Ga naar inhoud

2de kweek (beginnend nieuw lid)

54 replies to this topic

#1 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 11:55

hi,iedereen!

:) Blijkt al direkt hoe moeilijk dat hier gaat worden voor mij. Ik zit hier al 10min naar mijn scherm te loeren,te denken waar ik eens zal mee beginnen :D

euhm... ^_^ :D ....ah.... :D ....ok

Ik heb gekozen voor: kweekruimte is 1.5m x 1m x 2m (waarvan ik nu al weet dat ze veel te klein is maar voor deze kweek zal moeten voldoen)
1 x 600w lamp (phillips son-t pia......jenny en josianne)
1 x 600w transfo (phillips luxgear non-boxed)
1 x 225m afzuiging
1 x 225m aanzuiging
1 x mobiele airco (veel te straf voor mijn hokje maar men schatjes vinden het voorlopig wel lekker)
1 x luchtbevochtiger (misty 3000 ofzoiets)

voeding: biovega (nog zo'n stommiteit....als je voorbemeste grond gebruikt :lol: )
bioflores
biobooster
cannazym
cannacure
BAC schimmels (waarvan ik nu ontdekt heb dat ze niet goed koloniseren op bemeste grond)

( :) ssjah...was voor ik sannie ontdekte he.........is voor als ik wat gevorderd ben ;)

aarde: goldlabel special mix

de sweety's: 2 x bubblegum............in smartpot 11l (4 ontkiemd)
9 x extreme indica.......waarvan 3 in smartpot 11l (10 ontkiemd,4uitgekomen...nog eens 5 ontk. en allen direkt uitgekomen op 1 dag) :)
beetje veel voor mijn hokje vind ik persoonlijk maar komt wel goed ;) ....Herma(n) zal ook nog wel eens zijn ballen laten zien vermoed ik :) :lol: :) :) ........ :) aaaaah.... :wub: voorlopig zijn't nog men meisjes! :hug:

Ga nu eerst eens uitzoeken hoe ik foto's kan posten en ga dan verder met verslagje

tot later.... ;) ......me gedacht!

#2 b0bje

el Mariachi

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 550 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 12:02

GL special mix valt goed mee van bemesting hoor !

'k Gebruik die ook, en m'n schimmels doen het goed, dus daar moet je niet over stressen.

Over je andere voeding/additieven kan ik weinig zeggen, ik gebruik Sannie's tabs dus geen voeding tot in de bloei.

succes in ieder geval! ik kijk al uit naar de pictures :lol:

de groeten!

EDIT: zie net je hoeveelheid planten... dat gaat aardig vol worden :lol:

#3 amnees

Chef GrowGuide

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10530 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 12:19

trekt die airco niet gigantisch veel stroom?
Chef GrowGuide

#4 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 01:34

:lol: hm...denk dat het gelukt is....is voor zo dadelijk

@bobje: ivm goldlabel; totnogtoe ook geen klagen van. Had in het begin wel wat schrik omdat ik men zaailingen onmiddelijk in de specialmix gepot heb zonder stekgrond maar hier hebben ze blijkbaar geen last van. Ben nu ook gerustgesteld ivm de schimmels.
't zal inderdaad een beetje krap worden :) maar ga een netje spannen en wat leiden met veiligheidsspelden(smartpots althans)
Heb ze ook maar 1 week groei gegeven in de hoop dat ik ze iets compacter kan houden en het zijn voornamelijk indica's.
Afwachten...

@amnees: redelijk wel ja :lol: maar ik moest iets ondernemen en dit is voorlopig men beste oplossing. De temp. ging boven de 30c en en sterkere afzuiger hielp niet.(de hele zolder warmt enorm op) De extra kost is dan ook enkel voor een drietal maand. Zal nog wel meevallen,in de koudere maanden moet ik toch ook bijverwarmen met een kacheltje.
Wel een voordeel dat ik nu meer afzuigcapaciteit heb ten opzichte van de aanvoer. Men had mij in de growshop gezegd dat die overcapaciteit niet belangrijk was maar als ik zie hoe mijn plantjes hun blaadjes mooi rechtop houden nu vermoed ik toch wel anders........temperatuur zal ook wel rol spelen
Alleen is dat machien zo straf dat als ik mijn deur niet op een kier laat,de isolatie van de muur zou gezogen worden :)
Hou er dus een deels actieve en passieve inlaat op na
Voorlopig hebben ze het zo naar hun zin en hoop dat we blijven vooruitgang maken

cya ^_^

#5 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 01:42

Geposte afbeelding

#6 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 01:48

zal ze dus eerst moeten verkleinen dus (net gelezen). woops! en heb juist album aangemaakt :lol:

