Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
the quick one

testje onder 220 tneon

Recommended Posts

Hoikes,

 

aangezien mijn eerste kweek nog steeds loopt nog een x aantal weken maar het niet er niet al te best uit ziet met 4 plantjes onder 600w :) update komt mss morgen of overmorgen daarvan

 

ga ik dus een testje doen, ik heb al heel veel gelezen op dit forum maar uit de praktijk leer je toch meer denk ik :wtf: kan het maar proberen

 

ik heb vandaag besloten om de volgende zaadjes te laten ontkiemen nadat mijn stekjes allemaal in de vuilbak zijn beland ( volgende keer beter )

ze zitten ongeveer allemaal gelijk qua bloei tijd

 

- 1 cheese fem

- 2 special kush fem

- 2 dutch auto reg

- 3 blue berry reg

 

hopelijk zit er ook een manneke tss om mss wat zaad te maken voor de eerste keer, zien of het lukt of niet

 

als deze ontkiemd raken :) , ze liggen nu tss de vochtige watjes sinds vandaag ( morgen zal ik eens kijken )

 

ga ik ze eerst laten voorgroeien in een 0.7l potje met zaai en stekgrond tot voldoende wortel ontwikkeling, daarna even meten in mijn kast of er 7.5l of 11l potten in passen

 

deze ga ik vullen met een mix van light mix en batmix helft toch , de andere helft gewoon light mix of 2 met light mix en 2 met batmix gewoon om het verschil te weten

is dit geen goed idee dan hoor ik het graag ;)

 

deze worden aangevuld met

 

- Symbiosis mycorrhiza

- Buffertablets

- Perfect start

- wormen mest vooral voor de light mix , of kan dit ook bij de batmix?

- bacto

- bac bloeivoeding

 

het is de bedoeling om deze ook af te bloeien onder de tneon 220w

 

ik weet nog niet of ik deze ga toppen of fimmen, er word zeker geen scrog gedaan, gewoon hun gang laten gaan, mss dat ik wel stekjes ga nemen van de fem's, maar dat wijst de tijd wel uit :j, worden ze iets te groot ga ik wel buigen en knakken

 

ik wil gewoon ff experimenteren :) lijkt me wel leuk en als je toch niet mag gaan werken moet je u met iets bezig houden, toch?

 

volgende update en pics volgen als ze hun worteltje hebben ;)

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes

en laat ons smullen van foto`s

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Elmo

en pics zullen er zeker genoeg komen of het me nu lukt of niet :)

 

ik ben van plan om alles zo nauwkeurig mogelijk bij te houden, zeker met de 4 soortjes en de mix'jes van de grond

 

vandaar ook dat ik een verslagje van het hele proces ga maken zodat ik hier ook steeds kan op terug vallen als ik iets vergeten mocht zijn :)

 

morgen meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertss zijn er al 5 van de 8 ontkiemd en deze gaan vanavond in hun kleine potje :) (wel heel snel ) :)

vanavond pics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kwik.....ik zal je zeker volgen...het zal zeker iets worden!!

 

 

 

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom faraon :) hoe meer zielen hoe meer vreugde :no en helpers als ik iets mis doe :wtf:

 

zoals beloofd verdere update en pics

 

vanmiddag hadden 5 zaadjes een staartje gekregen en paar uurtjes later waren het er al 7 :) en eentje was aan het open komen

 

dus ineens alles in een potje gestoken ;)

 

wegens gebrek aan spongepotje ( dacht dat ik er nog had :) ) heb ik ze in een soort turfpotje gestoken met zaai en stekgrond en een heel klein beetje mycorrhiza en ingewaterd met bacto en wegens gebrek aan perliet of hydro korrels heb ik er maar wat snot doeken bij gelegd om het vochtig te houden :j , dat zal ook wel lukken hopelijk :D

 

de temp en lv moet je nog niet naar kijken omdat die nog niet juist staat daar hij er maar juist bij ligt

 

dus alles staat nu in een propagator onder 110w tneon voorlopig, de 2de komt er later bij met gewoon groeilampen en deze staan op 24/0 licht

 

hier wat pics

 

 

nog in hun doosje onder de watjes

gallery_35292_14472_363075.jpg

 

vanmiddag 5 staartjes

gallery_35292_14472_411244.jpg

 

potjes klaar gemaakt

gallery_35292_14472_229213.jpg

 

met naam plaatjes erbij en zaadjes erin verstopt

gallery_35292_14472_160180.jpg

 

onder de tneon

gallery_35292_14472_227581.jpg

 

 

en nu hopen dat er leven komt ;)

afwachten dus

 

dus 13 augustus ontkiemen gelegd en 14 augustus al in hun potje als ze zo snel blijven gaan is het goed :D

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar uurtjes later is de temp 28.9° en LV 85 in de propagator, is dit goed of te...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de temp wel wat aan de hoge kant, maar heb eigenlijk nooit echt wat gemeten in zo een stadium. Maar even in de gaten houden, of het niet hoger wordt.

