Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

 

Het nieuwe seizoen is beginnende! Gefeliciteerd allemaal! :o

 

Dit jaar wilde ik weer iets nieuws proberen. Misschien bestaat dit idee al, toch blijft dit een nieuwe uitdaging voor mij.

 

Ik kweek uit zaad op dit moment een White Widow op. Deze mag tot groei komen in een KLIKO. Dit idee ontstond deze winter om met een diepe penwortel te kweken. (Meestal werk ik met van die illegale stekkies, weet je wel.) :bier

 

Dit zaadje is mij deze winter komen aanwaaien. vandaar de keuze voor deze plant. :D

 

Nu is het idee om die wortel echt uit te dagen en naar onderen te laten schieten. Vandaar dat ik halverwege de KLIKO ook kan bewateren. In het begin ook van boven maar ik probeer met de droogte boven de plant extra naar beneden te lokken. Misschien dat ik zelfs een gat maak in de deksel zodat hij minder regen vangt. 99% controle over water is misschien niet gek. Onder een paar gaatjes gemaakt zodat teveel water weg loopt.

 

De grond ga ik nog halen. Ik weet nog niet wat, bekijk ik altijd ter plekke(growshop), ik heb niet echt een gouden mix ofzo.

 

Jaren lang heb ik bonzai als hobby gehad. Voor de uitdaging wil ik dat ook met deze plant maken. Niet al te letterlijk nemen natuurlijk.

Maar de plant wordt niet groot in vorm. Dan waait hij ook om waarschijnlijk. Ik denk dat ik hem al af top op 40/50 cm, zodat we de dikte in gaan. Afhankelijk van de groei dieven. Misschien zelfs takken snoeien. Dat proces mogen jullie volgen als je wilt. Verwacht niet teveel van mij want ik ga erg met de flow van de natuur mee en ben niet precies.

 

Als dit project lukt ga ik volgend jaar enten. Das helemaal nieuw voor mij. Maar ik heb wel goede kennis in de buurt over dit proces.

 

We gaan er weer tegenaan!

Groet shark

 

 

 

gallery_31486_14002_659388.jpg

gallery_31486_14002_885574.jpg

gallery_31486_14002_211664.jpg

gallery_31486_14002_1091962.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee moooi man ga je zeker volgen suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee, voor het eerst dat ik het zie :verrygood

 

ga je ook zeker volgend dus!

 

Succes

 

Captain Chronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel WW/kliko plezier.

 

De wortels kunnen in ieder geval uit de weg.

 

Dat je er veel lekkers af mag halen.

 

Fijn weekend :lol: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee, genoeg volume voor een stevige plant. Echter of wortels zo diep groeien van

een wietplant? Ik weet het niet, als ie lang genoeg kan groeien mischien wel.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik hoop niet dat onze mede hobbísten hier een aandeel in hebben. Het wordt altijd in een verkeerde daglicht geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mede wf lid...deed/doet al jaren in kliko kweken....met succes !!

 

gallery_6678_247_907643.jpg

 

op je balkon ben ik bang dat je veel wind gaat vangen, dus zou ik er een hekwerk omheen bouwen om afgebroken takken te voorkomen/verminderen....

 

klikos zijn idd bruikbaar als watervat...denk ik.... :verrygood ...ze passen iig door elke deur... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben overtuigd! wat een dikke plant zeg. Ja dat wortelt wel tot de bodem.

Ziet er ook mooi uit

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen bedankt voor de goede wensen!

 

Ik beroep mij op mijn zwijgrecht over die partij kliko's. Dat schuif je mij niet in de schoenen hoor! :verrygood

 

Ook fijn om te zien dat het groeien kan. Het lijkt wel een plant in volle grond. Ben blij dat meer mensen denken dat die wortel haar werk doet.

Mijn watersysteem is nog wel nieuw?

