Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sfekke

2de kweek (beginnend nieuw lid)

Recommended Posts

hi,iedereen!

 

:) Blijkt al direkt hoe moeilijk dat hier gaat worden voor mij. Ik zit hier al 10min naar mijn scherm te loeren,te denken waar ik eens zal mee beginnen :D

 

euhm... ^_^ :D ....ah.... :D ....ok

 

Ik heb gekozen voor: kweekruimte is 1.5m x 1m x 2m (waarvan ik nu al weet dat ze veel te klein is maar voor deze kweek zal moeten voldoen)

1 x 600w lamp (phillips son-t pia......jenny en josianne)

1 x 600w transfo (phillips luxgear non-boxed)

1 x 225m³ afzuiging

1 x 225m³ aanzuiging

1 x mobiele airco (veel te straf voor mijn hokje maar men schatjes vinden het voorlopig wel lekker)

1 x luchtbevochtiger (misty 3000 ofzoiets)

 

voeding: biovega (nog zo'n stommiteit....als je voorbemeste grond gebruikt :lol: )

bioflores

biobooster

cannazym

cannacure

BAC schimmels (waarvan ik nu ontdekt heb dat ze niet goed koloniseren op bemeste grond)

 

( :) ssjah...was voor ik sannie ontdekte he.........is voor als ik wat gevorderd ben ;)

 

 

aarde: goldlabel special mix

 

de sweety's: 2 x bubblegum............in smartpot 11l (4 ontkiemd)

9 x extreme indica.......waarvan 3 in smartpot 11l (10 ontkiemd,4uitgekomen...nog eens 5 ontk. en allen direkt uitgekomen op 1 dag) :)

beetje veel voor mijn hokje vind ik persoonlijk maar komt wel goed ;) ....Herma(n) zal ook nog wel eens zijn ballen laten zien vermoed ik :) :lol: :) :) ........ :) aaaaah.... :wub: voorlopig zijn't nog men meisjes! :hug:

 

Ga nu eerst eens uitzoeken hoe ik foto's kan posten en ga dan verder met verslagje

 

tot later.... ;) ......me gedacht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

GL special mix valt goed mee van bemesting hoor !

 

'k Gebruik die ook, en m'n schimmels doen het goed, dus daar moet je niet over stressen.

 

Over je andere voeding/additieven kan ik weinig zeggen, ik gebruik Sannie's tabs dus geen voeding tot in de bloei.

 

succes in ieder geval! ik kijk al uit naar de pictures :lol:

 

de groeten!

 

EDIT: zie net je hoeveelheid planten... dat gaat aardig vol worden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

trekt die airco niet gigantisch veel stroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: hm...denk dat het gelukt is....is voor zo dadelijk

 

@bobje: ivm goldlabel; totnogtoe ook geen klagen van. Had in het begin wel wat schrik omdat ik men zaailingen onmiddelijk in de specialmix gepot heb zonder stekgrond maar hier hebben ze blijkbaar geen last van. Ben nu ook gerustgesteld ivm de schimmels.

't zal inderdaad een beetje krap worden :) maar ga een netje spannen en wat leiden met veiligheidsspelden(smartpots althans)

Heb ze ook maar 1 week groei gegeven in de hoop dat ik ze iets compacter kan houden en het zijn voornamelijk indica's.

Afwachten...

 

@amnees: redelijk wel ja :lol: maar ik moest iets ondernemen en dit is voorlopig men beste oplossing. De temp. ging boven de 30°c en en sterkere afzuiger hielp niet.(de hele zolder warmt enorm op) De extra kost is dan ook enkel voor een drietal maand. Zal nog wel meevallen,in de koudere maanden moet ik toch ook bijverwarmen met een kacheltje.

