Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Aftellen? Whazzup doet eh...

Wietforum poll  

110 members have voted

  1. 1. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de inhoud van het forum in vergelijking met 4-5 jaar geleden?

    • Sterk verminderd
      4
    • Verminderd
      12
    • Gelijk gebleven
      17
    • Verbeterd
      63
    • Sterk verbeterd
      14
  2. 2. Wat vinden jullie over de sfeer op het forum in vergelijking met 4-5 jaar geleden?

    • Erg verslechterd
      6
    • verslechterd
      35
    • Gelijk gebleven
      42
    • Verbeterd
      21
    • Sterk verbeterd
      6


Recommended Posts

Ruim 4 jaar geleden, na 2,5 jaar heel veel tijd gestoken te hebben in het forum naderde ik mijn 10.000e post en ging ik een stapje terug doen. Nu, bij de 20.000 (dit is mijn 20.000e post sinds november 2005 - was al eerder lid) is het een mooi moment om eens terug te kijken.

 

Allereerst heb ik inderdaad een stapje terug gedaan op het forum. Van 11,5 posts gemiddeld per dag de eerste 10.000 naar 8,4 gemiddeld over 20.000, maar daar is veel meer werk aan de achterkant bijgekomen als administratieve taak.

 

Het forum is verder gegroeid en waar we 4 jaar geleden naar streefden hebben we wel kunnen waarmaken denk ik. De Engelse sectie is zelfs uitgegroeid tot een heus nieuw internationaal forum, opengrow.com. We hebben veel expertise op het forum, en we zien ook veel discussies van hoge kwaliteit. Het belang van veiligheid is extra onder de aandacht gekomen en veel kwekers nemen wat dat betreft goed hun verantwoordelijkheid, getuige het grote schakelborden topic.

 

De test sectie, hoewel die nu heel even op een laag pitje staat, heeft een enorme schat aan informatie opgeleverd. Dat soort projecten trekt expertise aan als het ware.

 

De meeting sectie, op het Wietforum Nieuwe stijl afgetrapt met de eerste Rotterdamse Wietforum meeting, brengt de leden off-line bij elkaar en dat is niet alleen gezellig vooor die meeters, het verbetert de sfeer op het forum ook als je eens face to face contact met elkaar hebt. Sommige meetings zijn al bijna kleine jaarlijkse happenings!

 

De Micro/fluo sectie is een geheel eigen leven gaan leiden.

 

Bovenal: we hebben een mooi team toegewijde moderators die bakken met werk op het forum verzetten en zich inzetten voor de sfeer in de diverse fora. Niet iedere mod heeft altijd even veel tijd, maar we zijn als wietforum team collegiaal en vangen de gaten netjes op.

 

Gelukkig draaien we ook weer stabiel op de nieuwe servers dus we kunnen weer vooruit gaan kijken, op naar de 30.000?

 

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe jullie de laatste jaten nou ervaren hebben, en met name de leden die al wat langer lid zijn? Wat vinden jullie nou van wietforum anno 2012? Ik denk dat er heel erg veel veranderd is, maar ervaren jullie dat ook zo?

 

Kortom, even navel-staren en eens terugkijken. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb twee algemene poll-vragen toegevoegd maar een persoonlijke feed-back in het topic wordt natuurlijk op prijs gesteld

 

Zo, en nu klik ik plechtig op de muis met een joint in mijn hoofd voor nummer 20.000

post-5211-1336834580.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat met je 20 000ste post whazzup .

kan zeggen dat ik er nog elke dag van geniet hier opt forum te zijn .

ik kan het dan ook niet laten er uren per dag mee bezig te zijn :rofl

dat Wf nog lang mag bestaan!

 

edit : kan natuurlijk maar spreken over onderhalf jaar . maar ik vind de kwaliteit van het forum zeker voorruitgaan

en de sfeer die maken we zelf wel :rofl zet maar een dikke pluim op uwen hoed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel DJP. Als je stemt, graag ook even toelichten of illustreren met voorbeelden.