 

Verder heb ik wel wat mindere ervaringen met die kokospotjes gehad. Toen ik ze een keer gebruikt heb, had ik het idee dat de worteltjes erg veel moeite hadden om erdoor te geraken.

Maar volgens mij zin er genoeg waar het wel goed mee gaat, als ze in elk geval vochtig genoeg blijven.

 

Je bent in elk geval lekker bezig zo, op naar een mooie ronde.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht het ook al dat deze temps iets aan de hoge kant zijn, maar ben juist nog even gaan kijken en stijgen doet het niet meer, staat nu op 27,5° dus gaat de goede kant uit

 

ik had niet direct andere potjes vandaar dat het deze zijn geworden, vond het ook ambetant dat er vanonder geen gaatje in was om de wortels te controleren, dus heb ik er maar een gaatje in gemaakt vanonder :) zoals bij de spongepotjes

 

ik heb juist bestelling gedaan bij sannie en deze is onderweg, kzou het zonde vinden om weer een bestelling te plaatsen voor de verzendkosten, want was nog iets vergeten en had gemaild of ik toch nog iets kon toevoegen maar omdat ik al betaald had was dit niet meer mogelijk, het zal zo hopelijk ook wel lukken en lukt het niet beginnen we opnieuw :wtf:

 

ik heb ondertss nog een paar stekjes gekregen ook en staan in een andere propagator, soort onbekend maar mijn vorige zijn ook in de vuilbak beland en deze zien er ook niet dendert uit :) we zien wel

straks heb ik te weinig plaats :)

 

we zien wel hoeveel eruit komen, als er 5 boven komen ben ik al tevreden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders zet je de schuifjes wat open van je prop.

zaailingen hebben niet echt die hoge LV nodig. dan zakt de temperatuur nog wel wat. Ik denk dat een graadje of 24 wel oké is.

 

zo ben je maar druk met al die plantjes daar. :)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de schuifjes open gezet en LV nu is 65 en temp 26,5

ik heb ze vandaag toch maar in ander potjes gestoken met op de bodem perliet, was toch een tuincentrum open vandaag :)

 

ineens ook maar 2l voorgroei potjes meegenomen daar ze die er toch hadden met een schoteltje bij

 

alleen afwachten of er leven naar boven komt en dat is het tot hiertoe nog niet het geval, we wachten geduldig af :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

was rats vergeten dat het feestdag is vandaag! Dankzij jouw post weet ik dat nu dus :)

 

Maria, 2000 jaar geleden, de eerste vrouwelijke piloot, moeder van de luchtvaart!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Baekelandt, idd woensdag was een feestdag :vape:

 

in het begin ging het hier allemaal snel qua ontkiemen maar voor je iets boven de grond ziet :P

2 van de 8 zijn er nog maar net boven gekomen, bij de andere nog geen beweging te zien

 

degene die boven zijn

1x cheese

1x bleu berry van de 3

geen special kush en geen dutch auto

 

we blijven geduldig afwachten :vape:

 

temp in de kast momenteel 26° en LV 55

 

 

de stekjes die ik gekregen heb blijven er nog maar 3 over en deze zijn al geworteld , al de rest heb ik ook in de vuilbak mogen gooien

 

precies niet de beste periode om binnen te kweken :vape:

in mijn tent gisteren ook, allemaal droog met hangende blaadjes :huh: gelukkig na wat wateren terug mooi omhoog :D

 

dus veel updaten kan ik momenteel nog niet doen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk je die stekken wel even goed na ..... op spint !!!!

 

fijn die stekken bij je zaadplantjes , maar als er spint op die stekken zit....

zit straks de hele boel onder bij je :huh:

 

verder hoop ik op een 100% opkomst van je zaden

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de stekjes na gekeken op beestjes maar op het eerste zicht niets gevonden, wel hebben ze rare kleuren, zal straks eens even een pic plaatsen, dan weet ik of ik ze moet houden of toch beter vuilbak in ( zitten trouwens in verschillende propagator ook )

 

ik hoop ook dat alle zaadjes boven komen maar ik heb zo mijn twijfels eerlijk gezegd, nog steeds geen verder leven te bespeuren naast die andere 2 die al boven zijn

 

ik ga voorlopig ook geen nieuwe ontkiemen, ik ga verder met hetgeen boven komt al is het maar 2 plantjes, deze zijn vooral bedoeld om te testen, zaadjes proberen te maken ( als er dan al een manneke tss zit), stekken nemen, verschillende grond..., gewoon om bij te leren :P

 

we gaan dan eerst de tent afwerken en deze en na de zomer als de temps buiten wat beter zijn, gaan we terug voor de 2 volledige plekken :huh: met verschillende soortjes, maar dat is toekomst :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe diep heb je de zaadjes in de grond geduwd? ze moeten iets van 5 MM diep zitten.

