Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hasj lover

Hasj Lovers: 1e kweekverslag!

Recommended Posts

Ey medegrowers! Hierbij mijn 1e kweekverslag! :lol:

 

Ik wil gaan kweken vanuit zaad. Om te beginnen ga ik in de Secret Jardin DP90 eerst voorgroeien, zodat ik na een paar weken het geslacht kan zien en de vrouwtjes buiten in de grond kan zetten. Erna wil ik gaan microgrowen / scroggen in de tent..

 

De spullen die ik momenteel heb aangeschaft:

- Secret Jardin DP 90

- Tneon 2x55 watt met 6500K en 2700K lampen

- Easy roller set

- Prima Klima carbon koolfilter 160m3

- Mini Fan Winflex 185m3 125mm slang ventilator

- Combi lichtdicht slang 127mm

- Aansluitsnoer met platte stekker zonder aarde 1,5 meter

- Plagron Batmix (Gold Label custom mix was op helaas)

- Gold Label Special Mix

- 4x Smart pot 3,8 liter

- Min Max Thermo-Hygro meter

- 20x Voorgroeipot 0,7 liter

- BAC biologische voeding 1 liter

- Tijdklok

 

Zaden:

- AK47

- NDB

- Henkes Lolland

- Royal Dane

 

Hier een paar fototjes:

gallery_27728_14019_305663.jpg

gallery_27728_14019_4052766.jpg

 

De filter en toebehoren die ik erbij heb gekocht die zou ik volgens de man die bij DeSjop werkt aan de buitenkant van de tent moeten kunnen plaatsen. Iemand enig idee hoe?? En kan iemand mij vertellen of ik verder nog dingen mis? Volgensmij moet ik alleen nog een ventilator kopen die ik in de tent kan zetten toch? Zoiets: http://www.desjop.nl/index.php?item=hurric...394&lang=NL

 

Verder kom ik er niet uit hoe ik die easy rollers op moet hangen? Zoals je ziet op de foto zitten er een paar van die haakjes bij, maar hoe moet ik die bevestigen? Of moet ik wat met ijzerdraad gaan in elkaar gaan knutselen??

 

 

Zaadjes liggen al lekker te ontkiemen. Heb ze tussen watten gelegd en die een beetje vochtig gemaakt met lauw water. Moet niet TE nat toch? Heb gewoon met mn hand wat druppels water op de watten laten vallen..

gallery_27728_14019_1340666.jpg

 

 

Greetz HL

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii hasjlover

 

Heel veel succes met je kweek , hopelijk gaat het je lekkere rookwaar opleveren :verrygood

groeten pacman :P

 

edit : voor easy rollers zoek op youtube :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk setje zeg!

 

Qua grond en voeding gebruik je bijna het zelfde als mijn buiten kweek. Ik ga je volgen :lol:

 

Auto AK47 Wil ik ook wel eens gaan proberen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hasjlover,

 

Ziet er leuk uit man :verrygood ..

 

Waarom ga je de heren buiten bewaren?? ben je van plan de dames te gaan bestuiven??

 

zoals het eruit ziet heb je ongv alles om je kweek mee te starten.

 

Alleen zal je nog iets moeten maken om je koolstoffilter op te leggen of aan vast te hangen. Let erop dat je zo min mogelijk het filter afdekt. De filter buiten het hok hangen kan gewoon, ik heb hier ook over nagedacht tijdens mijn kweek. inplaats dat je afzuiger door je filter heen zuigt moetje door je filter heen blazen. Je heb wel kans dat de flens aasluiting van je buisventilator niet op die van de koolstoffilter past (bij mij was dit wel het geval als ik erdoor wou blazen) hier zal je ook even iets moeten knutselle (duck-tape ofzo :lol:)

 

verder over die easy-rollers heb ik even een plaatje geleend van " Bobje" zijn kweek...(staat in micro forum)

 

gallery_33450_13581_5300122.jpg

misschien dat je hier wat mee kan.