 

@all: for the record: ik stel de vraag over de inhoud van het forum he, geen azijn pissende pms over de chat nu meer alsjeblieft, ik heb het over het forum en de inhoud daarvan (ja ik heb er al 1 binnen :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbeterd en sterk verbeterd

 

Herrinner me niet alles meer even goed,maar vind de site zowiezo vooruitgegaan.

Ook de sfeer vind ik heel hard verbeterd,voel me meteen betrokken tot de groep

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste gefeliciteerd! 20.000 posts en dan meestal ook nog van enige waarde voor desbetreffend topic/persoon. naast dat al het achtergrond werk, je wijd je leven eraan.. ach als je het niet leuk zou vinden zou je het niet doen toch?!

 

ik zou niet weten of het de afgelopen jaren vooruit of achteruit gegaan is. ik denk vrij stabiel.

 

het is mooi om te zien dat vrijwel iedereen hier terecht kan voor informatie, en dat sommigen bereid zijn zelf ook informatie te geven. Er valt elke dag wel iets boeiends te lezen wat je nog niet wist. lees en post onderhand elke dag. integenstelling tot jou zit er bij mij veel onzin in de posts.. maar er moeten gewoon een paar debielen bijzitten anders is de lol er snel vanaf. Ook heeft elke kweker een eigen manier van denken en kweken, zodra er enige logica in zit kun je met respect kijken naar iemands growkunsten.

 

heb nog nooit de behoefte gehad om de chat op te zoeken trouwens.

 

de wie is wie sectie is opzich een goed idee, ware het niet dat de meeste wie is wie's gewoon echt uitgestorven zijn. hier zou wellicht eens wat mee gedaan kunnen worden om dat wat op te fleuren.

 

kwa regeltjes zit dit forum ook wel goed in mekaar, "streng" maar rechtvaardig, en toch reeel.

 

zoiezo nog een paar dingetjes op te lossen.. o.a. de zoekfunctie.. en kreeg toenstraks toen ik op actieve topics klikte ook weer wat raars.. dat is nu weer normaal.

 

Wel is het misschien een idee om eens wat oude topics op te ruimen, gewoon hup weg ermee, natuurlijk niet de informatieve topics, maar er staan echt zoveel rommeltopics tussen, vaak komt er een slotje op, maar via de zoekfunctie bijvoorbeeld kom je daar dan toch weer terecht. zinloos zo'n topic met slotje waar je niks mee kunt en waar niks boeiend valt te lezen.

 

ennnnnnnn indoor moderne kweekverslagen erbij doen :)

 

ojah.. en hoeveel "kep un completuh growtent gezien, is 't wat?" topics zouden er nog bijkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst gefeli met je 20k :)

 

ik lees het forum sinds einde 2008 mee (toen nog uit spanje), en ik persoonlijk vindt het er op vooruit gegaan. Betere en mooiere verslagen, goeie info, en ook nog grappige peeps.

 

De meetings zijn echt super en kijk al weer uit naar die in rotjeknor's central park.

 

Test sectie is een mooi initiatief, hopelijk gaat ie weer wat meer gebruikt worden.

 

Voor de rest zou ik persoonlijk graag de nieuws sectie ook in de actieve topics zien, maar kan me voorstellen na wat je liet zien dat dat nog niet zo snel gaat gebeuren.

 

En idd voor jou op naar de 30k, ik probeer eerst maar eens richting de 2k te gaan.

 

grtz,

DB (je tweeling broer LOL)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij allebeide gelijk gebeleven. Ik weet niet meer precies hoe het was

en ben er een paar jaar niet meer aktief geweest. Wel naar mijn zin gehad

zover.

 

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met de 20k.

 

ik zelf was hier 4/5 jaar geleden nog niet, sterker ik wist niet eens dat het bestond.

nu bijna 2 jaar verder, wil ik liever niet meer zonder.

 

erg mooi forum, zeer informatief.

ben een lezer, geen poster, en lees me soms scheel.

zijn hele mooie topics hier op het forum, waar ik veel info uit haal.

kan alleen maar zeggen top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik hier nog maar net ben ga ik niet stemmen, maar ik heb niets dan goeie dingen over dit forum te zeggen.