Wel een voordeel dat ik nu meer afzuigcapaciteit heb ten opzichte van de aanvoer. Men had mij in de growshop gezegd dat die overcapaciteit niet belangrijk was maar als ik zie hoe mijn plantjes hun blaadjes mooi rechtop houden nu vermoed ik toch wel anders........temperatuur zal ook wel rol spelen

Alleen is dat machien zo straf dat als ik mijn deur niet op een kier laat,de isolatie van de muur zou gezogen worden :)

Hou er dus een deels actieve en passieve inlaat op na

Voorlopig hebben ze het zo naar hun zin en hoop dat we blijven vooruitgang maken

 

cya ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ze dus eerst moeten verkleinen dus (net gelezen). woops! en heb juist album aangemaakt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 't groot dan maargallery_34590_14050_894713.jpg

gallery_34590_14050_1691816.jpg

gallery_34590_14050_750007.jpg

gallery_34590_14050_1015516.jpg

gallery_34590_14050_762822.jpg

gallery_34590_14050_709721.jpg

gallery_34590_14050_849702.jpg

gallery_34590_14050_358667.jpg

gallery_34590_14050_1586592.jpg

gallery_34590_14050_948715.jpg

gallery_34590_14050_138073.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja.... :lol: de witte stipjes die men ziet op de bladeren zijn afkomstig van :lol: zagemeel. Ik moest een gat zagen voor de airco en desondanks de stofzuiger bij de hand is er blijkbaar toch wat stof op de plantjes terechtgekomen. Hoop dat ik hiermee geen problemen krijg. Zal ze morgen een douche geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua verzorging: ik heb mijn zaadjes laten kiemen op een bordje met bevochtigde watten, keukenrol en vershoudfolie.

's anderdaags stak hun worteltje er al 0.5cm uit :lol: en heb ze in 10x10 potjes gestoken. Om het strekken wat tegen te gaan en er niet onmiddelijk het bruut geweld te willen opzetten,heb ik ze de eerste week onder tl gezet op max 5cm lampafstand (mag nog wat dichter blijkbaar)en de aarde vochtig(niet nat) gehouden. Na 2 dagen staken ze hun kopje boven en kregen ze dagelijks een druppeltje water op hun lobje. Ge kunt daar nu mee lachen maar ik heb gemerkt dat ze hun schaaltje makkelijker verliezen......... :lol: is er daar natuurlijk weeral één dat moet moeilijk doen en moet bevrijdt worden........manman, met stalen zenuwen en chirurgische precisie het kapseltje verwijdert en haar groeispurt kon beginnen.

Na één week rhizotonic te geven en het gedacht van "had ze beter direkt in grote potten gezet" heb ik ze dan toch al maar verpot in 11l potten en schimmels meegegeven. Nu verhuizen ze naar bloeihok waar ze toch nog eerst een weekje 18/6 kregen onder hps.Ze kregen enkel afgezuurd water met rhizotonic en een dagelijkse douche met of zonder cannacure en/of enzymen.

Temperatuur lag rond de 30°c met lamp aan en 24°c uit. Valt nog wel mee maar de laatste dagen met dat warmer weer, steeg de temp.naar 34°c.....da's erover! (als ik er maar geen herma's op na houd)

Mobiele airco aangeschaft en heb nu stabiele temperaturen van 27°/28° lamp aan en 23°/24° uit

Luchtvochtigheid schommelt tussen de 50% en 60% (voor zover ik op zo'n €12 meterke kan vertrouwen)

Ph van men water hou ik voorlopig op 6.4 en een ec van 0.4 en denk er aan van volgende week een beetje beginnen op te krikken afhankelijk van hoe ze hun gedragen. De temperatuur van het water is steeds 22°c en wordt in beweging gehouden door een circulatiepompje.

 

Ze staan nu zaterdag,één week 12/12 en krijgen dagelijks een 0.5lpp ongeveer. Ik heb geen tensiometers dus neem men potten ter hand en schat in op gevoel. Vanaf gisteren ben ik ook begonnen met langs onder te bewateren.

 

Voorlopig gaat alles goed,zelfs één van de bubblegummers die wat problemen vertoonde in 't begin heeft zich blijkbaar goed herpakt.

 

Heb het gevoel dat deze ronde wel eens zou kunnen slagen maar is nog wat vroeg he. De aanhouder wint zeker?

 

 

Ga straks men best doen van mijn tijdschakelaar te kloppen om wat foto's zonder belichting te nemen

 

cya peepz! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

dju....weeral te laat!

gallery_34590_14050_376912.jpg

gallery_34590_14050_96051.jpg

gallery_34590_14050_1152140.jpg

gallery_34590_14050_959080.jpg

gallery_34590_14050_1552185.jpg

gallery_34590_14050_91352.jpg

gallery_34590_14050_498641.jpg

gallery_34590_14050_898911.jpg

gallery_34590_14050_697920.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow!

