Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kolossus fem onder 2X spectrabox 250W

Recommended Posts

Hello allemaal,

 

Na mijn eerste mislukte poging gaan we er terug aan beginnen. Dit maal volledig biologisch op Sannie's manier.

Heb mij een starterspakket (Mycorrhiza schimmels, buffertabletten, bacto, BAC bloeivoeding) en Perfect start. Als zaad heb ik de Kolossus fem gekozen.

 

Deze staan nu te ontkiemen in spongepots in een darkpropagator, ingewaterd met leidingwater en bacto.

 

gallery_33133_14028_1099563.jpg

Het starterspakket met de Perfect start.

 

gallery_33133_14028_2127897.jpg

 

Had op de site van Sannie's shop gezien dat deze de spongepots in een propagator onder de lampen zet. De temperaturen lopen bij mij op tot 35,8°C. Is dit niet veel te veel? Of kan dit geen kwaad bij het ontkiemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Golden Green,

Je moet de temperatuur niet zo hoog op laten lopen bij het ontkiemen. Ideale temperatuur is 24-25ºC.

Hang je lamp gewoon zo hoog mogelijk in dat tentje. Als het dan nog te warm is (en die kans is groot met het weer de aankomende dagen :verrygood ) moet je er een afzuigertje in hangen.

Kijk hiervoor maar in het topic van hasj lover :P .

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker

 

Edit - ik zou ook wat vochtig perliet of seramis in je propagator doen voor de vochtigheid, anders drogen je spongepots uit (vooral met de temperatuur die jij aangeeft) :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Golden ik wens je succes metje nieuwe ronde.

Nou hopen dat je niet vroegtijdig hoeft af te breken,

en lekkere dikke toppen gaat kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker: Het was zeker de bedoeling om perliet of seramis in de propagator te doen maar kan dit helaas nergens vinden hier. Op aanraden van Buzz heb ik wat aarde in de propagator gedaan om zo de LV te verhogen.

De temperatuur heb ik terug onder controle. Max 27° C. Heb de propagator open staan.

 

@ Buzz: Welkom erbij makker en bedankt voor de goede raad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perliet kan je in een goede growshop wel halen (zak van 100 liter voor 10 euro ofzo? weet ik niet precies), Seramis heb ik zelf bij zo'n tuincentrum gehaald, stond apart bij vaasplanten ofzo, niet bij potgrond en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perliet kan je ook bij de betere plantenzaak halen.

(Leo Nagels, Pelckmans, ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4: Temp: 26,2°C

LV: 48%

 

De eerste plantjes komen boven. Ik houd de spongepots en de aarde in de propagator goed vochtig maar niet kletsnat. Vandaag toch zeker nog eens een paar keer gaan kijken of er nog andere komen piepen.

 

gallery_33133_14028_639133.jpg

 

@ MarkZ: De growshops liggen nogal redelijk ver van mijn woonplaats gelegen. Het is niet zo dat ik voor 1 zak of maar 1 produkt effe heen en weer rijdt. Toch bedankt voor de raad en hopelijk blijf je mee volgen.

 

@ bObje: Nu weet ik in een keer welke nationaliteit jij hebt :lol: eveneens bedankt voor de raad en hopelijk tot snel.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk op dat de spongepots een beetje droog beginnen worden.

Mag ik nog steeds wateren met bacto erin of effe gewoon leidingwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6

 

Alles verloopt goed. Ik zie de toestand met het uur veranderen in de propagator.

 

gallery_33133_14028_1534383.jpg

 

gallery_33133_14028_920168.jpg

Enkele uren later.

 

gallery_33133_14028_1687259.jpg

foto vanuit een andere hoek.

 

gallery_33133_14028_910651.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat gaat lekker

De meeste kan je al verpotten.

Succes verder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad snel verpotten ja, anders heb je de kans dat de wortels in de grond gaan doorgroeien en dan beschadig je de wortels als je ze uit het spongepot-plastic-bakje wil halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisterenavond de planten verpot.

 

Gold Label Special light mix met met symbiosis mycorrhiza schimmels en de plantjes voorzichtig uit de spongepots gehaald. Deze waren al goed wortel aan het schieten. Vervolgens de planten ingewaterd met leidingwater en Sannie's Bacto.

