Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Van kiemtest naar moedertje.

Recommended Posts

Beste kweekgenoten.

 

Omdat ik niet meer in de tuin kan rommelen, en de kiemtestjes die ik met het eigen gewonnen zaad lekker gingen, kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen om alle jonge spruiten in de kliko te werpen.

 

Daarom van de 2e test die ik deed, een aantal plantjes wat groter laten groeien.

Daarna kwam langzaam het idee om eens te proberen een moedertje op te laten groeien, en wie weet een keer een ronde met eigen gesneden stekken te draaien.

 

Ik wil graag proberen van de 2 verschillende pheno's # 1 en # 2, die ik had, van elk een moedertje te houden voorlopig. Beide werken erg goed hier.

Maar voordat ik de verschillen kan zien ben ik vast weer een tijdje onderweg. En wie weet heb ik wel alleen mannetjes staan :)

 

hier de eerste kiemtest, 30 zaadjes zomaar in de vochtige zaai en stekgrond, en na 5 dagen dit resultaat.

 

gallery_19177_13987_247152.jpg

 

toen een 2e keer, met wat minder zaadjes, 20 stuks deze keer met dit resultaat ook weer na een dag of 4 of 5 opgekomen, maar nu wel een paar daagjes ouder.

 

gallery_19177_13987_167734.jpg

 

gallery_19177_13987_33178.jpg

 

al met al zijn er van de 50 stuks, 46 of 47 opgekomen, waarvan sommige een dag of 4 later dan de broertjes en/of zusjes.

 

Ook heb ik deze keer gekeken of er verschil in ontkiemen was, tussen verse zaadjes, en een deel in de koelkast en deel in de vriezer bewaard. Voor het ontkiemen was er geen merkbaar verschil.

 

Uiteindelijk heb ik er nu nog 6 overgehouden, waarvan er 1 niet zo goed op gang komt maar ik meen de anmesia erin te herkennen, dus voorlopig mag deze nog even blijven.

 

Op 15 Mei stonden de 6 uitverkorenen er zo bij.

 

gallery_19177_13987_131218.jpg

 

met 2 TL-etjes er lekker kort boven.

 

gallery_19177_13987_70615.jpg

 

16 Mei, alles leeft nog

 

gallery_19177_13987_170971.jpg

 

21 Mei.

 

gallery_19177_13987_342784.jpg

 

gallery_19177_13987_2773335.jpg

 

gallery_19177_13987_461830.jpg

 

25 Mei.

 

gallery_19177_13987_884430.jpg

 

en de stand van vandaag.

 

gallery_19177_13987_1903078.jpg

 

gallery_19177_13987_2275244.jpg

 

en alles even apart.

 

gallery_19177_13987_498631.jpg

 

gallery_19177_13987_115317.jpg

 

gallery_19177_13987_1503303.jpg

 

gallery_19177_13987_282892.jpg

 

gallery_19177_13987_683678.jpg

 

gallery_19177_13987_1178560.jpg

 

gallery_19177_13987_1141395.jpg

 

Zo dat was het weer eventjes, op naar een micro-ronde, voorlopig met een paar T8 buisjes en maar kijken wat het allemaal gaat worden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dit gaat hem weer worden. Ga je volgen, kan ik weer veel van leren.

Staat er weer top bij allemaal.......

Wens je veel succes. :)

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi DJ, tof topic man, kan ik mooi ff bij jou afkijken, ik heb zelf ook zoiets in de planning, veel plezier en succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoel>>>>check

popcorn>>>>check

drinken>>>>check

sloffen>>>>check

lekker muziekje>>>>check

telefoon van de haak >>>>check

 

ik zou zeggen daar gaan we

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DJ,

Ik ga je ook weer volgen :) .

 

Veel succes.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje DJ, ik volg :wacko:

 

@Beaker

gratz met Berichten: 420 :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: had ik er eigenlijk 1 op moeten roken :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool ik ga volgen heb er ook kogels van.

 

:)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wsteb,

leuk om je hier te zien, ik hoop dat je er wat van leert, wie weet hoe het niet moet. :wacko: ik wel eens stekken gemaakt, maar nu maar eens wat serieuzer denk ik. :)

 

@ Krasi,

Tja stil zitten is niet mijn sterkste kant, en dacht ach waarom niet een topicje. Al zal het minder intensief worden als de vorige keer.

Jij ook straks succes met wat nog gaat komen, en je zomerknaller natuurlijk.