 

en ze staan nog maar 4 dagen, niet te nat maken, en nog even geduld hebben.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zaadjes zitten ongeveer die diepte en ik heb het afgedekt met een folie met daarin wat gaatjes, ze staan vochtig maar niet te nat denk ik, maar ik ben iemand met geduld :huh: al mochten ze toch al boven komen :vape:

 

hierbij ook enkele pics van de 3 stekjes die er eigenlijk niet uitzien :P wat denken jullie een kans geven of toch maar in de vuilbak?

 

onbekende stekjes, met rare kleuren en topvorming precies, ook enkele haartjes gezien, goed na gekeken en geen enkel beestje tegen gekomen

 

gallery_35292_14490_191336.jpg

 

gallery_35292_14490_566304.jpg

 

vieze en rare kleuren

gallery_35292_14490_12883.jpg

 

gallery_35292_14490_142085.jpg

 

gallery_35292_14490_749037.jpg

 

 

dan nu een paar pics van de ontkiemende :vape: die niet naar boven willen komen buiten 2 waarvan 1 al gekleurd is

er blijven er nog maar 7 over , 1 special kush heeft het begeven :huh:

 

overzichtje van de 7

gallery_35292_14491_734358.jpg

 

cheese

gallery_35292_14491_209986.jpg

 

blue berry??? hopelijk komt dat nog goed

gallery_35292_14491_116322.jpg

 

 

zo dit was een update tje van de tneon voorlopig 110w met daarjuist een fan eraan gehangen

temp in de kast 28,4

lv 51

 

hopelijk iemand die me kan zeggen wat ik mis doe met de niet ontkiemende en wat ik moet don met de stekjes

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steeds buiten die 2 die al boven waren geen andere naar boven gekomen :huh:

vind dit wel echt jammer eigenlijk, alle zaadjes voor niets geweest en weeral geld in de vuilbak

eerst opgelicht door iemand en nu zaadjes die niet boven komen

 

mijne voorraad is wel aan het slinken nu en deze ronde was bedoeld om een zadenkweek te doen maar met 2 plantjes en hopen dat er dan nog een manneke bij is en het 2de ziet er trouwens ook niet echt gezond uit, ben radeloos voor de moment

 

de stekken die er ook niet uit zien, peis om deze ook weg te gooien

 

en dan nog een electrische schok gekregen daarjuist + 2 van de 3 katten ziek door de warmte , het is echt mijn dag niet

 

sry dit moest er ff uit :P

 

kga is ne goeie paffen ik kom er dan mss terug bovenop

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geduld :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kwikikweek,

Volgens mij is je medium, van zowel de stekken als de zaailingen, véél te nat :huh: .

De bak met hydrokorrels onder je stekken is veel te nat, zodat de de potjes zich volzuigen.

Ik zou het water uit je bak met hydrokorrels gieten, even geen deksel op de propagator en een paar dagen geen water geven, zodat het medium wat uitdroogt.

Daarna de stekken verpotten. Je kunt de stekken ook nu alvast verpotten en dan de potten minder inwateren, zodat de drogere aarde de kluitjes wat droogtrekt.

Heb je de perliet bij de zaailingen/zaadjes ook zeiknat of gewoon vochtig? Er mag geen laagje water in staan. Haal de folie nog maar even van de potjes, zodat het medium wat droog kan trekken.

Pas weer water geven als de potjes licht aanvoelen.

 

Geef je plantjes niet snel op :huh: . Ze kunnen, met de goede behandeling, nog heel mooi bijtrekken :vape: .

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plantjes hebben juist hun verzorging gehad se

 

@Elmo: geduld heb ik zeker maar ik heb juist eens beginnen froetelen in de aarde die trouwens onder de folie juist wat vochtig zijn niet te nat en niet te droog en er is in 1 potje geen zaadje meer te vinden en de andere zijn gewoon rot ( heb foto's genomen ervan) :P , zo kan ik nog eeuwen geduld hebben

 

@Beaker

de bak met de hydrokorrels word altijd even gevuld met water en een beetje wortelstimulator, achteraf word die gewoon terug leeggemaakt en het deksel van de beide propagators staat er niet meer op, de perliet is een klein beetje vochtig en staat zeker geen water in

de folie over die potjes hangt er losjes over en komt geen verdamping op te staan heel klein beetje maar dus stonden zeker niet te vochtig en de potjes wegen zeker niet te zwaar

 

morgen ben ik van plan om de stekjes over te potten in een 2l potje

 

ik heb mijn laatste 4 reguliere zaadjes ter ontkieming gelegd nu, juist zoals de andere in een potje met vochtige watjes niet zeiknat :huh: en de vorige waren ook allemaal ontkiemd en hadden voldoende worteltje voor ik ze in de zaai en stekgrond zette