De Tneon lamp van 2x 55W terug iets dichter op de planten zodat ze niet strekken.

 

1 achterblijver is nog aan het ontkiemen in de spongepot. Verwacht wordt dat deze morgen, ten laatste overmorgen ook verpot kan worden.

 

Ik heb wel weer 1 foutje gemaakt. In al mijn enthousiasme ben ik vergeten de "Perfect Start" door de aarde te mengen. Is dit nog mogelijk?

 

gallery_33133_14028_119792.jpg

 

gallery_33133_14028_1197686.jpg

 

gallery_33133_14028_1861344.jpg

 

gallery_33133_14028_1544053.jpg

 

gallery_33133_14028_1339863.jpg

De achterblijver

 

gallery_33133_14028_2074543.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp: 24,6°C

LV : 48%

Tneon op 18 cm hoogte. Heb ze iets hoger gehangen.

 

Gisterenavond de achterblijver verpot en ingewaterd met de bacto.

In een keer de anderen ook weer wat water gegeven met bacto (50 ml elk).

 

2 planten vertonen gele plekken op de blaadjes. Kan je te veel bacto gebruiken?

Heeft er iemand nog een antwoord op mijn vorige vraag? Kan ik de Perfect Start nog toevoegen?

 

gallery_33133_14028_1454869.jpg

 

gallery_33133_14028_53022.jpg

rechts onderaan in het vierkante potje de achterblijver.

 

gallery_33133_14028_523707.jpg

De gele plekken op de plant. Te veel water of een teveel aan bacto?

 

gallery_33133_14028_1391321.jpg

 

Hopend op een reactie.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Golden Green,

 

lekker veel plantjes zo.

 

volgens mij kun je niet teveel bacto's geven, maar waarom zou je het vaker geven dan nodig?

 

De 2 plantjes met de plekjes, dat komt denk ik door te veel water. Of heb je er misschien op geknoeid met water geven met de lamp aan?

 

Dan de perfect start.

 

Hoe te gebruiken en dosering :

 

Wanneer aarde her gebruikt wordt is het verstandig de wortels laten zitten en de top laag te vervangen met verse aarde, mycorrhiza schimmels en en 200 gram Perfect start door de toplaag mengen.

 

je kunt he tvolgens mij nog door de toplaag wat mengen, misschien wat minder dan opgegeven, maar ik heb er geen ervaring mee. Maar zonder je wortels te beschadigen een beetje door de grond mengen zal best nog wel wat goeds brengen.

 

Waarom heb je trouwens de lamp weer hoger gehangen? lekker veel licht erop zal ze goed doen.

 

Succes met deze ronde.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nieuwe verse aarde tog

Dan zou ik de perfect start lekker voor ronde nr 3 gebruiken.

Kan je dan lekker perfect van start gaan.

Je gele vlekjes lijkt wel op water wat op de bladeren heb gelegen.

 

Heb wel ergens gelezen dat je ook teveel bacto kan geven,

Er komen dan teveel voedings stoffen los.

 

Ze staan er mooi bij en waarom de spectrabox er niet boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djbroertje en Buzz: Hartelijk bedankt voor jullie reactie. Een beetje hulp en feedback is steeds leuk en leerrijk.

 

Met veel liefde de toplaag van de potjes voorzichtig los gemaakt en er een theelepel "Perfect Start" doorgemengd. Vervolgens een klein beetje bewaterd met leidingwater. Ik ga de planten ook op hun 16/8 lichtschema zetten. Natuurlijk heb ik er nu op gelet dat er geen enkele druppel op de bladeren kwam. Als ze nu verder verkleuren weet ik dat het een teveel aan water is. Hopelijk blijven ze zo.

 

@ djbroertje: De lamp staat ook terug dichter op de planten. Ze zijn u dankbaar :)

 

@ Buzz: Ik gebruik die "Darkpropagator" om voor te groeien. Ik heb die gekocht speciaal gekocht met de Tneons erin. Het zou spijtig zijn om ze niet te gebruiken he. De spectraboxen hangen in de kweektent met de afzuiger, ed. Dat is voor de volgende stap als ik ze terug verpot heb naar de grotere potten. Dan ga ik ook opnieuw de "gold label light mix" vermengen met Mycorrhiza schimmels en "Perfect Start".