 

 

Ziet er allemaal leuk uit!

Veel sucses,met je ronde bubbles is een heerlijk soortje

ik draai iedere ronde bubbles superwietje! :lol:

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks BC! volledig met je eens....heel compacte toppen,lekkere smaak, geurig en altijd zalig stoned van! :lol:

 

Hebben daarjuist wat afgezuurd water te drinken gekregen en de kleintjes zijn bestuifd met wat magnesiumoplossing.

temperatuur is 27°c/28°c en de luchtvochtigheid 45% (luchtbevochtiger ingeschakeld,hou het voorlopig nog graag rond de 55 a 60%)

 

tot later! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ze vandaag is te snel afgeweest...

gallery_34590_14050_1693191.jpg

gallery_34590_14050_210874.jpg

gallery_34590_14050_837232.jpg

gallery_34590_14050_1604342.jpg

bubblegumgallery_34590_14050_1720357.jpg

gallery_34590_14050_687351.jpg

gallery_34590_14050_634168.jpg

gallery_34590_14050_189630.jpg

gallery_34590_14050_87731.jpg

gallery_34590_14050_441165.jpg

gallery_34590_14050_1455449.jpg

gallery_34590_14050_1373920.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan bijna puberen :lol:

 

bovenkant smartpots stonden redelijk droog en heb ze dan maar beetje afgezuurd water(6.4) gegeven. De potten wegen niet te zwaar en niet te licht. Ze doen het goed,dus momenteel zit mijn gevoel juist. Dit zal wel wat moeilijker worden naarmate hun dorst stijgt. Mischien toch maar is overwegen van tensio's aan te schaffen,alhoewel ik heb willen merken dat je met die dingen soms aardig wat kunt staan klooien en niet altijd even betrouwbaar zijn.

 

Of vergis ik me?

 

tot de volgende... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooo alleen ff snel de plaatjes gekeken :lol:

Ziet er mooi uit, vooral je hokkie ook! Tensio is aan te raden als je nit precies weet hoeveel ze zuipen.

 

Succes

grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet dat dat je PH meter is (foto buitenkant hok, bovenste plank)? Dat is niet betrouwbaar.

 

Je hebt trouwens een mooi hok, planten staan er ook goed bij :lol:

 

Een tensio kost maar € 30, staat gelijk aan 5-10 gram, die heb je er dus in de eerste ronde al uitgekweekt.

 

Succes deze ronde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo manne*

 

 

@ouwe ketser: thanks m8y! :lol:

 

@Hansworst: Nee hoor (tensio),ik weet dat dit niet veel voorstelt maar is nog een restantje van vorige kweek en wordt niet meer gebruikt. Spul geraakt maar niet in de vuilbak,verhuist steeds van links naar rechts.

Denk dat ik dan toch maar is zal werk maken van een paar goede tensio's aan te schaffen. Zal wel voor volgende kweek zijn.

 

Ph en ec meters zijn van milwaukee (cd611 en ph600). Er werd mij vertelt dat meters slechts een jaartje meegaan en deze goed genoeg waren.(eik ze 1x per week,soms 2x) Heb wel geen bewaarvloeistof.

 

Bedankt voor de complimenten ^_^ en hopelijk tot gauw :lol:

 

 

cya folks!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*inclusief dames als 't mij gepermiteerd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update...

 

Ongelooflijke stommiteit uitgehaald...gisteren(hoe lomp,kanner ni van over) beetje flores in mijn vat gedaan ipv vega :)

Iets uitleggen aan mijn vrouw en voedingsvat bereiden gaan dus niet samen.

 

Zou dit nu kwaad kunnen? Zou ik alsnog een beetje vega meegeven deze week? Of wat stikstof en kalium apart bijgeven?

ééntje hangt er wat halfslap bij,kan wel wat kalium gebruiken volgens mij.