 

suc6 met je grow..!:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, jij bent goed gaan sjoppen :lol:

 

Ja, die rollers kan je op 2 manieren bevestigen, eerst had ik ze omgekeerd hangen :verrygood

 

Op de foto hierboven heb ik ze al omgekeerd, zo werken ze VEEL beter :P

 

Ik heb ze zelf met zipties aan het armatuur en bovenaan de tent vastgemaakt.

Moest ik het opnieuw doen, zou ik waarschijnlijk de zipties aan't armatuur vervangen door zo een S haakje.

(Zo kan je heel het armatuur makkelijk 'afhaken' voor als je de lampen moet vervangen)

 

Succes met de grow!

 

*subscribed*

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inplaats dat je afzuiger door je filter heen zuigt moetje door je filter heen blazen.

 

Ik blaas ook door m'n filter naar buiten. Werkt ook nog wat geluiddempend.

 

Eerst zo.

gallery_33173_13496_11729.jpg

 

Later zo, omdat ik last kreeg van geruis van de lucht die door de flexibele buis ging.

gallery_33173_13496_11721.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat een reacties!! :lol:

 

 

@Pacman83: Thnx man! Hoop et ook! :o

 

@Chillum: Ja vond het zelf idd ook een leuk setje. De DP90 + 2x55w waren ook in de aanbieding. Leuk om mee te beginnen! :P Want heb echt een uur lang in DeSjop gestaan met een gedachte van: "Hmm ik kan ook 2x75w doen of 2x2x36w", "Of ik kan de DS60 pakken met een 150w of 250w HPS erin, maar dan heb ik wel weer betere filter nodig etc.." en zo kun je telkens maar door blijven gaan.. Scheelt telkens weer een beetje, maar ook in de kosten haha! Dus toen maar gewoon beslissing gemaakt om met dit leuke setje te beginnen en het plantje ook zo eerst beter te kunnen leren kennen.. :)

Die auto AK47 ben ik ook benieuwd na! Kijken of ze snel geoogst kunnen worden.. Ik ga beginnen met de auto AK47 en NDB. De rest van de zaden ga ik later pas wat mee doen.. Thnx voor de duidelijke afbeeldingen!! Zo wil ik het ook gaan doen als dat lukt! :D

 

@Weedyweedy: Ik bedoelde vrouwtjes natuurlijk! :verrygood Heb het aangepast! :D Zometeen ga ik proberen die filter er buiten op te knutselen. Volgens de medewerker van DeSjop zou het moeten lukken met wat hij me heeft meegegeven. Thnx voor het duidelijke plaatje!

 

@B0bje: Thnx voor de tips! Ga zometeen kijken of het me gaat lukken om ze goed opgehangen te krijgen! :)

 

 

Die Hurricane fan die ik nog aan wil gaan schaffen is trouwens goed??

 

Zodra ik aan het knutselen ben geweest zal ik weer wat pics posten!

 

Peace!

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice tentje

 

Secret Jardin DP 90

- Tneon 2x55 watt met 6500K en 2700K lampen

 

heb hem net in de winkelwagen gepleurd en van de week even afbetalen, vind het echt een stoer tentje.

 

leuk voor de voorgroei!

 

gR L€on

 

nice tentje

 

Secret Jardin DP 90

- Tneon 2x55 watt met 6500K en 2700K lampen

 

heb hem net in de winkelwagen gepleurd en van de week even afbetalen, vind het echt een stoer tentje.

 

leuk voor de voorgroei!