 

@ Groninger aanwezig >>>> check.

heb je nu al zelf een camera, kan ik bij jouw ook weer wat kijken. :)

 

@ Beaker,

Welkom. En nu wel 1 opgestoken. :)

 

@ Cremecore,

Thanks, stay tuned.

 

@ zODd,

kun je mooi even kijken wat je kogeltjes gaan doen. Eerst maar even je huidige originele krono's groot brengen. Maar dat gaat vast wel goed komen.

 

 

Dan nog even verder over alles wat er gebruikt is.

 

De plantjes staan in een mix van GL special mix 50%, aangevuld met cocopeat en tuinaarde. de helft is voorzien van Piranha poeder (AN gooodie bag foodmeeting) en de ander helft met endo mycorrhizza. Alles ingewaterd met bacto's.

 

gallery_19177_13987_20126.jpg

 

Voorlopig is het licht van 3 keer T8, 18 Watt buisjes voorzien van reflectoren,met aan 1 kant een PC fan.

 

gallery_19177_13987_294588.jpg

 

gallery_19177_13987_936315.jpg

 

gallery_19177_13987_321500.jpg

 

en ik moet nog even knutselen om deze te vervangen voor T5 buisjes 14 Watt, et een spaarlamp EVSA. Ook misschien nog een buisje erbij dan.

Verder staat de afzuiging nog uit, als ook de actieve inblaas, en de deur van het hokje staat voorlopig nog op een kier voor verse lucht. Als het lekker gaat ruiken is het vroeg genoeg om alles weer aan te zetten.

 

Eerst nog even bedenken wat de volgorde gaat worden. Eerst toppen, dan stekken snijden voor geslachtsbepaling, en dan verder.

Maar ik denk dat ik ze eerst top dan in bloei zet, en daarna stekken eraf haal als de vrouwtjes zichtbaar zijn. En dan de uitverkoren stekjes T.Z.T. dan weer laat reveggen voor het grotere vervolg. We hebben tijd genoeg voor alles, en ik wil niet alles vol hebben staan met planten en stekken, in elk geval niet langer dan nodig. Maar dat bedenk ik gaandeweg wel.

 

In elk geval is het idee een echte microronde te maken zonder de Badboy, die mag later in het jaar weer aan de slag. Maar niets zo veranderlijk als een mens, dus wie weet bedenk ik me wel in de tussentijd.

 

Dan staat er ook nog wat anders ter ontkieming in het hokje.

 

gallery_19177_13987_585065.jpg

 

gallery_19177_13987_1555172.jpg

 

gallery_19177_13987_724073.jpg

 

te weten, Datura, echte hop, Stevia en veldzuring.

 

een aantal schijnen moeilijk te ontkiemen, dus maar even in een stabiele omgeving.

 

dat was het weer even.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allen.

 

Ik dacht zondag is wel een mooie dag om een kleine update te posten.

 

De plantjes groeien lekker, en ik zal snel moeten kiezen wanneer ze op 12/12 gaan. Dit zal waarschijnlijk komende week ergens gebeuren. Nog even aankijken of de achterblijver wat op wil schieten.

 

Ik heb de buisjes er nu een CM of 10 vanaf zitten, om wat ruimte tussen de nodes te krijgen om te toppen. Dus ze gaan redelijk snel de hoogte in.

 

gallery_19177_13987_558345.jpg

 

gallery_19177_13987_1928156.jpg

 

en de andere zaadjes worden ook al wat.

 

gallery_19177_13987_577409.jpg

 

en ook nog wat aardbeizaadjes die opgekomen zijn erbij gezet. In elk geval tot ze wat groter zijn in het hokje met dit weer van vandaag.

 

gallery_19177_13987_497446.jpg

 

nou maar hopen dat er veel dames bij zitten straks. Nou ja niet echt bij de aardbeien dan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel spannend zo`n moeder selecteren, in eerste instantie zeg ik de 2 linker planten en rechtsboven, maar de bloei kan weer heel andere dingen naar voren brengen, ik m`n s5 moeders overigens geselecteerd op, gezondheid, schoonheid en groeipotentie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik denk dat ik ze eerst top dan in bloei zet, en daarna stekken eraf haal als de vrouwtjes zichtbaar zijn.

 

 

Heey begrijp ik nou goed dat je de zaailingen in de bloei zet om geslacht te kunnen bepalen en daarna stekken maakt? Naar mijn idee raakt de plant hier gestrest van toch? aangezien je de stekken weer in de groei zet? Kan je niet van de zaailingen een stekkie afhalen en dat stekkie in de bloei zetten, aan de hand daarvan bepalen welke zaailingen dames zijn?

