Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pH keldert met canna flores A+B

Recommended Posts

zo, die kast die staat..

 

ontopic, heb 1 vat aangemaakt met canna flores tot ec 1,0 en de pH daalde van 7,6 naar 5,0.. en 1 vat aangemaakt met canna flores tot ec 1,3 en ph daalde van 7,6 naar 3,2.

 

Heb dit vorig jaar al eens gehad met nieuwe voeding, bij canna snapte ze het niet en ze dachten dat ik gek was ofzo, daarna overgestapt op bcuzz en hypro en nergens last van. nieuwe ronde met andere voeding, o.a. canna flores.. en het 1e vat wat ik vul kan ik gvd weer door het riool spoelen. de vorige keer canna's ph+ gekocht om dat op te vangen, maar ik was meer geld aan ph+ kwijt dan aan voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef al xx tijd voeding van cana en ik heb altijd ongeveer een half dopje - nodig gehad in mn vat. sinds de laatste cans die ik open heb gemaakt geef ik 15 doppen + !!!!! ik dacht dat het aan mn ph meter lag, nieuwe gekocht, dagen zitten klooien met ijken omdat ik het maar niet snapte, aquariumzaak gebeld hier, ph van het water was niet veranderd. dus wat blijft er over.... tis gewoon de voeding....... heel weird.

 

normaal gesproken kwam ik rond de 6.8 uit, nu 5.1/2

 

de + gaat hier ook hard dus, maar blijf t maar geven..... zien wel wat het wordt. evt eens nadenken over andere voeding.

 

moet zeggen is wel de 1e keer dat het me gebeurd. en ben altijd wel tevreden geweest

 

 

 

heb nog 2 cans staan. denk dat ik die over 3 dagen openmaak om het verschil te testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met aqua flores nooit last van gehad.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel erg raar , tis maar goed dat je een ph meter hebt , ga je overstappen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd eerst je voeding EC aanmaken en deze een half uurtje laten staan.

 

Daarna je PH meten, dan weet je ongeveer hoeveel erbij moet. Dan na je PH- eerst goed doorroeren en wederom een half uurtje wachten. Dan opnieuw meten, je zult merken dat de PH weer anders is na een half uurtje.

 

Het duurt echter ff voordat je de juiste PH kan meten. Ik denk dat je te snel hebt gemeten en\of niet goed doorgeroerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal veel te maken hebben met jouw water icm de voeding.Als je met een ander geen problemen heb,waarom dan toch weer terug??

 

Als je keer wat stabiels wil zie ik het wel in me inbox verschijnen :bier

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon lekker zonder voeding doen... :P

 

 

alleen topbooster!

 

al die voeding! :D : :bier

 

 

suc6

 

Gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice, nou precies wat jij dus ook meemaakt.. en ligt absoluut niet aan het water, op vorige locatie was het gewoon het verschil tussen de ene en de andere kan.

en waarom dan weer overstappen op canna flores? Omdat toen niemand het snapte en ik het hield op een slechte "partij" voeding.. maarja nu weer dus :D

 

@ The realdopey, oh ik geef altijd eerst 200mL ph- en stop dan direct m'n meter erin? :bier

 

@ Pacman, ja precies, je zult geen pH meter hebben, en de 400mL/100Liter aanhouden die zij aangeven. ik zat op 400mL/300Liter en dat was al dodelijk geweest kwa pH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaag dit, in ieder geval ligt het aan de voeding, niet aan het water.

 

Neem ik H&G gaat me ph naar 4 op volle dosis

Canna Flores trekt de boel ver onder de 6 (5.2) bij 3/4 dosis wat je dan weer op kunt vangen met Rhizo en later de Boost :bier

beetje dure oplossing maar beter dan liters ph+.

 

Ph+ heb ik weggeven, al jaren niet meegemaakt dat ik ph moet plussen met de minerale voedingen die ik gebruik, behalve dan als ik Canna zou nemen (start EC hier 0.24 en ph 7.2).

 

Wegblijven van Canna dan is je probleem opgelost, een ezel stoot zich toch niet 3x aan dezelfde steen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

terwijl canna flores AB icm aptus echt prachtige planten gaf, op aarde.

 

maarja dan moet ik zoiezo eens kijken wat ik er aan kan doen, want heb nog wat andere dingen gekocht wat icm flores PERFECTE planten op zou leveren volgens de shop. weet niet of ik de basisvoeding kan skippen en een ander merk kan pakken en nog steeds de rest kan blijven gebruiken. kreeg er ook hydro booster van bcuzz bij, en bloeistimulator volgens mij, icm pentakeep 1x per week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zegt Canna daarvan? Is het niet handig om gewoon eens contact op te nemen met Canna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige cans waren nog niet op maar een nieuwe open gemaakt.

 

het zelfde.... :rofl 5.2

 

heb vorige week een nieuwe fles + gehaald, kan er hierna nog 1x mee doen :rofl

 

nog ff lekker een spetter + in mn oog gehad door die ellende :rofl :rofl :rofl

 

ik snap er niks van, zijn dan blijkbaar partijen die afwijken. :)

 

 

@ Pacman, ja precies, je zult geen pH meter hebben, en de 400mL/100Liter aanhouden die zij aangeven. ik zat op 400mL/300Liter en dat was al dodelijk geweest kwa pH.

 

toen ik dacht dat mn PH meter naar de klote was door deze onzin, heb ik maar gehanteerd wat ik altijd deed en dat is een half dopje -

daarmee heb ik dus blijkbaar mn HAZE een keer bewaterd met een ph hoog in de 4.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort maar eens aan de tuindervoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een goed alternatief vind of weet voor op de pito, plz let me know.

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenkort maar eens aan de tuindervoeding.

 

 

he amnees,

 

stuur me maar een pb tje.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik zeg nix :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

met pk13/14 6.1 :)

 

hoef er niks meer aan te doen

 

elk nadeel heb zn voordeel

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah pk 13/14 tijdens week 1 18/6 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha

 

ik deel alleen ff mn onderzoek

 

geef jij maar rhyzo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja toendertijd kwam de pH ook wel weer goed na flink K-boost toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie is toch dat het aan canna ligt en niet aan je water of iets anders?

 

Vind het dan wel op zijn plaats dat canna het foutje of de wijziging aan de winkels moet doorgeven. Je zou maar geen fles + in de buurt hebben op Zondag ofzo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja natuurlijk ligt het aan de voeding, maar ze blijven volhouden dat er nog nooit iemand geklaagd heeft. exit canna houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel raar je zou verwachten dat ze daar goede controle op de productie hebben. :o

Ik ben benieuwd naar het antwoord van Canna.

Lijkt me toch wel belangerijk om goed op te reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...