 

D'r is echt een schat aan info te vinden ! En buiten enkele azijn pissers zijn er veel toffe (en bekwame) growers hier.

 

Als ik 1 ding zou mogen opmerken is dat de info niet altijd gemakkelijk te vinden is.. en dan heb ik het vooral over de stickies.

Sommige stickies zijn zo oud dat alle pics er uit zijn.. 'k zou die unsticken of de original post updaten met pictures (in geval van diy en tutorials)

Andere topics zijn dan weer een stickie waard maar geraken precies verloren tussen alle posts (misschien een feature om te voten voor een stickie?)

 

'k Manage zelf enkele gaming en IT forums en besef maar al te goed wat werk dat met zich meebrengt.

Dus m'n opmerking van hierboven is zeker niet op de mods gericht !! Gewoon een suggestie ter bevordering van onze trade.

 

20.000 posts :) daar rook ik ene op! Proost man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, dank voor de opbouwende kritiek, daar kunnen we wel wat mee. Goede suggesties.

 

Ik heb Maurice om commentaar gevraagd, na een korte blik vatte hij het na 17 stemmen als volgt samen: "Peil stijgt, stemming daalt" :)

 

Ik hoor alleen niets van de "stemming daalt" stemmers? Vroegâh was alles beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl gefeliciteerd met je 20duizendste post :)

 

Ik zou graag mijn laatste 10 berichten verhoogd zien worden naar 20 of 30 , hierdoor vind ik makkelijker terug waar ik ook alweer had gepost :rofl

Heel erg fijn vind ik dat er altijd word gereageerd op topics , ook al zijn er natuurlijk uitzonderingen , heb ik zelf altijd een goed antwoord gekregen en werd er ook mee gedacht door diverse leden en mod's .

De test sectie vind ik ook wat stilletjes maar ik snap ook dat er niet altijd spullen zijn en niet iedereen de test goed kan uitvoeren .

Ik heb nog geen negatieve ervaringen hier op het forum mee gemaakt op een slechte zaden ruil na waar het forum niet verantwoordelijk voor is :rofl

Ook erg erg fijn is dat sannie hier een sectie heeft en zijn kweekverslagen informatie deelt en vragen beantwoord :rofl is toch heel erg fijn !

 

De storingen die s avond er waren vond ik wel erg vervelend zeker omdat het slecht weer was dus lekker computer weer , gelukkig ben ik het nog niet weer tegen gekomen na de update dus dat heeft wel geholpen

 

Ik ben bijna een jaar lid met veel plezier , meetings heb ik nog niet aan mee gedaan maar gaat wel gebeuren :o

 

Bedankje voor de mod;s en in speciaal sannie en wassup die een mooi wietforum hebben neergezet :rofl :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 k is nogal wat zeg..

 

Ik heb bij beide ingevuld is het zelfde gebleven.

Wat ik er nog bij zal willen hebben is een vakje waar je kan zien wie jou gequote hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje: dat is niet nodig als je geen domme opmerkingen maakt toch? :)

 

20K zit je zo aan met "zet hem op" en "doorgaan zo" 40 keer per dag :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou met domme opmerkingen zou het niet uitmaken.

 

Maar ik denk dat het de discussie ten goede komt, mensen zullen sneller reageren omdat ze het makkelijker terug kunnen vinden..

 

denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je 20005,6,7 post.

 

Met de nieuwe server is het vooruit gegaan, uploaden van foto`s gaat ook wat sneller.

Erg veel informatie en veel kennis die ik heb komt van wietforum

Maar niet alleen kennis het inspireert me ook erg.

 

De sfeer, ik vind hem erg goed ach we hebben allemaal wel eens van die dagen.

 

En een extra bedank voor alle informatie die je hier gepost heb.