 

gR L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo.. Net even wat geknutseld. Met de lamp ophangen gaat het wel goed komen, alleen van die filter snap ik echt geen bal! :P

 

Foto's:

 

gallery_27728_14019_100836.jpg

gallery_27728_14019_487761.jpg

gallery_27728_14019_2248641.jpg

gallery_27728_14019_3429632.jpg

 

Hoe krijg ik dit in godsnaam aangesloten? :D

 

Op die fan moet stroom komen lijkt me, anders gaat ie niet draaien en zou ik die stroomkabel er ook niet bij krijgen? Maar op die fan zie ik helemaal geen aansluiting voor stroom?? :lol:

 

Bij de laatste foto heb ik de filter direct op de tent gezet, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling toch? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie spullen en leuke soortjes succes met de grow :lol:

Je gaat er wel uitkomen met het aansluiten gwn rustig voor gaan zitten :verrygood

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

De filter rechstreeks op je hook zetten kan wel, het ziet er alleen niet zo stevig uit. kanje de filter niet ergens mee ondersteunen... een plankie ofzo, dat opje hok leggen en daar de filter op? maar een idee he, kan niet precies zien waar je steunbalken zitten.

 

ten 2e aansluiten is heel makkelijk... dat schroefie wat in het midden van die buis ventilator zit daie draai je er af. daar achter zitten de aanluit punten. het gaatje zit bovenaan(op je afbeelding) daat steek je hem doorheen en sluit je de stekker aan?? kind kan de was doen... nu weet ik alleen niet of het een ge-aarde ventilator is ....anders blauw/bruin op de buitenste contacies, en die geel/groen in het midden...als niet ge-aard is laat je die geel/groen gewoon los. (als je trouwens wel een 3 polig snoer heb gehaald.

 

als je er niet uitkomt laat dan even een foto zien van je ventilator zonder dat kappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op die fan moet stroom komen lijkt me, anders gaat ie niet draaien en zou ik die stroomkabel er ook niet bij krijgen? Maar op die fan zie ik helemaal geen aansluiting voor stroom?? :verrygood

 

Moet je even het bolle kapje van de as er af draaien, hieronder zit een kroonsteentje. Aan de zijkant van de fan zit een gaatje waardoor de kabel kan.

 

Succes!

 

Edit: Iemand was me al voor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je door je filter gaat blazen moet je dat stofmatje in de filter doen, die zit normaal aan de buitenkant omdat die dan de stof die aangezogen wordt tegenhoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mensen, maar ik ben echt a-technisch!! :verrygood Maar zo leer ik wel weer mooi dingen bij! :lol:

 

Zie nu idd dat ik het kapje eraf kan halen en het daarbinnen aan kan sluiten. Heb er een weer een foto van gemaakt:

gallery_27728_14019_322088.jpg

 

Ik heb een stekker met alleen een blauwe en bruine draad. Is het heel erg dat die geel/groene draad er niet bij zit??

 

De draden sluit ik nu dus aan op de rechterkant van het kroonsteentje. Maakt het wat uit of de blauwe draad boven (Als je naar de afbeelding kijkt) en de bruine beneden is aangesloten of andersom??

 

Wat je ziet boven het kroonsteentje met die 2 schroefjes is denk ik om de draden onderdoor te doen, zodat ze niet te los liggen??

 

Als ik het heb aangesloten hoe/waar plaats ik dan de buis, de filter en de fan?? Meteen buiten op het tentje de fan, daarop meteen de filter? Of nog de buis ertussen??

 

@MarkZ: Thnx voor de tip!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgorde van aansluiten maakt niet uit het is immers wisselstroom.

 

De fan is dubbel geïsoleerd dus een aarde (geel/groen) is niet nodig.

 

De draad gaat inderdaad onder het "bruggetje" door.

 

Als je de fan rechtstreeks of het filter aan kan sluiten zou ik dat doen, dit verminderd de luchtweerstand en ook het geluid.

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens. Hij zit er natuurlijk niet voor niets bij.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat allemaal goed komen hier :lol:

En let op de comments in het topic he had het eerst ook verkeerd gedaan :P :verrygood

(snoer niet door dat gat in de behuizing)

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het inderdaad in je topic Bani, maar het is me inmiddels gelukt! :verrygood

 

gallery_27728_14019_1165083.jpg

 

Fan maakt wel veel lawaai zeg! Misschien ook maar eens een dimmer aanschaffen..