 

De wind... ja een groot gevaar. De pot wordt geklemd tegen omvallen. De plant wordt wel getopt maar ik wil het op 20 takken houden, met dikkere takken.

Daarnaast heb ik kunstof ringen voor om de takken die de plant solide maken. In het verleden succes mee geboekt.

Het is een plant uit zaad, met penwortel, die staan steviger in de grond toch?

Nou hoop ik wel dat mijn pen wortel niet helemaal in de knoop groeit voor dat ze de kliko in gaat. Er is iemand op wietforum waar ik de naam niet meer van weet, die onderzoekt dat en heeft daar foto's van laten zien. Uit dat verhaal begreep ik dat de wortel het liefst recht naar beneden gaat.

Maar dat komt in het einde van het verslag aan de orde.

 

Maandag ga ik grond regelen. Foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :P ...ik lees net dat je 1 zaadje van onbekende herkomt hebt.... :o

 

die kan dus ook man of herma zijn :verrygood ....

 

en die is al groot in een pot...dus als je naar de wortel kan kijken...dan denk ik dat de penwortel al gedraaid is...niet dat dit een ramp is...

 

dit gezegd hebbende :D ....zou je niet nu meteen 1 of 2 heribei fem zaadjes ontkiemen....in bv 18 liter potten....

 

...dan heb je tenminste een zekerheidje op een oogst.... :D

 

succes

gr :lol:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, over dat zaadje maak ik me geen zorgen, dat is vorige zomer gekocht, goed bewaard. Feminised.

Kon vandaag nog zo'n kliko regelen voor een pp uit zaad. :P ook feminised..

Ok, dat geeft geen garantie, is het toch man, kop eraf en autoflowers aanschaffen.

 

Dan komen er nog twee kuipen met pp stekjes. En een 75 liter pot met één pp stek.

Hoewel mijn vriendin nog niet alle details gehoord heeft, op haar geliefde dakterras. :verrygood Als dat maar goed gaat?

 

Daarnaast nog wat geurilla. Daar komt ook een verslag van.

 

Bedankt voor je goede zorgen. Dat oogsten lukt wel. Als wij geen zonsverduistering krijgen zal er geoogst worden! :lol:

 

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit word 1 fokking sexy plant mark my words

 

 

Vergeet alleen niet je vuilnis eruit te halen anders smaakt die wiet nie zo lekkr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok duidelijk :lol:

succes!

 

gr :verrygood

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geniaal dit topic haha, lach me rot hier, maar wat een goed idee :verrygood

 

Diepe worteling, brede plant, dat gaat er eentje worden!

 

En als het te lang blijkt te duren met afbloeien, rij je 'm gewoon naar drogere/warmere oorden de laatse weken eventueel.

 

Niet per ongeluk laten ophalen door de vuilophalers!

Succes, ga deze zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :verrygood als een sleurhut achter de wagen. :lol: De Belgische grens, Franse grens naa de middelandse zee om af te bloeien. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja haha :verrygood ik zie het al voor me! Dan heb je een mooie buit achter je auto aan, alleen jammer dat je hem hebt moeten jatten. Ga zo door, heb er goeie hoop in voor je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

das precies het plan, ik ben al jaren aant breed wortelen.

Morgen maak ik het compleet! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice , lijkt mij ook wel wat :verrygood

maar is het voor die plant te vergelijken met volle grond?

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, ik ben toevallig vuilnisman naast mijn tattoo carriere..

 

Ik vind het idee best leuk, ik denk alleen dat de ruimte naar beneden niet veel nut heeft.

 

Ikzelf loop al een tijdje met het idee om de klikobak dwars neer te leggen, de deksel vast te tapen en de bovenkant open te maken om de kliko in mijn geval 120liter als aardebak te gebruiken op mijn balkon met bv 3 widows erin.

 

Leuk om te zien wat jij doet. Ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kun je beter iets anders verzinnen.

Het is niet verstandig je werk mee naar huis te nemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...