 

als deze ontkiemen en achter een week ook niet boven komen denk ik dat het slechte zaadjes waren en ga ik contact opnemen met die shop

 

men eerste zaadjes die nu in de tent staan had ik ook zo ontkiemd en waren binnen de zoveel dagen boven

 

ik denk gewoon dat het aan de zaadjes ligt, ik zou het anders niet weten

 

btw de cheese die boven gekomen is staat er ondertussen wel mooi bij en word morgen ook in een 2l potje gezet

de bleu berry is ook aan het goed komen en begint minieme blaadjes te krijgen nu, die ga ik voor de zekerheid nog even met rust laten en later overpotten

 

als het bij deze lukt op de manier gelijk ik het doe zouden de andere ook geen probleem mogen ondervinden, maar het is nu zo en hopen op de 4 nieuwe nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzal mijn 2 liter potjes is gaan gereed maken se, kan toch niet slapen

 

dan kan ik men stekkies en menne cheese daar vanavond in zetten dan hebben ze wat meer ruimte :huh:

 

de 4 die ik nog heb laten ontkiemen hebben alle 4 een worteltje dus deze gaan in een klein potje met zaai en stekgrond en niet zeiknat zetten :P , op hoop van zegen dat deze wel boven de grond willen komen, we will see

 

dus wrs vanavond een update'je hiervan

 

het beste zal zijn om de 2l potjes te vullen met lightmix zekers en mengen met Symbiose mycorrhizaschimmels en inwateren met bacto

 

als ze achteraf in hun groter potje komen 7,5l of 11l ga ik het mixen met batmix, wormen mest en de buffertabs erin doen

 

see you later

 

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello

 

ik heb deze morgen dus de 2l potjes klaargemaakt om daarjuist de 3 stekjes en de cheese erin over te potten

in de 2 l potjes zit light mix en Symbiose mycorrhizaschimmels en ingewaterd met bacto, deze een hele dag laten staan

 

de ontkiemde zaadjes in een klein potje gestoken deze morgen en deze avond bij eentje al iets te zien wauw wat een wonder :P :huh: wel spijtig van de andere zaadjes, maar heb contact opgenomen met de shop en als ik er weer bestel krijg ik er een deel gratis bij :huh: dus weer goed nieuws

 

hieronder een paar pics hoe het er nu bij staat, oordeel zelf maar

 

deze vanmorgen klaar gemaakt

 

gallery_35292_14502_283705.jpg

 

daarjuist overgepot en het nat dat je ziet is niet echt nat, maar de donkere kleur van de zaai en stekgrond, had ze deze morgen al ingewaterd

 

gallery_35292_14502_256076.jpg

 

gallery_35292_14502_226402.jpg

 

de kleine cheese die het wel goed doet

 

gallery_35292_14502_529659.jpg

 

bleu berry is er bovenop aan het komen

 

gallery_35292_14502_55985.jpg

 

en de nieuwelingen hopen da ze alle 4 boven komen deze keer, rechts onder zie je al beweging :vape:

 

gallery_35292_14502_333314.jpg

 

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 van de 4 nieuwelingen zijn boven en bij de 4de is er ook al iets te zien :P

 

kan ik deze best ook ineens in een 2l potje zetten gelijk de andere 4 , dan staan ze een beetje gelijk onder de lamp of eerst nog in een kleiner potje doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle 4 de zaailingen zijn boven gekomen en over gepot in 2l potjes behalve eentje in een kleiner (heeft rare vorming)

 

nu heb ik er eigenlijk teveel staan voor in mijn kastje:

 

3 onbekende stekjes ( zien of ze nog bij trekken of niet, staan in een kleiner potje ) ben niet zeker of ik deze ga bij houden omdat ik stekjes wil nemen van andere plantjes om te proberen :D

2 reg misty : 1 in een 2l potje en 1 in een kleiner potje ( raar plantje)

1 fem cheese 2l potje

1 reg bleu berry ( staat ook in kleiner potje, blijft wat achter , raar blad vorming)

1 fem special kush 2l potje

1 reg auto dutch 2l potje

 

deze staan op 18u licht momenteel nog onder 2x55w tneon, de 2de komt er binnenkort bij en ga paar weken afwachten en zien welke de mooiste worden en daar ga ik dan mee verder, hopelijk zit er wel een manneke tussen

 

de eerste dagen krijgen ze geen water meer, heb ze allemaal ingewaterd met bacto en staan allemaal in light mix met mycorrhiza

wortelstimulator krijgen ze binnenkort mee ( wacht nog op mijn bestelling) is van bac

 

temp 25,2 met licht aan en licht uit 20,3

lv met licht aan 43 en met licht uit 62

 

pics volgen later nog

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...