 

Nu nog kijke hoe ik de filter en de fan ga plaatsen. Binnenin de tent gaat dat niet lukken, wordt dan toch wat te krapjes. Iemand suggesties hoe ik het beste de filter + fan buiten op mijn tent ka bevestigen?

 

 

En heb nog een paar andere vraagjes:

- Misschien een domme vraag, maar het maakt niet uit hoe je de tneon lamp op het armatuur aansluit toch? Op 1 kant van de lamp staat er tekst op. Die heb ik nu naar beneden gericht zeg maar.. Dus niet met de tekst naar het armatuur toe..

- Voor het microgrowen/scroggen heb ik nu 4 smartpots van 3,8 liter. Is dit te klein? Ik dacht dat ik niet te grote moest nemen, omdat de planten toch maar beperkte ruimte hebben om te groeien. Wil waarschijnlijk 3-4 smartpots gaan gebruiken bij de microgrow..

- Heb ik die Hurricane fan ook nog nodig nu ik zometeen ook al de fan bij de filter heb zitten?

- Hoe doen de mensen hier die ook een DP90 hebben het met de passieve luchtinlaat? Je hebt van die klitteband zijltjes erop zitten, maar als je die eraf haalt komt er licht naar binnen??

 

 

Greetz,

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met de aanschaf! en wat je zegt, je kan bezig blijven, door net wat beter/groter/mooier te gaan. je moet alleen in de gaten houden wat je doel is met de tent. in jouw geval voorgroei. dan heb je niet veel nodig.

 

en de afzuig aansluiten is een eitje, het maakt niet uit waar de blauwe of bruine draad komt, (aarde heb je niet nodig, de groen/gele) vergeet inderdaad niet de draad éérst door het gaatje in de behuizing te proppen, zag geloof ik dat het kabeltje al een stekker aan vast zit gegoten. zie dat je al een foto ervan hebt geplaatst :verrygood

 

en de fan maakt herrie? ik denk dat je de luchtstromen hoort. let wel, deze fans zijn niet gemaakt om geluidsarm te zijn. ook heb je een buis afzuigertje, je kan dan kiezen, of de filter in de tent of er buiten net wat praktisch is. is het alléén voor voor groeien dan kan ie er prima in de hoogete die je verliest is niet erg, tegen die tijd moeten ze toch er uit en naar buiten. met een scrog is het waarschijnlijk praktischer om het er buiten te zetten.

 

boven op je frame van je tent kan je een dunne plank leggen. zo kan je er nog wat opleggen zonder het doek te beschadigen. hoeft niet dik te zijn gewoon stevig.

 

potjes van ± 4 liter is prima, kijk naar de opzet van torsti die heeft 28* 3liter potjes. het betekent dat je minder buffer hebt, je moet dus iets meer bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een DP90, zie de links in mijn handtekening voor 2 kweekverslagen erin, kan je misschien ook wat DP90-problemen zien :verrygood, maar ik had vooral hitteproblemen wat jij veel minder/niet echt zal hebben.

Ik heb sinds kort een koolstofmat gekocht en die vastgemaakt aan dat rooster met naald en draad; hier komt haast geen licht meer door, maar het laat wel lucht door.

Het irritante aan de DP90 is onder andere dat je geen normale slang-inlaat hebt dus je moet inderdaad wat kloten met de inlaat. Zelf vond ik de hoogte het irritantste, maar aangezien ik nu alleen via SCROG erin kweek gaat het wel goed.

Voor SCROG gebruik je meestal weinig planten en iets grotere potten dan normaal, dan een wat langere groeitijd en zo krijg je genoeg vertakkingen die je op het net vastbindt.