 

ik kan er helemaal naast zitten hor, ben ook nog nog beginner wat dat betreft :)

 

ltrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zien wel wat ze gaan doen Krasi. De middelste aan de onderkant is wel weer erg kort, wat in mijn beleving ook een voordeel kan zijn. Nou ja wat micro betreft dan.

 

Maar dat werd hiervoor uiteindelijk ook een mannetje. :)

 

@ weedyweedy,

 

Ja dat heb je goed begrepen. maar op zich heb je wel gelijk hoor dat eerst stekken, en aan de hand hiervan geslacht bepalen, de meest voor de hand liggende manier zou zijn.

 

Maar ik wil geen 6 plantjes, en dan ook nog 12 of 18 stekken hier hebben staan.

En in mijn beleving zou een stabiele strain geen last mogen krijgen van een beetje stress door reveggen. Maar dat gaan we dan wel zien of ze er tegen kunnen.

 

Ook wil ik 1 of meerdere overgebleven dametjes onder een paar kleine TL-etjes af zien te bloeien. dus wil ik ook niet al te grote dames overhouden. Dus ook daarom niet al te lang meer wachten voor de omschakeling naar 12/12, de ervaring heeft geleerd dat ze toch best lekker doorgroeien na omschakelen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

 

Mooie topic weer zoals gewoonlijk.

Krijg zelf zin om de TL weer op te starten. :huh:

 

Je zei in het begin van je topic dat je in één van de plantjes een amnees kon herkennen.

Hoewel hij/zij nog heel klein was.

Mijn vraag is nu: hoe kan je dat in Godsnaam zien?

 

Veel succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Robbe.

 

steek ze maar aan hoor de buisjes.

 

En ik hoop gezien te hebben dat er 1 smallere blaadjes aan zaten dan de rest, maar time will tell.

 

Dan zo weer een weekje verder maar weer wat plaatjes.

 

gallery_19177_13987_127648.jpg

 

gallery_19177_13987_222380.jpg

 

gallery_19177_13987_1520219.jpg

 

gallery_19177_13987_950145.jpg

 

gallery_19177_13987_72179.jpg

 

en om vast een beetje te oefenen, van een paar onderste uitlopers wat gesneden.

 

gallery_19177_13987_970848.jpg

 

 

In de tussentijd staat het hokje op 12/12. en staat de afzuiger ook zachtjes te draaien.

Ook staat de bodemverwarming aan samen met de lampjes, want de buisjes krijgen de ruimte niet warm genoeg. nu wordt het 21 en 28 graden.

 

Verder hangt er nu ook een 13 Watt T5 827 bij, hopelijk gaan de plantjes nu lekker vlot in bloei om de dames te ontdekken.

 

dan nog een klein buitenavontuurtje. zolang het erg klein is zal het geen problemen opleveren. Later maar even zien wat er mee te doen. Als het een dame blijkt zal ze zeker niet in mijn tuin opgroeien.

 

een paprika in wording.

 

gallery_19177_13987_398342.jpg

 

en nog wat in mijn kastje in aanbouw.

een strelitzia, en een brugmansia met een verdwaald zaadje kronocaine ertussen.

 

gallery_19177_13987_633831.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DJ, op zoek naar de Amnesia pheno, je bent iig lekker bezig, stekken en selecteren, ontkiemen, groenten en kruid, it`s all good :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zien er goed uit Djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi,

Ja bezig blijven is nodig. en selecteren is een groot woord voor die paar plantjes hier :) en er staat nog van alles in de grond hier, met de zoektocht naar de Stevia die ik graag wilde proberen kom je zoveel mooi en leuk spul tegen.

 

En ik ben niet specifiek op zoek naar de Amnesia pheno, alle verschillende pheno's deden hun werk erg goed. Op No3 na, deze was toch net wat minder.

Het zou alleen leuk zijn als ik de verschillende zou kunnnen herkennen vanaf baby.

 

@ Thanks Gobru,

Het lijkt toch een heel andere plant zo met de langere internodes. maar valt me zeker niet tegen onder wat minder licht.

 

Wel heb ik denk ik al de eerste man gespot vandaag, welliswaar erg klein, maar dat gaat toch wel lekker vlot zo.