#7 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 02:02

in 't groot dan maarGeposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

#8 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 02:10

ahja.... :lol: de witte stipjes die men ziet op de bladeren zijn afkomstig van :lol: zagemeel. Ik moest een gat zagen voor de airco en desondanks de stofzuiger bij de hand is er blijkbaar toch wat stof op de plantjes terechtgekomen. Hoop dat ik hiermee geen problemen krijg. Zal ze morgen een douche geven

#9 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 03:26

Qua verzorging: ik heb mijn zaadjes laten kiemen op een bordje met bevochtigde watten, keukenrol en vershoudfolie.
's anderdaags stak hun worteltje er al 0.5cm uit :lol: en heb ze in 10x10 potjes gestoken. Om het strekken wat tegen te gaan en er niet onmiddelijk het bruut geweld te willen opzetten,heb ik ze de eerste week onder tl gezet op max 5cm lampafstand (mag nog wat dichter blijkbaar)en de aarde vochtig(niet nat) gehouden. Na 2 dagen staken ze hun kopje boven en kregen ze dagelijks een druppeltje water op hun lobje. Ge kunt daar nu mee lachen maar ik heb gemerkt dat ze hun schaaltje makkelijker verliezen......... :lol: is er daar natuurlijk weeral n dat moet moeilijk doen en moet bevrijdt worden........manman, met stalen zenuwen en chirurgische precisie het kapseltje verwijdert en haar groeispurt kon beginnen.
Na n week rhizotonic te geven en het gedacht van "had ze beter direkt in grote potten gezet" heb ik ze dan toch al maar verpot in 11l potten en schimmels meegegeven. Nu verhuizen ze naar bloeihok waar ze toch nog eerst een weekje 18/6 kregen onder hps.Ze kregen enkel afgezuurd water met rhizotonic en een dagelijkse douche met of zonder cannacure en/of enzymen.
Temperatuur lag rond de 30c met lamp aan en 24c uit. Valt nog wel mee maar de laatste dagen met dat warmer weer, steeg de temp.naar 34c.....da's erover! (als ik er maar geen herma's op na houd)
Mobiele airco aangeschaft en heb nu stabiele temperaturen van 27/28 lamp aan en 23/24 uit
Luchtvochtigheid schommelt tussen de 50% en 60% (voor zover ik op zo'n 12 meterke kan vertrouwen)
Ph van men water hou ik voorlopig op 6.4 en een ec van 0.4 en denk er aan van volgende week een beetje beginnen op te krikken afhankelijk van hoe ze hun gedragen. De temperatuur van het water is steeds 22c en wordt in beweging gehouden door een circulatiepompje.

Ze staan nu zaterdag,n week 12/12 en krijgen dagelijks een 0.5lpp ongeveer. Ik heb geen tensiometers dus neem men potten ter hand en schat in op gevoel. Vanaf gisteren ben ik ook begonnen met langs onder te bewateren.

Voorlopig gaat alles goed,zelfs n van de bubblegummers die wat problemen vertoonde in 't begin heeft zich blijkbaar goed herpakt.

Heb het gevoel dat deze ronde wel eens zou kunnen slagen maar is nog wat vroeg he. De aanhouder wint zeker?

Ga straks men best doen van mijn tijdschakelaar te kloppen om wat foto's zonder belichting te nemen

cya peepz! ^_^

#10 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 06:23

dju....weeral te laat!
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

#11 bubble cheese

Consigliere

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1298 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 06:29

Yow!