 

Zelf heb ik 2x11,6l in mijn DP90 en een maandje voorgroei (met stekken) wat de vorige keer wel redelijk werkte, 4x3,8 zal vast ook wel werken omdat jij 110W hebt.

Met 2x55W zal je niet de hele tent belichten (met 2x75W zelfs niet goed), dus ik denk dat je dat ook niet moet willen.

Kijk anders of je filter niet in je tent past aan de rechterkant, dan de afzuiger daarop vastmaken en dus ook in de tent - dat scheelt geluid, en zo kan je lamp ook beter boven de planten gericht worden.

 

Wat L3dnov zegt over een plank op het frame van je tent is een goede tip, ik had altijd 2 stekkerdozen erop liggen en daardoor is de bovenkant wat ingezakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@L3dnov: Ik ga nog kijken of ik de filter in de tent doe of erbuiten. Als ik em aan de buitenkant doe, dan doe ik idd een plankje eronder. Zolang ik alleen nog maar aan het voorgroeien ben heb ik de filter toch nog niet nodig.

Ik wil alleen bloeivoeding geven de laatste weken. Kan dit ook als ik ze in de 3,8 liter smartpots staan? Want wil eigenlijk de voeding uit de allmix halen de eerste ~5 weken en verder geen andere groeivoeding gebruiken.

 

 

@MarkZ: Leuke kweekverslagen! Kan ik zeker nuttige info uithalen! :verrygood Waar heb je die koolstofmat gekocht eigenlijk? En moet ik nog wat doen met de inlaat dan? Mijn idee is om de passieve inlaat dus open te houden en rechtsboven de uitlaat met fan+filter. Meer is dan niet nodig toch?

Als ik de tent alleen gebruik om in voor te groeien en de lamp dus op 18/6 heb staan, dan kan ik gewoon de tent zo laten zoals die nu is toch? De tijd dat de lamp dan uitstaat van 23:00 uur tot 05:00 uur is het toch donker op mijn kamer, dus komt er sowieso geen licht door de passieve inlaat.

Ik zag ook dat jij je zaadjes in water legt. Kan ik dat ook nog het beste doen of gewoon zo tussen watten laten liggen en het een beetje vochtig houden??

 

 

Iemand ook nog antwoord op mijn vragen in post #19??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja waarom zou het niet kunnen? de grootte van de pot is niet bepalend als je juiste manier voeding geeft. steenwol houdt alleen de plant en wortel vast door constant/zeer regelmatig voeding te geven groeit de plant.

 

zal eens kijken naar post 19

- Misschien een domme vraag, maar het maakt niet uit hoe je de tneon lamp op het armatuur aansluit toch? Op 1 kant van de lamp staat er tekst op. Die heb ik nu naar beneden gericht zeg maar.. Dus niet met de tekst naar het armatuur toe..

nee maakt niets uit

- Voor het microgrowen/scroggen heb ik nu 4 smartpots van 3,8 liter. Is dit te klein? Ik dacht dat ik niet te grote moest nemen, omdat de planten toch maar beperkte ruimte hebben om te groeien. Wil waarschijnlijk 3-4 smartpots gaan gebruiken bij de microgrow..

zie bovenstaande

- Heb ik die Hurricane fan ook nog nodig nu ik zometeen ook al de fan bij de filter heb zitten?

per se? nee, je kan het cebruiken om de lucht verspreiden/verplaatsen in het tentje, een wapperwindje om de stammetjes aan te dikken en dergelijke

- Hoe doen de mensen hier die ook een DP90 hebben het met de passieve luchtinlaat? Je hebt van die klitteband zijltjes erop zitten, maar als je die eraf haalt komt er licht naar binnen??