 

Ah ja, de potjes hebben nu elk hun eigen nummer voor een betere opvolging ...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bekeken :)

Een goede voorbereiding is een goede start.

 

En het licht is niet 16/8 maar 18/6

 

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Typfoutje van mij. Natuurlijk is het lichtschema 18/6.

 

Vanavond of straks weer foto's erbij (afhankelijk van mijn werkschema).

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beloofde foto's:

Dag 11

 

gallery_33133_14028_340245.jpg

 

gallery_33133_14028_1174925.jpg

 

gallery_33133_14028_1366501.jpg

 

gallery_33133_14028_1768507.jpg

 

gallery_33133_14028_35429.jpg

Het probleemgeval. De plant groeit goed mee maar vertoont vergeelde bladeren. Toch een teveel aan vocht?? De bovenlaag van de grond staat toch droog in vergelijking met de andere potjes. Het potje weegt ook minder dan de andere. Je zou toch denken dat deze dan meer vocht nodig heeft???

Iemand een gedacht?

 

gallery_33133_14028_1252637.jpg

Dezelfde plant vanuit een andere hoek.

 

gallery_33133_14028_1263919.jpg

 

gallery_33133_14028_1051575.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13

 

Temp: 26,8°C

LV: 89%

 

De planten blijven het goed doen en groeien goed. Onderaan de potjes zie je de wortels er al doorgroeien.

Heb de planten langs onder water gegeven. Sommige schaaltjes worden direkt leeggezogen. Wil dit zeggen dat ze nog meer kunnen gebruiken? Dacht dat ik eens gelezen had, dat wanneer je langs onder bewaterd je niet kan overbewateren en de planten dit zelf regelen.

Bij sommige potjes staat de bovenlaag wel droog.

 

gallery_33133_14028_1872827.jpg

 

gallery_33133_14028_528013.jpg

 

gallery_33133_14028_1841303.jpg

 

gallery_33133_14028_1548797.jpg

 

gallery_33133_14028_656156.jpg

Water langs onder

 

gallery_33133_14028_627857.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit ga zo door keep them green!!!! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reactie Blackseaofgreen.

 

De Kolossus doet zijn naam eer aan. Ze schieten omhoog als een speer. Sommige planten hebben al 4 internodes. Nog even en ze kunnen verpot worden.

 

Ik ga de potten onderhand al klaar maken. De Goldlabel light mix mengen met Mycorrhiza schimmels en de Perfect start. Iemand nog tips daarvoor?

Heb eens ergens gezien dat iemand de potten had afgedekt met plastic huishoudfolie maar weet niet meer wie. Waarschijnlijk de potten dan ook al inwateren met de Bacto.

 

Iemand een antwoord? Zal er u dankbaar voor zijn.

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi opzetje,ziet er goed uit wat je van plan bent. :huh:

 

Ik had er folie overheen gedaan, zodat het lekker aan het broeien was voor het bodemleven.

Een goede start is het halve werk tog

wens je veel succes

groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp: 26,5°C

LV: 98%

 

De planten doen het zeer goed. Geef de planten alle dagen water langs onder. Vul de onderstaande schaaltjes tot ze net niet overlopen. Denk dat dit juist geen 50 ml is (zal het een van de eens exact meten) Geen verbrande punten meer, geen hangende bladeren en een mooie groene kleur.

 

gallery_33133_14028_1096102.jpg

 

gallery_33133_14028_1391936.jpg

 

gallery_33133_14028_399010.jpg

 

gallery_33133_14028_1539365.jpg

 

gallery_33133_14028_992066.jpg

 

Morgen de grotere potten klaar maken met de Perfect start en de Mycorrhiza schimmels. Momenteel tel ik bij sommige al 5 internodes. Nog 3 te gaan en ze worden verpot en gaan onder de 250W Spectraboxen.

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes Golden, ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen onder de Spectra's.

 

Hoe groot zijn de uiteindelijke potten? Of heb ik daar overheen gelezen?

 

Good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...