Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
renessy

PK13/14

Recommended Posts

Heren,

 

Een vraag over PK 13/14 en het gebruik en wanneer te gebruiken.

 

Ik denk dat er een hoop zijn die dit ook gebruiken en als ik de beschrijving op de verpakking zou volgen moet ik 5 weken voor de oogst dit een week meegeven.

 

Ik kweek volgens het 12/12 principe uit zaad en weet niet precies wanneer ik ga oogsten…. Ik oogst zelf op trichomen….

 

 

 

Wanneer geven jullie je PK 13/14 mee? Kijken jullie naar de planten zelf?  Waar letten jullie dan op?

 

Of doen jullie 5 weken voor ‘de vermoedelijke oogst’ een week PK meegeven?

 

 

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef het 2x mee met de voeding in de week voordat ik ga spoelen.

Daarna krijgen ze enkel nog afgezuurd water.

Ik spoel meestal 2 weken. Geef 1x in de 3 dagen water

 

Denk dat je even moet kijken hoe lang er ongeveer staat voor het soortje dat je kweekt en daarop afstemmen.

De keer erop weet je of het goed getimed was of iets vroeger/later kan.

Op de pk 13/14 van canna staat volgens mij 2/3 weken voor de oogst. Week 5/6 bloei meestal.

En op het schema van gold label worden er meerdere weken pk's toegevoegd.

 

Dus wat nu het beste is, tsja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ja, vandaar dit topic..... :D

 

Jeice, hoe weet je dan of je te vroeg/ te laat was met PK geven??

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de oogstijd aanhouden bv 8 weken bloeitijd en dan in week 5,6 pk13/14 geven , dan spoelen en je kan oogsten op de trichoompjes

geef ook bloei voeding mee? dan in combo bv 3mlbloei 2mlpk13/14 geven .

 

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus ja, vandaar dit topic..... :blink:

 

Jeice, hoe weet je dan of je te vroeg/ te laat was met PK geven??

 

Renaie.

 

Omdat je na de 1e keer weet hoelang het soortje erover doet :D

 

als je 8 weken bloeit, zou ik het in week 6 geven. apart dat er bij jou 5 weken voor de oogst opstaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice , geloof dat het ook op de fles staan of schema zoiets dergelijks maar ze gaan er ook van uit dat je 2weken spoelen gaat , Aangezien ons nat buitenklimaat vaak niet veel goeds doet in de laatste weken van de plant spoel ik zelf 1 week uit , maar spoel ik ook echt goed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, geef ook bloei voeding mee. Canna flores en cannazym.

 

M'n EC laat ik ook pieken in die week naar 1.5....

Hierna dacht ik eraan om nog een week EC 1.3 te geven en daarna te gaan spoelen.....

 

Begrijp ik het goed dat je dan het spoelen (water, Ph 6) zo lang kunt aanhouden tot de trichomen goed zijn??

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pacman, 3 weken voor de oogst is 3 weken voor de oogst. denk niet dat ze het spoelen apart berekenen.

 

ik spoel wel eens 2,5 week en dat geeft geen enkel probleem. maar dat is ook voor iedereen weer anders denk ik. ik geef water van onder op hydro, een ander spoelt het misschien van boven door aarde. ik zou zelf niet meer water geven om het door te spoelen. gewoon hetzelfde aanhouden en de toppen de reserves in het medium en vervolgens in de plant aan laten spreken.

 

ja rennesy, zo lang de plant het nog trekt kun je door blijven spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin in week 1 bloei met 2 ml op 1liter plus bloeivoeding, na week 3 1ml per liter en halveren met bloeivoeding, bladpuntjes in de gaten houden en de laatste 2 weken gewoon regenwater geven..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook zonder schema en kijk meer naar mn dames dan dat ik een schema aan houd, ik ben eens opzoek geweest naar dezelfde vraag

en ik heb dit niet echt kunnen vinden.

 

als er toppen (topjes aankomen) ongv. als ze topjes een centimeter zijn, op het moment dat de toppen dikker gaan worden dan PK13/14 mee geven, het is wel van belang van welke voedingslijn je de PK 13/14 hebt

 

ik houd indd NIET aan wat er op de verpakking staat, ik heb canna en ik geef ze bijna 2 weken pk 13/14 ik begin met en hele lage dosering en na een week de volle dosering (wat op de verpakking staat) dus de volle dosering geef ik ongv. een dag of 3 mee

 

 

mischien kan iemand wat foto's posten hoe je toppen er ongv. uit moeten zien voor het geven van PK 13/14

 

kijk wel uit met pk13/14 doe je het niet goed dan is je kweek verneukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Download gewoon even het kweekschema van de betreffende voedingslijn die je gebruikt daar staat het op wanneer en hoeveel (op of afbouwend..)

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gekocht( 1 ste kweek): info van de verpakking

 

Canna Vega ( 1 a 3 maal per week tijdens groei)

Canna Flores ( 1 a 3 maal per week toedienen tijdens bloei)

Canna Pk 13/14 (3 weken voor de oogst, 1 week lang)

 

Alvast bedankt voor de extra info

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb altijd enkel flores gebruikt, plantjes groeide als kool, 1e week/10 dagen wat rhyzotonic, en volgens voorschrift pk13/14

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, er zijn meer wegen naar rome. Je moet wel het schema van de voedingsleverancier goed bekijken Gold Label bouwt in week 3 en 4 van de bloei de stikstof af en verlegt de NPK verhouding door geleideijke introductie van PK. Daardoor wijzigt deze verhouding geleidelijk over twee weken tijd. Geef PK altijd in een juiste verhouding tot de hoeveelheid basisvoeding die je geeft. Geef je maar 50% AB, dan ook 50% PK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das klinkt als best veel whazzup!

 

Met cana gaf ik op 220 L ongeveer 900 ml A en B en 330 ml Pk 13/14 , volgens prescriptie. Gedurende 1 week.

 

maargoed, we gaan het meemaken :D

 

ps: of bedoel je als ik bv plots met mn voeding naar 450 wil dat ik dan de pk/13 ook halveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk het wel, pk is een booster, hebben de planten geen voeding genoeg zullen je bladeren snel leegtrekken, voorbeeld plagron bio, 2 ml pk plus 5 ml bloei eerste 3/4 weken, dan halveren naar 1 ml pk plus 2,5 ml bloei, laatste 2 weken spoelen..

De dosering is ook afhankelijk van het soort dat je hebt staan, een indica kun je vrij veel geven een sativa daarintegen wijk ik af van het voedingsschema daarbij bouw ik juist op, 1ml beginnen 2 ml eindigen de sativa komt ook wat later in volle bloei is mijn ervaring..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, bedankt voor de reacties.

 

Zie toch dat we een hoop verschillende methoden er aan overhouden.

 

Ik heb besloten om het volgens voorschrift te doen dus nu 3 weken voor oogst een week meegeven.

Heb alleen het idee dat ik nog wel langer moet dan 3 weken maar dan blijven we gewoon spoelen. Na deze week PK13/14 nog een weekje gewone voeding met een lagere EC en dan spoelen maar.

 

We gaan het mee maken.

 

Iemand die toevallig kan vertellen wat je aan je planten kunt zien na het geven van de PK? Schieten de toppen omhoog of groeien ze in breedte bij.....? Of komt er gewoon meer volume in?

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal niks :D

 

zolang de plantjes het maar leuk vinden en jij er een goed gevoel over hebt als je je eindgewicht ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...