Ziet er allemaal leuk uit!
Veel sucses,met je ronde bubbles is een heerlijk soortje
ik draai iedere ronde bubbles superwietje! :lol:

BC
Neem het zoals het is,doe niet moelijk maar doe gewoon,kweken blijft een kunst kan je het niet blijf er dan van weg

#12 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 25 mei 2012 - 09:36

thanks BC! volledig met je eens....heel compacte toppen,lekkere smaak, geurig en altijd zalig stoned van! :lol:

Hebben daarjuist wat afgezuurd water te drinken gekregen en de kleintjes zijn bestuifd met wat magnesiumoplossing.
temperatuur is 27c/28c en de luchtvochtigheid 45% (luchtbevochtiger ingeschakeld,hou het voorlopig nog graag rond de 55 a 60%)

tot later! :lol:

#13 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 26 mei 2012 - 11:32

ben ze vandaag is te snel afgeweest...
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
bubblegumGeposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

#14 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 26 mei 2012 - 11:52

ze gaan bijna puberen :lol:

bovenkant smartpots stonden redelijk droog en heb ze dan maar beetje afgezuurd water(6.4) gegeven. De potten wegen niet te zwaar en niet te licht. Ze doen het goed,dus momenteel zit mijn gevoel juist. Dit zal wel wat moeilijker worden naarmate hun dorst stijgt. Mischien toch maar is overwegen van tensio's aan te schaffen,alhoewel ik heb willen merken dat je met die dingen soms aardig wat kunt staan klooien en niet altijd even betrouwbaar zijn.

Of vergis ik me?

tot de volgende... :lol:

#15 ouwe ketser

Ere lid

• Moderator
  • 1611 Posts:

Gepost 27 mei 2012 - 10:09

Jooo alleen ff snel de plaatjes gekeken :lol:
Ziet er mooi uit, vooral je hokkie ook! Tensio is aan te raden als je nit precies weet hoeveel ze zuipen.

Succes
grts OK

#16 HansWorst

onkruid vergaat niet

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1340 Posts:

Gepost 27 mei 2012 - 10:38

Ik hoop niet dat dat je PH meter is (foto buitenkant hok, bovenste plank)? Dat is niet betrouwbaar.

Je hebt trouwens een mooi hok, planten staan er ook goed bij :lol:

Een tensio kost maar 30, staat gelijk aan 5-10 gram, die heb je er dus in de eerste ronde al uitgekweekt.

Succes deze ronde :lol:

#17 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 27 mei 2012 - 03:22

yoo manne*

@ouwe ketser: thanks m8y! :lol:

@Hansworst: Nee hoor (tensio),ik weet dat dit niet veel voorstelt maar is nog een restantje van vorige kweek en wordt niet meer gebruikt. Spul geraakt maar niet in de vuilbak,verhuist steeds van links naar rechts.
Denk dat ik dan toch maar is zal werk maken van een paar goede tensio's aan te schaffen. Zal wel voor volgende kweek zijn.

Ph en ec meters zijn van milwaukee (cd611 en ph600). Er werd mij vertelt dat meters slechts een jaartje meegaan en deze goed genoeg waren.(eik ze 1x per week,soms 2x) Heb wel geen bewaarvloeistof.

Bedankt voor de complimenten ^_^ en hopelijk tot gauw :lol:

cya folks!

*inclusief dames als 't mij gepermiteerd is

#18 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 30 mei 2012 - 09:00

kleine update...

Ongelooflijke stommiteit uitgehaald...gisteren(hoe lomp,kanner ni van over) beetje flores in mijn vat gedaan ipv vega :)
Iets uitleggen aan mijn vrouw en voedingsvat bereiden gaan dus niet samen.

Zou dit nu kwaad kunnen? Zou ik alsnog een beetje vega meegeven deze week? Of wat stikstof en kalium apart bijgeven?
ntje hangt er wat halfslap bij,kan wel wat kalium gebruiken volgens mij.

paar pic's:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

#19 sfekke

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 30 mei 2012 - 09:14

Het is dag 10/bloei en hebben vandaag wat afgezuurd water gekregen...ong 750ml/pp

En 't ga beginne :)
Geposte afbeelding

:wacko: Ik kom aan geen ballen aan!!........dus deze gaat errruit :)

:) :)

#20 Krasi

Unrankable Forum Junkie

• Moderator
  • 10605 Posts:

Gepost 30 mei 2012 - 10:16

Hey Sfekke, is het regulier zaad?
Je planten zijn wel mooi, en je hokkie ook btw :)