 

zie MarkZ

Ik heb sinds kort een koolstofmat gekocht en die vastgemaakt aan dat rooster met naald en draad; hier komt haast geen licht meer door, maar het laat wel lucht door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@L3dnov: Oké dan ga ik voor het microgrowen/scroggen de 4 smartpots gebruiken. Ga ze dan vullen met Plagron Batmix en in de bloei ga ik ze BAC bloeivoeding geven :lol:

 

Is het trouwens slim om de tneon lamp al aan te zetten nu ik de zaadjes tussen de watten heb gelegd? Of raad je aan om het zo te laten? Heb ze nu namelijk in een kweekkastje liggen en heb het kweekkastje weer in de DP90. Weet niet of het zo wel broeierig genoeg wordt??

 

De filter heb ik net maar weer ingepakt, aangezien ik die nu toch nog even niet ga gebruiken. Heb niets om mee vacuüm te kunnen verpakken, dus heb het maar in in vuilniszak gedaan en met een stofzuiger al het lucht eruit gezogen.. :verrygood

 

Kun je die tneon lamp trouwens gewoon met de hand vastpakken of is dat niet goed zoals ook wel es bij andere lampen het geval is? Heb het nu maar met wat wc papier vastgepakt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad proberen lampen niet vast te pakken met je blote vingers, je vingerafdrukken kunnen bij HPS-lampen wat schade opleveren dus neem ik aan dat het bij deze PLL-buizen ook niet positief is.

De TNeon kan je al wel aanzetten (in de tent dan), zo kan je een lekkere temperatuur in je tent krijgen, het handigste is voor ontkiemen zelfs 24 uur licht aan / 0 uur uit voor een constante temperatuur.

Ik doe zaden zelf altijd in een glas water totdat je het kiempje ziet, dan zijn ze wat voorgeweekt en kan je dat kiempje meteen goed planten zonder dat het vastgroeit in watten/het worteltje makkelijk kan afbreken.

Eventuele zaadjes die niet ontkiemen (let op, sommige zaadjes kunnen er zelfs 2 weken of langer over doen) kun je dan ook makkelijker zien.

Ik zie nu trouwens pas dat je voorgroeipotten hebt van 0,7l, zo'n klein kiemplantje wortelt heel snel en 0,7l is best wel weinig, daar kan je denk ik net 1 week in voorgroeien voordat je de wortels eigenlijk al beperkt.

Kijk maar eens in mijn eerste kweekverslag bericht #47, dat was een 0,5l-pot.

 

De koolstofmat heb ik van Puk Support(.com), goede shop met goed assortiment/prijzen/service, alleen is de mat wel meteen 1m2 voor ~25 euro terwijl je maar een klein stukje nodig hebt.

Aangezien je zegt dat er toch geen licht bij komt is het niet nodig, maar als je uiteindelijk op 12/12 gaat draaien en dus bijvoorbeeld van 23.00 tot 11.00 zal je in die laatste uurtjes misschien wel wat licht de kamer in krijgen.

Het is trouwens gebruikelijker om in de zomer de lampen uit te hebben overdag, dan zijn de buitentemperaturen namelijk hoger dus is de nachttemperatuur in de tent beter, als je lampen aan hebt + de 25 graden buiten kan je al makkelijk een te hoge temperatuur krijgen, en 's nachts juist geen lampen + koud buiten = te koud.

 

Die Hurricane-fan moet je trouwens voor circulatie gebruiken, probeer hem niet teveel op de planten te richten, directe wind erop vinden ze niet fijn, een licht briesje wel.

Met die fan blaas je trouwens de stralingswarmte niet weg, dus let er op of de planten geen verschijnselen laten zien van verhitting.

Die lamp in de TNeon kan je omdraaien ja, ik heb zelf de tekst naar buiten zodat je makkelijker kan zien welke lamp je wil vervangen.

Als je trouwens de tent op 12/12 zet voor de bloei moet je nog wel je groeilampen erin houden, pas als de groei eruit is (weekje, kan langer duren, ligt aan het soortje) moet je de bloeilampen erin doen.

 

Als je vragen hebt over de DP90 moet je maar even PM'en, misschien dat ik je kan helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...