Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jopdetop

te warm

Recommended Posts

Hallo Mensen.

 

Ben nieuw op de site, Zal mij even voorstellen

 

Mijn naam is jop de top :D :D

 

Leeftijd 27 jaar

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Nu heb ik een vraag.

Ik heb mijn eeuwige droom waar gemaakt

kweken ondergronds ! ja ja tis echt waar ,

 

Maar nu zit ik met een probleem, het word te warm in het hok 35 graden soms 40 :yummy: ;) :P

het is 10 vierkante meter lengte 4,85 breedte 2.40 hoogte 2.00

Heb er 9x400watt industrias in hangen,

Softbox 2500m3

actiefe intlaat 1150m3

 

heb op dit moment 5 lampie's branden blijft de temp op 32 graden

zet ik ze alle 9 aan word de temp 38

graag hoor ik adviesen hoe ik het kan aanpakken

staan op dit moment 95 pp'tjuhs in

 

Mvg Jop de top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom!

 

je hebt je droom waargemaakt maar bent vergeten hoe je die het beste kan realiseren?

 

geef wat info over hoe je met de lucht zit. verse aanvoer van buitenaf en direct naar buiten afblazen?

 

je afzuiger en inblaas zijn te klein, waarschijnlijk zijn je slangen ook te klein.

 

industrias's? vroeger gekweekt en de spullen bewaard?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vroeger paar x gekweekt en bewaard klopt helemaal.

 

de achtieve inlaat komt regel recht van buiten,loopt via een 100 buis door de zijkant van het hok met hier gaten in voor goede verspreiding,

de afzuiging loopt via een slang naar een grote 400mm buis en deze loopt ook weer na buiten toe.

 

Heb een zwenk ventilator aan de voet gehongen en deze blaast over de stekken heen en verdeelt de verse lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Jan.

 

Leuk he, de ondergrondse..

 

Maar 100mm inlaat..? Dat word hem niet je hebt echt een 250mm nodig. Denk dat je daar 50% van het probleem al heb opgelost.

 

Verder die 2500m³ gebruiken als inlaat, en 3250m³ gaan zuigen, of lever nog een 4250

 

Groet en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 100mm buis is veel en veel te klein. die 400mm is wel groot genoeg.

 

beetje lastig om er een beeld van te krijgen hoe het eruit ziet.. ondergronds..

 

je hebt het over stekken dus LV zal nu prima zijn, maar als je niets aanpast heb je de hele kweek last van een veel te hoge LV

 

 

 

om een vergelijking te maken, ik heb ergens 12x600watt op dezelfde ruimte staan als jou, ook onder de grond, zelfs als het buiten 30+ graden is en de lampen staan aan komt de temp nog niet boven de 30 uit.

4250 afzuiger met 2x2500kuub filter en als inlaat geen box maar gewoon passief. 4x250mm inlaat. en jij hebt 1x100 als inlaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke alleen het enigste probleem wat ik heb, Is dat ik wel een actieve inlaat moet gebruiken inverband ik geen grote openingen kan maken .

 

Want weet niet als het uit maakt maar heb nu maar 5 branden, en weet niet als dat wel goed is voor de planten

de planten staan nu 1.5 week op bloei en lv zit op 65 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobiele airco geen iedee? Ontvochtigd meteen de boel ook.

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op zich zou dat wel willen

Maar zit ook met stroom,

 

dus die optie valt voor mij eerst af

Share this post


Link to post
Share on other sites

koeler van A&T tussen je invoer van lucht zetten of een opticlimate nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ruimte te warm is door een te kleine inlaat/ondercapaciteit van je aanzuig, krijgen je plantjes waarschijnlijk ook te weinig zuurstof. dus zou hier zeker iets aan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah het blijft zo dat een 100mm gat gewoon te klein is, al zou je er een 6000kuuber op aansluiten, de lucht gaat er echt niet sneller doorheen dan die nu al doet.

 

is het ONMOGELIJK om extra gaten te maken? want dan kun je onderhand nog beter door die 400mm uitgang 2 254mm slangen frotten waarvan de een voor inblaas is en de ander voor afzuig.

 

je zou er ook echt geld tegenaan kunnen smijten en een mooie klimaatgestuurde ruimte van kunnen maken. heb je aan dat 100mm gat al genoeg om af te blazen.

 

beetje co2 erbij omdat je met zo'n ruimte alle co2 opslurpt zodra je weinig aanvoer van verse lucht hebt.

 

wat is de max wat je aan stroom kunt pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik max aan stroom kan pakken is 1x 20 amp c

 

 

Kijk ik wil de ruimte wel anders inrichten maar eerst moet het geld opbrengen,

maar zat zelf ff aan een goedkope oplossing te denken, om deze rond toch met succes door te brengen

als ik nou een diepvries of koelkast pak daar een gat van rond 110 inmaken en daar op aan sluit ?

 

of zou ik hier nog niks mee opschieten

 

mischien raar idee maar ja je moet wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

die trekken ook veeeeeel stroom, en denk dat de temp er geen graad van zakt.

 

het moet eerst geld opbrengen zeg je.. nee je moet eerst nadenken over of het wel gaat werken :yummy:

 

je hebt je droom waargemaakt maar bent vergeten hoe je die het beste kan realiseren?

 

1x20? met wat voor kabel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee lampen minder aan en dan een mobiele airco er in gooien, die dingen doen iets van 900-1000watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt gelijk heb je amnees,

 

ik ga nog ff hobby'en ha ha en reageer vanavond nog even

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon t gat groter maken, of gaten erbij. op deze manier haal je er nog geen 2 k vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misch je van je hok twee ruimtes maken , 2 x 4 lampen

heb je nog maar de helft stroom verbruik kan je misch ook nog iets creatiefs verzinnen met een airco of iets .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen

 

Volgens mij heb ik het te pakken de fout, :D volgens mij deugde de temp meter niet :yummy: ;) :P

heb er een andere in gedaan en alle lampen aan gedaan en weer gekeken na 2.5 uur

toen bleef de temp op 29 graden

 

Ga morgen weer kijken, en hopen op het beste .

en anders ga ik een gat maken van 300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de regel niet 3 of 4 keer de passieve inlaat dus 1000 afzuig 4000 pasieveinlaat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan zeg JIJ grow weed, dat ik alleen onzin kan posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft de klepel zien hangen, maar weet niet bij welke klok die hoort .. ofzoiets :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zit je over de 20ampere heen jop de top.

En waarschijnliik met 1 16 ampere groep.

Als dat zo is heb je 1 voordeel als de zooi affikt dan is het ieg onder de grond.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

9x400 = 3600

 

moet net gaan toch?

 

eigenlijk draait ie met 2000 watt heb ik begrepen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan helaas het amperage van de industria 400 zo 1 2 3 niet vinden zelfs niet op de site :yummy:

Maar oudere pootlampen, onder de 2 ampere dat geloof ik niet dan komt de afzuiging er nog bij en dat over 1 fase.

 

Maar misschien ben ik te voorbarig en kan die 25a trekken en belast die hem met 20a plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang zijn stroomdraden dik genoeg is zal het met brand wel meevallen, dan klapt bij overbelasting stop eruit .

maar snap je bezorgdheid als je soms de fotos voorbij ziet komen van ondeugdelijk aangelegde stroominstallaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...