Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tomm

Vraagje over Hydro korrels

Recommended Posts

Hoi

 

Is het plaatsen van Hydro korrels onderin je pot gewoon een alternatief voor als je een pot geen gaten heeft of niet?

 

laat ik het ff anders vragen, als je pot met gaten onderin hebt is het dan totaal overbodig om ook nog hydrokorrels op de bodem toe te voegen ?

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo tomm , nee je moet altijd zorgen voor afwatering in potten, dus dat betekent gaten maken indien die er niet zijn.

Als je de pot afsluit, of afgesloten laat, is het vragen om problemen omdat het teveel aan water niet weg kan, en leidt tot zaken als wortelrot, en verzuring van de grond.

 

De hydrokorrels nemen niet alleen water op , en houden dit vast, als je je plant in pot in een schotel plaatsd zorg dan in elk geval dat je hydrokorrels een centimeter hoger liggen dan de rand van je schotels, zodat overmatig water, je grond niet afsluit. maar gaten in je potten is erg belangrijk, oud water moet ofwel kunnen verdampen of af kunnen vloeien, je planten moet je zelf indien de regen er niet bij te pas komt, aanvullen met water naar behoefte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Groenefingers ten eerste super dat je zo snel reageert top! maar moet toch eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een antwoord kan halen uit je stuk tekst . De vraag is eigenlik heel simpel ik heb nu grote zwarte 20L potten met gaten onderin , is het nog nodig om hierbij nog hydrokorrels toe te voegen op de bodem of is t totaal overbodig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tomm,

ja graag gedaan.

Nou als er gaten in je potten zitten , zit je in elk geval goed.

Een beetje hydrokorrels door je substraat is goed, ook voor de beluchting, als je ze hebt zou ik t wel doen, met 20 lietr potten heb je veel volume, dus dat worden flinke meiden; meng wat extra korrels door de onderste laag van je substraat , voor t wortelmilieu echt stukken beter, want je hebt wel massa. korrels hoeven niet perse dan alleen onderin als laag, kan je best een laagje van in je schotels doen, alsof je potten zwevend staan, wortels komen er vaak onderuit.

 

Schotels zijn ok , maar link als je vaak en veel van huis bent, die moet je ook liefst dagelijks keren of legen in regenachtige tijden; planten kunnen veel geel blad ontwikkelen als je de boel verwaarloosd.

Ben je bang dat je aarde uitdroogt bovenin , dek dit dan af.

 

heb je dit ritueel verzaakt , en je plant heeft een knal gekregen, haal dan tenminste die schotels weg, bij prachtig zomer weer zijn ze weer een uitkomst! Zit allemaal best logisch in elkaar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan thanks all i need to know, die schotels waar je 't over hebt gebruik ik niet man, gewoon potten met zoals je zegt onderin wat korrels en door de aarde zelf nog wat hydrokorrels... nederland houdt van simpel

 

 

laaateerrrr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...