ....

 

dat zal jij voor jezelf moeten uitmaken , ik denk dat de meeste het wel opgeven als ze zien hoeveel tijd ze er moeten insteken om uiteindelijk ''niets'' ervoor terug te krijgen en schakelen over op echte wietzaadjes .... evenveel werk en je krijgt er wel wat voor terug :huh:

 

maar als jij gewoon wil zien wat er allemaal met dat zaadje gebeurd , en daar uit wilt leren .... dan lijkt me dat niet verkeerd .

maar zo spannend is dat ook allemaal niet :huh:

je kan in iedergeval beter leren ontkiemen , stekken nemen , enten met waardeloze planten dan met duur zaad :vape:

 

greets Mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon zelf op de veluwe, heb hier gewoon van dat dikkere zwarte zand in de tuin.

maar ik kan uiteraard best morgen even langs een tuincentrum of supermarkt een zak universele potgrond kopen, als dit beter werkt!

 

nee ik hoef er geen oogst van te krijgen, het zou leuk zijn als ik er wat aan over hou, maar het gaat me nu puur om de ervaring en het leren.

 

ik ga denk ik 3 plantjes met tuinaarde doen en 2 met universele potgrond, zal zien hoe het bij bijde gaat.. :huh:

 

zal als ik verdere vragen heb of updates over hoe het gaat jullie op de hoogte houden. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voilla je hebt niets dus je hebt ook niets te verliezen :P ,

ga er gewoon van uit dat je er niets van over houd , dus dat je enkel iets zal leren van de opbouw van die plant en dergelijke .

 

de meeste die met vogelzaad beginnen krijgen niet echt een volwaardig topic :huh: misschien dat jij een leuke aanpak vind en er een leuk verslag van kan maken ?

 

greets Mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet alleen niet dat de politie geen onderscheid maakt.. of er nou wel of geen wiet aan zit. kun je beter wat goed zaad planten toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
voilla je hebt niets dus je hebt ook niets te verliezen :huh: ,

ga er gewoon van uit dat je er niets van over houd , dus dat je enkel iets zal leren van de opbouw van die plant en dergelijke .

 

de meeste die met vogelzaad beginnen krijgen niet echt een volwaardig topic :huh: misschien dat jij een leuke aanpak vind en er een leuk verslag van kan maken ?

 

greets Mister

 

ik ga er bij een vooruitgang van een plant een foto van maken, en zal deze later in een verslagje doen als het goed is gegaan (hopelijk) ! :P

 

ik heb trouwens een vraagje, misschien dat jij hier wel antwoord op hebt, hoe zit het met water geven van de zaadjes in het begin en later als het een plantje zou zijn, hoevaak en hoeveel water zou ik ze ongeveer moeten geven?

 

 

 

ammnees, het gaat me nu niet om een oogst etc. en heb verder nu niet echt het geld om zaden te halen.

ik ga gewoon even kijken, stel dat dit goed gaat en ik heb echt goed doorheb, zou ik altijd nog een keer zaden kunnen halen. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal in het begin houd je je aarde gewoon luchtig en vochtig , niet nat .

je kan dit doen dmv een plantenspuit .

zolang je plantje zich niet ontdaan heeft van zijn zaadhoesje zorg je er voor dat de grond niet uitdroogt !!!!!! gewoon lekker vochtig houden

als de plant een weekje verder is mag je gerust de grond eens laten droogtrekken en vanaf dan water geven langs onder .

 

hou in je achterhoofd dat de meeste beginners te veel water geven .

 

zorg ervoor dat er gaatjes onder in je pot zitten zodat eventueel overtollig water zich niet opstapelt onderin de pot .

 

teveel water geven is alleen maar slecht .... ook als je plant wat groter is , zo spoel veel voedingsstoffen uit je pot en gaan je bladeren geel kleuren .

 

gebruik gewoon wat je logisch verstand en kijk hou je plant reageert op alles wat je doet .

