Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
2nd

Rode stengels ? stress?

Recommended Posts

Heb deze week een ventilator gaan halen (een simpel ding) en merkte bij mijn amnesia vrijwel direct (20 minuuten) rode oksels .. (bij de rest niets..)

ik weet dat stress paarse stengels veroorzaakt, maar deze zin rood (??)ik denkd at het waarschijnlijk door mijn ventilator is .. de temperatuur schommelt tussen 18-22 max...

hoe zou ik op een energie zuinige manier wat warmte kunnen winnen ??

en is dit stress die rode okseltjes of is het iets anders met dat ik meestal hoor dat stress paarse stengels zijn ..

 

Merci éé :huh:

 

Keb nu zo'n 5 spaarlampen hangen 2* wit licht en 3 maar zou deze week nog overschakelen op 4x38 wat Tl buizen ..

ik heb wat opzoek werk gedaan maar deze zullen nog minder warmte afgeven .. zal dan echt wel met een warmte probleem zitten ..

heb eens zitten kijken en je hebt van die economishe (vierkante) elektrishe vuurtjes wss met een steen in dat warmte vast houd..

zou iemand hier toevallig ervaring mee hebben of weet iemand een ander alternatief ?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

even rekening mee houden dat je de fan niet direct op de planten gooit daar houden ze in het begin niet heel erg van

gewoon een lekker heen en weer dein briesje is voldoende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er niet rechtsreeks op, ze staan op de plank waar de lichten aan gemonteert zijn dus is echt wel licht briesje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

2 nd te koud voedings water kan ook leiden tot verkleuring richting het rood/paarse

en als je onder tl of spaarlampen kweekt dan is een ventielatortje meestal al te sterk ,

ik zou afzuigertje boven doen inlaat gaatjes onder in , en door de lucht stroming heb je al koeling genoeg ,,maar ieder hokje is anders op zijn eigen speciaale manier

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...