 

paar pic's:

gallery_34590_14050_418723.jpg

gallery_34590_14050_1153870.jpg

gallery_34590_14050_974405.jpg

gallery_34590_14050_245325.jpg

gallery_34590_14050_118070.jpg

gallery_34590_14050_662487.jpg

gallery_34590_14050_919953.jpg

gallery_34590_14050_1257155.jpg

gallery_34590_14050_522374.jpg

gallery_34590_14050_1348480.jpg

gallery_34590_14050_974763.jpg

gallery_34590_14050_868314.jpg

gallery_34590_14050_1183609.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dag 10/bloei en hebben vandaag wat afgezuurd water gekregen...ong 750ml/pp

 

En 't ga beginne :)

gallery_34590_14050_238348.jpg

 

:wacko: Ik kom aan geen ballen aan!!........dus deze gaat errruit :)

 

 

:) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sfekke, is het regulier zaad?

Je planten zijn wel mooi, en je hokkie ook btw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Krasi,

 

Nee,zijn geen reguliere zaadjes. Ze zijn van x-line femaleseeds.

 

Bedankt voor de complimenten :) Voel mij toch maar klein amateurtje tegenover jullie maarja,beter klein beginnen. Benieuwd of we het tot een goed eind gaan kunnen brengen :)

 

:wacko: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap best dat je eerste ronde heel wat is en halverwege bedenk je veel dingen die je anders zou willen doen, maar het gaat verder toch prima?

 

In mijn topic lijkt het alsof je niet tevreden bent met jouw eigen setup, maar ik kweek ook heel klein (400 watt tenten en kasten), en ik kweek ook pas een jaartje echt actief hoor :) Denk dat je kweken sneller onder de knie krijgt dan je denkt, zeker als je je verdiept in je planten, en dat lijk je gelukkig ook te doen.

 

Heel veel succes met je ronde, ik ga je volgen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

En ja, 't bezorgd mij toch wel een beetje stress.Vooral doordat ik een paar slechte rondes gedraaid heb en weet dat ik nog veel moet leren. Maar...ik heb nu tenminste een "basis" (en jullie) om op voort te bouwen en momenteel ben ik wel blij hoor. Ze staan er zo mooi frisgroen bij :)

 

Denk juist dat ik beetje teveel ventilatie(op de planten) had in mijn hokje door de airco. De bladpuntjes trokken beetje krom+heel lichte vergeling/verbranding.(door slechte verdamping/ophoping van zouten dacht ik?) Heb een tussenschot geplaatst en de nieuwe blaadjes vertonen geen gebreken totnogtoe.

 

tot later :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel heel duidelijk een mannelijke bal. Dit wordt dus heel goed in de gaten houden wat er straks in de bloei gaat gebeuren.

 

Het kan me niet goed lijken dat je met dit weer nog airco nodig hebt. Voor de 30 graden + buitentemperatuur dagen zal het wel helpen, maar daar onder zal je het met je afzuiging moeten kunnen regelen, anders wordt het wel een heel duur kweekje.

 

Je planten staan er overigens heel mooi bij, geen zorgen tot nu toe dus (muv herma zorgen)

 

Keep up the green work :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci hansworst :)

 

airco staat nu niet meer op,ventileert alleen in de laagste stand maar zal vanaf vandaag ook niet meer nodig zijn. Mijn afzuiging is eigenlijk een beetje te zwak voor men hokje(225m³/600wlamp) Volgens wat ik terugvind zou dit minstens het dubbele moeten zijn. Terug naar Ijzendijke dan maar een dezer dagen....was trouwens op zijn aanraden :) ..."is ruuuiiim voldoende"..."600m³ is veel te veel"..."hiermee gaat et perfect gaan joh", zei hij... :) 'kmerket!

 

In't vervolg zal het mijn gedacht zijn! Verwacht nu wel van een speciaalzaak dat ze deftige adviezen geven. Mabon...'t is gene slechte mens en we komen wel iets overeen...

 

wat betreft die herma zorgen...

 

bubblegum laat ze ook hangen :wacko:

gallery_34590_14050_19837.jpg

er staat zelfs al ééntje open.. :) ...op 1 dag tijd...ge ziet het nog met moeite en al prijs!

gallery_34590_14050_169380.jpg

beetje wazige fotos maar is duidelijk genoeg....heb wel 40 foto's genomen en krijg er niks deftig uit(statief zou handig zijn he)

 

we zitten op dag 11..12/12...dag 2 zichtbare bloei (bij 2 planten en 2keer ballen)

 

cya folks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...