Als het wat duidelijker is, zal ik wel wat plaatjes schieten.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii broertje

 

Als het eenmaal kriebelt moet je ook jeuken :) Mooi soortje wederom :tu nu ik een herijuana vrouwjte hebt snap ik ook waarom ze geliefd is in de kruiziging

 

Heel veel succes deze ronde en dat het weer een schone zonder problemen ronde word;)

ps zou je niet beter aardbei plantjes kunnen kopen ? heb je deze zomer nog aardbeien ;)

 

groeten pac :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep pac.

 

we willen wel gewoon een beetje doorgaan, al is het nu even minder intensief en wat kleiner.

Als het goed is heb ik binnenkort ook wat heri zaad dus gaan we zeker een keer proberen.

 

en ik heb ook al aardbeien gezaaid :yummy: , en er staat ook van alles in de tuin. Kruisbes aardbeienplantjes van vorig jaar en een druif. dus groen eetbaar spul genoeg hier.

 

de plantjes vandaag.

 

Vanavond de 2e man gekild, en 3 stuks geknakt. Met zo weinig licht moet het maar lekker laag blijven. Ook heb ik een netje onder de lamp gemaakt, ze hadden toch erg vaak de neiging om tegen de buisjes aan te groeien.

 

geen enkele dame heeft zich nog laten zien, maar we zullen zien of er een stuk of 3 overblijven. Dat zou net genoeg zijn onder de paar buisjes.

 

gallery_19177_13987_4855.jpg

 

gallery_19177_13987_416421.jpg

 

gallery_19177_13987_630506.jpg

 

dan nog wat stekjes geprobeerd, maar met de nieuwe man mogen er weer 2 weg.

 

gallery_19177_13987_88060.jpg

 

en de rest van het zaaisel in de kast.

 

gallery_19177_13987_532315.jpg

 

Volgende week zondag weer een vervolg, tenzij er wat bijzonders gebeurd.

 

 

Gtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey djbroertje

 

ik heb een vraagje waar kan je die zaden bestellen of zijn ze niet meer tekoop zou jammer zijn

 

en ze doen het zo te zien perfect onder tl

 

want als ik op me zelf ga wonen wil ik 800w t5 hokje maken

 

en wil echt wel die krokaine zaden of hoe je het ook schrijft hahahahah ;)

 

hoop dat je me wat informatie kan geven over de zaden bloeitijd en dat soort dingen

 

greetz taiga :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van Sannie's shop klik ? :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Taiga 2,

 

antwoord heb je al een beetje.

 

Ze doen het zeker lekker onder TL, zelfs nu met maar een beperkt wattage. succes straks met je T5 hokje, lekker veel watt, wel een bouwverslagje maken hoor.

 

en de bloeitijd varieerde de vorige ronde ergens rond de 9 á 10 weken.

 

ik heb in elk geval al 2 zichtbare dames, nu nog hopen op verschillende pheno's, dus we gaan de goede kant op.

Van het weekend weer plaatjes.

 

:yummy: Beaker.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer lekker bezig DJ, dit zijn de zaden toch die je zelf hebt gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup,

Ja dit zijn de eigenkweek zaden. en ze doen het lekker, wel even wachten natuurlijk wat er uit gaat komen.

 

weer wat plaatjes van een weekje verder.

 

2 zijn er in de bloei, en 2 die wat langzamer ontwikkelen laten nog niets zien. Volgens mij door late ontwikkeling ook later tot volwassenheid, en dus later in de bloei.

 

gallery_19177_13987_173234.jpg

 

gallery_19177_13987_1656224.jpg

 

gallery_19177_13987_146323.jpg

 

dan even 2 plantjes apart op de plaat. De eerste (getopt en geknakt) die het best zichtbaar in bloei staat, en de 2e (niet getopt enzo) waar nog niets te zien is.

 

gallery_19177_13987_609652.jpg

 

gallery_19177_13987_165438.jpg

 

dan nog wat zaaisels buiten in het kassie in aanbouw

 

gallery_19177_13987_3583175.jpg

 

en zomaar

 

gallery_19177_13987_231010.jpg

 

en dan ben ik nog wat aan het knutselen om een ander bloeilampje te maken. Alleen maar met T5 buisjes, en wat spiegelmateriaal als reflector erboven. Daar zullen 6 of 8 stuks 13 of 14 Wattertjes in komen, maar even kijken wat ik in huis heb.

 

gallery_19177_13987_1120990.jpg

 

gallery_19177_13987_398530.jpg

 

voorlopig lijken het 4 keer 827 en 2 x kleur 33 te worden.

Maar ze lijken nog niet echt uitgegroeid, dus wanneer deze erboven komt weet ik nog niet.

 

Volgende week weer verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...