Ik zie het al voor me, hhmmm hoe zal ik antwoorden.

tumblr_m3ifokdJyJ1rqbv05o11_r1_250.gif

Nu alleen nog een Krono jointje erbij.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je gelijk in boefje. Meestal wordt er in eenzelfde topic gequote. Op het nieuwe forum heb je ook een knop "mijn content": die laat alle topics zien waarin jij gepost hebt met daarbij natuurlijk ook de reacties. Is dat al wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is al handig.

Want gequote is ook vaak wat later (want anders reageren ze wel gelijk onder je) en dan kan het zijn dat je alweer vergeten bent dat je daar actief was

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep dan zou je dit direct in je inbox krijgen alszijnde een quote op wat jij zegt, tis toch veel leuker om dit volgende week toevallig te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met deze mijlpaal :) De sfeer op het forum is naar mijn idee nog hetzelfde als in 2005/2006. Wel merk je dat het een stuk drukker is geworden, veel meer nieuwe topics / posts en informatie, een absoluut pluspunt dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup,

gefeliciteerd met de bijna 30.000ste post! :)

 

Wij zijn bijna tegelijkertijd op het forum actief geworden en

hebben interessante tijden meegemaakt. :rofl

 

De kwaliteit en de inhoud van het forum is zeker beter geworden.

De spreiding van kennis in de verschillende forum-onderdelen is prima.

In principe zou iedereen hier op een snelle manier voldoende informatie kunnen krijgen.

 

De sfeer is, volgens mij, ook verandert, helaas negatief.

Jonge, onervarene mede-forumers worden uitgelachen, voor alles en nog wat uitgemaakt.

Wie heeft niet de topics van, bij voorbeeld, Epskamp gelezen?

In plaats van met respect met elkaar omgaan is hier een verruwing ingekropen.

En dat is erg jammer!

 

Mensen komen en gaan, helaas!

Maar ik miss toch echt de topics van een Stumper of Esmee a.k.a. The afgany warrior.

 

Whappi, war zouden wij zonder jouw staan? Ik weet het niet!

In ieder geval, bedankt voor jouw inzet tot nu toe en voor de ankomende (misschien onrustige) tijden heel veel sterkte!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat is al handig.

Want gequote is ook vaak wat later (want anders reageren ze wel gelijk onder je) en dan kan het zijn dat je alweer vergeten bent dat je daar actief was

precies, als je in veel topics reageert en je er niet op abonneert dan raak je de draad letterlijk wel eens kwijt

 

@Torsti: Kennis toegankelijk maken begint bij het kiezen van een goede topic-titel, dit topic is daar weer een slecht voorbeeld van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup, van Harte proficiat met al weer je 20008ste post :rofl

 

Zonder jou, zou Wietforum niet geworden zijn zoals het nu is.

 

Je kennis en wijsheid heeft al menig mens gebruik van kunnen maken, er zullen er nog velen volgen.

 

Bedankt voor je inzet alhier.

 

Op naar de 30000ste post :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup gefeliciteerd ! :)

 

 

 

 

@ Torsti

 

Ik heb nog nooit een topic/post van die epskamper in fatsoenlijk Nederlands gezien. (wat julllie als mods makkelijk zouden kunnen oplossen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat er veel te lang op door groene, je hebt een eigen leven toch...

 

EN WAZZUP..! van mij krijgt het forum een 9, ben er weg van en zou niet meer zonder willen.. :)

Die 10 is het forum helaas kwijt geraakt op het moment dat ik stopte als moderdator.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup dank voor alle inzet en leerzame posts.

Teruglezend in de oude topics ervaar je wat een geschiedenis ons aller tweede huis al heeft.

Je mist degenen die vertrokken zijn en moet wennen aan de nieuwkomers. :)

Maar wat een schat aan informatie. :rofl

 

Ik als 'actieve topics verslaafde' vind nog steeds dagelijks nieuwe info, invalshoeken en inspiratie en gelukkig kan er ook vaak gelachen worden en een ieder zijn ei kwijt.

Ik zal nooit een meeting tijger worden maar geniet wel van de verslagen en andere topics waar naast cannabis info het dagelijks leven van de vaste bezoekers in naar voren komen.

Het is tenslotte een levensstijl :rofl

Sharing is caring!

Big up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...