 

een wietplant kan veel beter tegen te droge grond dan tege te natte grond .

 

ook kan je je plant s'avonds als de zon onder is of als de lamp uit is je plant zelf bevochtigen met een plantenspuit zo krijg je minder snel last van ongedierte zoals trips en dergelijke .

nooit je plant natspuiten als hij onder de lamp staat of in de zon , zo kan je je plant 'verbranden'

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, dus als ik het goed begrijp is het dus gewoon vochtig houden de grond, niet te nat niet te droog..

en oke, ik zet zelf om wat te testen een plantje onder een lamp met weinig warmte, een heel klein led lampje wil kijken hoe dat gaat, en derest gaat gewoon voor me kamer raam.

 

ik ben echt benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik denk niet dat het gaat werken, maar is dus weer gewoon even om wat te testen ermee.

 

maar in ieder geval bedankt voor de tips. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is allemaal wel schattig !

 

je kan heel veel dingen gaan testen , maar als je nu eens dingen gaat testen waar je later iets mee bent....

zo zou je er nog een leuk topic van kunnen maken .

 

leer een mooi plantje te laten groeien , leer hier dan stekken van te maken , probeer eens te enten , toppen , fimmen , bloeiverschijnselen herkennen , bevruchten ...

 

er zijn veel dingen die je kan doen en waar je beter van kan worden .

 

je kan ook zien hoe je plant reageert op een halve fles wodka ... of onder een led lampje zetten .... maar wat heb je daar dan aan ?

 

allé mokt ni uit hé makker zolang ge u maar amuseert zekers .

 

kijk even naar het topic van beaker http://www.wietforum.nl/Beaker-s-micro-zad...eek-t91390.html

hier kan je veel inspiratie uit halen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga de lampjes later doen, ik ga net als wat je net zei eerst de basis doorkrijgen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij uitleggen wat met vogelvoer wel gaat wat met normaal wietzaad uit de winkel niet lukt?

Als je toch gaat testen en experimenteren doe het dan met echt zaad, dan word je ervoor beloond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

volgens mij zit er niet veel verschil tussen, alleen dat je vaak in de winkel vrouwtjes krijgt, en dit een gok is..

nee ik hoef er niet op beloond te worden, het gaat me puur om ervaring op te doen.

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat bedoel ik , die ervaring kan je ook met een gewoon zaadje doen, vogelvoer wiet bevat minder dan 0,1% THC. Na het oogsten kan je het zo in de vuilnisbak gooien. Vind je dat niet zonde van de moeite dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhu... vogelzaad is 1 en wietzaad is 2 het zijn niet dezelfde zaden ..... het is een andere plant ....

 

maar maakt ni uit het is warm en hij wil vogelzaad kweken ....

 

ik vind het super .... uhu .... en volgens sommigen zit er niet veel verschil tussen ....

 

ik heb wel ergens het gevoel dat je nog het 1 en ander moet lezen wietpas.... gewoon zowat de basisverschillen tussen wiet en hennep enzo :huh:

 

als ik iets wil testen dan doe ik dat op men tomatenplanten :vape: die zijn al gestekt , geknakt bemest , noem maar op :P en ze geven me nog steeds lekkere tomaten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat bedoel ik , die ervaring kan je ook met een gewoon zaadje doen, vogelvoer wiet bevat minder dan 0,1% THC. Na het oogsten kan je het zo in de vuilnisbak gooien. Vind je dat niet zonde van de moeite dan?

 

 

http://hempflax.com/

 

deze is... ook vroeger zo begonnen... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja... het is ook helemaal niet 'nutteloos'

 

zoals ik al zei , je kan ermee experimenteren maar verwacht er niets voor terug ... wiet bedoel ik dan :huh:

 

en met wat geluk word hij de beste hennepkweker van nederland :huh:

 

edit : sorry carpie maar ik vind dat je wel veel ... puntjes in je tekst gebruikt ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...